Kuinka paikantaa rikkoutunut pyöränlaakeri

M

mikada

Guest
Hitto kun on vaikea löytää kumpi etulaakeri on finaalissa. Auton kun tunkkaa ilmaan, niin kummastakaan ei kuulu rengasta pyörittäessä ilmassa mitää jurinaa eikä ole klappia. Oikealle päin käännettäessä volina loppuu. Täällä oli mainittu, että silloin olisi oikea laakeri menossa, mutta kun se volina kuuluu enemmän vasemmalta. Pitänee vissiin kokeilla vaihtaa ensin jommallekummalle puolen ja jos volins loppuu niin veikaten voittoon. Jos ei niin sitten jo irroitettu laakeri vaihtaatoiselle puolen :) Perseestä tuntuu välillä olevan nämä autot :p
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
MitsuMi sanoi
Hitto kun on vaikea löytää kumpi etulaakeri on finaalissa. Auton kun tunkkaa ilmaan, niin kummastakaan ei kuulu rengasta pyörittäessä ilmassa mitää jurinaa eikä ole klappia. Oikealle päin käännettäessä volina loppuu. Täällä oli mainittu, että silloin olisi oikea laakeri menossa, mutta kun se volina kuuluu enemmän vasemmalta. Pitänee vissiin kokeilla vaihtaa ensin jommallekummalle puolen ja jos volins loppuu niin veikaten voittoon. Jos ei niin sitten jo irroitettu laakeri vaihtaatoiselle puolen :) p*rseestä tuntuu välillä olevan nämä autot :p
Eikös yksi keino etsiä väljää laakeria ole tunnustella jousta rengasta pyörittäessä? Pitäisi tuntua melko selvästi, jos on isoja poikia uskominen.
 
M

mikada

Guest
No niin otetaanpa haluatko miljonääriksi ohjelmasta kysy yleisöltä apu käyttöön. Kumpi puoli kannattaa vaihtaa? Se kumpi puoli saa enemmän ääniä, niin vaihdan sen. Joo ja tuota joustakin tunnustelin samalla kun pyöritin rengasta ilmassa, mutta ei tullu siitäkään apuja.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Kuinka paikantaa rikkoutunut pyöränlaakeri

Se toinen puoli kestää tuurillaan sen 5tkm pidempään mut annetaan yks ääni vasemmalle jos et oo molempia samaan konkurssiin vaihtamassa.
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Kuinka paikantaa rikkoutunut pyöränlaakeri

Omassa Eclipsessä oli vasen etulaakeri finaalissa. Äänet voimistuivat aina oikealle kaartaessa -> enemmän kuormitusta vasemmalle pyörälle. Ääni kuului pikkuhiljaa voimistuen varmaan vuoden ellei parikin, kunnes se oli nyt jo niin äänekäs että väljän tunsi selvästi rengasta heiluttamalla. Mun mielestä väljän tuntee paremmin nostamalla tunkille ja ottamalla renkaan ylä ja alareunasta tukevasti kiinni ja heiluttamalla, kuin että pyörittäisi. Ääni voi kyllä korissa kantautuen kuulostaa tulevan eri paikasta, mulla jumittaa (taas) vasen takasatula, mut mun mielestä se kuulostaa tulevan oikealta.

Eli mä veikkaisin että oikeanpuoleinen laakeri on sulla menossa. Jos satut väärän vaihtamaan niin älä nyt ainakaan sitä vanhaa laakeria vaihda "ehjänä" toiselle puolen, pääset turhaan tekemään saman homman kohta uudestaan :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Kuinka paikantaa rikkoutunut pyöränlaakeri

Saattaa ääni tulla takaakin.
 
Ylös Bottom