L-300 Delica pikku projekti

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Moro!

Tulipa tuossa ostettua tuommoinen 1992 vm. Delica.

Outo laite itselle, neliveto houkutti ja oli jotenkin silmää miellyttävä laite.

Nyt laitetta on tullut hiukan tutkittua ja seuraavanlaisia "pikku vikoja"

-Kannentiiviste vuotaa
-Kuskinpuoleinen pyörä ei vedä kuin joskus ja jouluna
-Vetarit on sököt
-Neliveto valo ei toimi kojelaudassa
-Kaikki remmit koneesta aivan sököt
-pelti töitä on paljon...

Tuo on 8hlö bussi malli, mistähän löytyisi se takatilan tuuletin joka on katossa?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: L-300 Delica pikku projekti

-Kannentiivisteen vuoto: vuotaako ulospäin vai pulputtaako paisarissa?
-Ilmeisesti automaattiset napalukot, purku-puhdistus-voitelu-kasaus auttaa monesti
-naputtaako vetarit vai mikä niissä on rikki?
-Nelikon valoille on omat katkaisijat jakolootassa, näiden johdot on yleensä aika heikossa kunnossa

Loput onkin perus huoltoa.
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

-Vetarit naputtaa ja kolisee, tiivisteet ihan palasina.
-Kannentiiviste tekee paineen jäähdyttimeen. Jäähdytinneste katoaa..


-noh, ehkä ilman nelikon valoo kestää siihen asti et saan auton pukeille.

ei kellään sattuisi oleen korjausmanuaalia tohon laitteeseen?

Takatilassa penkin yläpuolella on joku pyöree reikä ulos?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Melkein kannattaa varautua kannen vaihtoon, ainakin jos ei ole tiedossa että hiljattain olisi vaihdettu. Esimerkiksi Milner offroadilta saa uutta kantta kaikkine kilkkeineen, esim: https://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/l144s-2-5tdi-111989-61991-swb/l144s-engine-service-items/l144s-engine-cylinder-head-built-up-kit
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Jaaha, ja projekti meinas edetä. :driver

Tuli varaosapaketti, jossa oli kaikki nesteet ja remmit, suodattimet yms...
Posteljooni tuli ovelle ja sanoi että olis paketti....ja tässä olis tämmönen vahinkoilmotuslappu jo valmiiks täytettynä.. ???

Paketti oli jääny purkukuljettimella kauheen tavaraläjän alle. Aika littanaks oli menny ja "kosteeks". Oli n.5l jäädytinnestettä ja 6l öljyä pahvilaatikossa purkkien ulkopuolella. Tekee hyvää kaikille muillekki tavaroille. :seina

Mut ku toi ei kerran etene, oon jatkanu sen takatilassa olevan pyöreen reijän (katosta ulos) arvotuksen miettimistä. Enkä o viäläkään keksiny..
Lämppärin tuuletin vinkuu, mitenköhän siihen pääsis käsiksi, pitääkö purkaa koko kojelauta? :palvo

Ajattelin huuhdella jäähdytyspuolen, paras tapa taitaa olla ottaa jäähdyttimen alaletku irti ja painaa vettä putkesta kiertoon? Jos ehdoton EI EI niin kirjottakaa se asap. meinaan päivällisen jälkeen mennä touhuun..
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

nostokurki sanoi
Melkein kannattaa varautua kannen vaihtoon, ainakin jos ei ole tiedossa että hiljattain olisi vaihdettu. Esimerkiksi Milner offroadilta saa uutta kantta kaikkine kilkkeineen, esim: https://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/l144s-2-5tdi-111989-61991-swb/l144s-engine-service-items/l144s-engine-cylinder-head-built-up-kit


Tohon on moottoriremppa tehty, mitä on tehty sitä en tiädä. Vois olettaa että kannen tyyppivika korjattu/tutkittu.
Ei silti olis pahanhintanen setti toi...

Oon koittanu hakee snorkkelia ja katto "koria" tai mikä se tavara häkki katolle ny onkin, mut ei tunnu mistään löytyvän?

Nyt ku oon taas purkanu lisää (koska se on kivaa) aika rapsakka kaarista ja kulmista. Korin osia ei taida enään saada uusia mistään ja varaosa autoissa varmaan samanlaisessa kunnossa, menee siis pelti hommiks..

Yritin opiskella tota nelivedon toimintaa, miten se nyt tossa delicassa mahtaa mennä? kaikki vetää nelivedolla koko ajan, vai häh?

Löytyykö jostan Delican korjausopasta? Mikään kirjastokaan ei tunne.... :p
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Onko kukaan tilannut tavaraa tuolta (http://www.fts4x4.com)

-Siellä olisi snorkkeleita ja joku jenkki oli tilannut kattotelineen tikkaineen.

(http://delicaforum.com/index.php?threads/that-one-time-you-bought-a-roof-rack-from-taiwan.9/)

Näkyisi olevan paljon muutakin kilkettä, jonka tarvetta en nyt osaa edes arvioida..
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Eihän se jäähdytinneste lakannut häviämästä.

Öljyn seassa ei ollut vettä, ja jäähdytinnesteen väri on sama kun sinne laittaessakin. Kuitenkin vesi häviää jonnekkin ja jäähdyttimessä ihan hirveä paine. Eli kansi on varmaan sökö, kone käynnistyy ja käy ilman ongelmia.

Sopiiko tuo linkin kansisarja tohon 4D56 no25 moottoriin (mitähän tuo no25 tarkoittaa?)
Löysin täältä delican kansikeskustelun, se mukaan pitäis sopia...kai


Taidan mennä vähän möyrimään... :driver
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Mikähän sen nyt tuli?

Ei starttaa. Releet naksuu kyllä mut ei pyöräytä. Muutaman tunnin jälkeen voi toimia ja nyt taas ei... :seina
Tua se ny odottaa työkalulaatikkoa keskellä metsää... tulipahan reippailtua.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Akun kengät? Akut? Lataako? Ja jos startille asti joutuu menemään niin tod näk yks maa hiili loppu..
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Vs: L-300 Delica pikku projekti

Kesä mennyt mäkistartilla, kannentiiviste vieläkin vaihtamatta. Mutta............ :seina

Tuli uitettua koko keksintö, nyt on hallissa työn alla. Uintireissusta huolimatta lähti käyntiin, vettä tosin tuli pakoputkesta aikas paljon, mutta koneeseen ei ollut päässyt. Oli kait sen verta kallellaan toiselle puolelle.. :palvo

-startti on vaihdettu, laitoin uuden.
-jakohihnan , vesipumpun ja stefojen vaihto edessä.
-uusi kannentiiviste odottaa pöydällä.

Tällä hetkellä on purettuna pumput, pakosarja, imusarja ja kaikki kotelot koneesta. Jäähdyttimen otin myös pois, lisäksi alapuolelta pohjapanssarit yms. Kaikki kiinnikekoukut, karjapuskuri yms tuli revittyä pois. Siis revittyä, kun koitettiin saada pois savikuopasta...

Ahkerasti on tullut luettua ohjeita palstalta "http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3798.msg27684#msg27684" ja apua on ollut paljon! Kiitos siitä! Mahtaisiko tuosta kannentiivisteestä löytyä saman kaltaista tarinaa?

Ongelmat alkoi heti työn alusta kun delica ei mahdu isojen gummien kans saksinostimelle. Tulipahan urheiltua renkaat irti tunkeilla ja sitten ylös.

Hienojakoinen savi aiheuttaa tietynlaista kitkaa kaikissa liikkuvissa ja liikkumattomissakin osissa, sen lisäksi että kyseista kuraa on tullut kärrättyä jo pari kottikärryllistä pois tallista. :mad:

Taistelu jatkuu............
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Hah!

Vähän ollu kirjottamisen kanssa taukoa kun on joutunu taiseteleen ite seppää kuntoon. Kone käy ku vasta naitu morsian! Kansi remppa onnistu yli odotusten, mitä nyt kosaamisvaiheessa yks imusarjan kiinnitys pultti meni poikki...on vieläkin siä poikkinaisena...

Nyt tällähetkellä, ulkona -32C
Autosta puuttuu kaikki ovet ja penkit ja mitä ny ylkeensä irti saa, mukava jella tämmösellä rapsakall pakkaskelillä nyppimässä naapureita mäkiä ylös. Heitti vaan ton oikeen etupyörän niin saakelisti jumiin et hinaajasta tuli hinattava, hitaalla nelivedolla jotenkuten sain pukeille. Molemmat etujarrut aivan jumissa ja nyt pöydällä. Atomeina molemmat nyt likoomassa öljyssä, mistähän sais varaosia noihin, lähinnä gummiosia ja bultteja. Hoonaamalla ja hiekkapuhaltamalla rautaosat saa uuden veroseks, mut kaikki muu on ihan saibaa. Samalla otin vetarit ja ja jarrulevyt, yms. kaiken irti edestä. Mistähän sais parhaiten sopivia vetonivelen suojaKUMEJA ja miten hiivatissa noi ulommat kumit lähtee irti, onko niissä joku ylimääränen suoja kumi ulkokehällä/päällä? ylää täh?

Jarrulevyt ei suostu lähteen irti navoista, liian vähän voimaa?

Laitanko takasi noi automaatti lukot, vai olisko manuaaliset paremmat. Haluaisin toimimaan niin, että kun lukot on päällä niin ne myös on päällä.
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
p.s. vieläkin tulee tota saakelin savee joka kolosta. Pahoittelen kirjoitus virheitä. Näpit hiuka kohmees.
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Hei, ystävät toverit pari kysymystä tietäjille!

sopiiko takajarrujen osat l200 ja pajerosta 88-92 vuosimalleista tohon delikaan? entäpä etupään osat?
Delikan notuleilla ei tunnu löytyvän mutta l200 ja pajeron notuleilla löytyy netistä uusia, joitain pystyis korjaamaan mut pallonivelet ja jarrusylinterit on vähä työläämpiä....

Takapäähän nyt jarrut muuten ihan ok.
Takajarrut tarttis uudet jouset, sylinterin ja tietty jarrukengät.

Eteen:
Pallonivelet kaikki, iskarit, ulompien vetareitten kumit toinen on ihan palasina ja toinen on kohta. Vetarit tuntus olevan ehjät
Jarrut on irti, kaikki gummi osat jarrupalat, jarru mäntä, jarrupalat, jarruletkut. kova rauta käy hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa. Levyt on vielä hyvät, niitä silpasen hiukan koneella ni menee palat paremmin paikoilleen.

Etupään laakerit tunuis ihan OK, puhdistus/pesu uudet rasvat ja vielä varmistus pyöritykset.

Automaattilukot, näillä näkymin jää eteen, en oo viä purkanu ja putsannu/kasannu jos menee vituiks ni tulee manuaali lukot.

Onko jotain mitä ny vielä kannattais kattoo ku tuolta on oikeastaan aikapaljon kaikki ny rengastilasta irti mitä saa? Tack! Ja jos tiiätte hyvän paikan mistä noita kikkareita voi kysellä ni laittakaaha vinkkiä...
 

Kirgin^^

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2018
Sijainti
Kuopio
Jahas, pikku tauko ollut tossa mitsussa. Tekniikka tosiaan tuli käytyä läpi ja peltihommat oli tarkotus alottaa... Esappi teki stopin ja projekti jäi niin sanotusti naftaliiniin.

Nyt hommat jatkuu, peltiä kuluukin aikas lailla ja pikku hiljaa pala palalta lakkaa aurinko paistamasta läpi...
 

Liitetiedostot

  • 20210410_144011.jpg
    20210410_144011.jpg
    246.1 KB · Lukukerrat 132
Ylös Bottom