Lancer 4G63 kk-laakerit

januzky

New Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2018
Olen yrittänyt miettiä pääni puhki, että miksi minun lancerin ykkös kangen laakerit ei kestä?
Kone kun käy kerran kuumaks niin sen jälkee rupee naputus kuulumaan.
Laakeri sulaa aina yläpuolelta.
Kylmänä kun vedättää niin kolisee ihan kunnolla, sittenku kone lämmin ni ei kolise niin voimakkaasti.
Olen tullut siihen tulokseen että öljy ei kierrä kunnolla ykköseen. Mutta miksi?? Vai voiko olla jotain muita vaihtoehtoja miksi öljy ei halua mennä sinne ykkösen laakeriin. Öljykanavat on auki.
Vaihtaisko koko alakerran tuohon koneeseen. Muuten tykkäisin autosta.
Öljynpaineet täytyy ekana mitata. Mutta kun se on vaan ton ykkösen ongelma. Ääh.
 

Kolkki

New Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2015
Onkohan siinä laakerissa sitten väärä välys? Sehän voi olla liian suuri tai pieni kummin päin tahansa niin se öljy ei pääse sinne tai pysy siellä. Ehkä sitten muut kanavat virtaa liian hyvin ja se öljy kulkeutuu helpommin muualle. Jotenkinhan ne on ilmeisen epätasapainossa. Ainiin ja onko siinä tasapainoakselit paikallaan ja onko sen öljykanavat auki vai tukittu? Joissain halvoissa öljypumpun stub-akseleissa ei ole myöskään sitä voitelu-uraa. Ja jos siellä on öljyruiskut niin eihän niissä ole roskia tai jumia mikä saisi sen voitelun epätasapainoon?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Olen yrittänyt miettiä pääni puhki, että miksi minun lancerin ykkös kangen laakerit ei kestä?
Kone kun käy kerran kuumaks niin sen jälkee rupee naputus kuulumaan.
Laakeri sulaa aina yläpuolelta.
Kylmänä kun vedättää niin kolisee ihan kunnolla, sittenku kone lämmin ni ei kolise niin voimakkaasti.
Olen tullut siihen tulokseen että öljy ei kierrä kunnolla ykköseen. Mutta miksi?? Vai voiko olla jotain muita vaihtoehtoja miksi öljy ei halua mennä sinne ykkösen laakeriin. Öljykanavat on auki.
Vaihtaisko koko alakerran tuohon koneeseen. Muuten tykkäisin autosta.
Öljynpaineet täytyy ekana mitata. Mutta kun se on vaan ton ykkösen ongelma. Ääh.


Ihan aina ja ensimmäisenä kannattaa eritellä minkäsortin 4G63 jumalamoottori on kyseessä. Niitä kun nyt saatuu olemaan toistakymmentä eri versiota. Perustuen olettamukseen että lancer 4G63 on kyseessä joku 2000 luvun sporttilanceri?

Öljynpaineiden mittaus on hyvä idea mutta vaikuttaa siltä että siellä saattaa olla liian tiukka välys jonka vuoksi sitä öljykalvoa ei pääse syntymään josta seuraa sitten laakerin tuhoutuminen. Oikeastaan ainoa tapa setviä tuo vika on mitata kampura ja kiertokanki (tai vaihtaa toimiva alakerta)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
JOS kk-laakeri kuluu vain yläpuolelta, silloin aina syynä nakutus. Jos johtuisi öljynpuutteesta, niin silloin laakeri olisi tasaisesti kulunut. Eli ensimmäisenä suuttimesta liikkeelle.
 
Ylös Bottom