Kokemusta kiinaturboista?

jakob85

New Member
Liittynyt
26 Maaliskuu 2012
Löytyykö kokemuksia kiinaturboista? Harraste autoon paiskattiin TD05 Evo-III kopio-turbo paikalle ja turbo savuttaa syntisen paljon. Turbo oli pöydällä osinakin, mutta mitään epäilyttävää ei löytynyt. Koitettin käyttää autoa ilman ahdintakin eikä savuttanut lainkaan. Jos joltain löytyisi vain tietoa mikä tuossa mahtaapi olla. Ahdin on täydin uusi pelkästään penkitetty ei lainkaan ajettu.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Eiköhän siinä ole lähinnä se, että ne kiintaturbot on näköjään edelleenkin täysin luokatonta laatua. Tuskin kannattaa koneeseen takaisin kiinni laittaa, menee vaan huonolla tuurilla koko moottorikin rikki.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Liekkö ois voitelu- tai/ja laakeriongelma. Pakko kysyä miksi kiina turbo? Turbo ei ole niitä osia jossa toleransseilla ja laadulla ei ole kovin suurta merkitystä ja laadukkaita turboja saa kuitenkin käytettynä edullisesti.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Ei ole henk. koht. kokemuksia, mutta vanhana pessimistinä olen pärjännyt kohtalaisesti sisäistämällä sanonnan "jos joku on liian hyvää ollakseen totta, niin se myös on sitä" takana olevan ajatuksen.

Juuri tilaamani aito MHI:n ahdin: tulleineen, alveineen, rahteineen 600+ euroa.
Vastaava kiinaturbo: 280$

Ostin silti MHIn turbon.

Eli aika samoilla mietteillä kuin noko.

viritetty ja rempattu kone: useita kiloeuroja
kiinaturbo: 280 dollaria
tunne siinä vaiheessa kun valkenee mitä kaikkea hajonneen kompuran siiven palaset tekevät koneelle mennessään koneesta läpi: priceless..
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Kyllä kiinaturboissakin hyvää on seassa, mutta laadun vaihtelu niin suurta, että ainakaan itse en ottaisi riskiä. Ei ne kaikki suinkaan paskaa ole.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Mulla on ykkösessä juuri tuollainen TD05h 18g kiinakompressoripyörä sekä kompressorikotelo ja kyllä tuo LDS-turbon ukkeli, joka nyt melko arvostettu turbovelho on, sitä kehui kun sen siellä tasapainotin. Luuli ensin originaaliosaksi ja sanoi ettei uskoisi kiinalaiseksi laadun puolesta. Tasapainossakin oli valmiiksi niin hyvin että olisi tuollaisenakin suoraan toiminut. Vähän sitä pyöräparia kuitenkin viilattiin täydellisyyden saamiseksi. Käyttökokemusta ei tosin juurikaan vielä ole mutta ainakaan näillä koeajoilla ei ole savutusta tms ollut.

Tää hankittiin lähinnä koemielessä ja budget built kun on kyseessä niin kiinaosatkin sopii hyvin kuvaan. Parempi ehkä sitten jossain kohtaan. Riskitekijät on tiedossa mutta onhan siellä välijäähdytin siivilänä. ;)
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Nyt tulee Nokolle ja Nikolle vähän nannaa ;D eli tänään sitten ykkösen turbosta kuului melko ilkeä "srrrrrrrrrrrrr" ja kun se aukaistiin niin siellä on sitten lähes puolen sentin päittäisvälys. Kiinalaakeri on vissiin pettänyt eli ei ainakaan tossa kiinalaakerissa ollut sitä laatua. Tosin onhan ne kiinalaakerit jossain vehkeissä kestäneet, ainakin huhut liikkuu tällaisesta. ;)

Kyseessähän on siis ykkösen orkkisturbo, päivitetyllä kiinalaisella 18g kompressoripyörällä, kotelolla ja laakerisarjalla. Nyt sitten perhana hankitaan Melletin tai MHI:n korjaussarja niin ei ainakaan laadusta ole kiinni. :p ;D
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

No huh huh.. muovailuvahastako ne kinkit niitä lakruja tekee, kun noin nopeasti meni? Ja kuitenkin turbopajan kasaamana(ko)?

Otan osaa, en minä nyt mitään noin konkreettisia todisteita olisi kenellekään toivonut tämän keskustelun tiimoilta.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Ihan itse kasattu. LDS turbossa tasapainoitettiin. Ostin sarjan mentaliteetilla "onhan siellä öljykalvo välissä" No toleranssit voi olla mitä on ? Piti vaan saada silloin nopeasti ajoon talvipäiville jota ei sitten järjestettykkään...

Hinnat noissa menee :
taiwan lakrusarja 50e
britti melett tarvikesarja 80e
mitsun orggis sarja 130$ + mahdollinen tulli (ebaystä varauksella onko kopio??)

Osanumerot löytyy nyt että jos kyselis pelkkiä orggis päittäislaakeria taikka ksarjaa deltalta.

Edit:
No eipä ne olleet laakerit vaan akselinmutteri auennut. Lähtöpaukku, bypassin väliaikainen puute ja löysään jätetty mutteri syynä ?
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Prätkissä käytetään noita kiina-ahtimia paljonkin ja hyvin ne siellä kestää.
Juurikin noita evo 1-3 ahtimia on busiin laitettu, ja käyttö ei ainakaan ole mitään kaupassakäyntiä.
Lienee selvää, että jos sieltä alista tilaa halvimman mahdollisen, niin se tuskin kovin laadukas on. Mutta jos ottaa sitä kalliimman pään tavaraa (joka silti on oe:tä paljon halvempaa) alkaa laatukin olemaan ihan toista.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

tepi sanoi
Ihan itse kasattu. LDS turbossa tasapainoitettiin. Ostin sarjan mentaliteetilla "onhan siellä öljykalvo välissä" No toleranssit voi olla mitä on ? Piti vaan saada silloin nopeasti ajoon talvipäiville jota ei sitten järjestettykkään...

Hinnat noissa menee :
taiwan lakrusarja 50e
britti melett tarvikesarja 80e
mitsun orggis sarja 130$ + mahdollinen tulli (ebaystä varauksella onko kopio??)

Osanumerot löytyy nyt että jos kyselis pelkkiä orggis päittäislaakeria taikka ksarjaa deltalta.

Edit:
No eipä ne olleet laakerit vaan akselinmutteri auennut. Lähtöpaukku, bypassin väliaikainen puute ja löysään jätetty mutteri syynä ?

eli oliko nyt sitten kuitenkaan syynä valmistusmaa?
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

jooonas sanoi
eli oliko nyt sitten kuitenkaan syynä valmistusmaa?

Näinpä juuri. Löysällä ollut mutteri ja bypassin puute. Siihen kun lisättiin lähtöpaukku niin homma oli siinä. Tosiaan vika ei nyt sitten ollutkaan kiinalaisuudessa. Harmittavasti kuitenkin siipipyörä oli ottanut vähän itseensä joten ihan vaurioitta ei selvitty. :-\

*edit* Tepikin vastas näemmä samalla sekunnilla. :)
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Tamus sanoi
Näinpä juuri. Löysällä ollut mutteri ja bypassin puute. Siihen kun lisättiin lähtöpaukku niin homma oli siinä. Tosiaan vika ei nyt sitten ollutkaan kiinalaisuudessa. Harmittavasti kuitenkin siipipyörä oli ottanut vähän itseensä joten ihan vaurioitta ei selvitty. :-\

*edit* Tepikin vastas näemmä samalla sekunnilla. :)

Kyllä se mutteri oli kireellä, oli vielä lukitettakin kuten oli käsketty. Eipä toi kai ensimmäinen löystimen tälläkään foorumilla ole.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

tepi sanoi
Kyllä se mutteri oli kireellä, oli vielä lukitettakin kuten oli käsketty. Eipä toi kai ensimmäinen löystimen tälläkään foorumilla ole.
Paukku käsittäkseni edes auttaa nuita muttereiden löystymisiä,ainakin yks kiihdytys ukko sanoi että parikytä lähtöö paukulla ja muttereiden kiristys.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Nyt löytyi vika miksi savutti niin paljon. Turbon öljyn tuloputki oli 4mm ja sen kun vaihtoi 2mm:n jo loppui savutus. Ilmoittelen vielä miten toimii käytössä kyseinen hyrrä, kun vaan radalle päästään.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

jakob85 sanoi
Nyt löytyi vika miksi savutti niin paljon. Turbon öljyn tuloputki oli 4mm ja sen kun vaihtoi 2mm:n jo loppui savutus. Ilmoittelen vielä miten toimii käytössä kyseinen hyrrä, kun vaan radalle päästään.
eli paluupuoli on ahdistanu myös? Ettei ois tiiviste tukkimas öljypohjaan paluuta...
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Kokemuksia kiinaturboista saattaa olla kohta lisää: se minkä luulin olevan kokonaan MHI:n tekele, paljastuikin tod. näk. jo ainakin pesien osalta Taiwanin poikien tekeleeksi. Myyjä väittää coren olevan MHI:n, mutta voiko siihen luottaa? Myyjä antoi jo todella ontuvan selityksen sille miksi paketti tulikin Taiwanista, eikä Japanista, kuten listauksessa luki.

Lohduttavasti, en löytynyt guuglella mitään kauhutarinoita ko. putiikin ahtimista, melkeinpä päinvastoin: monet olivat hyvinkin tyytyväisiä, ko. toimittajan ahtimia oli jopa purettu ja mitattu. Fiksumpi kaveri olisi tietenkin guuglettanut enemmän etukäteen vs. jälkikäteen. Nähtäväksi jää, onko ainoa tappio tieto takaraivossa siitä, että kyseessä ei ehkä ole MHI:n ahdin, vai kerätäänkö ahdinsilppua koneesta? Jos se ahdin ei näytä eikä tunnu törkeän huonolta, niin tuskinpa jaksan sitä takaisinkaan lähettää.

EDIT: kyseessä siis Kinugawa-merkillä myytävä ahdin (useita ebay-myyjiä, antavat ymmärtää toimivansa Japanista, mutta kaikkien jäljet johtavat Taiwaniin), ja kando_dynamic niminen myyjä.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Taiwan Pakopesän tunnistaa ainaskin paksummasta hukkaportin varresta.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Niko: Minkä turbon siis ostit? 16g?

Ilmeisesti tsunamin seurauksena (syitä voi olla muitakin) MHI turbojen hinnat ovat nousseet 30...50% noin yleisestikin. Siinä missä puoli vuotta sitten STM:ltä sai uuden aidon MHI 16g:n $599, nykyinen käypä hinta on lähemmäs $1000 (paras tarjous mihin voinee luottaa on extremePSI.comin $899). Toisin sanoen aitoa MHI:n turboa tuskin saa enää mistään firmasta noihin mainitsemiisi hintoihin. Myöskin saatavuudessa on ainakin vielä pari kuukautta sitten ollut rankasti ongelmia.

Poikkeuksena eräs pulju, mutta epäilen että tilatessa ilmoittavat saatavuuden nollaksi:
http://www.extrememotorsports.com/BRAND-NEW-Mitsubishi-Heavy-Industries-EVO-III-16G-P489C206.aspx
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Ostin Pajeroon kokeeksi TD04:n.

En osaa sanoa miten niiden hinta on/on ollut suhteessa TD05-16Ghen.

(samalla siis Tepille: samat tunnistuskikat ei taida toimia TD04:ssa ja TD05:ssa...?)
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

pari kiinan turboa ollut sprintti autossa. ensimmäinen kesti hyvin kunnes tuli ahtovuoto ja hyrrä pyöri niin kovaa että ahtosiipi räjähti. toinen meni muutamassa kilpailussa. päittäislaakerointi petti. nyt on tulossa kinugawalta, vai mikä se nyt olikaan, niin yks hyrrä kokeiluun ja yks irtonainen ahtopuoli ja 20g siipi. todennäköisesti tammisaaren futurecupin kilpailussa nähdään kestääkö hyrrä. eihän täältä oulusta olekaan pitkästi tammisaareen kokeileen kiinanturboa :D
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Suurin ongelma tuolla kiinassa yleisesti on laatu ja sen valvonta eri tilanteissa. Eli materiaalit on mitä sattuu. Materialin käsittely on mitä sattuu. Sekä työstö on mitä sattuu. Toleranssitkin voi olla pikkaisen mitä sattuu. Kyllä sieltä löytyy niitä hyviäkin pajoja, mutta ne pitää löytää.

Tepi: olisko mahdollista, että sen turbiininmutterin kierre olis pikkasen väljä?
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Turbo tuli. Ja ihan turboltahan se näyttää, mutta onko siinä edes keskiosa MHI:n tekemää, mene ja tiedä. Pesissä ei ainakaan ole kolmen timantin logoa missään, siitä voinee tehdä ainakin pesien osalta omat päätelmänsä. Muuten se näyttää ja tuntuu kyllä ihan asialliselta (sen mitä siitä nyt voi päälle päin päätellä). Eli kokeillaan ja katsotaan. Olkoon tämä tarina nyt opetuksena, että jos tilaa Kinugawan kamaa, niin Taiwan on sen todennäköinen alkuperä, ei Japani. Sitten pitää suhteuttaa hinta tähän tietoon, eikä verrata sitä kokonaan MHI:n tekemän ahtimen hintaan. Voiko sitä suoraan verrata johonkin no-name kiina-ahtimeenkaan... jaa-a, en osaa sanoa.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Niko Päivinen sanoi
Turbo tuli. Ja ihan turboltahan se näyttää, mutta onko siinä edes keskiosa MHI:n tekemää, mene ja tiedä. Pesissä ei ainakaan ole kolmen timantin logoa missään, siitä voinee tehdä ainakin pesien osalta omat päätelmänsä. Muuten se näyttää ja tuntuu kyllä ihan asialliselta (sen mitä siitä nyt voi päälle päin päätellä). Eli kokeillaan ja katsotaan. Olkoon tämä tarina nyt opetuksena, että jos tilaa Kinugawan kamaa, niin Taiwan on sen todennäköinen alkuperä, ei Japani. Sitten pitää suhteuttaa hinta tähän tietoon, eikä verrata sitä kokonaan MHI:n tekemän ahtimen hintaan. Voiko sitä suoraan verrata johonkin no-name kiina-ahtimeenkaan... jaa-a, en osaa sanoa.

Itse olen hieman tutkinut tota Kinugawa turboa. Siis googlella ja heidän "Japaninkaupasta". Eli ilmeisesti osat tehdään Taiwanissa, mutta kauppa Japanissa. Jenkkifoorumilla (evoM) ja MLRssä oli juttua TD05 ja "monsteri" TD06. Ilmeisesti ihan päteviä laitteita ja toimii. Tuo TD06 pitäisi olla evoihin suoraan "bolt-on". Tosin itseäni edelleen arveluttaa ostaa tuollainen ahdin. Se kuitenkin alkaa maksamaan jo melkein samoja hintoja mitä maksaa äftermarket mitsubishiahtimet.

Niko, jaa toki kokemuksesi. Mikäli toimii niin taitaa olla sen TD06 hankinta edessä..
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

^- MLR:sssä törmäsin viimeviikolla keskusteluun. Olivat kestäneet ajoa 5 Km - 1000 Km.... 3 eri autoa 3 eri tarinaa...

Onnea matkaan ! :peukku
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

-JP- sanoi
^- MLR:sssä törmäsin viimeviikolla keskusteluun. Olivat kestäneet ajoa 5 Km - 1000 Km.... 3 eri autoa 3 eri tarinaa...

Onnea matkaan ! :peukku

Jaha - Pass. :) :peukku
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Siiiillä lailla.... alkaa hiipiä takaraivoon pikku aavistus, että tässä tuli haukattua p*skaa. Eikä mitään halpaa p*skaa, vaan kallista p*skaa.... :p

No, kokeillaan, sillähän se lopullisesti selviää...
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Tämä jää nähtäväksi. Kyllä guuglella nyt onneksi joku tyytyväinenkin käyttäjä löytyi. Saa nähdä kumpaan (käyttäjäryhmään) päädyn.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

"oil will push though perfect turbo when crank case pressure is too high"

En vielä tuomitsisi tuota ahdinta aivan mahdottomaksi. Ensimmäisenä itse purkaisin sen ahtimen ja katsoisin onko se ok. Sen jälkeen jonkinnäkönen painekoe tolle öljyntulolle. Tai sitten vaan luruttaa öljyä sisäänmenosta ja kattoo tuleeko paluusta vai akselin välistä.

Aina löytyy jengiä, joka särkee vehkeitä. Varsinkin ameriikkalaiset. Sitten ne valittaa ettei kaikki on paskaa, kun metrin ratakiskokin taipuu. Tottakai aina välillä on susikappaleita ja niillä on yleensä tapana päästä julkisuuteen.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

Yleensä noi huonot jutut tulee esille ja kuten ilotalo sanoi, voi siinä käyttäjässäkin olla vikaa.
Paljonkohan noikin on ahtimia myynyt ja about 10-20 huonoa keissiä löytyy noilta dsm/evo jenkkifoorumeilta ?

No täällä tulee olemaan kaksi testi kompurapyörä / kotelo keissiä, joista kyllä kerrotaan kestikö vai ei. Noista seteistä on jenkeissä varsin hyvää keskustelua ja pyörät ovat kestäneet, eivätkä ole räjähdelleet.

Kun noita vanhoja turaa niin ahtimissa ei ole paljoa vaihtoehtoja jos haluaa säilyttää vanhan pakosarjan ja happikotelon. Harmi kun kolmosen pakopuolen muut osat on jo varsin hyviä tehtaalta tullessaan.
 
Vs: Kokemusta kiinaturboista?

No kyllä osittain totta turisette... Kyllähän sitä haulla löytää äkkiä kun mikä tahansa puhallin on lähes uutena viimeiset vihellykset laulanu.
 
Takaisin
Ylös Bottom