kierroslukumittarin asennus

Mikael

三菱エボリューション5
Liittynyt
12 Elokuu 2005
olen uusi lancerin omistaja ja harmikseni huomasin että ko. mallissa ei kiekkamittaria ole :-\ mutta nyt pikku ongelma asennuksessa, elikkä mihin mä vedän sen "singaali johdon" ku en viittisi vetää sitä konehuoneeseen asti puolalle!!! osaisko joku ystävällisesti neuvoa hieman ???
(niin siis autoni on Lancer 1.5 gli -91)
 
eipä siinä oikein oo paljon vaihtoehtoja kun vetää sinne puolan miinusnapaan asti se, ellei sulla sitten tuu tarvittavat johdot mittariston taakse.. mut oma päätös kunpa sitten on helpompi, purkaa mittaristo yms hilppeet tai sitten vetää yksi johto puolalle..
 
Joo no asensin jo paikalleen ja etsin sen johdon paikan mittaristosta... säästyimpä ainakin johtojen vetämiseltä ;) ja vaihdan sit samalla palaneet polttimot kans.....
 
Myöhässä valitettavasti

Mutta jos jollain vastaisuudessa sama ongelma.  Ei muuta kuin purkamoon ja sieltä GLX:n mittaristo jossa kiekkamittari.  Vanha pois, helppo ottaa ja tämä uusi tilalle niin jopas alkaa varvit näkyä.  Itseltä hävisi samalla 100 000 km matkamittarista  ;D
 
Lansu kuuluu perheeseen

Eihän sitä raski myydä.  Perheenjäsen melkein.  Ja pihassa vieressä toinen samanlainen... Väri vain eri ;)
 
Autona -94 vuosimallin GLi lancer ja pitäisi asentaa kierroslukumittari, mutta puola on siinä jakajassa eikö?
Olisiko kenelläkään tietoa/taitoa/kokemusta miten löytää puolan miinus johto? Onnistuisiko signaalin ottaminen suoraan johtosarjasta mittarin takaa? Ja en halua vaihtaa mittaria GLXi mallista.
 
Hmaki sanoi
Autona -94 vuosimallin GLi lancer ja pitäisi asentaa kierroslukumittari, mutta puola on siinä jakajassa eikö?
Olisiko kenelläkään tietoa/taitoa/kokemusta miten löytää puolan miinus johto? Onnistuisiko signaalin ottaminen suoraan johtosarjasta mittarin takaa? Ja en halua vaihtaa mittaria GLXi mallista.
Moi
Kierroslukusignaalin saat moottoritilasta, tulipellissä siinä imuputken takana kulkee musta johtonippu josta tulee kaksi lyhyttä johtoa jotka on teipattu siihen johtosarjan kylkeen kiinni. Toinen sellainen isompi ruskea ja toinen pienempi sininen liitin josta saa sen signaalin.
 
Signaalin saa siis mittariston piirilevystä otettua,(tai mittarille tulevasta johtonipusta) ...joutuu vain hiukan miettiin ja arvuutteleen et mihin kohtaan piirilevyä sen kiekkamittarin signaalin kytkee.... mut ei ole todellakaan mikään paha homma...
 
Taidan tehdä niinkuin s@mi neuvoi. Yritin jo katsella siitä Mittarin "piirimuovista" mutta ei löytyny mitään kierroksiin viittaavaa. Kiitokset S@mille ohjeista!
 
Löysin heti sen sinisen liittimen sieltä kone huoneesta, mitä kautta ois helpoin vetää se vihree johto sinne? mihin ootte ne mustan ja punasen johdon laittanu? mustan voi heittää jonkun ruuvin alle. Punanen johonki tupakansytyttimee? seki nii vaikee irrottaa :D
 
Siinä on aika lähellä sitä sinistä liitintä sellainen soikea musta kumi, niin siitä saa sen johdon sisälle. Oman mittarin asennusohjeissa neuvotaan laittamaan tuo maakin(eli musta johto) konehuoneen puolelle(Good engine ground). Punainen virtalukolle, eli jännite pitäisi tulla kun virrat ovat päällä.
 
Ei oo yleismittarii et voisin kattoo mist johost tulee virtaa. Mankan herätepiuhastaki sais virtaa mut en tiä sen piuhan värii. Autosähkö ei oo paras alani ;D
 
Joo, eli se heräte piuha on punanen. Siitä helppo ottaa virta. Kerroin vaan että jos joku muu on asentamassa myös niin ei tarvitse kysyä. :driver
 
Vs: kierroslukumittarin asennus

Moro.

mul ois itelläki kiekka mittarin asennus ja ostin ton FK automotive ja sit luin tätä palstaa ja pisti silmään toi s@min kirjotus et ois pieni sininen ja isompi ruskee liitin jotka löysin sielt, ruskee olis siin sytytys laatikon kyles ja sininen on moottoriin ruuvvattuna kiinni, laitoin sylinteri määrän sielt mittarin takaa oikeeks ja kytkin virran ja kokeilin sitä vihreetä johtoo siihen sinisee muttei noussu kierrokset!!! :nykii voiko se olla muualla ??? ??? ei kehtais ruveta purkaa mittaristoo mut loppupeleissä se vissii on pakko...
 
Vs: kierroslukumittarin asennus

Joh. etin ihan väärästä paikasta, sit löyty pulssi johto skopen avulla...
 
Vs: kierroslukumittarin asennus

Herätellääs tätä keskustelua.. elikkä mulla on tollanen 93-96 vuosimallin EX GLi lancer nykynen gti.
Kaikki muu pelaa paitsi kiekkamittari.
Pitäskö munki kolvailla sinne mittariston taa uudet johdot.. onks tarkempia ohjeita mitkä pinnit o varattu niis sinises ja ruskees liittimes mittariston takan tolle signaali piuhalle
 
Vs: kierroslukumittarin asennus

mul oli kyl vaan se sininen johdon pää teipattuna siihen mustaan johto nippuun joka menee siinä tulipellin kylessä. tökit vaikka sitä impulssi johtoa kaikkiin vapaisiin sinisiin liittimiin tyhjäkäynnillä ni pitäs se löytyä ;)
 
Vs: kierroslukumittarin asennus

Territorial_:lla ilmeisesti se mittariston oma kierroslukumittari ei toimi..?
 
Takaisin
Ylös Bottom