Kirpputorilöytöjä

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Eilen pyörin riksussa kirppareilla ja tein muutaman löydön.Sain bingin 11mm:n kaasarin mopoon täydellisenä kaheksalla eurolla.Samasta pöydästä magneeton pohjan täydellisenä muutamalla eurolla.Toiselta kirpparilta pussillisen (kuusi kipaletta) mopon suuttimia.Minkälaisia on teidän kirpparilöydöt?
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Kirppareita tulee harvemmin kierrettyä, mutta rompepäivillä olen viihtynyt aina kun niitä on ollut :) löytöjä mm.
-raisun alkuperäinen kaasutin 4 euroa (toimiva!)
-Bemepok 8M perämoottori, 35 euroa (laakerit jumissa, mut pyörii)
-Telwinin hitsauskone, kaasun säätöventtiili mukana, 20 euroa (toimiva!)
-Zündapp combinette 50M vuodelta 1959, 35 euroa (paska mut sain hyvät rahat kun myin eteenpäin)
-mopojen sylintereitä, mäntiä, kaasuttimia yms pikkusälää pikkurahalla...
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

No eilen poikkesin tossa lähellä olevalle kirpparille.Joku oli remontoinnit lopettanu ja myi työkalunsa lähes ilmaseksi pois.Tuli ostettua seuraavaa:
Kiintolenkki sarja 8-17 uudet 2€
putkipihdit 12" 2,50€
jakari uudenveroinen 10" 2€
muutama irtohylsy 0,4€ kipale
ja uudet lukkopihdit 2,50€
Sitten eri pöydästä nätti maisemataulu,kankaalle tuntemattoman tekiän maalaama.Kokoa suunnilleen 40*60 hintaan 15€
Välillä tekee ihan löytöjäkin,ei pelkkää paskaa.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Pari kertaa on ollut ihan mukavia (näköisiäkin) kassaneitejä kun on kilohinnoilla ruuveja yms hakenut, that's it. Kirpparin puolelle en pahemmin ole eksynyt.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Presto merkkisen mopon tankki,hyvä aihio hippikopteriin..
Pieni holleyn 2-kurkkuinen kaasari,muistaakseni 23/23mm kurkuilla ja ilmeisesti 127 fiuden tehdastekoisella adapterilla.
Skf-kello,kromattu iso kuulalaakeri jossa keskellä viisarikello skf:n logolla.
Sekalaisia työkaluja.
Sekalaista pikkusälää.

Nuo siis kirppiksiltä muutaman vuoden aikana haalittuja "aarteita" jotka on edelleenkin itsellä tallessa. Osan sälästä oon myynyt eteenpäin ja kaikkea ei voi muistaa. Aika harvoin tulee kirppiksiä kierreltyä mutta joskus niistäkin löytää jotain itseä kiinnostavaa. Ootteko muuten huomanneet mitä kaikkea ryönää ihmiset yrittävät kaupata? Osa on täysin kaatistavaraa,kusenpolttamista pikkuhousuista vääntyneisiin nauloihin . :D :D
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Emäntä eilen poikkes ja toi mulle kympillä vanhan Philipsin kelanauhurin.Päälisin puolin näyttää ihan ehjältä,en vielä ole kerinnyt siihen paneutua.No jos tässä päivän mittaan.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Markka-aikaan oli paras löytö, kamasan kiinto-avainsarja, 8-19mm, 20 mk, hinta laatusuhde kohallaan :)
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Harman/Kardonin DVD-soitin löytyi kymmenellä eurolla, lohkolämmittimen haaroitussarja sisätilan pistokkeen kanssa 15 euroon ja toimiva Siemens M55 matkapuhelin 2€ :D
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Itse olen havainnut myös semmoista, että monet käyvät ostamassa halpahallituotteita, esim. autovahoja/shampoita ja tuovat niitä kirpputorille myyntiin kalliimmalla.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Playstation 2 joka oli "rikki", 20€ joutu maksaa..Putsasin asemasta linssin niin rupes toimimaan ku uus. ;D Jotkut vanhat saloran Hifi kajarit joissa oli 10" bassoelementit ja säädettävä diskantti 10€.Täytyy kyllä sanoa olivat hienoiten soivat kaiuttimet mitä mulla on ollu.Myin sittemmin kaverille jolla ne on edelleen käytössä.Kierrän noita aika ahkerasti mutta harvoin niistä mitään fiksua löytyy.Ja tuo on pirun rasittavaa kun ihmiset tuovat uusia tavaroita kalliimmalla myyntiin.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

No kirpparin ideahan oikeasti ei ole se,että sielä olis uutta kamaa.No jos joku sitä selkä vääränä sinne kantaa,onhan sen ees bensarat saatava.Vaan ei sellanen kauppa ole edes kannattavaa,kun ei niitä kukaan sieltä osta.On sielä välillä oikeita löytöjäkin,olen oikeastaan paljonkin löytöjä tehnyt sopivasti.Ehkä parhaita löytöjä (rahallisesti) vanha seinäkello,joka tosin ei käynny.No korjasin kellon,ei tarvinnut kun vetojousen pää kiinnittää.No Hämeenlinnassa antiikkikauppias anto siitä sataviiskymppiä,eikä se mulle maksanu kun kympin ja pikkusen vaivaa.
 
Velipoika joka tänään aloitti viettämään vuosilomiaan.Hitto hällähän on nyt 17 päivää lomaa ja viikonloput siihen päälle.Kuitenkin velipoika oli lähteny aamusta ajeleen ja oli poikennu Lohjalla kirpparilla.Oli tarttunu näppeihin vähän kaikkee.Kuitenkin tommonen vanha lukko avaimineen vitosella.Otettiin lukko auki huoltaaksemme sen.Sielä olikin vuosiluku sisällä 1867.Tää on sellanen lukko,joka laitetaan oveen.Hurriganesin roadrune lp ja se oli kustantantannu kans vitosen.Sit viis vhs elokuvaa,kaikki sotakuvia,oli ollu 20 senttiä ketale.Vanha putkiradio,ei vielä tiedetä tarkkaa ajankohtaa,miltä ajalta toi olis.Veikkaan kuitenkin kolkyt nelkyt lukua.Tarvii ensin jostain taikoo merkki,sit se kyllä löytyy radiomuseon sivuilta.Tää radio oli kallis,oikein kolme kymppiä ja kun sitä koitettiin,ainakin kohisee.Kaikkee kivaa voi vieläkin löytää,jos sattuu vaan kohalle.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Nakkaahan putkiradiosta kuvaa. :) Putkia ja osaavia huoltajiakin nykyään noille vehkeille löytyy. Puhuvat että soundi on upea verrattuna transistorivehkeisiin jos kaikki on kunnossa. Suosittelen laittamaan käyttöön tuollaisen. :)

Neukkuputkia ja korvaaviakin saa toistaiseksi vielä ihan kohtuu hyvin.
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Mäkin haluisin talliin putkiradion mut jännä juttu, inflaatio nostanut niiden hinnat törkeiks :(
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

harriveikko vois sitten edes sen verran hakua käyttää että löytää edes oman aloittamansa topicin :peukku
Yhdistin edellisen tämän nykyisen kanssa, yritetään pitää tää kirpparijutustelu yhden otsikon alla :)
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Ihmekös että mulla tuli sellainen bon voyage- fiilis ku luki tätä, ihan niinku oli kokenut tän aikaisemminkin ;)
 
Vs: Kirpputorilöytöjä

Jostain vois löytyä Uraltone tyyppinen rakennussarja tuommoseen.
 
Takaisin
Ylös Bottom