Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

pexi sanoi
Valitettavasti tuonne en ole päässyt käymään.

Mielenkiintoinen paikka nähdä miten robotit kokoaan moottoreita. Ei sinänsä liity Autoalaan , mutta moottoreihin kyllä.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Basbarduu sanoi
:eek:fftopic Taisin katella saman filmin kans alkuviikosta. Pitää olla melkoinen masiina, että jaksaa painaa niitä kappaleita niin kovasti toisiaan vasten ja vielä pyörittää niin kovasti.

Saattaapi olla, osittain samojen toimijoiden kanssahan tässä yhteyksissä ollaan. :)
Tuossa minkä minä näin, ilmoitettiin masiinan ottotehoksi 750kW.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Se on tuo iltalehtikin lähtenyt Mitsumiesten salaliittoon jossa mollataan maailman parhaita yksittäiskappale TSI/DSG tekniikoita. Damit :p
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1417674105730.html

Volkswagen-konsernin ongelmat viimeisen kymmenen vuoden aikana ovat keskittyneet kirjainyhdistelmiin TSI ja DSG.

Näistä ensimmäinen, ahdettua suorasuihkutusmoottoria tarkoittava yhdistelmä tarkoittaa usein myös sitä, että moottorin öljynkulutus saattaa olla laskettavissa litroissa tuhatta ajettua kilometriä kohden tai, että moottorin jakopään lasketun ja toteutuneen käyttöiän erotus saattaa konkretisoitua kesken ajon, kalliilla hinnalla.

Ei koske Suomea

DSG-vaihteisto puolestaan on VW-konsernin autoissa käytetty kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. Se on perusteiltaan hienosti toimiva ja nopea laatikko, joka säästää polttoainetta, mutta on osoittautunut lukuisien tapauksien perusteella erittäin heikoksi kestävyydeltään, varsinkin seitsemänvaihteisena versiona.

Mitsumiesten salaliitto.

Äkkiä antamaan palautetta! :peukku
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi
Mielenkiintoinen paikka nähdä miten robotit kokoaan moottoreita. Ei sinänsä liity Autoalaan , mutta moottoreihin kyllä.

-JP- sanoi
OT: Oletko päässyt käymään milloinkaan Linnavuoressa Accolla ?

Mitäs sää meillä? ;D
Kieltämättä kyllä ne aika tarkasti rakentelee koneen, esim. nokkakepin "pujotus" nokka-akselitunneliin
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Maxx sanoi
Mitäs sää meillä? ;D
Kieltämättä kyllä ne aika tarkasti rakentelee koneen, esim. nokkakepin "pujotus" nokka-akselitunneliin

onko maxx linnanvuoressa? Oletkohan yhtään moottoria meille kasannu :)
Muutama valtra löytyy pihasta ;)
Ja anteeksi ot.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Maxx sanoi
Mitäs sää meillä? ;D
Kieltämättä kyllä ne aika tarkasti rakentelee koneen, esim. nokkakepin "pujotus" nokka-akselitunneliin

Joo kävin 2004 kolmen päivän koulutuksessa , oli silloin : SISU634 ja SISU ETA74 mitä siinä vähän katteltiin. (ei taideta enää kumpaakaan mallia tehdä ?)

On luultavasti 10 vuoden aikana vähän vielä kehittynyt tuo kokoopano tekniikka ?


Mieleen jäi ykkösenä silloin ,kun kaksi robottikättä kasas suorankutosen alakerran mätineen ja kankineet n. "varttiin" :)
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

MitsuT sanoi
onko maxx linnanvuoressa? Oletkohan yhtään moottoria meille kasannu :)
Muutama valtra löytyy pihasta ;)
Ja anteeksi ot.

Juu vähä yli pari vuotta ny siä ollu hommissa et ehkä kasasin/ehkä en ;)

-JP- sanoi
Joo kävin 2004 kolmen päivän koulutuksessa , oli silloin : SISU634 ja SISU ETA74 mitä siinä vähän katteltiin. (ei taideta enää kumpaakaan mallia tehdä ?)

On luultavasti 10 vuoden aikana vähän vielä kehittynyt tuo kokoopano tekniikka ?


Mieleen jäi ykkösenä silloin ,kun kaksi robottikättä kasas suorankutosen alakerran mätineen ja kankineet n. "varttiin" :)

Juu ei tollasia enään tehrä, mutta kyllä ne robotit on käteviä ku kasailee noita moottoreita. Hätäsiä kavereita ;D

Sorry :eek:fftopic
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Kuka Mitsubishi-röllääjä Iisalmesta tunnustaa?->

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012319075041_uu.shtml

...väärässä ovat luonnollisesti, mitä nyt taksikuskit tietää (sen enempää kuin autokauppiaatkaan?) ::)

Tällä automerkillä ei työnteko onnistu millään lailla. Ne on vähän väliä rikki. Hyvällä ja pahalla on yritetty, mutta ei ne kerta kaikkiaan pysy nipussa.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Niko Päivinen sanoi
Kuka Mitsubishi-röllääjä Iisalmesta tunnustaa?->

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012319075041_uu.shtml

...väärässä ovat luonnollisesti, mitä nyt taksikuskit tietää (sen enempää kuin autokauppiaatkaan?) ::)

-JP- sanoi

73. VOLKSWAGEN TRANSPORTER 39,29% 434 Etuakselisto Käyttöjarru

Näköjään siellä oli transportteri 2003 käyttöönotetuista toisiks eniten hylkyjä saaneena :D Tosin saattaaa olla tuoreempi iltalehden jutussa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Slider sanoi
73. VOLKSWAGEN TRANSPORTER 39,29% 434 Etuakselisto Käyttöjarru

Näköjään siellä oli transportteri 2003 käyttöönotetuista toisiks eniten hylkyjä saaneena :D Tosin saattaaa olla tuoreempi iltalehden jutussa.

Jännä homma ,että tuon huomasit. :) Huomasitko montako kertaa Audi oli siellä Top 10 puolella ?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Huomasitteko,
2007 Subaru Forester sija 10
2009 Subaru Forester sija 71

Pieni romahdus?
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi
Jännä homma ,että tuon huomasit. :) Huomasitko montako kertaa Audi oli siellä Top 10 puolella ?

Vastaan Ernon puolesta. Yllättävän monta. Toisaalta ne yksilöt joista on moottori ja dsg laatikko vaihdettu jo muutaman vuoden ikäisenä onkin viettäneet huollossa vähän normaalia enemmän aikaa ;).
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi
Jännä homma ,että tuon huomasit. :) Huomasitko montako kertaa Audi oli siellä Top 10 puolella ?

Ei ne turbo- ja laatikkoviat näy katsastustilastoissa.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

ast sanoi
Huomasitteko,
2007 Subaru Forester sija 10
2009 Subaru Forester sija 71

Pieni romahdus?

Tää yllätti mutkin. 2008 vissiin muuttu korimalli.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

miikka sanoi
Ei ne turbo- ja laatikkoviat näy katsastustilastoissa.

Näkyy ne. Tyhmäähän se olis jos korjaamo ei takuutyön ohella ota asiakkaaltakin rahaa ns. kulutusosien tiimoilta kun kerran auto siellä korjamolla makaa. Tätä kautta ne on teknisesti paremmassa kunnossa ja hylkyprosentit laskee.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

dani sanoi
Näkyy ne. Tyhmäähän se olis jos korjaamo ei takuutyön ohella ota asiakkaaltakin rahaa ns. kulutusosien tiimoilta kun kerran auto siellä korjamolla makaa. Tätä kautta ne on teknisesti paremmassa kunnossa ja hylkyprosentit laskee.

Niin no totta. Tarkoitin suoraa vaikutusta vikatilastoihin, noin epäsuoralla tavalla varmasti vaikuttaakin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

dani sanoi
Tyhmäähän se olis jos korjaamo ei takuutyön ohella ota asiakkaaltakin rahaa ns. kulutusosien tiimoilta kun kerran auto siellä korjamolla makaa.

Eikö tämä sama päde ihan normaaleihin huoltoihin? Niitä muuten on monella merkillä paljon tiheämmin kuin Audilla...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Kai tuollainen katsastustilasto nyt jotain kertoo ?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Asiaa vähän sivuten, uusimmassa Auto Bildissä purettiin miljoona km ajettu BMW 525dA E39 koppainen. Kori oli ihan loppu, ei suojattu koskaan ja auto viettänyt aikaa rannikolla. Moottorissa sylinterit ja männät virheettömät, alkuperäinen turbo josta tosin imusiivet kuluneet pyöreäksi. Moottoriöljyt vaihdettu 20 tkm välein. Automaattivaihteisto pelasi hienosti, ei koskaan avattu eikä edes koskaan vaihdettu öljyjä (ns. ikuiset öljyt mikä näytti pitävän paikkansa). Pyöräntuenta kaivannut remppaa noin 200 tkm välein. Ajettavuus oli edelleen kunnossa kun noita osia vaihdettu välillä.

Ihan kelpo suoritus minusta.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

ast sanoi
Asiaa vähän sivuten, uusimmassa Auto Bildissä purettiin miljoona km ajettu BMW 525dA E39 koppainen.

Monien "BMW"-ihmisten mielestä niitä viimeisiä hyviä mallisarjoja , tuon jälkeen aloitettiin tehdä edullisempaa samaan myyntihintaan. E60 kanssa onkin jo sitten eri tarina. Toki sama pätee useimpaan muuhunkin merkkiin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Mää olin missannut tän... :O

:popcorn kehiin.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi
Kai tuollainen katsastustilasto nyt jotain kertoo ?
Mun mielestä kertoo mut ainakaan mun elämään toi ei kummemmin vaikuta.

Japsit on kestäviä. Se nyt oli tiedossa jo ennestään.

Ranskalaisissa autoissa on paljon hylkyyn johtavia vikoja. Onko syy sitten siinä siinä että ne eivät vaikuta ajettavuuteen ja tulevat vain katsastuksessa esiin, onko niiden ostajat niin persaukista porukkaa etteivät huolla autojaan(tätä puoltaa kova jälleenmyyntiarvon pudotus), ajetaanko niillä muita enemmän vai onko ne kenties vaan yksinkertaisesti huonoja?
Meidän perheessä on ollu nuita ranskalaisia paljon eikä katsastus hylsyjä oo tullu ku todella harvoin (Xsara mittarissa 360tkm ja taka-akseli finaalissa).

Saksalaisten viat tosiaan on muita kuin nuita katsastuksessa ilmeneviä. Siitä huolimatta täytyy sanoa, että mahtava suoritus Audilta. :peukku

ast sanoi
Asiaa vähän sivuten, uusimmassa Auto Bildissä purettiin miljoona km ajettu BMW 525dA E39 koppainen. Kori oli ihan loppu, ei suojattu koskaan ja auto viettänyt aikaa rannikolla. Moottorissa sylinterit ja männät virheettömät, alkuperäinen turbo josta tosin imusiivet kuluneet pyöreäksi. Moottoriöljyt vaihdettu 20 tkm välein. Automaattivaihteisto pelasi hienosti, ei koskaan avattu eikä edes koskaan vaihdettu öljyjä (ns. ikuiset öljyt mikä näytti pitävän paikkansa). Pyöräntuenta kaivannut remppaa noin 200 tkm välein. Ajettavuus oli edelleen kunnossa kun noita osia vaihdettu välillä.

Ihan kelpo suoritus minusta.

E39 on monessa suhteessa loistava auto. En ole lainkaan yllättynyt tuon testin tuloksista.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Aiemmin oli uutista saksan tilastoista. Siellä C1, 107 ja Aygo sijoittuivat mielenkiintoisesti.

C1:ssa ja 107:ssa oli 10% enempi vikoja kuin Tojotan logolla varustetussa. Kyseessä kun on sama auto. En oikein keksi muuta syytä kuin että Tojotan huolto toimii paljon PSA:n huoltoa paremmin. Varmaan myös käyttäjillä on jotain tekemistä tän kans.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Basbarduu sanoi
Ranskalaisissa autoissa on paljon hylkyyn johtavia vikoja. Onko syy sitten siinä siinä että ne eivät vaikuta ajettavuuteen ja tulevat vain katsastuksessa esiin, onko niiden ostajat niin persaukista porukkaa etteivät huolla autojaan(tätä puoltaa kova jälleenmyyntiarvon pudotus), ajetaanko niillä muita enemmän vai onko ne kenties vaan yksinkertaisesti huonoja?
Meidän perheessä on ollu nuita ranskalaisia paljon eikä katsastus hylsyjä oo tullu ku todella harvoin (Xsara mittarissa 360tkm ja taka-akseli finaalissa).

Ei varmaan vaikuta ajoon ja jos samat koiranluut vaihdetaan joka vuosi niinkun esim joissain fordeissa niin lienee helpompaa(lue halvempaa) hakea se vikalista sieltä ja korjata vain välttämättömimmät, se saattaa olla että joku kerta se väljä koiranluu meneekin läpi ja sitten on vuos huoletonta ajoa edessä ???. Sama näyttää monella pätevän viallisiin polttimoihin, moni ajaa vajaa vuoden rikkinäisillä ja vaihtaa ehkä just ennen leimaa koska tietää että ne paukkuu kuitenkin hetken päästä.

Just jos mietitään tällasia ei ajoon vaikuttavia juttuja ja vielä suht tuoreissa autoissa niin olisin kyllä katsastuksen aikavälin pidentämisen kannalla, se 2v vois olla paljon järkevämpi monessa mielessä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

ast sanoi
Eikö tämä sama päde ihan normaaleihin huoltoihin? Niitä muuten on monella merkillä paljon tiheämmin kuin Audilla...

Toki. Japsit käy huollossa, Audit asuu siellä.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

ast sanoi
Asiaa vähän sivuten, uusimmassa Auto Bildissä purettiin miljoona km ajettu BMW 525dA E39 koppainen. Kori oli ihan loppu, ei suojattu koskaan ja auto viettänyt aikaa rannikolla. Moottorissa sylinterit ja männät virheettömät, alkuperäinen turbo josta tosin imusiivet kuluneet pyöreäksi. Moottoriöljyt vaihdettu 20 tkm välein. Automaattivaihteisto pelasi hienosti, ei koskaan avattu eikä edes koskaan vaihdettu öljyjä (ns. ikuiset öljyt mikä näytti pitävän paikkansa). Pyöräntuenta kaivannut remppaa noin 200 tkm välein. Ajettavuus oli edelleen kunnossa kun noita osia vaihdettu välillä.

Ihan kelpo suoritus minusta.

Not bad. Näissä megakilometreissä pitää tosin huomioida se, että niillä on yleensä ajettu lähes pelkästään pitkää matkaa, joka on autolle sitä helppoa hommaa. Tiedän ihan kaveripiiristäkin useamman E39 Bemarin, jossa neljänneksellä noista kilometrejä on ollut ihan vakavan sortin ongelmia. Kylmäkäynnistykset, nurkka-ajot yms. arkipäivän askareet ottaa veronsa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

dani sanoi
Just jos mietitään tällasia ei ajoon vaikuttavia juttuja ja vielä suht tuoreissa autoissa niin olisin kyllä katsastuksen aikavälin pidentämisen kannalla, se 2v vois olla paljon järkevämpi monessa mielessä.

Uusissa autoissa katsastus on ensimmäisten kolmen vuoden jälkeen.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

dani sanoi
Toki. Japsit käy huollossa, Audit asuu siellä.

Omistatko kyseistä merkkiä , oletko maahantuojalla töissä vai mistä nämä asiat näin hyvin tiedät ?
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi
Omistatko kyseistä merkkiä , oletko maahantuojalla töissä vai mistä nämä asiat näin hyvin tiedät ?

Näiden kanssa ei tarvii olla kun silmät ja korvat auki niin totuus valkenee.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

dani sanoi
Näiden kanssa ei tarvii olla kun silmät ja korvat auki niin totuus valkenee.

Omistajat haluavat yleensä olla silmät ja korvat kiinni :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

nokonzok sanoi
Not bad. Näissä megakilometreissä pitää tosin huomioida se, että niillä on yleensä ajettu lähes pelkästään pitkää matkaa, joka on autolle sitä helppoa hommaa.

Tassä tapauksessa oli kyllä sekä vedetty kärryä että ajettu kovaa Saksan moottoriteillä. Artikkelissa oli kuva 999999 km matkamittarissa (ei pyörähdä ympäri) ja melkein 210 km/h nopeusmittarissa...

Suomessa olosuhteet ovat toki autojen kannalta karmeat.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

kaikki autothan ne on ihan paskoja...riippuu keltä kysyy...

Esim 530d bemarit imuläpät menee koneeseen..
Audi 2,5tdi nokat/kannet leipoo
Merssun 350td ihan paska kuulemma...
Pt cruiseri ihan pommeja (iltalehti)..

Aina löytyy joku narina kaikista merkeistä miten paskoja ne on....

Smartilla painettu +20tkm öljynvaihdolla...
3000gt rempan jälkeen 40tkm öljynvaihdolla +yks outputshafti ja jakolaatikon spooli :peukku
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi

Jep tuota kun katsoo niin varsinkin vanhemmissa on aika japsivetoista tuo kärkisija, poikkeuksen tekee Saab, joka keikkuu myös vuodesta toiseen kärjessä. :) Yllättäjänä myöskin laatuauto Lada on parina vuotena kärjessä. :D

Häntäpää onkin sitten ihan täysin Ranskalaisten, "jenkkien" ja saksalaisten hallitsema. Hipsut siitä kun en tiedä missä nuo jenkit on valmistettu.

Tuoreemmista tilastoista sitten Mitsut puuttuu muutaman vuoden tilastoista, aika jännä esim 2003 käyttöönotetuissa ei ole yhtään mitsua listoilla mutta löytyy Mersun CLK

Huonoiten sijoittunut Mitsu on näköjään Outlander, joka on sijoittunut vuonna 2008 käyttöönotetuissa ihan häntäpäähän.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Slider sanoi
Tuoreemmista tilastoista sitten Mitsut puuttuu muutaman vuoden tilastoista, aika jännä esim 2003 käyttöönotetuissa ei ole yhtään mitsua listoilla mutta löytyy Mersun CLK

Huonoiten sijoittunut Mitsu on näköjään Outlander, joka on sijoittunut vuonna 2008 käyttöönotetuissa ihan häntäpäähän.

Siellä oli ASX ja 06 / 07 Lancer , kärjen tuntumassa. (tai no mikä on kärjen tuntuma ? paremmalla puoliskolla kuitenkin.)
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Voisin listata tähän eri merkkien tyypillisiä vikoja, editoin tätä sitten myöhemmin kun tulee lisää mieleen. Osa on itse havaittuja, osa asiakkailta kuultuja. En huomioi yksittäisiä perusnillityksiä, ainoastaan vikoja joita olen havainnut tasaiseen tahtiin tai joita kuulee asiakkailta harva se päivä. Lista ihan siinä järjestyksessä mitä tulee mieleen. Mitsuja tähän ei varmaan tarvi luetella.

Toyota 2.2 D-4D kansiviat
Nissan Primera P11 jakoketju venyy
Nissan Primera P12 alapallonivelet
Nissan Almera N16 jakopääongelmia (samoja kuin P11:ssa?)
Volvo XC90 takaiskunvaimentimet hajoavat
Volvo S40 1 gen etujarruletkut murtuvat
Ford Focus gen 2 alatukivarsien takapuslat repeävät, pyöränlaakerit etu/taka, etuiskunvaimentimet, takaa pitkittäisten tukivarsien etupuslat repeävät (sama koskee myös Volvo V50/S40, C30 ym)
Ford Focus gen 1 samat takatukivarret kuin gen 2
Ford Mondeo 2 gen takajarruletkut murtuvat (vain stw)
VAG monivarsituennalliset tukivarsien pallonivelet, etujarruletkut, raidetangon päät
VAG turbo-ongelmat (johtuvat ilmeisesti longlife-öljyistä joiden vuoksi öljysihti menee tukkoon ja aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia), varsinkin Transportereita on korjattu paljon
VAG DSG
VAG pikkuturbollisten jakoketjut venyvät
VAG diesel välijäähdyttimet jäätyvät kovemmilla pakkasilla jos ei käytetä maskipeittoa, voi kerätä vettä sisään ja lähteä koneeseen kiertoon -> alakerta solmussa
BMW 1 series jakoketjuongelmia
MB E W211 jäähdytin laskee glykolit vaihdelaatikkoon (koskee muistaakseni ennen 10/2003 valmistettuja, joissa Valeon kenno)
MB SBC-yksikköön tulee "päivät täyteen"
Opelit yleisesti katkovat jousia edestä ja takaa
Muita jousien katkojia: VW Transporter, Renault Clio...
Opel Vectra ja samalla pohjalevyllä olevat Saabit: takaa "bumerangitukivarsien" ulkopäät kuluvat
BMW E39 ne kuuluisat imusarjan läpät, ilmajousituksen jäätyminen, alatukivarret
MB ilmajousitusongelmia myös, ilmeisesti pusseja hajoaa ja kompuroita vaihdetaan
Dodgen koreamallit kuluttavat niveliä, samoin 300C Chryslerit
Honda Accord 7 gen takajarrusatulat jumittuu, etualatukivarsien puslat repeävät
Honda Accord 8 gen diesel hiukkasloukkuja vaihdellaan melko paljon
Peugeot 206 alatukivarret
Peugeot 307 takajarrut jumittuvat, etupään nivelet
Peugeot 407 etupään nivelet
Renault Laguna nivelet, vikakoodit
MB BlueEfficiency-koneet (n. 2009->) alakerta pettää, usein ihan jo päälle 100 tkm kilometreillä

Siinä jotain mitä tuli mieleen. Suurin osa vioista on kuitenkin sellaisia, että niiden kanssa pystyy elämään jos ne hoitaa pois ennaltaehkäisevästi. Vaatii tietysti pientä perehtymistä ko. mallin vikoihin.

Lähes joka mallilla on omat isommat tai pienemmät murheensa. Joitain yksittäisiä ikiliikkujamalleja tietysti on. Vaikka nyt sitten Carina E. Tai mikä vaan Corolla. Ikävä kyllä Mitsulta ei tule yhtäkään sellaista mieleen.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

miikka sanoi
VAG turbo-ongelmat
VAG pikkuturbollisten jakoketjut venyvät

Työkaveri osti joku vuosi sitten 1.4 TSI Touranin, ajettu n. 55tkm

@60 tkm jakoketju venynyt ja turbo paskana. Meni VV-auton piikkiin.
@100 tkm huono tyhjäkäynti -> pajalle -> ketju taas venynyt ja samalla huomattiin että uusikin turbo rikki.
Kulut jotain 4000€ josta maahantuoja lopulta maksoi n. 80%

Ilmeisesti uudemmissa TSI-koneissa ei ole noita ongelmia niin paljon, mutta ei nuo Longlife-huoltovälit turbollisessa autossa oikein vakuuta.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

miikka sanoi
Volvo S40 1 gen etujarruletkut murtuvat

Tämän voin allekirjoittaa. Tuskin missään letkut ovat ikuisia, mutta saman pohjalevyn Space Starissa (samat letkut ainakin tarvikeosana) molemmat etujarruletkut pettivät samassa katsastuksessa.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naihin-autokauppoihin-asiakas-ei-toista-kertaa-jalallaan-astu/iugU4LBz

Jenkkipoikien hömpötyksiä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

miikka sanoi
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naihin-autokauppoihin-asiakas-ei-toista-kertaa-jalallaan-astu/iugU4LBz

Jenkkipoikien hömpötyksiä?

Kannattaa muistaa miten valtava jenkkien oma autoteollisuus on. Haluisin nähdä ton datan ja miten se on kerätty. Kumma juttu et Japanilaiset ois heikompi laatuisia ja jenkit sit parempia.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

miikka sanoi
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naihin-autokauppoihin-asiakas-ei-toista-kertaa-jalallaan-astu/iugU4LBz

Jenkkipoikien hömpötyksiä?

Ihmekö tuo kos ei myytävänä ole kuin maasturi, pari wannabe-maasturia ja ominaisuuksiltaan heikko pikkuauto. Valitettavasti tämä on tilanne.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Jenkeissä on kyllä tuo autoteollisuus muutenkin niin kieroa, että..
Esim. nää kaikki kaasupoljinviat pelkästään japsiautoista, ollut jostain 80-luvusta alkaen aaltoina.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

ast sanoi
Ihmekö tuo kos ei myytävänä ole kuin maasturi, pari wannabe-maasturia ja ominaisuuksiltaan heikko pikkuauto. Valitettavasti tämä on tilanne.

Meinasin sanoa juurikin tätä että ongelma tuskin liittyy niinkään laatuun vaan (etenkin jenkkimarkkinoita ajatellen) äärimmäisen paljon heikentyneeseen valikoimaan. Jos olisin tällä hetkellä niin sekaisin päästäni että pitäisi ostaa uusi auto niin Mitsuun valinta ei kyllä kohdistuisi. Miksi Lanceristakin jätettiin se ko. automalliin kuin nenä päähän sopiva 140hp 1.8 -kone pois valikoimasta? Eikö mennyt päästöt euronormeista läpi, vai mikä lie syynä?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Ruotsissa jo paikallinen autoliittokin on liittynyt trollaamiseen. Kaikkea sitä.

http://www.kauppalehti.fi/#/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq?_ga=1.133285262.1243878629.1426666854
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Niko Päivinen sanoi
Ruotsissa jo paikallinen autoliittokin on liittynyt trollaamiseen. Kaikkea sitä.

http://www.kauppalehti.fi/#/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq?_ga=1.133285262.1243878629.1426666854

Ei vain näkynyt niitä puhuttuja/kohuttuja "listauksia" missään ?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

Harri K sanoi
olihan ne siellä alhaal.

Otsikko : - ongelma-autot listattu

Siellä alhaalla lukee :

Ruotsin autoilijoiden etujärjestö Motormännens Riksförbund julkaisi viime viikolla listan niistä automerkeistä ja malleista, joissa mahdollisesti voi olla 1,2- tai 1,4-litrainen TSI-moottori.

Kait mä nyt Jumalauta ilman Kauppalehteä tai Aftonbldetiakin tiedän minkä kokoinen moottori on missäkin autossa ?

Mutta missä se lista on mistä näkee ne ongelma autot ?!
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Keskustelua muiden merkkien teknisistä vioista

-JP- sanoi
Mutta missä se lista on mistä näkee ne ongelma autot ?!

Onko vika silmissä vai luetun ymmärtämisessä?
 

Liitetiedostot

  • lista.jpg
    lista.jpg
    96 KB · Lukukerrat 275
Ylös Bottom