Kennon paikkaus

Juse

Lancer 1.8 GTi -91
Liittynyt
23 Lokakuu 2003
Sijainti
Pieksämäki
Kävin ostamassa CRC jäähdyttäjän tiivistysainetta, kun tuo lämppärin kenno vuotaa vettä kuskin jalkatilaan...
Oisko teillä minkälaisia ohjeita aineen käyttöön. Kannattaako kaataa koko pullo jäähdyttimeen ?
Niin ja miten auki se lämmittimen lämpökytkin pitää laittaa, täysille ?
 
Jos ei ole ylivoimaisen vaikea irroittaa kennoa ja viedä jäähdytinkorjaamolle arviotavaksi kannattaako ja voiko paikata, niin tekisin tapauksessasi niin. Ei nuo paikka-aineet taida olla oikein toimiva ratkaisu.
 
Juu, olen Jaskan kanssa samoilla linjoilla, eli oikotietä onneen ei tässäkään hommassa taida olla. Ei ne mömmöt sitä paikkaa, vaan tulos voi olla entistä masentavampi. Kollina kerran kuvittelin, että jäähdytin ihan oikeasti muuttuu tiiviiksi noilla ökömööleillä. Ei tullut, vaan tulos oli se, että sitä töhkää oli tosi ikävä yrittää huuhdella järjestelmästä. Vielä vuosienkin päästä sitä pullahti aina pieninä möntteinä esiin paisarissa tai syylärin korkin kautta. Ja sitten kun (todennäköisesti kuitenkin) joudut viemään sen paikattavaksi pajalle, niin se alan ammattilainen sanoo sulle pari valittua sanaa noista "ihmeaineista" ja saat korvat punasena kuunnella...
 
Äiten autosta (Golf II) vuosi kenno kans. Yritettiin paikka aineella, mutta ei se mitään auttanut. Motonetistä haettiin uus kenno. Makso 39,90. Purussa ja kasauksessa meni kyllä sen 5h mutta eipä kastele lattioita.
Huvittavinta koko jutussa on se, että korjaamolla sanottiin ikkunantiivisteen vain vuotavan. Katsastuksessa taas jäähdyttäjän korkin olevan löysässä..
 
OT "kansanvaunuissa" on kyllä tuo vesivuoto-ongelma ihan akuutti ! Akkukotelon pohjasta vuotaa kun hapot on syöneet pellin ( siis , jos akku on siinä apparinpuolen jalkatilan yläpuolella ) Ne lasintiivisteiden alareunat menee ihan muusiksi edestä ja takaa eli voi sieltäkin tihkua. Mulla oli aikoinaan polossa enemmän vettä sisällä, kuin ulkona kun noi kaikki paikat vuoti  ;D

Mutta asiaan. Kannattaa korjauttaa se kenno tai vaihtaa uusi tilalle !!!
 
Joo kyllä mä oon tota vähän itekkin tolleen aatellu. Osaatteko sanoo mitenkä kova homma on purkaa tuollasen lancerin kojelauta, ja oisko mitään ohjeen poikasta mahdollisesti saatavilla....
 
Takaisin
Ylös Bottom