Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
huoh.. :'(

Emännän lanceri tekee seuraavaa: Öljyvalo ei sammu.

-Öljy ei kulje/paineet nouse, pitää sen suuntaista ääntä.
-Anturin johdon nappaa irti valo sammuu (se siinä öljynsuodattimen jalassa)
-Anturi vaihdettu
-Öljyt vaihdettu (on riittävästi)
-Öljysuodatin vaihdettu


-Vika alkoi ilmetä niin että käynnistettäessä nostimet naputtivat (vaihdettu) aina hieman pidempään ja valo paloi aina hieman kauemmin ja näin edespäin.
-Nyt ei sammu kuin pideämmän ajon jälkeen (seisonnassa tosin nyt)
-Suht kuluneen oloinen moottori kaikinpuolin. (mittarissa 340tkm, todelliset varmaan enemmän)


ELI millainen homma olis vaihtaa öljypumppu? ???
Onnistuisiko kotitallissa.
Jakopää ilmeisesti menee samalla auki? Ja öljypohjan kautta käsiksi?

Tälläisistä ei ole oikein kokemuksia meikällä ja korjaamoon tuota ropposta ei raaskisi viedä (taloudelliset syyt....)
Toivottavasti jollakulla on kokemuksia ja viitseliäisyyttä hieman ohjeistaa :) Kiitos!

niin voisko vika olla jossain muualla..
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

Ennen pumpun vaihtoa kannattanee kattoa onko ylipaineventtiili jääny auki. Löytyy siitä öljynsuodattimen jalasta, sellainen muistaakseni 24mm avaimella avattava roppu jonka takaa löytyy jousi ja mäntä.
Öljypumppuhan on siinä oik. alhaalla olevan hihnapyörän (jota jakohihna pyörittää) takana ja purku vaatii sen koko jakopään kotelon poistamista.
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

ohops! :eek:

Nyt syttyi iso toivon kipinä, että tulee ropponen kuntoon helpolla.

Hitto kun on saikku päällänsä ja pirssi lumihangessa..



KIITOS
 

Skotti

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2007
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

Edistyykö venttiilin / pumpun vaihto?

Jollei kumpikaan noista auta, on vika johdotuksissa.
Onhan mahdollista, että öljykanava olisi tukossa, rikki kun se ei käytännössä voi mennä... mutta mistäpä se tukkoon menis, jos autoa on hyvin pidetty ja huollettu.
Öljypumpun sihti on sitä varten, ettei laakeripinnoille pääse kovin isoja kokkareita mitään metallimujua.
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

enpäs ollut huomannut että oli kirjoiteltu..

Edistyy joo ja ei...

Tänään kokeiltua:
Ylipaine venttiili vaikutti ihan ehjältä.
Varaosa autosta otin irti kanssa ja ihan samanlaiselta vaikutti jousen jäykkyys ja muuten.
Laitoin varaosan kiinni ja auto tulille (lähti iloisesti laakista käymään! jee jee...)

Samanlailla käy kuin aikaisemminkin. :seina


Siis missä johdotuksissa??

Öljyt vaihdettu aina suht taajaan.
Vika tuli hiljalleen, kuten aikasemmin kirjoittelin.


ELI nyt asennoidutaan tekemään öljypumpun vaihto kotitallissa.
Pitää haalia emmeet ja ohjeet. Jos joku viitsii kirjoittella hyvät ohjeet hommasta niin tarjoan kaljat kesäpäivillä!
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

aina pitää saada myös nekatiivista palautetta joten kun ketjua lukee niin vika ois hiipien tullu pikkuhiljaa pahemmaksi.eli aina pidempään ja pidempään palanut öljyvalo.

sillon vika ei todellakaan oo johdotuksissa,vaan jostain se paineet hukkaa :seina

enpä ite ainakaan hirveesti tota konetta käyttelis jos vielä kalun helpolla haluisin saada.siellä kun ei välttämättä todellakaan sitä öljypainetta ole,ja sillon laakerit kärsii!
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Lancer -91 1.8GTi 4G67 öljypumppu / öljynpaine

http://autodb.fi/uploads/upload/LANCER_oilpump.JPG

oheisessa kuvassa 4G67:n öjypumppu + muuta.

Tilasin ympyröidyt osat + tiivisteen tuohon poskeen.
04026 MD125361 GEAR, ENGINE OIL PUMP DRIVEN
04034 (NO DATA???) SHAFT, ENGINE OIL PUMP DRIVEN GEAR (ilmeisesti ei tilattu, TARVITAANKO??)
04015 MD121120 GEAR, ENGINE OIL PUMP DRIVE
+ stefat + tiiviste


Jos joku viksumpi viittis hieman katsoa, että tulee kaikki oleellinen hankittua ennen kuin alan hommiin (tai vien korjaamolle)

Jakopään hihnat ja rullat myös tilattu.

Eli jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin öljypohjaa ei tarvitse todellakaan irrottaa.
Korjaamolla niin olettivat ja sen mukaan arvioivat työkustannuksia.
Tuohan voisi mennä mennä lähes sammoilla kustannuksilla kuin perus jakopään remppa.
Ehkä tunti kax enemmän työtunteja.

kommentteja/neuvoja.Kiitosh!

4G63:n ohjeita voi varmaankin pääosin soveltaa.Siis esim momentit.
Mitä muuta pitää huomioida?
Onko se niin vain että poski auki
vanha öljypumppu pihalle plops
Ja uusi sisään ja poski kiinni uusin stefoin ja tiivistein.
Onko jotain oleellisia välys juttuja tuossa.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

Eikös 1.8 kone oli juurikin 4G67, kun taas 1.6 on tuon otsikossa oleva 4G62?
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

tietenkin on.. sekoilen :p

korjasin ne tuohon ed postaukseeni

tarkoitin 4G63 ohjeita. siihen kun minulla löytyy korjaus ohjeita.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

Käy imaisemassa Ruotsin kerholta manuaalit, jos ei Lancerin manuaalista löydy ohjeita, niin 4G6#-manuaali antaisi ymmärtää, että 4G6#-koneisiin voi kaikkiin soveltaa samoja ohjeita.

http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=16022&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Nuo rattaat ovat kyllä oikeat, kuluneessa pumpussa on kyllä riski, että siihen pitäisi uusia myös pumpun runko-osat. Ne voivat alumiinisena olla kuluneempia kuin nuo teräsrattaat. Pumpun alumiiniosat eivät vaan ole halpoja, terveisin nimim. 4G32 pumpun täydellisenä ostanut.

Mutta tsekkaa se pumpun rungon kunto ennen kuin kasaat sen mosan. Muistaakseni rattaan ja rungon välinen välys mitataan rakotulkilla, ja siihen mittaan on olemassa joku hylkyraja. Kasauksessa ne rattaissa olevat ajoitusmerkit pitää laittaa kohdakkain, muuten et saa TP-akseleita myöhemmin kohdakkain.

Kyllähän tuossa on aina olemassa myös se vaihtoehto, että itse moottori kaipaa laakeriremonttia. Ja muista tutkia se pumpulle tuleva imuputki/sihti.
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Lancer -91 1.8GTi öljypumppu / öljynpaine

"Kyllähän tuossa on aina olemassa myös se vaihtoehto, että itse moottori kaipaa laakeriremonttia."
niimpä... tuo on kyllä pyörinyt mielessä...
 
Ylös Bottom