Lancer -07 alustan kolina

Miichu

New Member
Liittynyt
22 Huhtikuu 2008
Huoltoon menossa mutta liekö kanssamitsuttajilla sitä ennen valistuneita arvauksia?

Ongelmapotilaana kaksilitrainen '07 Lancer jolla 14t takana. Pelaa kuten pitää mutta korokkeiden ja/tai töyssyjen yli ajettaessa kolahtelee ja natisee mystisesti alustan puolella - semminkin etuvasemmalla mutta muidenkin pyörien suunnalta satunnaisesti moista kuuluu.

Aiemmin alla ollut '98 Carisma teki samaa mutta erittäin paljon harvemmin, joskin etuvasemmalle siihenkin oli näköjään koiranluu edellisen omistajan toimesta vaihdettu. Liekö siitä kiinni tai pikkukiviä pääsisi jousen ja jousilautasen väliin?

Tulin siihen käsitykseen että noi olis ollu enempi 90-luvun lopun tyyppivikoja (ja nimenomaan Carismalle) ja että noilla kilometreillä koiranluunkin pitäisi olla vielä kaikin puolin kunnossa? Onko muilla uudempien Lancereiden kanssa ollut samaa vaivaa?
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: Lancer -07 alustan kolina

eiköhän ne laita puutarhaletkun palaset jousiin niin kolina loppuu..kai??
odota vielä hetki niin alkaa veemäinen kitinä/natina kuulumaan taka-akselistosta.. :peukku
huomenna aamulla itse menossa taas vaihteeksi takuukorjaukseen..
 

Miichu

New Member
Liittynyt
22 Huhtikuu 2008
Vs: Lancer -07 alustan kolina

Dang... Toivottavasti ei ole noita "no noin se vaan on" -piirteitä. Tänään pyörähti oma myyjäketjun vilkaistavana mutta eivät ottaneet isompaa kantaa kuin että hae toinen diagnoosi merkkihuollon puolelta (tää on just tätä arpomista kun takuu on molemmilta). No, sinne ensi viikolla sitten.

Muutenkin kiva vaiva kun ei satavarmasti toistu joka töyssyssä eikä voi hyvällä tahdollakaan luokitella kuin kosmeettiseksi ärsyttävyydeksi mutta kun kaikki muu pelaa vimpan päälle niin kummasti se vaan risoo joka kolauksella ;D
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: Lancer -07 alustan kolina

progress sanoi
huomenna aamulla itse menossa taas vaihteeksi takuukorjaukseen..
kolmas kerta toden sanoi,nyt se on hiljaa.. :driver
pitkittäistukivarsien helat ja jotkin poikittaistangot sinne on nyt vaihdettu,loppui lopultakin se raivostuttava kitinä.
tuota jousien kolahtelua en itse onneksi ole joutunut kokemaan,paikallaan H&R ja kybin agx,ilmeisesti sitten paremmat kuin alkuperäiset..
tuosta on ollut juttua täällä jo aiemmin,letkua ne jousien kierteisiin pistää,mikäpä jottei kun se toimii.
 

Miichu

New Member
Liittynyt
22 Huhtikuu 2008
Vs: Lancer -07 alustan kolina

Viimein on omakin taas kunnossa - oli loppujen lopuksi iskareiden ylälaakereista kiinni. Hyvä että löytyi - kyllä nuo satunnaiset kolinat ja natinat on niin henkimaailman hommia selvittää että alkaa jo epäillä kuuleeko omiaan ;D
 

93_GTI

Kehonsiirto väline!
Liittynyt
20 Heinäkuu 2003
Sijainti
Loviisa
Vs: Lancer -07 alustan kolina

Mulla ruvennu kuulumaan kolinaa 93vm Gti lancerin alustasta kun vaihdatin uudet kybin iskarit ja cobran 30mm madaltavat jouset, olis varmaankin tarvetta laittaa tota puutarhaletkua etujousiin ja tutkailla että häviääkö kolinat? :seina :seina
 

Alberto

Lancer 2.0 Stw Intense -06
Liittynyt
30 Huhtikuu 2008
Sijainti
Oulu
Vs: Lancer -07 alustan kolina

Miichu sanoi
Huoltoon menossa mutta liekö kanssamitsuttajilla sitä ennen valistuneita arvauksia?

Ongelmapotilaana kaksilitrainen '07 Lancer jolla 14t takana. Pelaa kuten pitää mutta korokkeiden ja/tai töyssyjen yli ajettaessa kolahtelee ja natisee mystisesti alustan puolella - semminkin etuvasemmalla mutta muidenkin pyörien suunnalta satunnaisesti moista kuuluu.

Itselläni ilmenee juuri samanlaista kolinaa 06 2.0 Stw:ssä. Kolinan huomasin vasta kesägummien vaihdon jälkeen. Autokin kerennyt olla minulla n 3 vk. Ja mie ku aattelin et se vois johtua vanteista.... ::)
 
Ylös Bottom