Lancer ei suostu käynnistymään. KIIRE!

Viltsu01

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2018
Edellinen keskustelu lukossa, eli tähän jatkuu. Eli siis pitäisi saada lancer ajoon mutta ei edelleenkään halua käynnistyä. Startatessa "potkii takaisin" eli startti hetken startattuaan lopettaa starttaamisen ja iskee tulta imusarjassa kun tarpeeksi yrittää. Bensiiniä tulee tulppien märkyyden perusteella ja kaikki tulpanjohdot antoi kipinää. Jakopää on tarkastettu ja merkit on vastakkain ja 1.sylinterin mäntä yläkuolokohdassa, puristuspaineet n.18bar,nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu ja tulpat vaihdettu. Ilmeisesti saa kipinän väärään aikaan koska imusarjassa poksii, mutta voikohan se olla ylipäätään mahdollista?
 
Tarkastitko nokan ja kampiakselin triggeripyörät niin kuin sanoin aiemmin?
Jompi kumpi todennäköisesti 180astetta väärin.
En tiedä miksi edellinen keskustelu olisi mennyt lukkoon.
 
Tarkastitko nokan ja kampiakselin triggeripyörät niin kuin sanoin aiemmin?
Jompi kumpi todennäköisesti 180astetta väärin.
En tiedä miksi edellinen keskustelu olisi mennyt lukkoon.
Triggeripyörällä varmaan tarkoitat sitä jakohihnan hammaspyörän takana olevaa levyä mistä kampi-akselin asentotunnistin ottaa tietoja. Nokan pyörähän ei pitäisi olla väärässä asennossa koska ykköspytyn mäntä on ykk:ssa ja puristuspaineita on todella hyvin.
 
Sitä tarkoitan mutta nokan asentotunnistimella on myös oma triggeripyörät, joka on vieläpä helppo tarkistaa.
 
Sitä tarkoitan mutta nokan asentotunnistimella on myös oma triggeripyörät, joka on vieläpä helppo tarkistaa.
Kyllä se siellä näytti olevan ja pyöri kun moottoria pyöritti ja eihän se pysty irtoamaan jos ei ole kampiakselin hammaspyörää irroitettu. Kuinkas se nokka-akselin tunnistimen triggeripyörä tarkastetaan helposti
 
1540147513773.png

Se on tuon ympyröimäni osa sisällä kiinni nokka-akselissa ja kyllä sekin varmasti pyörii mutta se saattaa olla 180astetta väärässä asennossa.

1540147630983.png

Tämä osa.

Tosin ihmetyttää miksi se olisi mennyt väärin jos siihen ei ole koskettu.
 
Näytä liitetiedosto 19326
Se on tuon ympyröimäni osa sisällä kiinni nokka-akselissa ja kyllä sekin varmasti pyörii mutta se saattaa olla 180astetta väärässä asennossa.

Näytä liitetiedosto 19327
Tämä osa.

Tosin ihmetyttää miksi se olisi mennyt väärin jos siihen ei ole koskettu.
Aa niin tossa joo, ei oo siihe koskettu mutta nokka on käytetty irti kun venttiilivarrenkumit on vaihdettu kansirempan yhteydessä. Onko muita ajatuksia vialle näiden lisäksi.
 
Venttiilit tod.näk ottas mäntiin kiinni jos nokanpyörä olis 180° pielessä ja puristuksia ei olis
 
Hyvä että vika löytyi ja kiitos että kerroit sen myös täällä jos jollain toisella käy vastaavaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom