Kurvi nopeuksista alastarolla?

Hermann

New Member
Liittynyt
3 Lokakuu 2015
Minkälaisia kurvinopeuksi teillä on ollut alastarolla pääsuoran jälkeisessä kurvissa?
Itsellä ainakin vaikeuksia pitää vähintään 100 läpi kurvin katurenkailla. Toki heti tämän jälkeen tulee tiukka jarrutus seuraavaan kurviin.
Toinen paikka on tuo kurvi ennen takasuoraa. Kuinka kovaa olette sen läpi pystyneet ajamaan?
Oma auto ei kulje niin kovaa etteikö sillä pystyisi kaasupohjassa sen läpi ajamaan :driver
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

Hermann sanoi
Minkälaisia kurvinopeuksi teillä on ollut alastarolla pääsuoran jälkeisessä kurvissa?
Itsellä ainakin vaikeuksia pitää vähintään 100 läpi kurvin katurenkailla. Toki heti tämän jälkeen tulee tiukka jarrutus seuraavaan kurviin.
Toinen paikka on tuo kurvi ennen takasuoraa. Kuinka kovaa olette sen läpi pystyneet ajamaan?
Oma auto ei kulje niin kovaa etteikö sillä pystyisi kaasupohjassa sen läpi ajamaan :driver

110kmh tai yli. Ennen Las Palmasia oleva loiva oikea? Riippuu miten paljon jännittää ja mitkä gummit alla niin 120-160kmh.
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

Mimiminopeudet noissa mutkissa 107 km/h ja 135 km/h, data kaivettu Racechronosta. 205/45-16 Yokohama AD08R katurenkaat.
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

ast sanoi
Mimiminopeudet noissa mutkissa 107 km/h ja 135 km/h, data kaivettu Racechronosta. 205/45-16 Yokohama AD08R katurenkaat.

Katoin just laptimeristä pääsuoran kurvin entry 110kmh ja ulostullessa 135kmh. Ennen loivaa oikeen entry 130kmh ja ulostulo 140kmh. Renkaina R888 245/17. En just muista profiilia. Muut mutkat menikin hiljaa koska ruuhkaa.
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

1. mutkan minimi Racechronon mukaan 105-108, ennen Palmasia minimi 135-138. Renkaat 235/45-17 R888.

Cube sun profiili on 40 ;)
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

Ei ainakaan 1.3 Coltilla joskus tarvinnut pääsuoran lopussa jarruttaa, hiukan tietysti kaasulta nostaa ;D Kai silläkin reilu sata jo sai pääsuoralla vauhtia, en muista.


195/50-15 renkaat, Eibach -jouset ja uretaanipuslat etupään tukivarsissa

Siihen aikaan siviilievot oli varmaan yhden käden sormissa laskettavissa.
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

Ok. Eli kesäkummeilla ei ole ongelma ajaa ekakurvi min. 110km/h lävitte jos vain autosta ja kuskista on siihen.

Olisko jollain laittaa kokoradasta dataa noista kurvinopeuksista?
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

Hahaa, toista näkökulmaa, +140km pääsuoran kurviin sisään ja 110-120 ulos, kun se teho..
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

ST sanoi
Hahaa, toista näkökulmaa, +140km pääsuoran kurviin sisään ja 110-120 ulos, kun se teho..

Ei fysiikan lakeja pysty kumoamaan vaikka olisi kuinka vähän tai paljon tehoa. Se vaan on niin ettei kukaan katso mittaria siinä mutkan hitaimmassa kohdassa vaan mutkaa ennen ja sen jälkeen jolloin havainnot ovat jotain muuta kuin miniminopeus mutkassa. Siksi ainoastaan mittalaitteiden data on kiinnostavaa.

Tästä jotain osviittaa mutkanopeuksista Alastarossa, 205/45 Yokohama AD08R renkaat.
https://vimeo.com/142069953
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

ast sanoi
Ei fysiikan lakeja pysty kumoamaan vaikka olisi kuinka vähän tai paljon tehoa. Se vaan on niin ettei kukaan katso mittaria siinä mutkan hitaimmassa kohdassa vaan mutkaa ennen ja sen jälkeen jolloin havainnot ovat jotain muuta kuin miniminopeus mutkassa. Siksi ainoastaan mittalaitteiden data on kiinnostavaa.

Tästä jotain osviittaa mutkanopeuksista Alastarossa, 205/45 Yokohama AD08R renkaat.
https://vimeo.com/142069953

Ihan OT, niin mitä kaikkea tarvii että saa tuon throttlen, rpm:n yms myös videoon?
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

Wlooffy sanoi
Ihan OT, niin mitä kaikkea tarvii että saa tuon throttlen, rpm:n yms myös videoon?

Ei muuta kuin Bluetooth OBD2 palikan ja Racechrono Pro Android softan. Ulkoinen nopea Bluetooth GPS on toki myös suositeltava. Videon voi siirtää toisesta kamerasta puhelimeen, synkronoida Racechronossa dataan ja pulauttaa ulos haluamansa pätkän videota missä data on mukana.

Auton pitää toki tukea OBD2 standardia.

Tuossa videossa kierrosluku ja kaasun asento tulevat OBD2 kautta, loput lasketaan GPS datasta.
 
Vs: Kurvi nopeuksista alastarolla?

ST sanoi
Hahaa, toista näkökulmaa, +140km pääsuoran kurviin sisään ja 110-120 ulos, kun se teho..
Coltilla saa just suoran päähän +140km ja mutkan hitain kohta parhaimmillaan on n. 110kmh luokkaa R1R renkailla
 
Takaisin
Ylös Bottom