Kovalla pakkasella etuiskarit tuntuu pohjaavan ASX

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Kesällä vaihdatin tuohon 1,6 ASXään uudet monroen iskarit. Muuten toimii kuin unelma, mutta kun pakkasta on yli 20 astetta, niin pienessäkin montussa tuntuu pohjaavan. Sitten kun ajaa pidempää matkaa, niin ongelma katoaa. Onko ASXän minaisuus vai vika iskareissa?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Outoa. Pitäisi toimia päinvastoin. Iskarit lämpenee kun autolla ajetaan ja etenkään kylmillä iskareilla ei kannata ajaa suurempiin kuoppiin tai töyssyihin liian kovasti.
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Kyseessä on muuten Monroen iskarit, jotka vaihdatin alle viime kesänä. Ei alkuperäiset.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Olisko kuitenkin että iskarit on kylmät (-20) ja tuntuvat alussa jäykemmiltä kuin vaikka nollakelissä, iskarissa öljyt yms. notkistuvat sitten vähän liikuttuaan...

Renkaat myös kylmänä eivät jousta samallalailla kuin ajolämpimät jne.

Jos kerta ongelma katoaa ajamalla...
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Tuntuu, kuin olisi ihan löysä iskari ja muutaman sentin liikuttuaan kolahtaa. Lienevätkö vaan jäässä. Takana ei samaa ongelmaa. Ei mulla muilla autoilla tälläistä olie ollut.
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Iskarit olivatkin KYB-merkkiset ja viime kesänä asnnettu korjaamossa. Iskarit tilasin autodocilta. Onko kokemuksia takuuhommista autodocin kanssa?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Halvoissa iskareissa käytetään tietysti halpaa öljyä ja kun kyseessä Kyb niin valmistettu todenäköisesti Kiinassa, hinta tuolta hankittuna n.5€ kpl, kaasupainevaimennin jossa kuitenkin kaasu öljyn joukossa ja työmenetelmien takia sinne jää tyhjiö jonka saattaa huomata juuri pakkasilla.
Laadukkaissa vaimentimissa tiivisteet,öljyt ja mäntäsysteemi on tyystin erilainen, sitten kun mennään nuihin välimännällisiin vaimentimiin jossa öljy ja kaasu on erillään ja erotettu toisistaan välimännällä tätä tyhjiötä ei niin havaitse kaasupaineen vuoksi.
Irrotettu vaimennin kurlaa silloin kun siellä on ilmaa tai öljyt vajonneet tai kuluneet toimimattomiksi, tuon huomaa helpoten vaimennin pystyasennossa vartta liikuttelemalla edestakaisin koko liikematkan.
Onkin joskus tullut mieleen saisko nuita kuluneita vaimentimia muokattua toimiviksi tekemällä vaimentimen runkoputkeen venttiili josta sisään uudet öljyt ja typpikaasut...
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Ok. Kiitos näistä kommenteista. On tosi iso kynnys alkaa reklamoimaan, koska silloin iskarit pitäisi irrottaa ja lähettää tutkittavaksi. Ehkä kärsin hiljaa ja odottelen ilmastonmuutoksen etenemistä ja sitä kautta lämpimämpiä talvia.
 
Ylös Bottom