Lancer 95 ja ruoste

mitsubitsi

New Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2007
Sijainti
Hämeenlinna
Päivää,

Mitusbishiä pääsi puraisemaan ruoste.

Vasemmalla puolella takaoven vieressä renkaan kaaressa on päässyt ruoste puraisemaan läpi asti.





Mitä suosittelisitte, että tässä tilanteessa tekisi?

Kohdassa on kaksi peltiä prässätty päällekäin ja molemmat ovat tosiaan läpi. Voisikohan vain raapia ruostetta pois terveeseen peltiin asti ja lasikuitukitillä ja lasikuituverkolla rakentaisi reiän kuntoon ja laittaisi pohjamaalin ja maalin päälle.

Vai pitäisikö vain uutta peltiä laittaa. Maalin alla renkaan kaari on päässyt ruostumaan laajemmaltakin alueelta ja tämä nyt varmastiki oli vain se ensimmäinen kohta. Pitäisiköhän siihen vain isompi pala peltiä laittaa, leikata vanha pois ja hitsata uusi kiinni... pakkeloinnit ja maalaukset päälle?!

Kiitokset!
 
Vs: Lancer 95 ja ruoste

Pakkeli on itsensä pettämistä.
Uutta peltiä vaan jos auton meinaat pitää.
 
Vs: Lancer 95 ja ruoste

Siis eli tarkoittaako se sitä, että on mahdollista ostaa valmiiksi tälle Lancerille leikattuja pellin paloja (tai siis koko kaari) vai tarvitseeko se muotoilla itse? Leikataanko siitä sitten vain pala pois kaaresta ja hitsataan uusi paikalleen?!
 
Vs: Lancer 95 ja ruoste

Koivuselta ainakin joitain peltiosia saa ja fixuksista kannattaa kysyä kans, kyllä noita takakylkipaneeleita myydään, ite semmosen näkis parhaana vaihtoehtona.
Noi pellit on ylimitoitettu siten, että ne pystyy asentamaan vanhan pellin päälle. laikkaa vaan vanhan mädän pois, siihen jotain ruosteenestomaalia päälle ja sitten uusi pelti paikalleen. Toki koko korvattavan alueen voi laikata pois ja laittaa uuden pellin tilalle. Orggispellit taas ovat sitte jämptin mittaisia.
 
Vs: Lancer 95 ja ruoste

Miten sitten sen saumakohdan kanssa, jos pala on reilun kokoinen ja tulee laitettua vanhan pellin päälle? Kuinka sen sauma-alueen saisi parhaiten katoamaan, kun siinä on kuitenkin kaksi peltiä sitten päällekäin?
 
Vs: Lancer 95 ja ruoste

saumakohdan jos tekee esimerkiksi kaaren pohjalle, niin sen häivyttää nätisti kitillä. Kun lättää korjauspalan vanhan pellin päälle niin väliin hyvä mälli korikittiä suojaamaan veteltä pääsyä alle. Ei kuitenkaan niin ylös, että haittaa hitsausta. Sitte lyhyillä saumoilla hitsaa niin ei lähde pelti elämään alla niin pahasti. Kyl ton kokosissa aina tota askartelua on väkisinkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom