lancer 4wd erot?

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
eli otsikossa jo oleellinen.

näitä 88-92 hb lancereita on nelikkona mulla 3 kpl,purettuna yksi vanhempaa koria oleva farkku.

eniten kiinnostaa näiden vaihteisto välitykset,ja perävälitykset. jos noiden osia keskenään sotkee.

tossa vanhemmas on nappi lukko,joka jostain syystä kiehtos laittaa tohon uudempaan jossa viskolukko . elikkä miten noiden vaihteistojen perät eroaa,vai eroaako ollenkaan.ettei tuu tuhoa mihinkään .nuo lukothan on mitä varmimmin lootassa sisällä,niin en niitä tahtois tuhota.

tuo nappilukollinen oli mukava paiskoo jäällä muutama vuos sitten,ja siviilis ajettuna ei välttis koko ajan tota 4 vetoo tarviis ???

mutta jos jostain netin syövereistä sais molempiin nuo välitykset tai varmasti tiedon kestääkö tuo hb.n perä tuon nappinelikon lootan/välitykset

kun eikö nelikoissa kuitenki tarvii olla etuperän ja takaperän välitykset keskenään balanssis ettei tuhoa/syö tehoja tarpeettomasti.

niin ja jos jonku ite lootan pykälä välitys eroo vähän ni sillä ei merkitystä.

olen noita joskus netistäkin yrittäny kaivaa,selvyyttä en saanu ainakaan sillon ???
 
Vs: lancer 4wd erot?

kellään mitään sanottavaa,kaikki omat epäilyksetkin ovat kiinnostavia.ja niistäkin voi saada avartavia tiedonjyviä :eek: valitettavasti tiedän että nelikko gallut paljon yleisempiä maan päällä :'(
 
Vs: lancer 4wd erot?

Eikös melkein kaikki välitykset pitäis löytyä omistajan ohjekirjoista...? :) Jossain määrin kun nuo yhteensopivuudet kiinnostavat minuakin niin vilkaisin huvikseen ja esimerkiksi kulmavaihteista jotkut sopivat melkein malliin kuin malliin... MD739053 (22-sp.) käy C37,C77,E38,E39 ja MD758205 (23-sp.) käy C37,C76,C77,E38,E39,E75,E88 ja muutamaan muuhunkin...!? :) Vanhassa farkussa C37 pitäis kai olla aina LSD-"luistolukkoperä" mikä on tosin hyvin pienikokoinen möykky mutta kuitenkin... :) Muiden Lancereiden lukoista en sitten tiedä...?
 
Vs: lancer 4wd erot?

joo kyllä noi vaihteiden välitykset on nois käyttis kirjasissa,mutta nuo perien välitykset ei oo selvinny ???
 
Vs: lancer 4wd erot?

Heitäppä alustanumerot vaikka privana niin koitan selvittää perien välitykset.
 
Vs: lancer 4wd erot?

koitan kaivaa ton romutetun farkun numerot ,no kyllä ne löytyy. ja sit tuon yhden nummerot täytyy käydä lunttaa pellin alta kun on joku viron tuonti katiska. nuo 2 muuta löytyy kansiosta helposti.

pistän ne sulle privana pikimmiten 8)

kiitoksia jo näin etukäteen vaivan-näöstä
 
Vs: lancer 4wd erot?

Tuommonen tuli vastaan http://www.mivec.co.nz/tech/F5M22_Gearbox_Manual.pdf

Sivu 15

C37V W5M31-1 SPAC Gear ratio K Seedometer ratio gear 29/36 final gear 5.084
C77A W5M31-2 SRBC Gear ratio K -//- 31/36 -//- 5.084

Omistajan käsikirjan lukujen ja s.28 gear ratio taulukon mukkaan pitäs vissiin olla gear ratio L eikä K...

Eikai se ooku pyöritellä käsin niitä periä ja laskea monta kierrosta rengas pyörii ;D

samitsu sanoi
Vanhassa farkussa C37 pitäis kai olla aina LSD-"luistolukkoperä" mikä on tosin hyvin pienikokoinen möykky mutta kuitenkin... :) Muiden Lancereiden lukoista en sitten tiedä...?

manuskassa ainaskin sanotaan et tuo peränvisko ottaa vasta jos toinen pyörä ei pyöri ollenkaan...


Oos se tuon w5m31 ja w5m33 erona laakerit, et m31 on pallot ja m33 rullat?
 
Vs: lancer 4wd erot?

siis mittarin "anturi välitykses" olis pikku ero mutta perä ois sama ???mittari virhe kasvaa/pienenee senkin pystyy vielä sisäistää/jopa fiksaa järkeväksi.

mikä helvetti tuo gear ratio L tai K sitten on ::)

ja se kun on nyt niin että jos eroa aivan pikkasen ni aika tarkkaan saa veivata rengasta ja katella pyörimistä.(esim hampaan ero perävälitykses) ja tuola kellarissa jossa purkuloota irrallaan ni ei huvittas arpoo paljonko kierroksia vetareissa kun yhden kierroksen loota kieriny .ja toisaalla auto ajossa pihalla pitäs verrata miten menee. myönnän että sekin on mielessä käyny ,mutta kyllä näissäkin on jo tiedot jotenkin paperilla verrattavissa ;D
 
Vs: lancer 4wd erot?

-Gear ratio on vaihteiden välitykset ??? Kato se sivu 28.

-Transfer 0.875 Oos tuo joku välitys sitten? Kulman vissiin?

-Ja taitaa tuo välitys mitä haetaan löytyö nuista 4 kirjaimesta.

W5M31-1 SPAC
W5M31-2 SRBC

En löytäny nuille parempaa tulkkia.

http://www.dsmtuners.com/forums/drivetrain-tech/114903-resolved-transmissions-bar-codes-serial-numbers.html



-Tulisko nopeusmittarin rattaan ero renkaiden halkasijasta? C37 vakiona isommat renkaat? C77 on tuumaa matalemmat kumit? (esim. 195-65-15 "normaali" ja c77 195-55-15 on lähellä alkuperästä)

-Ja ite pyörittäsin kardaania ja laittaa vaikka tussilla merkki renkaaseen. (Tai vatupassi pinnapulttien päälle vaakaan.) Laskea kierrokset ja asteet päälle noin, kun rengas pyörähtää täyden kierroksen. Saapahan jotakin käsitystä onko ees sinne päinkään sama perävälitys.

Joo ja olis helppo jos kaikki olis paperilla ;D Mutta jos kerran autot löytyy pihasta, niin...

No jospa Uge kertoo faktat...
 
Vs: lancer 4wd erot?

Uge sanoi
Heitäppä alustanumerot vaikka privana niin koitan selvittää perien välitykset.

tästä heitin sulle alusta numerot joku aika sitten,ootko saanu niistä mitään irti ::)(yhden numero hakuses,mutta se samaa sarjaa 2 muun kans.)
 
Vs: lancer 4wd erot?

Yv:tä nakkasin. En vielä tosiaan saanut selvää kaikista välityksistä kun yksi tiedosto antaa välityskoodin mukaan vain kaksivetoisen vaihteiston koodit. Koitan selvitellä asiaa lisää.
 
Takaisin
Ylös Bottom