Tervehdys arvon foorumistit
Kauniimman puoliskon Lancerissa (2.0 Intense vm. 2006) on alkanut esiintyä nykimistä ja huonoa käyntiä. Nykiminen ilmaantuu tasa/osakaasulla ajettaessa, tällöin moottori ikäänkuin booaa ja käy epätasaisesti. Tuntuma on hieman kuin jarru laahaisi (ei kuitenkaan laahaa), ts. tehoja ei ole. Kaasua reilummin painettaessa kone "herää", normaalit tehot tulevat takaisn ja tällöin myös tuntuu selkeä nykäisy. Jälleen jos höllää kaasua yrittäen ajaa tasaista nopeutta, tehot häviävät osittain. Ilmiö tapahtuu sekä kylmällä, että lämpimällä koneella.
Moottorin vikavalo syttyi, vikakoodit luettiin ja tuloksena oli koodi P0125. Koodi viittaa moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin. Mitä mieltä olette, voiko ko. anturin viallisuus aiheuttaa edellämainitun kaltaista ongelmaa? Kuitenkin reilusti kaasua painettaessa auto toimii juuri kuten kuuluukin, onglema esiintyy vain pienellä kaasulla ajettaessa, eikä silloinkaan aina. Moottorin lämmöt kojetaulusta luettuna on normaalit, käsittääkseni mittaristolle on eri lämpötila-anturi kuin ECUlle.
Mitkä mahtaisi olla tuon moottorin lämpötila-anturin ohjearvot ohmeina, jos tuota vaikka alkaisi mittailemaan? Tosin anturin sijainti on vielä hämärän peitossa, mutta selvinnee aikanaan.
Onko kenelläkään tiedossa, onko Lancerista saatavilla korjausopasta netistä?
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan, päivittelen tänne asian edistymistä, mikäli sellaista tapahtuu.
Kauniimman puoliskon Lancerissa (2.0 Intense vm. 2006) on alkanut esiintyä nykimistä ja huonoa käyntiä. Nykiminen ilmaantuu tasa/osakaasulla ajettaessa, tällöin moottori ikäänkuin booaa ja käy epätasaisesti. Tuntuma on hieman kuin jarru laahaisi (ei kuitenkaan laahaa), ts. tehoja ei ole. Kaasua reilummin painettaessa kone "herää", normaalit tehot tulevat takaisn ja tällöin myös tuntuu selkeä nykäisy. Jälleen jos höllää kaasua yrittäen ajaa tasaista nopeutta, tehot häviävät osittain. Ilmiö tapahtuu sekä kylmällä, että lämpimällä koneella.
Moottorin vikavalo syttyi, vikakoodit luettiin ja tuloksena oli koodi P0125. Koodi viittaa moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin. Mitä mieltä olette, voiko ko. anturin viallisuus aiheuttaa edellämainitun kaltaista ongelmaa? Kuitenkin reilusti kaasua painettaessa auto toimii juuri kuten kuuluukin, onglema esiintyy vain pienellä kaasulla ajettaessa, eikä silloinkaan aina. Moottorin lämmöt kojetaulusta luettuna on normaalit, käsittääkseni mittaristolle on eri lämpötila-anturi kuin ECUlle.
Mitkä mahtaisi olla tuon moottorin lämpötila-anturin ohjearvot ohmeina, jos tuota vaikka alkaisi mittailemaan? Tosin anturin sijainti on vielä hämärän peitossa, mutta selvinnee aikanaan.
Onko kenelläkään tiedossa, onko Lancerista saatavilla korjausopasta netistä?
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan, päivittelen tänne asian edistymistä, mikäli sellaista tapahtuu.