Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Lakelander

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2013
Käytin konttorilla pajero TD IC 2.5 1990. Muuten kaikki kunossa, mutta katsuri ei löytänyt rungosta stanssattua numeroa. Manualin mukaan löytyy kilpi konetilasta rintapellistä, mutta sei siinäkään mainittu mitään runkoon stanssatusta numerosta. Ehdotettiin etä stanssaisin sen numeron sinne itse. Mutta onko näin ettei sitä oikeasti ole vai onko se yleensä jossain muussa paikassa?

EDIT: otsikko....
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Lakelander sanoi
Käytin konttorilla pajero TD IC 2.5 1990. Muuten kaikki kunossa, mutta katsuri ei löytänyt rungosta stanssattua numeroa. Manualin mukaan löytyy kilpi konetilasta rintapellistä, mutta sei siinäkään mainittu mitään runkoon stanssatusta numerosta. Ehdotettiin etä stanssaisin sen numeron sinne itse. Mutta onko näin ettei sitä oikeasti ole vai onko se yleensä jossain muussa paikassa?

Kakkoskorisessa Pajerossa runkonumero on stanssattu runkopalkkiin toisen takarenkaan takana. En kuolemaksenikaan muista kummalla puolella se on. Ajan myötä se kuluu oikein tehokkaasti pois. Koska kyseessä on rungollinen auto, sen pelkkä kilpi konehuoneessa ei riitä. Jos siis alkuperäinen numero on kulunut pois niin se pitää stanssata siihen uudestaan.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Vänkärin puolella takarenkaan takana on tosiaan tuo numero. Mulla on se kans uudestaan meistattu ja katsuri vahvistanu ja rekisteriotteessa maininta uudelleenmeistosta. Kannattaa kysyä katsurilta jos se antas sen hakata johonkin etuosaan runkoa, se ei oo niin hyvin ruostuvaa sorttia.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Lakelander sanoi
Käytin konttorilla pajero TD IC 2.5 1990. Muuten kaikki kunossa, mutta katsuri ei löytänyt rungosta stanssattua numeroa. Manualin mukaan löytyy kilpi konetilasta rintapellistä, mutta sei siinäkään mainittu mitään runkoon stanssatusta numerosta. Ehdotettiin etä stanssaisin sen numeron sinne itse. Mutta onko näin ettei sitä oikeasti ole vai onko se yleensä jossain muussa paikassa?
Sinne oikean eturenkaan taakse vaan paukutat menemään,siellä se on itselläkin. Katsurin ohje oli että oikealle puolelle ja olikohan 10mm korkeilla meisteillä.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Koetan vielä huomenissa löytää ne numerot. Jos vaikka on jäänyt massausten alle piiloon...
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

tosta omastakaa en löyynny ku siihe on hitsattu paikka ja silti erellinen on sen leimannu,muttei kuulemma kattottukaa numeroo.paikan eioo väliä kunha et lyö jo hitsatun paikan päälle.yleensä näitä hitsataan sen nron kohoralta.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

No kun ei löydy niin ei löydy. Tätä mun autoa ei ole hitsattu noista palkeista. Otin eilen pyörän irti ja kuumailmapuhaltimella ja kittilastalla kaaputtelin massat pois. Mutta kun ei oo niin ei oo :seina. Pitääkö siihen stanssata koko valmistenumero vai jokin osa siitä? Muistan nähneeni vain stansseja missä on pelkästään numeroita. :eek:
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Minulla oli kanssa numero hukassa vaan katsuri neuvoi hinkkaamaan varovasti oikeanpuolen takarenkaasta taaksepäin runkopalkkia hiomapaperilla (Ei missään tapauksessa rälläkällä) ja kas kummaa sieltä se vaan häämötti senverran, että sai selvän. Uusi meistaus rungon etupäähän ja katsuri täräytti sulkumerkit sarjan päihin ja leiman paperiin.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Toi alkuperäinen paikka on kyllä hieman ongelmallinen vaikkakaan ei ois ruostunut ja hitsattu niin ainakin ajaessa hiekkapuhallettu. Omassa gen1 oli menossa jo kolmas paikka runkonumerolle.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

kyllä se voi sieltä karota kun ruostetta irtoo kaikaleina suolakuran kera. ota rek. otteesta se nro ja leka heiluun.parhaiten onnistuu kun kaveri pitää pihireillä meistiä ja itte tietty lyöt.ja jos saat nosturille nii son jo ameriikkaa.
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

Sama vika oli 96 mallissa mulla, melken kadoksissa. Sillon tais katastusäijä sanoo, että maahantuojan edustajan piti varmistaa, että kyseessä on sama yksilö ja edustaja vain sai sen sinne iskeä uudelleen. Muutonhan vois laittaa sen vääräänkin autoon johon se ei kuulu.

Niijja mulla oli ilmastointiteippi sen numeron päällä sitten monta vuotta ja pysy näkyvissä. Joka katastuksessa teippi pois ja tarkistuksen jälkeen uus teippi heti paikalleen. :)
 
Vs: Katsastusongelma: Pajeron rungosta ei löydy runkonumeroa.

PajeroIV sanoi
Niijja mulla oli ilmastointiteippi sen numeron päällä sitten monta vuotta ja pysy näkyvissä. Joka katastuksessa teippi pois ja tarkistuksen jälkeen uus teippi heti paikalleen. :)

Peukku tästä tavasta. Säästyy omistaja ja katsastaja tolta runkonumeroharmilta. Toinen hyvä keino on heittää paksu kerros vaikka vaseliinia numeron päälle.
 
Takaisin
Ylös Bottom