Lancer 1.5 glxi-91 kylmäkäynti

T

TR77

Guest
Tere! Oliskohan jollain muulla vastaavia ongelmia tai hyviä vinkkejä mikä olisi vikana kun kylmänä auto lähtee todella vaikeasti käymään, bensaa saa aivan perhanasti liikaa, kastelee tulpat välittömästi, mutta kun on vähän aikaa käynyt, niin käy ja toimii aivan normaalisti!
PS: Moottorin varoitusvalo palaa myös usein..
 
Kannattaisi varmaan aloittaa lukemalla vikakoodit ja katsoa jatkot sen jälkeen. Tai jos ECUa ei ole huollettu niin ensin sen huolto.

P.S. kannattaa selata läpi aikaisempia keskusteluja ton ikästen lancerien sähkö/käyntivioista.
 
ECU, lämpötila-anturit...

-lue ne vikakoodit ja lueskele aiempia threadeja Lancereiden käyntihäiriöistä.
 
kyllä se jotenkin seoksiin vaikuttaa, tosin ongelmat kylmänä viittaavat usein lämpötila-antureihin tai ECUun joka ei lue niitä antureita...

Kokeileppas mitä tapahtuu, jos irrotat ilmamäärämittarille menevän johdon ja starttaat sitten...
 
Ei tuntunut olevan juuri vaikutusta vaikka nyppäsin ilmamäärä anturin liittimen irti... Tosin nyt lähti kyllä paremmin käyntiin kuin yleensä, oli liitin kiinni tai ei. Voisi olla kyllä sytty vikakin, tuntuu että sytyttäisi rajusti liian myöhään.. :seina
 
Nonii! Ny se vikakin sitten löyty.. Vaihdoin ton moottorin lämpöanturin ja minuutin pari kävikin ihan ok, mutta sitten löi jonkun "ilmeisesti vikatilan" päälle. Kurkkasin ecun sisälle ja onhan sieltä AINAKIN yksi vastus potkaissut käyttäjän pihalle, joten se siitä... :(
Eli nykynen boxi on MD153010 ja löytys tilalle MD161174 olisiko vaihtokelpoisia keskenään?
 
Eivät ole ihan vaihtokelpoisia, koska alkuperäinen on 12 venttiilisen ja toinen on 8 venttiilisen. Mutta kyllä se sillä kasiventtiilisenkin eculla käy ihan nätisti. Päästöarvojen kanssa voi sitten tulla ongelmia.

Vaan eiköhän se alkuperäinen kannata ehjätä....
 
Takaisin
Ylös Bottom