Katsastustilastot 2011

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Nyt on tullut julkisuuteen viime vuoden katsastustilastot. Mukavaa luettavahaan nuo on japsien osalta.

Ilta-Sanomien sivuilta pääsee kattelemaan eniten hylättyjä automalleja vuosimalleittain 2000-2008. Otsikko on tuttua ilta-sanomaa... "HURJA katsastustilasto" :)

http://www.iltasanomat.fi/autot/hurja-katsastustilasto-joka-neljas-auto-hylataan---katso-kuinka-autosi-menestyi/art-1288449336127.html

Japsiautojen osalta havainnollisempi tilasto löytyy Trafin sivuilta, josta pääsee katsomaan Excelissä alkaen vähiten hylätyistä.

http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Katsastustilastot 2011

Eniten tuolta pisti silmään noi 2008 käyttöönotetut peugeot ja VAG kulkineitten "Dieselmoottorin pakokaasumittaus"

Mikäs noissa sitten yleensä hajoaa jo tossa vaiheessa?
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Katsastustilastot 2011

Wlooffy sanoi
Eniten tuolta pisti silmään noi 2008 käyttöönotetut peugeot ja VAG kulkineitten "Dieselmoottorin pakokaasumittaus"

Mikäs noissa sitten yleensä hajoaa jo tossa vaiheessa?

Niissä on ilmeisesti jotain säätöjä ollut pielessä etteivät täytä sellasenaan Euro 4-vaatimuksia. Asiakkaat on puhuneet että uutta softaa/päivitystä niihin olis ajettu merkkiliikkeessä. Näin ainakin VAGeissa.
 
M

mikada

Guest
Vs: Katsastustilastot 2011

Höh. vm2000 Galantin hylkäysprosentti lähellä 30% ja ite mitä olen omistanut semmosen kulkineen jo liki 12 vuotta, niin kertaakaan ei ole tullu konttorilta edes korjauskehoitusta :nykii Ihme lista ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Katsastustilastot 2011

MitsuMi sanoi
Höh. vm2000 Galantin hylkäysprosentti lähellä 30% ja ite mitä olen omistanut semmosen kulkineen jo liki 12 vuotta, niin kertaakaan ei ole tullu konttorilta edes korjauskehoitusta :nykii Ihme lista ;D

No minäki nostin tommosen tuoreemman EA:n hylkäysprosenttia ku oli takaiskarit loppu ja kyllä ne edestäki tais olla. Ja en varmasti ole ainoa... 100tkm ajetusta iskarit finaalissa.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Katsastustilastot 2011

No eipä tuo 1gen Outlanderikaan tilasto niin hyvältä näytä:

2003 Mitsubishi OUTLANDER 26,09 Taka-akselisto
2004 Mitsubishi OUTLANDER 24,69 Taka-akselisto
2005 Mitsubishi OUTLANDER 22,13 Taka-akselisto
2006 Mitsubishi OUTLANDER 8,21 Taka-akselisto

Alkaa näköjään iän myötä taka-akseliston puslat hapettumaan ::)


2gen
2007 Mitsubishi OUTLANDER 3,61
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Katsastustilastot 2011

Juuri näitä listoja tuli selattua kun vaimolle autoa etsiskeltiin. Valittiin 2008 vuosimallinen Suzuki SX4 jonka prossaluku on näköjään 1,68 eli aika jees. 2008 vuosimallisissa yllättää peugeot 206 ja ford kuga :eek:
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Katsastustilastot 2011

Jr- sanoi
No eipä tuo 1gen Outlanderikaan tilasto niin hyvältä näytä:

2003 Mitsubishi OUTLANDER 26,09 Taka-akselisto
2004 Mitsubishi OUTLANDER 24,69 Taka-akselisto
2005 Mitsubishi OUTLANDER 22,13 Taka-akselisto
2006 Mitsubishi OUTLANDER 8,21 Taka-akselisto

Alkaa näköjään iän myötä taka-akseliston puslat hapettumaan ::)


2gen
2007 Mitsubishi OUTLANDER 3,61

Outlanderin takapäässä on yks poikittaisvarsi mikä on väljä aika usein. Sama varsi löytyy muistaakseni saman ikäluokan Lancereista. Ikävä tyyppivika.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Katsastustilastot 2011

Ei kai näihin tilastoihin voi oikein suoraa luottaa,sikäli että toisella automerkillä otanta on paljon pienempi kuin toisella?
Esim. juuri tuollainen suzuki sx4 vs vw golf?
Kun vuonna 2011 suzukia on merkkinä rekisteröity 69kpl ja volkkaria 1072kpl.
Eli nuo sx4 mallit laskee melkein yhden käden sormilla.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Katsastustilastot 2011

miikka sanoi
Outlanderin takapäässä on yks poikittaisvarsi mikä on väljä aika usein. Sama varsi löytyy muistaakseni saman ikäluokan Lancereista. Ikävä tyyppivika.

Oliko tämä juuri se tukivarsi mikä reputti meidänkin vaparilanserissa? Eli tämä peräpään ärsyttävän narinan aiheuttaja. Tosi yleistä ~05 lancereissa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Katsastustilastot 2011

mystinengalant sanoi
No minäki nostin tommosen tuoreemman EA:n hylkäysprosenttia ku oli takaiskarit loppu ja kyllä ne edestäki tais olla. Ja en varmasti ole ainoa... 100tkm ajetusta iskarit finaalissa.
:eek:fftopic
mullakin olis tarkoitus huomenna nostaa galantien vika prosenttia... ;D
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Katsastustilastot 2011

Biim sanoi
Oliko tämä juuri se tukivarsi mikä reputti meidänkin vaparilanserissa? Eli tämä peräpään ärsyttävän narinan aiheuttaja. Tosi yleistä ~05 lancereissa.

En kyllä enää muista mikä varsi siitä teidän lanserissa oli väljä mutta hyvin varmasti puhutaan samasta puslasta. Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen Outtis/Lancer missä se on tiensä päässä. Muistelisin että se on se etummainen lyhyt poikittainen tukivarsi minkä pusla sieltä narahtaa ajan myötä.
 
M

mikada

Guest
Vs: Katsastustilastot 2011

Mitä noista tuloksista opimme: Jos haluaa mahdollisemman pienellä hylkäysprosentilla olevan auton, niin kannattaa ostaa kevyt katiska. Yksinkertaista tekniikkaa ja kevyt ruho ja siihen yhdistettynä mopon moottori ei rasita alustarakenteita. Eihän semmoset ole kaksisia kapistuksia siirtyä paikasta A paikkaan B, mutta ei ole vaikeuksia katsastuksen kanssa edes vähän iäkkäämpänäkään. No eihän semmosille katiskoille yleensä kerry paljoa kilsojakaan, kun semmosilla kukaan viitti taajamaan ulkopuolella ajella, joten miksikä pomppaisivat katsastuksissa. Hyvänä esimerkkinä Mitsuiltakin Colt. Meleikin sama kuin ajaisia mopoautolla, kun ostaa katiskan ;D
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Katsastustilastot 2011

MitsuMi sanoi
Mitä noista tuloksista opimme: Jos haluaa mahdollisemman pienellä hylkäysprosentilla olevan auton, niin kannattaa ostaa kevyt katiska. Yksinkertaista tekniikkaa ja kevyt ruho ja siihen yhdistettynä mopon moottori ei rasita alustarakenteita. Eihän semmoset ole kaksisia kapistuksia siirtyä paikasta A paikkaan B, mutta ei ole vaikeuksia katsastuksen kanssa edes vähän iäkkäämpänäkään. No eihän semmosille katiskoille yleensä kerry paljoa kilsojakaan, kun semmosilla kukaan viitti taajamaan ulkopuolella ajella, joten miksikä pomppaisivat katsastuksissa. Hyvänä esimerkkinä Mitsuiltakin Colt. Meleikin sama kuin ajaisia mopoautolla, kun ostaa katiskan ;D

Honda Accord, Subaru Legacy, Impreza, Toyota Avensis, käytännössä kaikki japsikatumaasturit jne. En laske noita kevyiksi katiskoiksi :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Katsastustilastot 2011

miikka sanoi
Honda Accord, Subaru Legacy, Impreza, Toyota Avensis, käytännössä kaikki japsikatumaasturit jne. En laske noita kevyiksi katiskoiksi :)
No poikkeus vahvistaa sääntöjä vai miten se oli ;D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Katsastustilastot 2011

MitsuMi sanoi
Mitä noista tuloksista opimme: Jos haluaa mahdollisemman pienellä hylkäysprosentilla olevan auton, niin kannattaa ostaa kevyt katiska. Yksinkertaista tekniikkaa ja kevyt ruho ja siihen yhdistettynä mopon moottori ei rasita alustarakenteita. Eihän semmoset ole kaksisia kapistuksia siirtyä paikasta A paikkaan B, mutta ei ole vaikeuksia katsastuksen kanssa edes vähän iäkkäämpänäkään. No eihän semmosille katiskoille yleensä kerry paljoa kilsojakaan, kun semmosilla kukaan viitti taajamaan ulkopuolella ajella, joten miksikä pomppaisivat katsastuksissa. Hyvänä esimerkkinä Mitsuiltakin Colt. Meleikin sama kuin ajaisia mopoautolla, kun ostaa katiskan ;D
Juuri se selittää paljon pikkukippojen hyvää pärjäämistä näissä tilastoissa,että niillä ajetaan vuodessa hyvin vähän,kun ovat perheen kakkos/kolmos autoina.
Kun taas ison kokoluokan autot ovat paljolta ammatti käytössä,taksit,edustajat yms.
Ei mikään ihme että isossa raskaassa autossa,jolla ajetaan paljon on alustan nivelissä vikaa.
Nämä tutkimukset pitäisi vielä suhtetuttaa jotenkin ajettuihin kilometreihin.
 
Ylös Bottom