Lancer 1.3 -89 ryypyn toiminta...

T

tmz

Guest
Elikkäs onkohan tuo ihan normaalia kun ryyppy kestää päällä n.5 minuuttia kylmäkäynnistyksen jälkeen...? Kaasun pumppaaminen tms. ei saa ryyppyä lähtemään pois päältä... Lancerin ostin ihan vaan taloudelliseksi talviautoksi, jota se ei nyt tunnu olevan. Bensaa menee alun toistakymmentä litraa/100km kun tekee paljon kylmäkäynnistyksiä. Matka-ajossa menee ihan riittävän pienellä (6-7l/100km).
 
Mitsun ryyppyhän toimii vahaelementillä, sen palautumiseen ei vaikuta mikään muu kuin vahaelementin lämpötila, eli lipsuttelut ei auta. Elementtiä lämmittää jäähdytysneste.
Ryyppy tarttee ajoittain säätöä, säädettävää on kylläkin vain kaksi asiaa: läpän avautuminen käynnistyksen jälkeen ja tyhjäkäynti kierrokset ryypyn päälläolon aikana. Läppä säädetään avautumaan 1,9-2,1 mm (siis silloin kun auto käy) mitattuna läpän yläreunan ja kaasuttimen rungon välistä. Säätö tapahtuu taivuttamalla alipainerasialta (joka on kaasuttimen yläosassa, josta tulee lattarauta taaksepäin) tulevan tangon L-mutkaa jyrkemmäksi tai loivemmaksi. Nopea tyhjäkäynti (n. 1400-1600 kierr/min) säädetään ruuvista joka osoittaa rintapeltiä kohti alaviistoon oik. puolen kaasutinta. Ja siinä vahaelementissä olevaa keltaisella maalilla lukittua ruuvia ei kannata mennä ruuvaan, kustannukset siitä n. 579,50euroa....
 
Takaisin
Ylös Bottom