Laajakaistalambda Evoon

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Tarkoitus olisi laittaa otsikonmukainen kapine Evo IX autoon. Onko pakko porata uusi reikä anturille vai saako esim valmiita putkia missä tämä on jo huomioitu? Tällä hetkellä ei ole suurta pelkoa että seokset karkaavat mutta mieli tekisi vaihtaa putki vapaammin virtaavaksi. Auton viritys on optimoitu tällä hetkellä vakiputkelle ja nälkä on kasvanut syödessä. Eli miten asennus ja onko suosituksia mitä valmista lambdasarjaa voisi käyttää?
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Paras tapa on asentaa erillinen laajakaista anturi mittarille, mutta esim. tollanen VEMS:n laajakaista anturin tiedon saa muutettua kapeaksi jolloin voidaan ohjata auton moottorinohjausta ja laajakaista mittaria samala anturilla.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Sama normaali-lambdan emulointi onnistuu myös Innovaten tuotteilla. Alkuperäinen lambdan paikka on vaan turhan kuuma laajakaista-anturin kestävyyden kannalta.

Uusi reikä downpipeen ennen kattia.
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ast sanoi
Sama normaali-lambdan emulointi onnistuu myös Innovaten tuotteilla. Alkuperäinen lambdan paikka on vaan turhan kuuma laajakaista-anturin kestävyyden kannalta.

Uusi reikä downpipeen ennen kattia.

Toi kuumuus ei välttämättä ole ongelma, mulla on parivuotta ollut laajakaista-anturi vakioanturin vieressä eikä ole ollut ongelmia.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Innovaten paketti tuli tilattua. Ajettelin kuitenkin porata oman reiän laajakaista-anturille. Mites, näyttää olevan ensimmäinen katti heti vaki downpipen alkuosassa. Minun käsityksen mukaan anturi kuitenkin tulisi olla aina ennen kattia. Mitenhän asennus tässä tilanteessa ???
 

ragiz

CP9A , ex-CN9A
Liittynyt
13 Heinäkuu 2008
Sijainti
Pudasjärvi
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ewopower sanoi
Innovaten paketti tuli tilattua. Ajettelin kuitenkin porata oman reiän laajakaista-anturille. Mites, näyttää olevan ensimmäinen katti heti vaki downpipen alkuosassa. Minun käsityksen mukaan anturi kuitenkin tulisi olla aina ennen kattia. Mitenhän asennus tässä tilanteessa ???


Kuten Ast mainitsi niin ennen kattia vaan johonki kohti. Kattelet sopivan paikan siltä "suoralta" osalta auton alla ja tussilla merkkaat paikan ja eikun reikää putkeen. Itse asensin viime viikolla ja mulla se mahtu sopivasti öljypohjan jälkeen ennen haitariputkea (blueflamen 3" downpipe) auto EVO IV. Kannattaa pyrkiä laittamaan se kuitenkin putken päälle että ei oksat tai kivet osu siihen jne ;)

Onko EVO IX:ssä katti downpipessa?
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ragiz sanoi
Onko EVO IX:ssä katti downpipessa?

On.

Alkuperäiselle kysyjälle: Jos on tarkoitus vaihtaa putki vapaammin virtaavaan, niin silloin yleensä se ensimmäinen katalysaattori kannattaa poistaa. Silloin laajakaistan sijoittamisen voi tehdä huomattavasti paremmin. Päästöt pysyvät kyllä kurissa ihan yhdelläkin katalysaattorilla.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Cirrus sanoi
Alkuperäiselle kysyjälle: Jos on tarkoitus vaihtaa putki vapaammin virtaavaan, niin silloin yleensä se ensimmäinen katalysaattori kannattaa poistaa. Silloin laajakaistan sijoittamisen voi tehdä huomattavasti paremmin. Päästöt pysyvät kyllä kurissa ihan yhdelläkin katalysaattorilla.

Mitenhän käy, syttyykö kojetauluun ympäristörikosvalo kun vaihtaa DP:n. eli 1. katti jää pois. Mitenhän katsastus; vaatiko lambdahuijauksen? Autossa Karalan stage 2. ja muistelisin että optimoitiin alkuperäiselle putkelle joten se pitää päivittää?

Noh, auto pitää kuitenkin katsastaa toukokuun loppuun mennessä joten mennään näillä mitä nyt on ja asennellaan myöhemmin kun leima paperissa. ( tai mikä leima kun nykyään tulostavat aina uuden otteen.. :) )
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ewopower sanoi
Mitenhän käy, syttyykö kojetauluun ympäristörikosvalo kun vaihtaa DP:n. eli 1. katti jää pois. Mitenhän katsastus; vaatiko lambdahuijauksen? Autossa Karalan stage 2. ja muistelisin että optimoitiin alkuperäiselle putkelle joten se pitää päivittää?

Noh, auto pitää kuitenkin katsastaa toukokuun loppuun mennessä joten mennään näillä mitä nyt on ja asennellaan myöhemmin kun leima paperissa. ( tai mikä leima kun nykyään tulostavat aina uuden otteen.. :) )

Valo syttyy ja vaatii toimenpiteitä. Karala pystyy auttamaan siinäkin asiassa.
 

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Nostetaas vähän.

Eli olen tuohon omaan evoon hommaamassa tuota laajakaista-anturia plus mittaria. Mielellään sais olla sellanen, että vaikka nyt ajetaan auton omalla moottorinohjauksella et jos jossain vaiheessa into ja raha riittää niin tulee paiviteltyä tuota kulkupuolta. Eli tällähetkellä on tärkeätä itse mittari jotta voi seurailla noita seoksia Olen tuossa googletellut ja vaihtoehtojahan on "rajattomasti". Minkäslaisia kokemuksia teillä on esim, AEM, Innovaten, PLX:än tuotteista.
Moni on sanonu et mittari kannattaa olla digitaalinen ennemmin kuin pelkkä viisari, seurannan helppouden vuoksi.
Esim:

http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=31 (AEM)
http://sporttiauto.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3821 (INNOVATE)
http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/seos-plx1/SubProducts/seos-plx1-0001 (PLX)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ewopower sanoi
Mitenhän käy, syttyykö kojetauluun ympäristörikosvalo kun vaihtaa DP:n. eli 1. katti jää pois. Mitenhän katsastus; vaatiko lambdahuijauksen? Autossa Karalan stage 2. ja muistelisin että optimoitiin alkuperäiselle putkelle joten se pitää päivittää?

Noh, auto pitää kuitenkin katsastaa toukokuun loppuun mennessä joten mennään näillä mitä nyt on ja asennellaan myöhemmin kun leima paperissa. ( tai mikä leima kun nykyään tulostavat aina uuden otteen.. :) )

Mulla on Stage 2 ohjelma ja vakioputkisto. Karala sano, et ku putken vaihtaa niin toinen katti pois. Ei pitäs tulla ongelmia.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Peke sanoi
Mulla on Stage 2 ohjelma ja vakioputkisto. Karala sano, et ku putken vaihtaa niin toinen katti pois. Ei pitäs tulla ongelmia.

Hmm öö. Jos sanatarkasti luetaan eli otetaan toinen katti eli jälkimmäinen poissa, niin ei tule ongelmia. Mutta jos ostetaan jonkun melkein aivan sama minkä valmistajan koko putkisetti eli downpipe + sen jälkeiset osat, niin pois ylenssä lähtee ensimmäinen katti eli se dp:n katti ja lambda paikka on siis dp:ssä. Silloin alkaa kyllä vika valo palamaan.

Huijaista, softamodausta tai jotain tarvitaan että valot ei sitten pala. Helpoin keino on tietenkin disabloida se toisen lambdan tarkkailu softasta. Kuitenkin jos sinne sen orggigsen jättää, niin ei tule mitään taistelua sen lämpövastuspiirin kanssa, sen disablointi kun ei vielä kait softalla onnistu.
 

Merliini

Evo IX
In Memoriam
Liittynyt
11 Tammikuu 2007
Vs: Laajakaistalambda Evoon

No mulla ainakin se ensimmäinen katti suli ja tukki koko putken.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Kapteenivamma sanoi
Nostetaas vähän.

Eli olen tuohon omaan evoon hommaamassa tuota laajakaista-anturia plus mittaria. Mielellään sais olla sellanen, että vaikka nyt ajetaan auton omalla moottorinohjauksella et jos jossain vaiheessa into ja raha riittää niin tulee paiviteltyä tuota kulkupuolta. Eli tällähetkellä on tärkeätä itse mittari jotta voi seurailla noita seoksia Olen tuossa googletellut ja vaihtoehtojahan on "rajattomasti". Minkäslaisia kokemuksia teillä on esim, AEM, Innovaten, PLX:än tuotteista.
Moni on sanonu et mittari kannattaa olla digitaalinen ennemmin kuin pelkkä viisari, seurannan helppouden vuoksi.
Esim:

http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/seos-plx1/SubProducts/seos-plx1-0001 (PLX)

Itsellä on toi PLX. Futurezilta ostin sen myös.

Hyvin on toiminut tähän asti. Onhan se jo muutaman viikon ollu kiinni. :D Mittarin on ainakin selkeä kun on ledi ja numero näyttö.
Ainoat ehkä huonot puolet on että mukana ei tullut telittä mittarille ja holkkia anturille.
Itse mittari on todella ohut (18mm) Eli helppo upottaa jos haluaa niin asentaa. Ite kyllä hommasin telineen.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Minkähän kokoinen tuo PLX:n näyttö on, mahtaisko sen saada mahtumaan fiksusti Evo9:ssä siihen turhaan aukkoon mittaristossa, jossa lukee Lancer tai jotain muuta vastaavaa? Ei tarviis mitään tötteröitä viritellä kabiiniin vaan sais pidettyä kojelaudan siistinä.
Tuohon näyttöön käsittääkseni saa useampiakin antureita ja näyttöjä kaukosäätimellä, joten säästyis niiltä moniltä telineilta ja niiden asennuksilta.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Tarzi sanoi
Minkähän kokoinen tuo PLX:n näyttö on, mahtaisko sen saada mahtumaan fiksusti Evo9:ssä siihen turhaan aukkoon mittaristossa, jossa lukee Lancer tai jotain muuta vastaavaa? Ei tarviis mitään tötteröitä viritellä kabiiniin vaan sais pidettyä kojelaudan siistinä.
Tuohon näyttöön käsittääkseni saa useampiakin antureita ja näyttöjä kaukosäätimellä, joten säästyis niiltä moniltä telineilta ja niiden asennuksilta.

Toi mittari on ihan normi 2" ja kuten aikaisemmin sanoin niin 18mm syvä. Takana on kolme johtoa joissa kahdessa on aika kokkaat liittimet.

Tohon DM-5 mittarii mikä mulla on ei kyllä saa muuta kuin seokset näkyville.
dm5smafr_m.jpg


Toi DM-100 onkin se monitoimi näyttö mut siihen tarvii joka anturille oman ohajusyksikön.
dm100_0805_fd0.jpg
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Mulla on myös PLX:n laajakaistasetti tolla normaalilla näytöllä. Tilasin ameriikasta joku aika sitten dollarin kurssin ollessa alhaalla.

Setti on autossa jo kiinni ja odottelee uutta downpipeä, joten kokemuksia ei voi vielä kertoa :p
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Laajakaistalambda Evoon

lancer evo-r sanoi
Toi DM-100 onkin se monitoimi näyttö mut siihen tarvii joka anturille oman ohajusyksikön.

Joo, juuri tätä tarkoitin. Joskus siitä luin jostain amerikan sivuilta ja katoin myyntivideon. Tuo houkuttelis kun näyttöjä ei tulis niin montaa. Nuo ohjausyksiköt saa aina helpommin piilotettua kuin keksittyä uusia, fiksuja paikkoja näytöille, varsinkin jos myöhemmässä vaiheessa tahtoo laajentaa sitä valikomaa niin ei tarvitse miettiä uudelleen näyttöjen sijoitusta, tai hankkia lisää tötteröitä kabiiniin.
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Laajakaistalambda Evoon

PLX on ollut noin 9 kk kiinni, hyvin on pelannut eikä mitään huomauttamista. Kytketty mittariin ja moottorinohjaukselle kapeaa kaistaa. Putkisto on suora eli downpipe + catback vaihdettu.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Laajakaistalambda Evoon

galantissa kans toi plx ja hyvin on toiminu, mittariin ja megalle kytketty..
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Kysytääs täällä, tänään kävin katsastamassa Evoa(9) ja päästöt oli vähän pompannu. Tulokset:
CH ppm 300 pitäs olla alle 100
CO% 8,759 pitäs olla alle 0.2
Lambda 0,76

Veikkauksia aiheuttajasta?
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Peke sanoi
Kysytääs täällä, tänään kävin katsastamassa Evoa(9) ja päästöt oli vähän pompannu. Tulokset:
CH ppm 300 pitäs olla alle 100
CO% 8,759 pitäs olla alle 0.2
Lambda 0,76

Veikkauksia aiheuttajasta?

Veikkaus: korkea CH ja CO kertovat palamisen olevan epätäydellistä. Koska lisäksi lambda alhainen lienee huonon palamisen aiheuttaja liian rikas seos -> epäilen lambda-anturia.

Onko vikakoodit luettu?
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Joskus kesällä sytytti 2-lambdan valon, nollattiin eikä ole enää syttynyt. Katsastusmieskin ihmetteli miks se vikavalo ei pala...rikkaalla se käy, mutta lambdako sen muka aiheuttaa? Voiko viallinen katti aiheuttaa ton?
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Peke sanoi
Joskus kesällä sytytti 2-lambdan valon, nollattiin eikä ole enää syttynyt. Katsastusmieskin ihmetteli miks se vikavalo ei pala...rikkaalla se käy, mutta lambdako sen muka aiheuttaa? Voiko viallinen katti aiheuttaa ton?

Rikkaalla käynti voi johtua lambdasta koska sen mukaanhan seosta säädetään osakaasulla, ellei jokin muu vika aiheuta seoksen niin suurta rikastumista että säätö ajautuu "tappiin" eikä pysty korjaamaan seosta (lambdakorjauksille on jotkin maksimiarvot), tämän tosin pitäisi viimeistään näkyä jonain vikakoodina. Kakkoslambdaa ei taideta käyttää muuhun kuin tarkkailemaan katin kuntoa, säätö tehdään etummaisen perusteella. Lambda 0,76 (AFR noin 11,2) on jo todella rikkaalla ja riittää varmasti itsessään syyksi tuohon kohonneeseen HC ja CO arvoon. Katti vois aiheuttaa tuon mutta koska tuo seos on samaan aikaan noin paksulla ei sen kunnosta voi sanoa vielä mitään. Piuha kiinni ja ihmettelemään mitä itse anturi ja lambdakorjauksien arvot näyttävät.
 

Evoluutio5

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Kannattaako toi laajakaista siis laittaa vakio lambdan paikalle ja kytkeä sen johtoihin vai tehdä sille oma paikka putkeen?
Edit: Ja tekeekö tällä mitään? http://www.veku.net/product_info.php?cPath=34_35&products_id=624
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Itsellä on Innovaten LC-1 ja se ainakin toimii. Siinä mukana tulee oma "plugi" lambdalle jonka voi sitten hitsata putkeen.

Ainakin itselläni on vain positiivisia kokemuksia LC-1:stä. Myös muita käyttäjiä tälle laitteelle löytyy foorumilta. Innovate on kuitenkin vain muutaman kympin kalliimpi kuin toi sun ehdottama..
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Minne kohtaan putkea toi anturi pitää laittaa?
Pitäis joku päivä kytkee kans innovate kiinni
 

Evoluutio5

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

cubeqtio sanoi
Itsellä on Innovaten LC-1 ja se ainakin toimii. Siinä mukana tulee oma "plugi" lambdalle jonka voi sitten hitsata putkeen.

Ainakin itselläni on vain positiivisia kokemuksia LC-1:stä. Myös muita käyttäjiä tälle laitteelle löytyy foorumilta. Innovate on kuitenkin vain muutaman kympin kalliimpi kuin toi sun ehdottama..
Joo taidankin tilata tuolta vpv motorracingiltä tuon setin saakohan tuolta ostettua pelkän "ohjainyksikön ja näytön?
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Minä en laittaisi laajakaistaa ohjaamaan auton ecua vaan uuden paikan pakoputkeen johon sitten vain mittaria varten anturi.
Anturin paikalla ei ole suurta väliä, mutta kannattaa katsoa että johdot saa vedettyä helposti ja että anturi mahtuu paikalleen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Pari lisähuomiota: yleensä anturi pitää asentaa klo 9 ja 3 väliselle alueelle putken yläpuolelle kondensoituvan veden vähentämiseksi. Anturi ei myöskään tykkää liian kuumasta. Hyvä paikka on downpipessä ennen katalysaattoria niin että anturin suunta on kardaanin yläpuolelle. Johto sisään kardaanin toiselta puolelta.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ast sanoi
Pari lisähuomiota: yleensä anturi pitää asentaa klo 9 ja 3 väliselle alueelle putken yläpuolelle kondensoituvan veden vähentämiseksi. Anturi ei myöskään tykkää liian kuumasta. Hyvä paikka on downpipessä ennen katalysaattoria niin että anturin suunta on kardaanin yläpuolelle. Johto sisään kardaanin toiselta puolelta.

Juuri näin.
 

Evoluutio5

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Markok sanoi
Minä en laittaisi laajakaistaa ohjaamaan auton ecua vaan uuden paikan pakoputkeen johon sitten vain mittaria varten anturi.
Anturin paikalla ei ole suurta väliä, mutta kannattaa katsoa että johdot saa vedettyä helposti ja että anturi mahtuu paikalleen.
Joo teen aika varmaan oman paikan sille anturille.
 

TRollis

[s]1[/s]2JZ
Liittynyt
13 Lokakuu 2009
Sijainti
Kaljaani
Vs: Laajakaistalambda Evoon

ast sanoi
Hyvä paikka on downpipessä ennen katalysaattoria niin että anturin suunta on kardaanin yläpuolelle. Johto sisään kardaanin toiselta puolelta.

Onko evoissa valmis läpivienti siellä kardaanin lähettyvillä sitten?
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Markok sanoi
Minä en laittaisi laajakaistaa ohjaamaan auton ecua vaan uuden paikan pakoputkeen johon sitten vain mittaria varten anturi.
Anturin paikalla ei ole suurta väliä, mutta kannattaa katsoa että johdot saa vedettyä helposti ja että anturi mahtuu paikalleen.
Miksei sama voi ohjata sekä ecua että mittaria (näkee mitä ecu näkee)?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

LegnumVR4 sanoi
Miksei sama voi ohjata sekä ecua että mittaria (näkee mitä ecu näkee)?

Itseasiassa sun pitää ohjelmoida eculle kapeakaista (yks niistä analogilähdöistä LC-1ssä) joka ei ole niin tarkka kuin laajakaista. Kuten aikaisemmin jo mainittu niin tuollaisen laajakaistan ikä on huomattavasti lyhempi kuin kapeakaistalambdan. Itse ainakin tyydyin käyttää orggis lambdaa kun se kerta pitää ainakin säädöt kohdillaan ja ei ole mitään ongelmaa. Helpompi sitten loggailla ja seurata erillisestä laajakaistasta mitä siellä tapahtuu.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Lisäksi laajakaista pitää kalibroida ajoittain ja osalla Innovateista on pahana tapana hukata joskus kalibrointi jolloin ajaminen muuttuu ikäväksi jos sama lambda ohjaa kevyen kuorman seoksia. Plussana on mahdollisuus valita seossuhde mihin ECU tähtää takaisinkytketyssä tilassa joksikin muuksi kuin lambda 1.0:ksi muuttamalla analogilähdön asetuksia. Muuta hyötyä on vaikea kuvitella.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Innovate LC-1 lambdan asennusohjeen http://livefast.fi/hinnastotym/LC-1_Manual.pdf sivulla 8 sanotaan, että anturin lämpösuojaksi pitäisi laittaa joku 10x10cm kokoinen kuparilevy. Onko tämä lämpösuoja täysin turha kun en ole nähnyt sitä kenelläkään olevan tai kuullut moista käytettävän?
Tuosta http://hablu.kuvat.fi/kuvat/Evolution%20V/Exhaust/DSC03995+%28Small%29.JPG Hablun kuvasta näkee, että olisi siellä ainakin tilaa tuollainen lämpösuojalevy laittaa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Ei oo lämpökilpeä.

Ollut nyt paikallaan vuoden..
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Mistä ootte ottanut virrat tolle Innovatelle? Mulla on tuo nyt pari vuotta ollut tossa vitosessa tuo ja koittanut muuttaa maadotuksia sun muuta, mutta tahtoo vaan hyppiä turhan paljon. Säädöt sit joutunu vetää lainalaitteella. Virtoja en oo vielä koittanu vetää erikseen releen kautta. Se pitää vielä koittaa jossain välissä. Ja mulla on noita LC-1:ä kaks. Molemmilla tekee samaa. Anturi taas toimii LM-1:n kanssa oikein, joten vika ei oo siinäkään. Kyllä tosta ajossa kattoo, että ollaan tontilla, mutta ei tuolla säätöjä viitsi tehdä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Tupakansytyttimen johdoista olen ottanut virran. Mittarin ja kontrollerin maadoitukset samaan paikkaan.

Tarkoitatko että analoginen mittari hyppii turhan paljon vai että sarjaportista tuleva arvo hyppii? Analogisen lähdön suodatushan on säädettävissä LM Programmerilla ja vakiona siellä ei ole suodatusta ollenkaan tai pienin mahdollinen arvo jolloin kyllä arvo muuttuu nopeammin kuin mittarista ehtii tajuamaan.

Sarjaportista tuleva arvo taas ei saa hyppiä mitenkään oudosti. Toki siinäkin pientä heilumista on, mutta kun käyrää katsoo graafisessa muodossa saa siitä ihan tarkan arvon kyllä selville.

Niin ja lämpösuojaa ei ole, sitähän ei tarvita kuin silloin jos anturi asennetaan hyvin lähelle moottoria ja ahdinta, esimerkiksi alkuperäisen lambdan paikalle.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Mulla ainakin "sahaa" hieman siinä näytöllä, mutta serialin kautta kyllä tulee siistiä käyrää.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Pitääpä tutustua tuohon suodatukseen. Jospa vika olis taas kerran käyttäjässä. Muistelen kyllä, että hyppi myös läppärillä katsottuna, mutta pitää tarkastaa, kun tuosta on aikaa kun jaksoin tota läppärillä viimeks ihmetellä.
 

ttw

Rallifart
Liittynyt
10 Marraskuu 2009
Sijainti
Lapua
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Innovaten laajakaista ollut käytössä muutaman kuukauden eikä ole kuin positiivista sanottavaa.
Asennus oli kohtuu kivuton kun Japanin ajoilta autossa on joku spesiaali titaani-dp missä valmiit paikat extra-lambdalle ja egt:lle.

Virrat ryöstetty tupakansytyttimeltä ja maadoitus kojelaudan pultin alla suoraan koriin.
Läpivienti siitä "nuudelit valmiit" -valon anturin (decat, ei käytössä) johtojen reijästä.

DP on eristetty thermo-tecillä joten ei kummempia lämpöeristyksiä.
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: Laajakaistalambda Evoon

Samppa sanoi
Pitääpä tutustua tuohon suodatukseen. Jospa vika olis taas kerran käyttäjässä. Muistelen kyllä, että hyppi myös läppärillä katsottuna, mutta pitää tarkastaa, kun tuosta on aikaa kun jaksoin tota läppärillä viimeks ihmetellä.

Paljonko on paljon eli muistatko miten paljon lukema hyppi serialin kautta luettuna? Omien Innovate-kokemusten mukaan ihan suoraa viivaa ei varmaan saa aikaiseksi millään (ja ei saa varmaan muillakaan merkeillä) mutta säätämiseen riittävän suoraa kuitenkin.
 
Ylös Bottom