Keskustelua käyttöautoista

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Mr mmc sanoi
Castrollia ja suodattimia lanceriin... 40tkm jo ajettu Hankoon saapumisen jälkeen :O

Ihan off-topic, mutta eikö 5l kulutuksella menevä diesel maksaisi itsensä pois aika nopeasti jos 50-60k tulee vuodessa mittariin?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
ast sanoi
Ihan off-topic, mutta eikö 5l kulutuksella menevä diesel maksaisi itsensä pois aika nopeasti jos 50-60k tulee vuodessa mittariin?

Sellasta diiseliä kun ei ole mun tiedossa minkä voisin ostaa, saabit,wolkkarit ei varmasti tule enää pihaan... Juuri serkkupoika itki 1.9dtti saabin konetta kun 160tkm ja vesipumppu hajotti koko koneen ja hänen oma kukkaro köyhty 3tonnia remontista...
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Eikö ne vanhemmat volkkarin 1.9tdi koneet oo ihan lujia ja pieni kulutuksisia.
Työkaverilla on ollut uudesta -00 cordoba,sillä on nyt ajettu 350tkm eikä siinä mitään erikoisia remppoja ole tarvinnut tehdä,isoin taisi olla kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Mr mmc sanoi
Sellasta diiseliä kun ei ole mun tiedossa minkä voisin ostaa, saabit,wolkkarit ei varmasti tule enää pihaan... Juuri serkkupoika itki 1.9dtti saabin konetta kun 160tkm ja vesipumppu hajotti koko koneen ja hänen oma kukkaro köyhty 3tonnia remontista...

Onhan se tietysti vähän noinkin, toisaalta kun jotain hajoaa GDI Turbosta osien saamiseen voi mennä sekä aikaa että rahaa.

Serkkupojaltasi voisi kysyä miksei vesipumppua vaihdettu suositusten mukaisesti 150 tkm kohdalla yhdessä jakohihnan kanssa? Itse vaihdoin jakopään ja pumpun jo 120:ssä varmuuden vuoksi kun olin tietoinen että noita on joitain mennyt.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
En tiiä ku oli juuri ostanut auton mihin oli jakopää tehty , ainakin myyjä liikkeen mukaan.

Mut mä en halua yhtään wolkkaria pihaan ne on niin paskoja autoja että...
Yks mitä mietin joskus oli kiia... Pikku diiseli mut ku ei ole kokemusta....

Mitä gdi turbon osiin tulee niin perus carisman palikat muuten mutta kiertokanget Lancer gsr 4g93 turbo, männät sit voi itkettää ne on uniikit...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
ast sanoi
Ihan off-topic, mutta eikö 5l kulutuksella menevä diesel maksaisi itsensä pois aika nopeasti jos 50-60k tulee vuodessa mittariin?

Kyllähän sitä nyt mieluummin Lancerilla ajelee! Taitaa myös samaan rahaan saatavilla olevissa dieseleissä olla hieman enemmän kilometrejä taulussa.
 

Tippis

Ex Carisma comfort at -01, Ex Carisma -98,
Liittynyt
6 Tammikuu 2004
Tunari-82 sanoi
Eikö ne vanhemmat volkkarin 1.9tdi koneet oo ihan lujia ja pieni kulutuksisia.
Työkaverilla on ollut uudesta -00 cordoba,sillä on nyt ajettu 350tkm eikä siinä mitään erikoisia remppoja ole tarvinnut tehdä,isoin taisi olla kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä.


Noo meillä octaviassa(1.9 tdi dsg) menossa kolmas kaksoismassavauhtipyörä, kilsoja 385tkm.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mä laskin näin kannattavuuden:
Saab 9-5 3.0tid kulutus 20e tankkiin niin työ matkoja suuntaansa =3 , sigmalla 3.0v6 =2 ,lancerilla 1.8gdi t = 3
Sigma kallein,
No sitten siihen 20e tankaukseen tulee veroja ja maksuja Saab 2,5e sigma 1e Lancer 0,75e (lancerin vakuutukset ja verot ~25% pienemmät kuin sigmassa

Nyt sigman ja saabin käyttö työ matkoihin on jo lähellä toisiaan mutta lanceri on huomattavasti halvempi

Saabin turmaksi menee se 700e vero :(
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Tunari-82 sanoi
Eikö ne vanhemmat volkkarin 1.9tdi koneet oo ihan lujia ja pieni kulutuksisia.
Työkaverilla on ollut uudesta -00 cordoba,sillä on nyt ajettu 350tkm eikä siinä mitään erikoisia remppoja ole tarvinnut tehdä,isoin taisi olla kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä.

Niissä pumppusuutin koneissa voi mennä pumppusuutin rikki ja se yksi suutin maksaa sitten sen toiminta tonnin. Niin sillä saa sitten taas ajella hetken aikaa pienellä kulutuksella että saa ton kuoletettua.

Esim isälläni oli tuollainen vm. ~2000 passat 1.9TDI automaatilla. Ensin meni suutin ja sen jälkeen hajosi laatikko. Eikä siinä kulutuskaan ollut pienimmästä päästä. Oli mittaillut 7 molemmin puolin matka-ajossa.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
500€ Seat cordoba -99 1.9 tdi 320tkm pakuksi rekattu.

Vakuutukset ilman bonuksia joku 400€, kulutus 4-5l/100 riippuen ajanko motaria vai en. Kuluja ollu vuoden sisällä 55€:n katsastus ja paljon pissapojan nestettä.

Vähän vilpoinen talvella, mutta ihan soiva peli millä kurvaa sen 50km(25 suuntaansa) työmatkan edes takas. Ei nämä varmaan ihan kaikkia miellytä, mutta itse en ole niin mukavuuden haluinen, ettenkö hyvin pärjäisi.


Auto siis vuoden päivät ollut minulla, enkä usko et suurempia remontteja on tehty ikinä, kun täysi huoltokirja wv autosta ;D
 
M

mikada

Guest
Tunari-82 sanoi
Työkaverilla on ollut uudesta -00 cordoba,sillä on nyt ajettu 350tkm eikä siinä mitään erikoisia remppoja ole tarvinnut tehdä,isoin taisi olla kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä.
Niin no mikä on erikoinen remppa. Tuo kaksoismassavauhtipyörän vaihto tulee helposti maksamaan töineen 1,5-2k€. Minusta sen suuruinen remppa autoon on jo erikoinen :)
Mutta eihän Mersuissakaan ole koskaan vikoja. Ainoastaan vaan huoltoja... ;)
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Harri K sanoi
Kovin kalleit kaksoismassoja vaihdatte..
Ja aika kattavasti taitaa jo saada muutossettejä tilalle että tulee perinteinen kestävämpi kytkin? Ainakin nuo tutut jotka vaihtaneet kestävämpiä kytkimiä VAG:eihinsa kun vääntöä ottavat...

MitsuMi sanoi
Käyppä kysymyssä merkkiliikkeestä hintaa vaihtotöineen ;)
Osaa ne kaikki merkkiliikkeet rokottaa,Mitsullakin. Mitähän olisi mahtanut maksaa Outlanderin kytkinremontti kun 160tkm:ssa ryhtyi luistamaan? Ei sekään omasta mielestä nyt ihan niin pitkään kestänyt kuin olis voinut kuvitella. :D
Eräältä evoilijalta meinasivat Deltalla ottaa syylärin vaihdosta hyvän matkaa yli tonnia... ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Mr mmc sanoi
Sellasta diiseliä kun ei ole mun tiedossa minkä voisin ostaa, saabit,wolkkarit ei varmasti tule enää pihaan... Juuri serkkupoika itki 1.9dtti saabin konetta kun 160tkm ja vesipumppu hajotti koko koneen ja hänen oma kukkaro köyhty 3tonnia remontista...

Luulis että joku TTid 9-3 , olis parhautta jos dieselillä pitäis ajaa ? En itse ainakaan muita katselis.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
MitsuMi sanoi
Niin no mikä on erikoinen remppa. Tuo kaksoismassavauhtipyörän vaihto tulee helposti maksamaan töineen 1,5-2k€. Minusta sen suuruinen remppa autoon on jo erikoinen :)
Mutta eihän Mersuissakaan ole koskaan vikoja. Ainoastaan vaan huoltoja... ;)

Toisaalta 60 tkm vuodessa ajamalla sopivalla autovalinnalla Mr MMC säästäisi ton summan vuodessa suht pienikulutuksiseen bensa-Lanceriin verrattuna.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tunari-82 sanoi
Eikö ne vanhemmat volkkarin 1.9tdi koneet oo ihan lujia ja pieni kulutuksisia.
Työkaverilla on ollut uudesta -00 cordoba,sillä on nyt ajettu 350tkm eikä siinä mitään erikoisia remppoja ole tarvinnut tehdä,isoin taisi olla kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä.

Tippis sanoi
Noo meillä octaviassa(1.9 tdi dsg)menossa kolmas kaksoismassavauhtipyörä, kilsoja 385tkm.
Tämä ilmeisesti on jo uudempia kuin -00 kun kerran dsg laatikolla,joka on juurikin surullisen kuuluisa?

Wlooffy sanoi
Niissä pumppusuutin koneissa voi mennä pumppusuutin rikki ja se yksi suutin maksaa sitten sen toiminta tonnin. Niin sillä saa sitten taas ajella hetken aikaa pienellä kulutuksella että saa ton kuoletettua.

Esim isälläni oli tuollainen vm. ~2000 passat 1.9TDI automaatilla. Ensin meni suutin ja sen jälkeen hajosi laatikko. Eikä siinä kulutuskaan ollut pienimmästä päästä. Oli mittaillut 7 molemmin puolin matka-ajossa.
Tuollainen -00 90hv cordoba on vielä jakajapumpulla.

MitsuMi sanoi
Niin no mikä on erikoinen remppa. Tuo kaksoismassavauhtipyörän vaihto tulee helposti maksamaan töineen 1,5-2k€. Minusta sen suuruinen remppa autoon on jo erikoinen :)
Mutta eihän Mersuissakaan ole koskaan vikoja. Ainoastaan vaan huoltoja... ;)
En pitäisi erikoisena jos mittarissa on +350tkm, evoon piti vaihtaa kytkin ja vauhtipyörä jo 60tkm kohdalla.
 

Tippis

Ex Carisma comfort at -01, Ex Carisma -98,
Liittynyt
6 Tammikuu 2004
Tunari-82 sanoi
Tämä ilmeisesti on jo uudempia kuin -00 kun kerran dsg laatikolla,joka on juurikin surullisen kuuluisa?

On -07. Eikä sinänsä moittimista 6 vaihteisesta dsg laatikosta (koputtaa puuta)
se on vaatinut toistaiseksi vain perus öljynvaihdot.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Eilen ajoin 50 tkm ajetulla vm. 2012 DSG Octavialla jonka laatikko ryki satunnaisesti liikkeelle lähtiessä.
 
Ylös Bottom