Laajakaistakeskustelua

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
-JP- sanoi
Eiks se pitäs olla reilusti yli 50M ? 100M:sta sää ainakin maksat ?
enpä maksa, ei viihdettä taata 100M missään. Vaihteluväli 50-100 ja tämä siis oli langattomalla mitattu vielä. En ole piuhal koittanu.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Harri K sanoi
enpä maksa, ei viihdettä taata 100M missään. Vaihteluväli 50-100 ja tämä siis oli langattomalla mitattu vielä. En ole piuhal koittanu.

Ok , olen luullut ,että Elisaviihde on aina kaikille samanhintainen ? Mutta tuohan on positiivistä jos niitä on erihintaisia paketteja.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
-JP- sanoi
Ok , olen luullut ,että Elisaviihde on aina kaikille samanhintainen ? Mutta tuohan on positiivistä jos niitä on erihintaisia paketteja.
Onha se samanhintainen, toki meil taloyhtiö maksaa osan siittä.
Mutta vaihteluväliksi he sanovatkin 50-100 ja käytännös se on jopa alle 50. Ei meilläkää ole kuitua talossa.
Mut tosiaan vanhal boxil ei päässy enää 50 nopeuksiin edes + katkokset. Tiän et moni valittaa bokseista mutteivat valita Elisalle vaikka sielt tosiaa saa nyt uutta ja selvästi parempaa ja nätimpää boksia.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Harri K sanoi
Onha se samanhintainen, toki meil taloyhtiö maksaa osan siittä.
Mutta vaihteluväliksi he sanovatkin 50-100 ja käytännös se on jopa alle 50. Ei meilläkää ole kuitua talossa.
Mut tosiaan vanhal boxil ei päässy enää 50 nopeuksiin edes + katkokset. Tiän et moni valittaa bokseista mutteivat valita Elisalle vaikka sielt tosiaa saa nyt uutta ja selvästi parempaa ja nätimpää boksia.

Mulla ollut nyt kans jonkun 4-5kk tuo Ciscon boxi. Sellainen piti tulla jo heti alkuun reilu vuosi sitten muttei niitä saanut. Täytyy kyllä sanoa ,että kyllä vehkeet rokkaa !! :peukku

Mulla nyt 30/2M , (pitää päivittää nopeutta -> 50M kun ovat näköjään tehneet uuden hinnoittelun) :
 

Liitetiedostot

  • 30-2.JPG
    30-2.JPG
    56.3 KB · Lukukerrat 493

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
-JP- sanoi
Mulla ollut nyt kans jonkun 4-5kk tuo Ciscon boxi. Sellainen piti tulla jo heti alkuun reilu vuosi sitten muttei niitä saanut. Täytyy kyllä sanoa ,että kyllä vehkeet rokkaa !! :peukku

Mulla nyt 30/2M , (pitää päivittää nopeutta -> 50M kun ovat näköjään tehneet uuden hinnoittelun) :

Katoin just muute yhde toisen talon mitä sinne lupaavat (kun muutto vähän mielessä).
Sinne lupaus oli:
Palvelu on saatavilla annettuun osoitteeseen ADSL-laajakaistaliittymällä. Yhteyden maksiminopeus on 20 Mbit/s. Nopeuden vaihteluväli on 10-20 Mbit/s. Hinta 39,90a
Nykyiseen osoitteeseen näyttää:
Palvelu on saatavilla annettuun osoitteeseen Kaapelimodeemi-laajakaistaliittymällä. Yhteyden maksiminopeus on 100 Mbit/s. Nopeuden vaihteluväli on 50-100 Mbit/s.

täältähän sen näkee:
https://tilaus.elisaviihde.fi/settings/signup/elisaent?force_logout=1
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Harri K sanoi
Katoin just muute yhde toisen talon mitä sinne lupaavat (kun muutto vähän mielessä).
Sinne lupaus oli:e.
Nyt maksan 29,90e :mad:

Osta vain "Kaapelilla" tai "Kuidulla" varustettuja osakkeita. :) Tuo ohje mulla ykkösenä kun kämppiä katselen.


En tiedä miten nuo uudet 4G+ hommat toimii , lupaukset nopeuksista on ainakin kovia... 300M ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
-JP- sanoi
Osta vain "Kaapelilla" tai "Kuidulla" varustettuja osakkeita. :) Tuo ohje mulla ykkösenä kun kämppiä katselen.


En tiedä miten nuo uudet 4G+ hommat toimii , lupaukset nopeuksista on ainakin kovia... 300M ?
Niipä... ku saiski nopeamman. 2007 rakennettu talo just Kangasalan puolella...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Harri K sanoi
juu 4G LTE ylettyy loistavasti kyl. Eri asia on mitä todellinen nopeus on, toki sen vois testata.
Toki tuohon ei sitte voi Elisa Viihdettä lisätä, joku viihde tms pilvitallennus oltava kyl nykyään.

Eikö digi boxiin pysty tallentaan tv ohjelmia enää nykypäivänä ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
-JP- sanoi
Eikö digi boxiin pysty tallentaan tv ohjelmia enää nykypäivänä ?
viskattu roskiin moinen kapistus jo ajat sitte... nykyään ajastetaan kännykäl jne ja vuokrataan leffat samalla purkilla sohvalla istumalla 8)
Saa kattoo vaikka kännykällä automatkalla tallennukset tai tabletilla. Just eukko ajoi 120km ja mä kattelin yhden sarjan jakson jonka olin tallentanut. Pätkimättä sai katsoa loistavalla laadulla Lumian screeniltä. :eek:
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Tää olikin hyvä keskustelu Harrin kanssa... Soittelin Elisalle ja nyt nopeus on 50/10M ja kuukausimaksu seuraavat 6kk vain 16,45 € !! :peukku !!


Saunalahti Rocks !! 8)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
-JP- sanoi
Tää olikin hyvä keskustelu Harrin kanssa... Soittelin Elisalle ja nyt nopeus on 50/10M ja kuukausimaksu seuraavat 6kk vain 16,45 € !! :peukku !!


Saunalahti Rocks !! 8)

Oho. Mitäs maksaa sit puolen vuoden jälkeen?
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Vs: Laajakaistakeskustelua

Kyllä tämä 4G on ihan varteenotettava vaihtoehto:

Tämä siis Nokialla, Dnan yhteys ja modeemina Huawei B593s-22
Niin ja hinta 19,90e/kk
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Laajakaistakeskustelua

-JP- sanoi
Tää olikin hyvä keskustelu Harrin kanssa... Soittelin Elisalle ja nyt nopeus on 50/10M ja kuukausimaksu seuraavat 6kk vain 16,45 € !! :peukku !!


Saunalahti Rocks !! 8)
mikä sul oli enne? :peukku

Uusi on toi Saunis Kamo50 ? näyttäis olevan mun nykysee osotteeseen 14,90e/kk :peukku
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Laajakaistakeskustelua

Harri K sanoi
mikä sul oli enne? :peukku

Uusi on toi Saunis Kamo50 ? näyttäis olevan mun nykysee osotteeseen 14,90e/kk :peukku

Joo eli vanha oli 30M hinta 37,90€ , nyt siis päivitin 50 M ja samalla kun tuli uusi sopimus niin sain tuon 50% tarjouksen käyttööni.

Olivat samalla laskeneet kaikkien liitymien hintoja.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Laajakaistakeskustelua

-JP- sanoi
Joo eli vanha oli 30M hinta 37,90€ , nyt siis päivitin 50 M ja samalla kun tuli uusi sopimus niin sain tuon 50% tarjouksen käyttööni.

Olivat samalla laskeneet kaikkien liitymien hintoja.

Siis onko sulla Viihde paketti vai pelkkä laajakaista? Itse maksan 20M (käytännössä 13-15M) Viihteestä 39.90€.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Laajakaistakeskustelua

lancer evo-r sanoi
Siis onko sulla Viihde paketti vai pelkkä laajakaista? Itse maksan 20M (käytännössä 13-15M) Viihteestä 39.90€.

Pelkkä netti. Toi Elisa viihde on mun mielestä melko paska kun sillä ei voi kaikkia ohjelmia tallentaa.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Laajakaistakeskustelua

Itse olen vähän pakkoraossa, kun tähän torppaan ei saa muutakuin soneran ADSL:n. Nyt tuli juuri viesti että jos nyt jatkat ADSL sopimusta 24kk eteenpäin niin saat sen etuhintaan 29.90. Normi 8/1, kun lähimpään keskukseen on joku 2.3km niin ei tarjoa mitään suurempaakaan. Nyt sitten kävin katsomassa soneran sivuilta, niin tuo 29.90 on tuon ADSL:n normaali hinta, eli pientä kusetuksen makua.

Vielä kun tarvitsee noita semi kiinteitä julkisia IP:tä niin ei voi oikein mihinkään 4G-mokkulaankaan siirtyä + vieläkin vähän epäilyttää noiden luotettavuus, eli katkeileeko ne yhtä pahasti mitä 3G-nettimokkulat aikoinaan.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Laajakaistakeskustelua

Just tässä aloiteltu ton Elisa Viihde paketin kanssa touhuamista, toistaiseksi tyytyväinen (maks viisi tuntia kokeiltu) Elisan 4g ollut pelkkänä nettiyhteytenä kotona nyt puolisen vuotta eikä oo kertaakaan pätkinyt ja nopeudetkin on ollut riittäviä.
Pikkuhiljaa pääsee Sonerasta kokonaan eroon :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

Wlooffy sanoi
Mikälaista modeemia 4G-ihmiset on käyttänyt?

ZTE MF910 Saunalahden kortilla. Yhteys pätkii jatkuvasti joko koko WLAN tai sitten 4g verkko. Nopeus tyypillisesti alle 10 mbit/s. Ei ainoaksi yhteydeksi missään tapauksessa voi suositella eikä oikein muutenkaan.
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Vs: Laajakaistakeskustelua

ast sanoi
ZTE MF910 Saunalahden kortilla. Yhteys pätkii jatkuvasti joko koko WLAN tai sitten 4g verkko. Nopeus tyypillisesti alle 10 mbit/s. Ei ainoaksi yhteydeksi missään tapauksessa voi suositella eikä oikein muutenkaan.

Tohon 4G:n nopeuteen vaikuttaa modeemikin yllätävän paljon, kun itse olin hommaamassa 4G:tä niin kokeilin ensin kaverin modeemilla (joka tais olla juuri toi ZTE MF910) omassa olohuoneessa ja sain n. 20Mbps molempiin suuntiin. sitten kävin ostamassa Huawei b593s:n niin nopeus nousi n. 50Mbps ja vielä kun haki modeemille parhaan mahdollisen paikan niin nyt n. 70Mbps.

Kuvat molemmista:
ZTE-MF93E-Screen.jpg

ruter.956x538.jpg


No nyt keväällä tuli ensimmäisen kerran tilanne että nopeus tippui todella alas, tais mennä jopa alle 1Mbps. Kun aloin selvittämään sitä, niin huomasin että noi "jäniksenkorva-antennit" aiheuttaa häiriötä, eikä todellisuudessa vahvista signaalia ollenkaan.

Tässä kuva modeemin asetuksista, kun toi RSRQ-arvo nousi itsellä yli 10dB:n niin nopeus tippui huomattavasti. tällä hetkellä se pysyy vakaasti 4dB:ssä.
a2iR8JT.png
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Laajakaistakeskustelua

Itsellä Soneran X-paketti, jossa nimellinen 50Mb 4G.

Hallilla/himassa tuo on jaettuna Samsungin S5:n kautta, nopeus 30-60Mb välillä.

Muistaakseni alle 10€ kk-hinta.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

Tuo ylemmän kuvan modeemi ei ole MF910, varmaan joku vanhempi malli.

Nopeus tuskin on modeemista kiinni, näin yöaikaan saattaa hetkellisesti tulla ihan hyviäkin tuloksia. 800 MHz 4g on vaan Elisalla luvattoman tukkoinen eikä tähän kaupunkialueelle ole rakennettu muita verkkoja. Pystytään siis kattamaan isompi alue maantieteellisesti muka 4g nopeuksilla yhdellä tukiasemalla. Siitä tietysti seuraa se että käyttäjiä on tiheään asutulla seudulla liikaa. 800 Mhz verkkojen pitäisi olla enemmän maaseudun juttuja.

http://www.speedtest.net/my-result/a/1323972144

RSRQ on -8-9 dB tällä hetkellä ja RSRP -76-86 dB vähän modeemin paikasta riippuen. Nopeuteen paikalla ei ole havaittavaa vaikutusta.

Usein viikonloppuna päivällä madellaan siinä juuri ja juuri 5 mBit/s tai allekin. Eli siinä ja siinä täyttyykö edes operaattorin lupaama miniminopeus.

Kokonaisuutena yhteys on ollut paha pettymys eli noudattaa samaa kaavaa Elisa Viihteen digiboksien laadun ja toimivuuden kanssa. Alunperin hommasin 4g:n rinnalle koska IPTV HD kanavien katselun aikaan netti oli käyttökelvoton kaistan loppuessa kesken.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Laajakaistakeskustelua

Ast, kyllä se purkki vaikuttaa. Viestiä palveluntarjoajalle niin eri boksin saat varmaan.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

Harri K sanoi
Ast, kyllä se purkki vaikuttaa. Viestiä palveluntarjoajalle niin eri boksin saat varmaan.

En saa, oma boksi. Mutta että maagisesti suurimman käytön aikainen 5 Mbit/s muuttuu nopeammaksi kun joskus antaa kuitenkin 36 tällä boksilla... Epäilen.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Laajakaistakeskustelua

ast sanoi
En saa, oma boksi. Mutta että maagisesti suurimman käytön aikainen 5 Mbit/s muuttuu nopeammaksi kun joskus antaa kuitenkin 36 tällä boksilla... Epäilen.
Onks sulla pätkimiseen tarkistettu ettei purkki mene lepotilaan (asetukset?)
Lisäksi ootko vaihtanu wifi kanavaa toiseen? Auttaa jos usealla on sama kanava käytössä niin voi pätkiä sentakiakin.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Laajakaistakeskustelua

Kyllä se elisalla ja soneralla rakennetaan 1800:sena 2&4g ja 2100:ma 3g. Itse näitä mobiiliverkkona rakennan elisalle sekö soneralla. Mastoihin ja kiinteiatöihin. Keskusta alueella rakennetaan sen takia koska kantavuudet ovat lyhkäisiä ja tuliasemia joudutaan rakentamaan erittäin tiheen. Taajaman ulkopuolella sit taas 800 ja 900 taajuudet käytössä kantavuuden takia.
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Laajakaistakeskustelua

Mulla tollane valkone purkki mikä tuossa kuvassaki tuolla ylhällä , täällä 5 päältä lähetys ja lataus 1 päälle mpittii / s ..

tosi hidas välillä mut pääasia että toimii täällä maalla . valokuitu kököttää jo tuossa seinässä mut ei oo sitä viälä otettu käyttään kun se sitte taas maksaa kun sitä käyttää
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

MäTSi sanoi
Kyllä se elisalla ja soneralla rakennetaan 1800:sena 2&4g ja 2100:ma 3g. Itse näitä mobiiliverkkona rakennan elisalle sekö soneralla. Mastoihin ja kiinteiatöihin. Keskusta alueella rakennetaan sen takia koska kantavuudet ovat lyhkäisiä ja tuliasemia joudutaan rakentamaan erittäin tiheen. Taajaman ulkopuolella sit taas 800 ja 900 taajuudet käytössä kantavuuden takia.

Kerropa Elisalle että maaseudun ratkaisut eivät ehkä ole hyvä valinta 40000 asukkaan kaupungissa pääkaupunkiseudun kehyskunnassa. 800 MHz ainoa 4g mikä kuuluu. Liittymä myytiin puhelinmyyntinä tarjouksella koska alueella oli kuulemma juuri päivitetty verkkoja... Höpöhöpöt, samaa kusetusta kuin kaikki muukin Elisan homma nykyisin.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Laajakaistakeskustelua

ast sanoi
Kerropa Elisalle että maaseudun ratkaisut eivät ehkä ole hyvä valinta 40000 asukkaan kaupungissa pääkaupunkiseudun kehyskunnassa. 800 MHz ainoa 4g mikä kuuluu. Liittymä myytiin puhelinmyyntinä tarjouksella koska alueella oli kuulemma juuri päivitetty verkkoja... Höpöhöpöt, samaa kusetusta kuin kaikki muukin Elisan homma nykyisin.

Siinä tulee sit taas muita ongelmia jos aletaan kaupungissa käyttämään tuota 800 taajuutta, sen takia kun kantaa taas liian pitkälle. Alkavat tukiasemat sen jälkeen sotkeamaan toisiaan ja päällekkäisyyksiä on liikaa. Ja foliohattuyhteiskunnassa kun nykyään asutaan, niin sen takia ei rakenneta 800Mhz tajuutta keskustaan, koska säteily on kovempaa kuin 1800 tai 2600:lla

Siitä en ota kantaa, onko sinne juuri päivitetty laitteistoja. Mutta tahti on kyllä kova ainakin lounais-suomen alueella ollut. Tähän omalle kotipaikkakunnalle käytiin rakentamassa tommonen 1800mhz:n lte, mikä toimii hyvin kun on tukiasemasta matkaa joku 300 metriä ;D

Jotkun alueet on eittämättä erittäin hankala saada kunnon 4g peittoon, koska mastoihin ei enään nykyään kovin helpolla lupia saa kaupunkialueella ja monet kerrostalot yms. muut korkeat rakennukset kieltäytyvät vuokraamasta tilaa laitteistoille, mitä en kyllä ymmärrä. Varmaankin rahasta kiinni kuten aina.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs:

Mätsi ammattilaisena sunkin pitäs puuttua tuohon epäkohtaan kun puhutaan 4Gstä. LTE ei ole vielä 4G eikä etenkään Dual-Carrier. LTE-Ata kun ei kentällä ole niin koko maailma menee edelleen 3Gssä..

Itseä häiritsee vallattomasti vaikka olin osana projektia kun rakennettiin suomen ekaa Flex2sta Pasilassa :D
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs:

Urran sanoi
Mätsi ammattilaisena sunkin pitäs puuttua tuohon epäkohtaan kun puhutaan 4Gstä. LTE ei ole vielä 4G eikä etenkään Dual-Carrier. LTE-Ata kun ei kentällä ole niin koko maailma menee edelleen 3Gssä..

Itseä häiritsee vallattomasti vaikka olin osana projektia kun rakennettiin suomen ekaa Flex2sta Pasilassa :D

no joo tuokin on aivan tosi ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

ZTE MF910 alkoi toimimaan kunnolla kun pakotin WLAN:n käyttämään vain 2.4 GHz taajuutta. Yhteyden katkeilu näyttäisi loppuneen siihen. Elisakin lienee jotain parantanut sillä katastrofaalisimmat nopeudet ovat jos nyt eivät hävinneet niin ainakin vähentyneet merkittävästi.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Laajakaistakeskustelua

Hieman erilaista laajakaista puhetta ;D Onhan se kaistaa nuo megahertsitkin ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

RSRQ arvo näyttää nykyisin -14 joka paikassa tontilla, aivan sama meneekö pihalle vai onko sisällä. Nopeus heiluu korkeintaan 10 MBit/s luokassa. RSRP parhaimmillaan -79.

Eli Elisalla ei tee yhtään mitään täällä ainakaan tällaisella sisäisillä antenneilla olevalla modeemilla. Ja ainoastaan 800 MHz verkko saa yhteyden tässä pääkaupunkiseudun kehyskunnassa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistakeskustelua

ast sanoi
Eli Elisalla ei tee yhtään mitään täällä ainakaan tällaisella sisäisillä antenneilla olevalla modeemilla. Ja ainoastaan 800 MHz verkko saa yhteyden tässä pääkaupunkiseudun kehyskunnassa.

Kävin tekemässä testin ajamalla ympäri kaupungin läppärin kanssa niin että speedtest.net nopeustestiä pyöritettiin koko ajan. Meillä nopeus oli 2-3 MBit/s Elisa 4G 50 MBit/s liittymällä. Muutaman sadan metrin päässä nousi yli 10 MBit/s luokkaan ja keskimäärin oli varmaankin vähän vajaa 20 MBit/s tässä kaupungin alueella. Toisessa päässä reittiä vaihdoin kortin mokkulasta kännykkään mistä jaoin yhteyden läppärille ja ajoin takaisin samaa reittiä. Nopeuksissa ei ollut eroa. Noin 300 metriä ennen kotia nopeus tippui jälleen 2-3 MBit/s luokkaan.

Soitto vikailmoitukseen missä oli kerrankin asiallinen työntekijä paikalla ja myönsi avoimesti että alueelta on vikailmoituksia ja totesimme yhdessä että 2 vuoden sopimus päättyy tästä päivästä alkaen. Verkkosuunnittelu on kuulemma tietoinen alueen ongelmista, mutta niille ei ehkä pystytä tekemään mitään ainakaan ennen kuin uudet taajuusalueet saadaan telkkarilta vapautettua. Rivien välistä ymmärsin että kilpailijoiden tukiasemien sijainti on otollisempi minkä tosin voisi päätellä jo siitä että kaverin Soneran mokkula toimii meillä 20-30 MBit/s nopeudella eli 10 kertaa Elisaa nopeammin.

Olisipa ollut kiva kun edellisillä valituskerroilla olisi saanut yhtä hyvää palvelua ja olisi ollut yhtä fiksu ihminen langan päässä. Hermoja olisi säästynyt ja aikaakin kaikilta.
 
Ylös Bottom