Tässä nyt tietoa tovin kaivaneena ja ihmetellessä ajattelin kysyäkkin vielä.
Kuinka ongelmaan päästiin. Kipolla on nyt ajettu n.350tkm ja ostin sen tuossa reipas kk sitten. Ensin kämähti laturi, ostin tehdasuuden, kun halvalla sai. Vaihdoin. Sulake oli palanut samalla, kun vanhasta laturista oli akulle menevä johto irti ja lyönyt runkoon, tai näin oletan syyksi. Samalla vaihdoin akut, kun toinen akku oli tullut tiensä päähän eikä ottanut virtaa vastaan. Kaikki palikat oli vaihdettu ja lataus 14.3V. v-loppuna pesin auton ja samalla moottorin/ alustaa. Kotiin ajellessa (250km) auto sitten jämähti kaupan pihaan, ei käynnisty, akut tyhjät. Latauksen sulake tosiaan oli palanut. Mistähän moista ongelmaa lähtis perkaamaan? :seina
Edit: Nyt lataa liikaa.. 17.2V tyhjäkäynnillä ja kierroksia, kun antaa niin 16,46V.
Onks toi säädin laturinpäässä vai erillinen?
Kuinka ongelmaan päästiin. Kipolla on nyt ajettu n.350tkm ja ostin sen tuossa reipas kk sitten. Ensin kämähti laturi, ostin tehdasuuden, kun halvalla sai. Vaihdoin. Sulake oli palanut samalla, kun vanhasta laturista oli akulle menevä johto irti ja lyönyt runkoon, tai näin oletan syyksi. Samalla vaihdoin akut, kun toinen akku oli tullut tiensä päähän eikä ottanut virtaa vastaan. Kaikki palikat oli vaihdettu ja lataus 14.3V. v-loppuna pesin auton ja samalla moottorin/ alustaa. Kotiin ajellessa (250km) auto sitten jämähti kaupan pihaan, ei käynnisty, akut tyhjät. Latauksen sulake tosiaan oli palanut. Mistähän moista ongelmaa lähtis perkaamaan? :seina
Edit: Nyt lataa liikaa.. 17.2V tyhjäkäynnillä ja kierroksia, kun antaa niin 16,46V.
Onks toi säädin laturinpäässä vai erillinen?