L200 -99 tasapainoakselin hihna

RunQ

New Member
Liittynyt
22 Syyskuu 2018
Moro!

Eilen tolskattiin l200 jakohihnaa ja sieltähän löyty tämä tasapainoakselin hihna poikkinaisena. Nyt sitten rupesin pohtimaan että, tilaanko uuden kiristimen ja tasapainoakselin hihnan? Aiheutuuko ongelmia jos se on pitkäänkin ollut poikkinaisena ja nyt taas laittaa hihnan paikalleen vai jättääkö koko paskan suosiolla pois kokonaan?
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Vs: L200 -99 tasapainoakselin hihna

Kannattaahan se siellä olla pyörimässä, vaikka moni väittää, ettei ole huomannut mitään ero onko se vai ei.

Onko se viime remmin vaihdossa jätetty vaihtamatta, vai miksi se on katkennut? Ei minulta ole kertaakaan poikki se mennyt, kun olen sen jakoremmin kanssa vaihtanut.

Eikä kannata mitään hinnat alkaen hihnasarjaa hommata. Erään kerran oli joku motonetin sarja minulla ja vain 50tkm ajettuna alkoi kiristimet hajoamaan. Onneksi vesipumppu alkoi kusemaan siinä vaiheessa, niin sen huomasin. Muuten olisi voinut käydä huonosti.
 

RunQ

New Member
Liittynyt
22 Syyskuu 2018
Vs: L200 -99 tasapainoakselin hihna

Ilmeisesti jätetty vaihtamatta viime remontissa.
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Mistäpä noista hihnoista sitten voi olla varma laadusta. Korjaamolla neljä vuotta sitte mulle vaihdettu ja hihnassa lukee made in romania.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Mistäpä noista hihnoista sitten voi olla varma laadusta. Korjaamolla neljä vuotta sitte mulle vaihdettu ja hihnassa lukee made in romania.

hankkii laatuvalmistajan paketin, Gates, Continental, Bosch jne. Jättää ne hinnat alkaen mallit hyllyyn. Korjaamollekin, jos vie vaihtoon, niin kannattaa viedä paketti mukana tai sanoa, että panevat laatutavaraa. Pari kertaa on halvemman pään kiristinrullat ollut sökönä, kun olen hihnaa vaihtanut, mutta tuurilla on läjässä pysynyt.

Muutama viikko sitten laitoin hihnasarjan L300:n ja oli Autodocilta ostettu Gatesin paketti. Kaikki näytti muuten hyvältä, mutta tasapainoakselin hihna oli selkäpuolelta, kuin santapaperilla pyyhitty, eikä siinä mitään lukenut. Jakohihnassa kyllä oli kaikki merkinnät.

Vähän jäi tuo kaivelemaan, mutta pakko se oli sinne laittaa, kun ei muutakaan siihen hätään saanut. Kyllähän maailmalla piraattiosaakin liikkuu, mutta en jaksa uskoa, että siitä oli tuossa kyse.
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Näin on. Autodocilta hankin kaikki jarrusatulat ja pääsylinterin, oli huomattavan halpoja, Ridex merkkiset
laadukkaan oloiset ja sopivat ja toimivat. Pikkusen näistä on ulalla jos ei tunne ennestään merkkiä.
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Pitääkö kampiakselin siimapyörä ottaa pois hihnojen vaihtoon, vähän lenkottaa se pyörä, taidan tilata samalla sen uuden jos pitää irtiottaa.
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Haluaisin vielä kysästä, onko kampuran lukitusmahdollisuutta, jostain kerran näin, että oli sellainen jousikuormitteinen pultti joka ruuvattiin kytkimen tienoille, en muista mikä auto oli, mutta onko sellaista vai miten olis parasta lukita siimapyörän irroituksen ajaksi.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Haluaisin vielä kysästä, onko kampuran lukitusmahdollisuutta, jostain kerran näin, että oli sellainen jousikuormitteinen pultti joka ruuvattiin kytkimen tienoille, en muista mikä auto oli, mutta onko sellaista vai miten olis parasta lukita siimapyörän irroituksen ajaksi.

En minä sitä ikinä ole millään lukinnut. Lekalla ja lenkkiavaimella pultti löystyy ja samalla tavalla menee kiinnikin. Kai sille momenttikin on olemassa, mutta ei tuo nyt niin nuukaa siinä ole. Siivapyörässä on 8 tai 10mm pultille kierteet johon saa tuommoisen hahlovetimen näppärästi ja sen pitäisi irrota melko kivuttomasti.

3


Ajoitusmerkit löytyy koneesta, niin ei pääse jako sekaisin menemään. Jakopumppu on melko vittumoinen yksin laittaa, kun kääntyy juuri pari hammasta sivuun. Mielestäni helpoin panna muutkin saman verran sivuun, jos ei ole ylimääräistä kättä tai lukitse pumppua jotenkin.
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Tuossa kun yhtä tekee niin hoksaa toista myös.
Öljypohjasta menee sellainen kumiputken pätkä laturin takana olevaan pumppuun ?
Aika pehmeältä putki tuntuu ja on vähän taitoksissakin.
Onko siihen olemassa varsinaista putkea, tai pistänkö vaan jonku sopivan, lemmareilla on kiinni.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Tuossa kun yhtä tekee niin hoksaa toista myös.
Öljypohjasta menee sellainen kumiputken pätkä laturin takana olevaan pumppuun ?
Aika pehmeältä putki tuntuu ja on vähän taitoksissakin.
Onko siihen olemassa varsinaista putkea, tai pistänkö vaan jonku sopivan, lemmareilla on kiinni.
alipaine pumpun öljyn paluulinja. Tavallinen letku ei kestä sitten öljyä. itse ostaisin orkkiksen tuskin maksaa paria kymppiä enempää ja varmasti kestää seuraavat 10v
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
alipaine pumpun öljyn paluulinja. Tavallinen letku ei kestä sitten öljyä. itse ostaisin orkkiksen tuskin maksaa paria kymppiä enempää ja varmasti kestää seuraavat 10v

Biltemasta tuli joskus ostettua kulmamallin kumiletku, niin se ensin turposi kaksinkertaiseksi ja repesi alta vuoden. Onneksi laturin päästä, niin ei paljoa tullut öljyä pihalle.

IKH:lta saa 45° kulmassa olevaa silikoniletkua, jonka luulisi siihen käyvän mainiosti. Oliko se koko 16 vai 19mm?.

https://www.ikh.fi/fi/silikoniletku-19mm-45-kayra-l-150x150-nl82019

Minulla on ollut tätä halpaa vahvistamatonta silikoniletkua siinä monta vuotta. Ei vain ole kovin hyvää, kun leikkaantuu vähän turhan helposti, jos klemmarin panee liian tiukalle. On pitänyt hakea tuo parempi silkkariletku siihen, mutta ei ole muistanut.

https://www.ikh.fi/fi/silikoniletku-16x23mm-3m-sininen-xvh16233s
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Tätyypä olla tarkkana tämän kanssa. On niin vakavassa paikassakin. Se minun edellinen oli aika pehmeän tuntuinen, suorastaan hepponen.
Tuo IKH 19mm letkun info sanoi, ettei kestä öljyä.
Toinen letku kestäisi bensaa ja dieseliä, öljystä ei mainintaa ??
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Tulipa mieleen, meillä on täällä hydrauliikkakorjaamo Rinnekonehuolto, pitääpä kysästä sieltä.
Mistää varaosasivulta en ole löytänyt minkäänlaista mainintaa tuosta letkusta, edes laturi-pumppu sivuilla
ei mitään, aika ihmeellistä, siihen sitten laitetaan mitä sattuu nurkista löytyyn, aika vaarallista.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Tätyypä olla tarkkana tämän kanssa. On niin vakavassa paikassakin. Se minun edellinen oli aika pehmeän tuntuinen, suorastaan hepponen.
Tuo IKH 19mm letkun info sanoi, ettei kestä öljyä.
Toinen letku kestäisi bensaa ja dieseliä, öljystä ei mainintaa ??

Se on luokiteltu jäähdytinletkuksi valmistajan toimesta, niin ei sen takia luvata sen toimivan öljylle. En usko, että öljy sitä pilaa.

Sen letkun varaosanumero on: MD096358

https://www.ebay.com/itm/MD096358-Genuine-Mitsubishi-HOSE-ALTNTR-V-PMP-OI-/182717634735

Varmaan jostain etralta tai vastaavasta erikoisliikkeestä voisi löytyä kestävää letkua kanssa.
 
Ylös Bottom