kytkinpaketin vaihto (Lancer 1.5 -92)

J

jtuok

Guest
ostin tänään uuden kytkinpaketin lanceriin . 1.5i 12v -92 . olisiko jotain erikoista mitä pitäisi tietää ennen vaihtoa ? onnistuuko tavalliseen tapaan eli vetarit irti ja lodju alakautta pois .

sitten toinen asia :
laatikko huutaa ja nelonen hyppii pois . olisko jotain keinoa saada pysyy toi nelonen päällä ?
laatikkoa en toista löytäny enkä sitä ala liiemmin purkamaankaan . laatikon leviäminen oli kyllä omaa tyhmyyttä kun en kattonu öljyjen kuntoa ja sitten kun alkoi huutaa niin myöhästä oli . öljyt haisi ihan palaneelle .
 
Re: kytkinpaketin vaihto

eipä ole kytkinpaketin vaihto vaikea, tarviit vaan keskitystyökalun että saat varmasti suoraan sen koska muuten tulee vaikeuksia laittaa laatikko takaisin.

Tohon loota hommaan:
varmaankin päätyakselin laakeri menny...? pitää mystistä kitinää ja vinkumista (varsinki moottorijarrulla?)
mikä loota tossa on ? KM201?
 
Re: kytkinpaketin vaihto

en kyl tiiä mikä loota mutta äänen pitää kovimmillaan 1tai2 kiihytettäessä tai moottorijarrutuksessa . ääni melkein vastaava kun ralliautoissa . sellanen kahina/ulina .

keskitys työkalua ei ole , mutta aina on onnistunu kohtalaisesti räikän jatkolla ja silmällä katsoen . useammasta sunnystä,vw:tä ,toitsusta kokemusta . eka mitsu mulle . ollu 2v enkä valita . alkuun oli hiukan ennakkoluuloja , mutta koeajon jälkeen olin "ihastunu" ;)
 
Re: kytkinpaketin vaihto

no eipä tule mitään kytkimen vaihosta . kele . tänään sylkäisi vaihteisto öljyt kytkimeen . laatikkokin alkoi vetelee viimeisiä . nyt kiperä kysymys: käykö tohon tavallisen 1.5 glx:n laatikko ? tai mahdollisesti 1.3:sen . vaihteet vaijerilla ja kytkin nestetoiminen . noita koko autoja sais aika edullisesti colt/lancer 89-92 . vai millonka tota koppaa onkaan alettu tekee ?
motortiimiltä lupasivat 60tkm ajetun japsilaatikon 700euroon ja saksantuontilaatikon 100tkm 500euroon .
ei viittis ostaa kun koko auton saa tollahinnalla ::)
 
paljonko velottaisit osineen tosta rempasta ? ite otan kyllä irti . jos nyt jossain kohtuu matkan päässä asut ...
 
no kotkassaha mie.. kun en osaa yhtää sanoa oliko tossa se KM201 laatikko, se on ainoa mihin mulla on tädelliset purku/kasaus ohjeet.. mutta sama toimintaperiaatehan noissa on kaikissa. :)

Mutta miepäs tutkin tota manuaalia että osaan vähä tarkemmin kertoo detailii.. :)
 
no eipä ole ei :) mut jos yhtää auttaa niin mulla on tossa tulostettuna koko sen laatikon purku/kasaus ohjeet jos tekee mieli ite yrittää. voin postittaa ne sinnepäin..
 
voi olla parempi olla yrittämättä ite . mutta jos keksit hintapuolta osineen rempalle niin voisin harkita sulle toimitusta . auto kuiteki menee seisontaan maanantaina ...
 
emmie tiiä mitä hintaa tommosesta pyytää. mut jos saat sen lootan jotenkin kohtuullisilla kustannuksilla mulle toimitettua niin voin kyllä koettaa kasata sen :)
 
Takaisin
Ylös Bottom