Lancer -91 jarrukysymyksiä

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Elikkäs noiden jäähdytettyjen etulevyjen minimipaksuus pitäisi jostain kaivaa. Lueskelin että olis aika paha vaihtaa niin ei sit ihan "muutenvaan" viitsis ja onhan niillä hintaakin. Kun etupalat menee vaihtoon nyt niin olis kiva tietää kestääkö ne levyt vielä nää palat ajaa loppuun. Pari eri valmistajien levykatalookia löysin mutta ei niistäkään irronnut minimimittaa. :nykii

Sit tietty takarumpujen maksimihalkaisija olisi hyvä tieto myös. Onko noissa jotain tyyppivikoja muuta kuin liukujen ja palojen jumittuminen? Käsijarruvaivoja? Sylttyongelmia?
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

Autodata näyttäs ton levyn minimipaksuuden olevan 16,4mm ja rummun enimmäishalkaisija 182mm.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

eipä ole koskaan tarvinnu käsijarruvaijereita esim vaihtaa,eikä sylintereitäkään.eli melko pommin varma on.ainoastaan sellanen U mallinen jousi katkeilee noista takaa mutta sekin löytyy vaan 88-90 malleista.91 on jarrut muuttuneet paremmiksi takana.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

Selvä. Kiitoksia vastauksista. Levyt oli 16,6mm paksut eli ei kestä enää uusia paloja loppuun ajaa. Voi hyvillä mielin vaihtaa sit levytkin. :)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

varaa sit uudet varatiivarit sisemmät(no samat on molemminpuolin laakeria)koska joskus saattaa lähtee laakeri läpi stefan ja on entinen sitten.riippuu vähän kuin helposti tuo millonkin purkaantuu tuo napa ???

ps,ite en levyjä vaihtanu kun pakosta.kerran katsastukseen oli pakko ja nyt nelikosta vaihdettava oman turvallisuuden takia ;D
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

mikko412 sanoi
vaihdettava oman turvallisuuden takia ;D
Juurikin näin. Tiedä kuinka ohuet sitten täytyy olla että kiekko irtoaa keskiöstä. On muuten mielenkiintoinen ääni ja vielä hauskempi jarruttaa kun niin tapahtuu. ::) ;D

Joo haulla kattelin ja lueskelin noista oli aika paljon juttua. Ei mikään maailman mukavin homma. Aika samalta kuulostaa kuin nisukassa. Mites jos se laakeri purkautuu niin purkautuuko se semmosesta välistä että kaikki jarrukilvestä irtoava kakka menee just laakeriin? Nisukassa tekee tuon ja sit on mahdoton pesuhomma. :seina
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

No huhhuh mikä homma. Onneks oli Nissanissa harjoiteltu samaa hommaa. Ei menny tiivareita vaihtoon. Ja aika helposti purkautu napa. Mietityttää vaan että ne laakerit varmaan voi kuitenkin ottaa itteensä tuommosesta käsittelystä. Onkos joku ajanut useita kymmeniä tuhansia levyjen vaihdon jälkeen vaihtamatta etupyörän laakereita? Nissanissa kun on justiin sama rakenne niin aika usein menee laakerit levyjen vaihdon jälkeen. Ei välttämättä heti mutta tuhansien kilometrien kuluessa. Semmosta ollaan järkeilty että ei ne korjaamolla kyllä varmaan näin tarkkaan pese niitä laakereita kun niihin roskaa menee? Tai voiko siitä olla varma ettei sinne laakeriin jääny roskia? Rullien väliin kun ei näe vaikka miten pyörittelisi ja kääntelisi. Toivoa pitää että liottamalla kaikki tuli pois. Eikös tuommonen käsittely jo itsessäänkin voi vioittaa laakeria kun joutuu hakkaamaan auki?

Mikähän olis voinu aiheuttaa takana jarrukenkien epätasaisen kulumisen? Taaempi kenkä on huomattavasti paksumpi ja etummainen vaihtokypsä. Ensiökenkä on kyllä itsetehostavaa sorttia mutta toisella puolen on kuluneet tasasemmin. Mikään ei ollut kunnolla jumissa. Tosin se tasaisemmin kulunut puoli kanitti hiukan. Irtosi vasaralla ja nyt tulee uudet kengät niin saa putsattua ja herkisteltyä hyvin kaikki. Sylintereissä männät liikkui hienosti eikä vuotoja esiintynyt. jossain autossa olen nähnyt että ensiökenkä olisi paksumpi kuin toisiokenkä juurikin mainitun itsetehostusilmiön aiheuttaman nopeamman kulumisen takia. Mites tässä on alunperin mahtanut olla? Semmonenkin tuli mieleen et olisko toisella puolella joku (m)asentaja sekottanut kenkien paikat keskenään? Siis pistänyt paksumman kengän taemmaksi. Kilometrejä on kuitenkin mittarissa jo 260tkm niin ei taatusti ole enää alkuperäiset jarrukengät. ;D Tietysti räjäytyskuva olis kiva jos jollain olis heittää. Osaa sit kasata takaisin oikein.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

Noniin vastaan taas vähän itselleni mutta jos siitä olis jollekin toisellekin iloa myöhemmin niin kirjotetaan ylös.

Elikkäs muuten kaikki oli aika herkässä takana mutta käsijarruvivut jonkin verran takersi molemmin puolin. Ruoste oli alkanut tunkea jo kengän ja kitkapinnan väliin irrottaen sitä pintaa irti liimauksestaan. Ilmeisesti ruoste rahisi. Uudet kengät oli keskenään samanpaksuiset joten ihan normaalia etummaisen kengän nopeampi kuluminen. Saako muuten sen käsijarruvivun tapin irti siitä taaemmasta kengästä rikkomatta kaikkea? Säästettiin vanhat kengät ja jos tuo taas kuluttaa etummaiset kengät nopeemmin niin ottais sen tapin pois niin se sopii myös etukengäksi.

Tuli samalla vaihdettua jarrunesteet. Aikas mönjää olivat. Ei liene vaihdettu ainakaan muutamaan vuoteen. Yllättävää oli myös että myös takaa aukesi ilmausruuvit ihan siististi. :nykii No, onhan se mitsu. Tarvinneeko sen kummempia selityksiä. :D

Hiukan jäi mietityttämään että pysyykö etulevyt kiinni. Semmosen tyyppinen paikka että helposti voipi jäädä jotain ruostetta/roskaa väliin ja sit löystyvät.

Vuosihuollot oli tekemättä niin siitä ne pienet jumitukset. Pitäis vuosittain avata ja putsata roskat ja pölyt pois ja voidella liikkuvat osat.
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: Lancer -91 jarrukysymyksiä

Gallu sanoi
Elikkäs muuten kaikki oli aika herkässä takana mutta käsijarruvivut jonkin verran takersi molemmin puolin. Ruoste oli alkanut tunkea jo kengän ja kitkapinnan väliin irrottaen sitä pintaa irti liimauksestaan. Ilmeisesti ruoste rahisi. Uudet kengät oli keskenään samanpaksuiset joten ihan normaalia etummaisen kengän nopeampi kuluminen. Saako muuten sen käsijarruvivun tapin irti siitä taaemmasta kengästä rikkomatta kaikkea? Säästettiin vanhat kengät ja jos tuo taas kuluttaa etummaiset kengät nopeemmin niin ottais sen tapin pois niin se sopii myös etukengäksi.

Älä säästele vanhoja kenkiä.. itellä lähti se kitkapala irti kengästä kun oli ruostunut irti. Onneksi se tapahtui tuossa kotitiellä. Takarengas meni lukkoon kun se kitkapala meni toisenpuolen jarrukengän ja rummun väliin. Ei kiva josain motarinopeuksissa. Katsoin kans et se toinen pala olis viellä "ihan hyvä", mut aattelin et jos sekin irtoo.. päätin heittää pois.
 
Ylös Bottom