Lancer alkaa täristä R-vaihde päällä

Beeblebrox

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2020
Olisko jollain kokemusta alla olevasta ongelmasta tai hyviä arvauksia mistä johtuu ja onko vakavaa?

2006 Lancer, 1.6 l koneella ja 4-portainen automaattivaihteisto. Kun kylmällä koneella laittaa R-vaihteen päälle ja pitää jalan jarrulla, auto alkaa täristä, aivan kuin yrittäisi lähteä liikkeelle tai sitten resonoi moottorista. Saattaa hieman nykäistä kun lähtee pakittamaan. Lämpimällä koneella ongelmaa ei yleensä ole. P, N tai D-vaihteilla ei mitään ongelmia.

Laatikon öljyt vaihdettu viime syksynä. Tarkistin vaihteistoöljyn määrän, ja sitä on kylmällä koneellakin hieman yli HOT-rajan. Lämpimällä sama juttu, mutta ehkä vielä enemmän yli rajan lämpölaajenemisen vuoksi. Pitäisikö vaihteistoöljy muuten tarkistaa lämpimällä koneella PRND-vaihtelun jälkeen tyhjäkäynnillä vai sammutettuna?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Olisko jollain kokemusta alla olevasta ongelmasta tai hyviä arvauksia mistä johtuu ja onko vakavaa?

2006 Lancer, 1.6 l koneella ja 4-portainen automaattivaihteisto. Kun kylmällä koneella laittaa R-vaihteen päälle ja pitää jalan jarrulla, auto alkaa täristä, aivan kuin yrittäisi lähteä liikkeelle tai sitten resonoi moottorista. Saattaa hieman nykäistä kun lähtee pakittamaan. Lämpimällä koneella ongelmaa ei yleensä ole. P, N tai D-vaihteilla ei mitään ongelmia.

Laatikon öljyt vaihdettu viime syksynä. Tarkistin vaihteistoöljyn määrän, ja sitä on kylmällä koneellakin hieman yli HOT-rajan. Lämpimällä sama juttu, mutta ehkä vielä enemmän yli rajan lämpölaajenemisen vuoksi. Pitäisikö vaihteistoöljy muuten tarkistaa lämpimällä koneella PRND-vaihtelun jälkeen tyhjäkäynnillä vai sammutettuna?
Pienen ajelun jälkeen lämpimällä koneella tarkistaa öljyt, mitä tuohon nykimis juttuun tulee nii oli yks Saab 95 missä turbiini vika nii teki tuota, ei tullu tarpeeks painetta turbiniin, jotain vastaavaa voisin tässäkin epäillä, kysymys merkki missä vaihdettu öljyt ja mitkä öljyt, jos väärät tai liikaa/liian vähän niin voi myös vaikuttaa eli alottaa sillä et onko oikeet öljyt ja määrä oikeaksi, sen jälkeen jos viellä jatkuu niin saattaa olla jotain isompaa
 

Beeblebrox

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2020
Pienen ajelun jälkeen lämpimällä koneella tarkistaa öljyt, mitä tuohon nykimis juttuun tulee nii oli yks Saab 95 missä turbiini vika nii teki tuota, ei tullu tarpeeks painetta turbiniin, jotain vastaavaa voisin tässäkin epäillä, kysymys merkki missä vaihdettu öljyt ja mitkä öljyt, jos väärät tai liikaa/liian vähän niin voi myös vaikuttaa eli alottaa sillä et onko oikeet öljyt ja määrä oikeaksi, sen jälkeen jos viellä jatkuu niin saattaa olla jotain isompaa

Kiitos vinkeistä. Öljyt vaihdettiin viime syksynä Lahden Mega-autossa, joka taisi vielä olla silloin Mitsun merkkiliike. Öljyjä ei kuitenkaan vaihdettu huuhtelemalla, vaan ilmeisesti valuttamalla.

Mutta itse ongelma katosi toissa päivänä itsestään, täytyy seurailla. Luin Volvon forumilta, että kuluneet moottorin kannatintyynyt voisivat aiheuttaa tärinää tietyillä moottorin kierroksilla.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Kiitos vinkeistä. Öljyt vaihdettiin viime syksynä Lahden Mega-autossa, joka taisi vielä olla silloin Mitsun merkkiliike. Öljyjä ei kuitenkaan vaihdettu huuhtelemalla, vaan ilmeisesti valuttamalla.

Mutta itse ongelma katosi toissa päivänä itsestään, täytyy seurailla. Luin Volvon forumilta, että kuluneet moottorin kannatintyynyt voisivat aiheuttaa tärinää tietyillä moottorin kierroksilla.
joo tollon oli viel mitsun merkki liike, se joo voi aiheuttaa pidemmän päälle ongelmia jos ei huuhtele, sitä varten nuo laitteet on keksitty, ja joo eihä se huono idea nekään ole tarkistaa
 
Ylös Bottom