L200 2004 VGT ahtimella ahtopaine seilaa

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
https://youtu.be/Wfvyox9z-dU

Linkissä video VGT actuaattorin toiminnasta,auto paikallaan n. 2100rpm ahtoja jo 0.3-0.5bar ja seilaa reilusti. Autossa stt emtec lastu mutta tekee samaa ilman lastuakin. EGR tulpattu, venttiili paikallaan ja availee sitä miten lystää omia aikojaan... Map anturi toimii, näyttää suunnilleen samaa painetta kuin asentamani mekaaninen vaimennettu mittari. Mistä johtuu tuo humppaaminen? Voiko vgt solenoidi hajota tuolla tavalla? Ahdot nousee hieman liian korkeaksi, actuaattorin tankoa säädetty hieman pitemmäksi jolloin ahdot selvästi laskivat aikaisemmasta...
 
Vs: L200 2004 VGT ahtimella ahtopaine seilaa

Kokeile jatkaa vielä tankoa lisää. Omassa 2.5 -03 Pajerossa tuo seilaus loppui kun jatkoin tankoa reilusti.
Kannattaisi varmaan katsoa kiertokangen laakereihin jos tuo ahtopaine on ollut kova.
Tuohon omaan pajeroon tehty jo kaksi koneremonttia kun ahtopaineet oli n. 2.5 bar eikä syttynyt vikavalo.
 
Vs: L200 2004 VGT ahtimella ahtopaine seilaa

eilen tarkistin tuon VGT solenoidin, ei vuoda, ja sähköisesti pitää olal ehjä koska säätää ja säätää jatkuvasti.. tässä seuraavaksi juuri otan 10mm lenkin käteen ja käyn jatkamassa tangon pituutta.. kampiakselin laakereihin ei tarvitse kurkata koska 100km ajettu uudella kampiakselilla ja laakereilla! :D oli tiedossa että ahtaa liikaa ja ed. omistaja ei tätä ymmärtänyt vaan antoi soittaa kunnes akseli poikkesi! tosiaan tuo lastu aiheuttaa sen ettei häiriövalo syty vaikka ahtoja olisi kuinka paljon.. nyt kun on ahtomittari niin olen turvallisesti voinut ajella hölläämällä kaasua heti 1bar paikkeilla. nyt aamulla tein lisää havaintoja, ahtomittari(kunnollinen vaimennettu) näyttää 0.3bar jopa moottorijarrulla! ja tasakierroksilla 5 vaihteella 2000rpm ahdot seilaa siinä 0.4-0,55bar paikkeilla...
 
Vs: L200 2004 VGT ahtimella ahtopaine seilaa

tulipa taas mietittyä liian monimutkaisesti... tankoa säätämällä ahdot asettui, nyt täys kiihdytyksessä 1.1 joten vielä hieman lisää pituutta tankoon ja sitten lastu takaisin paikkaan. :peukku toivottavasti tästä topicista on hyötyä muille.
 
Takaisin
Ylös Bottom