Keskustelua 4G63 6bolt ja 7bolt lohkoista, sekä niiden eroista

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Foxxi sanoi
Kelpaako gti galantin kone? Jää itselle ylimääräiseksi

Varmaankin kelpaa jos se on 6bolt eikä 7bolt (tarkoittaa kuinka monella pultilla vauhtipyörä tulee kiinni). Vaihtui 6bolt -> 7bolt jossain 91-92 nurkilla.

Minulla olisi yksi alakerta jouten, mutta en muista kumpi on. Pitänee tarkistaa.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Eikai gti galluja ole 7-boltteina ollut? Voin olla täysin väärässäkin toki.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Ei ole, jossei joku torspo ole jostain jenkkiromusta mennyt vaihtamaan. :p
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Jaa, ne on kaikki 6gen euromallit 6bolt? Siinä tapauksessa on aika todennäköistä että on 6bolt. En ole tosi varma oliko tuo GTi:stä vai ihan tavallisesta 8v mallista mutta 4g63 alakerta kuitenkin.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Vain eikö 8v puuttunu öljyruutat? Sellastahan tässä varmaan haetaan? Tämäkin semimutulla ja fiksummat korjatkoon.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Joo siis se mun kone on kyllä doch 16v 6 bolt mutta en tiedä onko eroa esim evoon lohkossa niin siksi kysyin käykö.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Evoissa on aina 7 pulttiset.

Ja kaikki Galantit on aina 6 pulttisia.

DSM:t voi olla sekä että.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Öljysuihkuja löytyy myös vajaaventtiiili malleista. Esim glsi galanteissa on useimmiten. Tärkein ero kuitenkin on että 8v alakerrassa ei ole niitä salkunkahvoja.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Evoissa 1-3 on myös 6-bolt kone kuten VR4 galantissa.

Basbarduu sanoi
Mitä "salkunkahvoja"?

Runkolaakeripukkeja yhdistävät "kahvat", näkyy pöydällä tässä kuvassa:
https://ebi.nn.fi/kuvat/Mitsubishi+Galant+VR4/8.jpg

Niistä on aika kätevä kantaa lohkoa.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Tuosta evojen 1-3 6-bolt 7-bolt olemisesta saa aina lukea eri tietoa, osa sanoo että kaikki on 6-bolt osa että kaikki on 7-bolt. Mikä lienee virallinen totuus, vai onko noissa ollut jostain syystä molempia eri markkoille tjsp ???
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Ilmeisesti ainakin EVO I:sissä on ollut myös 6-pulttisia, mutta kolmoset on kyllä jo 7-pulttisia kaikki. Tosin mun EVO I oli 7-pulttisella koneella ja samoin EVO II. EVO I:seen tein moottorin, jossa 6-pulttinen alakerta ja 7-pulttisen kansi.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

Makkke sanoi
Evoissa 1-3 on myös 6-bolt kone kuten VR4 galantissa.

Runkolaakeripukkeja yhdistävät "kahvat", näkyy pöydällä tässä kuvassa:
https://ebi.nn.fi/kuvat/Mitsubishi+Galant+VR4/8.jpg

Niistä on aika kätevä kantaa lohkoa.

Onko noilla salkunkahvoilla jotain "todistettua" vaikutusta kestävyyteen, vai onko niillä väliä vain kanniskelun kannalta?

Ja 6bolt kone Evossa on kyllä harvinaisuus. Ylivoimainen enemmistö 1-3:sta on 7bolt, komppaisin Tamusta tässä asiassa että ykkösissä on vielä mahdollinen mutta ainakaan kolmosista en usko yhdenkään olevan 6bolt.
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt ja 7bolt lohkoista, sekä niiden eroista

Lisämaustetta asiaan tulee vielä siitä, että tuskin monessakaan evossa on alkuperäinen kone paikallaan ;D
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista

DaJackal sanoi
Onko noilla salkunkahvoilla jotain "todistettua" vaikutusta kestävyyteen, vai onko niillä väliä vain kanniskelun kannalta?

Sehän on valmistajan näkemys lohkon tukevoittamiseksi kuten jälkiasennettavat girdletkin. Ilmeisesti sillä joku pointti on kestävyyden nimissä koska 7 bolt moottoreistakin tuo löytyy hivenen modernisoituna versiona.

Mitään tieteellistä faktaahan asiasta en tähän hätään löytänyt. ;D
 
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt ja 7bolt lohkoista, sekä niiden eroista

Kappas, minä elin jostain syystä siinä uskossa että Evot 1-3 olisi 6-bolt. Jotenkin varmaan oletin vaan koneen suunnan vaihtuessa muuttuneen 7-bolt, mutta on ne Evot tosiaan aina olleet.
 
Takaisin
Ylös Bottom