Lancer 1.8 vm-08 lambda-anturi.

Jyri

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Morjensta pöytään.

Kyselen auttavaa kättä, josko täällä olisi paremmin tuntemusta kuin mulla.

Mulla on tuollainen vm-08 1.8l Lancer, jossa ensimmäinen lambda-anturi meni pimeäksi. Olen nyt kaksi eri tarvike lambdaa kokeillut eikä lähde toimii. Ei kiinnostaisi ostaa maahantuojalta reilu 700€ maksavaa lambdaa, koska hinnassa ei mitään järkeä.

Josko kellään olisi tietoa tarvike lambdasta joka lähtisi toimimaan, tai jotain mitä vaan mikä voisi jeesata.

Olisin suuresti kiitollinen
 

Jyri

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Ihan tarvikemallisia, joissa piuhat piti juottaa. Hyvät oli kaaviot jotta varmasti meni värit oikein.
En lainkaan muista minkä merkkisiä ne oli, mutta voin koittaa selvittää myyjältä.
 

Jyri

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Sytyttää moottorin vikavalon ja vikakoodina antaa happitunnistin 1, lohko 1. Uuden lambdan jälkeen vikakoodien poisto, moot. vikavalo sammui jonka jälkeen noin 10-15km ajoa ja vikavalo syttyy jälleen ja sama koodi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ihan tarvikemallisia, joissa piuhat piti juottaa. Hyvät oli kaaviot jotta varmasti meni värit oikein.
En lainkaan muista minkä merkkisiä ne oli, mutta voin koittaa selvittää myyjältä.
Asiaan voi tietysti vaikuttaa se että olet juottanut piuhat ja lambda ei toimi sen jälkeen. Suosittelen hankkimaan oikeanlaisen anturin tai ainakin sitten käyttämään puristusliitoksia jatkossa.
 

Jyri

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Miksi ei juotos toimisi? Kyseessä on vähän melkein kuin puristettavien liittimien kokoiset mutta sisällä liittimessä on tina joka sulaa ja yhdistää piuhat.
Ja eikös tervikeliikkeestä ostettu anturi ole oikeanlainen, jos kerta auton kilvellä on haettu oikea? :)
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Onko muita oireita kuin vikavalo? Pätkimistå tms. Mikä koodi oli tarkemmin?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Hapen täytyy kulkea siellä ja juotos estää sen. Kyllä noi yleismallisetkin toimii jos niitä ei sabotoi tolleen mutta tarkoitin bolt-on anturia jossa on oikeanlainen liitin valmiiksi kiinni. Itse olen havainnut Denson anturit toimiviksi.
 

Jyri

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Se liittimellä varustettu anturi tarvikkeena reilu 500€ ja maahantuojalta muistaakseni 750€. Tolkutonta
En tiennyt ettei happi pääse kulkemaan juotoksessa, my bad

Alkuperäiset koodit:
Happitunnistimen virtapiiri ei havaittua aktiivisuutta (lohko 1 tunnistin 1)

Järjestelmä liian laihalla (lohko 1)
 
Ylös Bottom