Lancer Evo jarrut

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Onko monikin jo parannellut Evojen jarruja erilaisilla levyillä/paloilla? Mistäs näitä kannattaa kysellä ja millasia hintoja olette maksaneet? Lähinnä sellaset levyt kiinnostaa, mitkä ei ruostu(eikös niitä ole?) ja urat tai reiät pitäs löytyä. Ja paloista keskustelua kans. Löytyykö Brembolta suoraan parempaa settiä?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Aika moneltakin valmistajalta saa anodisoituja / passivoituja levyjä. Ensiksi tulee mieleen EBC.
Itsellä on Omni Competitionin levyt ja EBC:n palat. Ja EBC:n nesteet ajattelin vielä vaihtaa.
Ohjehinta luokka on levyillä n.650 kierros ja paloilla n. 350 siis kaikkiin neljään pyörään.
Levyt on uritetut ja rei´itetyt ja palat red stuffit.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Briteissä suosivat AP:n Strap Drive levyjä. Ei kieroudu millään ja kestävyys on hyvä. Hintaa tosin kertyy suunnilleen 1000 euroa. Ei ole uria eikä reikiä, mutta mitäs sillä on väliä kun todistetusti toimii. Paloina suosittelevat useimmiten Ferodo DS2500:ia, joista myös itselläni erittäin hyviä kokemuksia. Hintaa näille kertyy suunnilleen 250 euroa / neljät palat. Taakse ei levyjä / satuloita kannata vaihtaa lainkaan. Vakiojarrutkin paranevat todella huomattavasti teräspunosletkuilla ja kunnon jarrunesteellä. Tämä ei ole edes kallis modaus.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Jos jarruja haluaa parantaa lienee tarkoituksena ajaa kovaa esimerkiksi radalla? Tähän yhtälöön showkäyttöön tehdyt poratut reikälevyt sopivat aika huonosti. Täysin esteettisistä syistä tehtyä kamaa joka heikentää jarrutustehoa ja pahimmassa tapauksessa levy saattaa murtua kovassa käytössä.

Jos taas kyse on puhtaasti esteettisistä syistä niin siitä vaan mutta parantamisesta ei kannata paljon puhua vaan tuunauksesta... :)

Stoptech:
Which is better, slotted or drilled rotors?
StopTech provides rotors slotted, drilled or plain. For most performance applications slotted is the preferred choice. Slotting helps wipe away debris from between the pad and rotor as well as increasing the "bite" characteristics of the pad. A drilled rotor provides the same type of benefit, but is more susceptible to cracking under severe usage. Many customers prefer the look of a drilled rotor and for street and occasional light duty track use they will work fine. For more severe applications, we recommend slotted rotors.

Wilwood:
Why are some rotors drilled or slotted?
Rotors are drilled to reduce rotating weight, an issue near and dear to racers searching for ways to minimize unsprung weight. Drilling diminishes a rotor's durability and cooling capacity.
Slots or grooves in rotor faces are partly a carryover from the days of asbestos pads. Asbestos and other organic pads were prone to "glazing" and the slots tended to help "scrape or de-glaze" them. Drilling and slotting rotors has become popular in street applications for their pure aesthetic value. Wilwood has a large selection of drilled and slotted rotors for a wide range of applications.

Carbotech:
Cracking is limited mostly to drilled discs, which get small cracks around outside edges of the drilled holes near the edge of the disc due to the rotor's uneven rate of expansion in severe duty environments. Manufacturers that use drilled rotors as OEM are doing so for two reasons: looks, if they determine that the average owner of the vehicle model will not overly stress them; or as a function of reducing the unsprung weight of the brake assembly, with the engineering assumed that enough brake rotor mass remains to absorb racing temperatures and stresses. A brake disc is a heat sink, so removing mass increases the heat stress it will have to contend with. Generally an OEM application that is not drilled will crack and could fail catastrophically if used over and above the original equipment design. Once cracked, these discs cannot be repaired. Carbotech does not recommend cross drilled rotors for any kind of track use.
 
1

1gDSM

Guest
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Meille tuli näytekappaleena Brembon satuloihin paloja ja palat ovat testikäyttäjiä vailla.

Paloja on kahta eri mallia, toiset kadulle ja toiset radalle.

Löytyykö foorumilta halukkaita testaajia? Lähinnä etsimme henkilöitä joilla olisi kokemusta erilaisista paloista ja pystyisivät vertailemaan niiden ominaisuuksia.

Palat toimitetaan valituille testaajille veloituksetta, mutta sillä edellytyksellä että he antavat palautetta niistä meille. Mitään syvällistä raporttia ei vaadita.

Kiinnostuneet voivat ilmoittautua tämän viikon aikana joko yksityisviestillä tai sähköpostitse osoitteeseen info@powerdose.fi .
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Ast: Hyvin löydettyjä perusteluja! Ilmankos AP:n levyt ovat sileitä.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Eli siis kalleimmissa hiilikuitujarrullisissa porscheissa, bemareissa, mersuissa, lamboissa, audeissa ja ferrareissa on poratut levyt turhan "elvistelyn" takia? :nykii Korjatkaa jos olen väärässä, mutta levyjen porauksen pitäisi nimenomaan parantaa levyn jäähtyvyyttä, eli että se ei kovassakaan rata-ajossa kuumene niin paljoa, että jarruteho häviäisi. Onko hiilikuitujarruissa asia eri tavalla kuin tavallisissa?
 
1

1gDSM

Guest
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

AntiDrizztus sanoi
Eli siis kalleimmissa hiilikuitujarrullisissa porscheissa, bemareissa, mersuissa, lamboissa, audeissa ja ferrareissa on poratut levyt turhan "elvistelyn" takia? :nykii Korjatkaa jos olen väärässä, mutta levyjen porauksen pitäisi nimenomaan parantaa levyn jäähtyvyyttä, eli että se ei kovassakaan rata-ajossa kuumene niin paljoa, että jarruteho häviäisi. Onko hiilikuitujarruissa asia eri tavalla kuin tavallisissa?

Porsche on ainakin ilmoittanut että poraus on ainoastaan esteettisistä syistä.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Tässäpä hieman etuja ja haittoja poratuista- ja/uritetuista levyistä.



Slotted Rotor Attributes:

- The slots on the rotor helps clean the brake pad, which improves bite.
- The slots on the rotor will slice the brake pad allowing the pad to bite harder into the disc causing an increase in disc temperatures. This will bring your brakes up to temperature faster , but might also take you too far decreasing the benefit. The slotted rotor coupled with a race pad which need to be heated would be optimum.
- Slotted rotors will also cause slightly more brake pad wear and tear giving you less miles on a pad before it needs to be replaced. Shorter maintenance schedule.
- Slotted rotors allow gas to ventilate during brake fade.
- Slotted rotors are less prone to cracking then the cross drilled rotor.
- Slotted rotors weigh more.
- Slotted rotors have more disc surface.
- Slotted rotors maintain around 96% of the friction surface

Drilled Rotor Attributes:

- Drilled Rotors offer an enhanced initial bite.
- Drilled Rotors perform better in wet weather over the slotted rotor. Due to volume of a hole vs a slot.
- Drilled Rotors are more prone to cracking than slotted.
- Drilled Rotors allow gas to ventilate during brake fade.
- Drilled Rotors offer a performance benefit since there lighter in weight.
- Drilled Rotors have more ventilation so they should cool off faster , but have less rotor material so they could get hotter than a slotted rotor. But its hard to say as the slotting also increases heat.
- Drilled rotors maintain around 85-93% of the friction surface


Drilled and Slotted Attributes:

- The slotting will increase rotor heat.
- The drilled holes will increase the cooling after braking.
- The drilled holes will increase the water braking.
- Drilled and slotted are the least reliable.
- Drilled and slotted are going to weigh less from the same manufacturer. Other designs might be lighter from company to company.
- Drilled and slotted will give the most performance benefit to acceleration due to the lighter weight.
- Drilled and slotted will also be the hardest on your brake pad (wear and tear)
- Drilled and slotted only maintain 80-91% of the friction surface.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

MaxFlower sanoi
Porsche on ainakin ilmoittanut että poraus on ainoastaan esteettisistä syistä.

Mutta luultavasti se poraus ei huononna jarrutehoa? Muuten se on porschelta aika tyhmä veto :D.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

AntiDrizztus sanoi
Eli siis kalleimmissa hiilikuitujarrullisissa porscheissa, bemareissa, mersuissa, lamboissa, audeissa ja ferrareissa on poratut levyt turhan "elvistelyn" takia? :nykii

Autoissa on yleensäkin paljon asioita ulkonäön vuoksi, myös jarrulevyissä. Lisäksi olen kuullut väitettävän että Porschen levyissä reiät jo valussa eikä niitä ole porattu jolloin halkeamisriski pienenee.

Erikoismateriaalit saattavat käyttäytyä hyvinkin eri tavalla eikä niistä ole paljon tietoa saatavilla julkisesti, joten tässä kannattaa rajoittaa keskustelu tavallisiin metallilevyihin.

Poraus pienentää kitkapintaa joten jarrutusteho heikkenee. Levyn massan pienetyessä myös lämpökapasiteetti pienenee ja levyt käyvät kuumempana. Porauksesta saattaa olla jotain pientä hyötyä jäähtymisessä mutta se ei aja haittojen ohi. Jos levyt mitoitetaan vähän isommiksi saadaan toki sama määrä lämpökapasiteettia ja kitkapintaa muta samalla menetetään pieni painoetu. Toisaalta taas isommat levyt ovat useimpien mielestä paremman näköiset eli näin saadaan isommat jarrulevyt lisäämättä painoa.
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

ast sanoi
Poraus pienentää kitkapintaa joten jarrutusteho heikkenee. Levyn massan pienetyessä myös lämpökapasiteetti pienenee ja levyt käyvät kuumempana. Porauksesta saattaa olla jotain pientä hyötyä jäähtymisessä mutta se ei aja haittojen ohi.

Poratuissa/jäähdytetyissä levyissä on se etu et saadaa johdettua lämmön suoraan ilmaan laikan pyöriessä ja siitä johtuen saadaan levy olemaan kylmempi. Ja vielä kovempaa ajettaessa ja siitä jarrutettaessa saadaan jarrutuksessa syntyvät kaasut johdettua levyn pinnalta muualle ja ei heikentämään jarrutus tehoa.

No tulipa vaikeasti kirjoitettua mut kai siitä selvää sai ;D ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Eipä noita reikälevyjä näytä juuri oikeissa kilpa-autoissa olevan.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

- The slots on the rotor helps clean the brake pad, which improves bite.
- The slots on the rotor will slice the brake pad allowing the pad to bite harder into the disc causing an increase in disc temperatures. This will bring your brakes up to temperature faster , but might also take you too far decreasing the benefit. The slotted rotor coupled with a race pad which need to be heated would be optimum.

Onko siis näin, että uritettu levy kunnon palan kanssa on paras yhdistelmä?
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
Eipä noita reikälevyjä näytä juuri oikeissa kilpa-autoissa olevan.

Ihan mielenkiinnosta, millaisethan jarrut F1 autoissa on, entä WRC autoissa ? :)

Omakohtaisesta kokemuksesta täytyy nykyisen lancerin kanssa sanoa sen verran, että slotted/drilled levyjen vaihdon jälkeen jarruvoiman häipyminen esim. jarrutettaessa kovasti 200-0 väheni huomattavasti. Jarrut siis jaksavat tarrata paremmin loppuun asti, ilmeisesti koska eivät kuumu niin paljoa?

Toinen esimerkki on tutun -89 mitsubishi colt 1,3 gl. Sillä kun päästeli rallia menemään kunnolla jarrutten, niin alkuperäiset etulevyt halkesivat ilmeisesti sen takia, että kuumenivat aivan liikaa. Kyseessä oli kuiva keli ei vesisade.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

AntiDrizztus sanoi
Omakohtaisesta kokemuksesta täytyy nykyisen lancerin kanssa sanoa sen verran, että slotted/drilled levyjen vaihdon jälkeen jarruvoiman häipyminen esim. jarrutettaessa kovasti 200-0 väheni huomattavasti. Jarrut siis jaksavat tarrata paremmin loppuun asti, ilmeisesti koska eivät kuumu niin paljoa?

Ja jarrulevyt olivat saman valmistajan samankuntoiset levyt samasta materiaalista samoilla paloilla ja palat samalla tavalla sisäänajettuna? Muuten vertailusi on täysin turha eikä sen perusteella voi sanoa reikien vaikutuksesta yhtään mitään. Juurihan tuossa on ihan merkittävien jarruvalmistajien toimesta todettu että reikälevy lämpenee jarrutuksessa enemmän koska massaa on vähemmän ::)
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

ast sanoi
Ja jarrulevyt olivat saman valmistajan samankuntoiset levyt samasta materiaalista samoilla paloilla ja palat samalla tavalla sisäänajettuna? Muuten vertailusi on täysin turha eikä sen perusteella voi sanoa reikien vaikutuksesta yhtään mitään. Juurihan tuossa on ihan merkittävien jarruvalmistajien toimesta todettu että reikälevy lämpenee jarrutuksessa enemmän koska massaa on vähemmän ::)

Tässä on nimenomaan tärkeä pointti tuo "jarruvalmistajat" sanovat. Aina saattaa olla oman edun tavoittelua takana. Esimerkiksi Brembolta en löytänyt mitään mainintaa slotted tai drilled levyjen huonoudesta. Kaikkeen kovimpaan käyttöön tehdyt levyt ovat brembolla nimenomaan joko slotted tai drilled. Testaustuloksia haluaisin nähdä vakiolevyn ja slotted/drilled välillä :).

Tietenkään nuo esimerkit eivät mitään tyhjentäviä ole, mutta ei nuo slotted/drilled levyt missään tapauksessa huonommat ole kuin vakiot. Sen voi kyllä sanoa. Eikä minua loppupeleissä oman auton osalta kiinnosta muu kuin se, että levyjen vaihdon jälkeen jarruteho parani huomattavasti. En väitä että slotted/drilled levyt olisivat parhaat, vaan että slotted levyt ovat paremmat kuin sileät, jos on oikeat jarrupalat.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
Eipä noita reikälevyjä näytä juuri oikeissa kilpa-autoissa olevan.

Katsoppa tämä linkki WRC autojen jarruista: http://www.youtube.com/watch?v=8cBiNuK7cJY
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

AntiDrizztus sanoi
Katsoppa tämä linkki WRC autojen jarruista: http://www.youtube.com/watch?v=8cBiNuK7cJY

Niin EI ole rei'itetty kulutuspintaa noissakaan. Vaan uritettu.
Sisemmät reiät ovat juurikin ehkäisemään jarrulevyn halkeamista vesiesteeseen yms ajettaessa. Lämpö saadaan pysymään paremmin poissa keskiöstä (samalla rasvat pysyy navassa)
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Harri K sanoi
Niin EI ole rei'itetty kulutuspintaa noissakaan. Vaan uritettu.
Sisemmät reiät ovat juurikin ehkäisemään jarrulevyn halkeamista vesiesteeseen yms ajettaessa. Lämpö saadaan pysymään paremmin poissa keskiöstä (samalla rasvat pysyy navassa)

Nimenomaan. MUTTA eivät ole sileät. Edellisessä viestissä sanoinkin, että en puolusta reitettyjen paremmuutta, vaan että uritetut ovat paremmat kuin sileät.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

WRC autoilla ajetaan hirveistä mutalammikoista läpi joten uritettu levy voi puhdistua vähän paremmin. Niihin olosuhteisiin ei siviiliajossa tai radallakaan jouduta. Joka tapauksessa uritettu levy ei aiheuta merkittäviä haittoja eli sellainen on mielestäni paljon fiksumpi valinta kuin reikälevy jos jotain esteettistä pitää saada.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
Ast: Hyvin löydettyjä perusteluja! Ilmankos AP:n levyt ovat sileitä.
Tässä on ainakin APn laikat urilla (neljällä :) ) varustettuna, auto ei ole WRC mutta yli 500 heppainen sprinttiohjus kuitenkin:

apracing.jpg


Eiköhän noitten urien tarkoitus ole juurikin toi levyn "puhtaanapito"
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

http://www.apracing.com/car/brakedisc/face.htm

Tossahan on aika hyvin myöskin selvitetty näitä kuvioita :peukku
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

ast sanoi
WRC autoilla ajetaan hirveistä mutalammikoista läpi joten uritettu levy voi puhdistua vähän paremmin. Niihin olosuhteisiin ei siviiliajossa tai radallakaan jouduta. Joka tapauksessa uritettu levy ei aiheuta merkittäviä haittoja eli sellainen on mielestäni paljon fiksumpi valinta kuin reikälevy jos jotain esteettistä pitää saada.

Sillä uritetulla levyllä nimenomaan saadaan parempia ominaisuuksia kunnon palan kanssa. Urat siis tekevät levystä sileää levyä paremman. Esteettisyys on asia aivan erikseen.
 

93_GTI

Kehonsiirto väline!
Liittynyt
20 Heinäkuu 2003
Sijainti
Loviisa
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Eikös levyn koko ole kanssa aika merkittävä täkijä?
Jos vaikka on 250mm levy ja 350mm levy niin eiköhän tolla 350mm levyllä saada parempi pysähtävyys kun ollaan kauempana navasta.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

AntiDrizztus sanoi
Sillä uritetulla levyllä nimenomaan saadaan parempia ominaisuuksia kunnon palan kanssa. Urat siis tekevät levystä sileää levyä paremman. Esteettisyys on asia aivan erikseen.

Eli summa summarum, kisakäytössä jyrkällä palalla uritettu on paras vaihtoehto. Siviilikäytössä silloin tällöin radalla käytäessä kannattaa hankkia vähän loivempi pala ja sileä levy. Reiät sitten ovat lähinnä show-meininkiä.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
Eli summa summarum, kisakäytössä jyrkällä palalla uritettu on paras vaihtoehto. Siviilikäytössä silloin tällöin radalla käytäessä kannattaa hankkia vähän loivempi pala ja sileä levy. Reiät sitten ovat lähinnä show-meininkiä.

Juurikin näin :).
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Tää keskustelu meni nyt ihan väärään suuntaan. ;D Hirmu kinastelu taas, eikä kukaan oikeasti(paitsi pexi) laittanu vinkkejä ostopaikoista, hinnoista jne.... ::)
No, otsikkohan oli kyl aika "laaja".
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Peke sanoi
Tää keskustelu meni nyt ihan väärään suuntaan. ;D Hirmu kinastelu taas, eikä kukaan oikeasti(paitsi pexi) laittanu vinkkejä ostopaikoista, hinnoista jne.... ::)
No, otsikkohan oli kyl aika "laaja".

Kinastelun seurauksena päästiin kuitenkin ihan hyvin yhteisymmärrykseen siitä, mitä mihinkin tarkoitukseen kannattaa hankkia. Itse aloittaisin päivityksen jarruletkuista ja nesteestä. Jos radalla ei käy kuin aivan satunnaisesti niin paljon muuta ei sitten kannata tehdäkään.
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
Kinastelun seurauksena päästiin kuitenkin ihan hyvin yhteisymmärrykseen siitä, mitä mihinkin tarkoitukseen kannattaa hankkia. Itse aloittaisin päivityksen jarruletkuista ja nesteestä. Jos radalla ei käy kuin aivan satunnaisesti niin paljon muuta ei sitten kannata tehdäkään.

Samaa mieltä tässä, yksinkertaisin ja halvin vaihtoehto MERKITTÄVÄSTI parantaa sitä jarrutustuntumaa ja toimivuutta.
 

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Ja keskustelu oli kuitenkin koko ajan ihan rakentavassa hengessä :peukku
 

Dosentti

Member
Liittynyt
20 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Kylläpä nuita jarruja täytyy itsekkin alkaa parantelemaan. Yllättävänkin nopeesti puutuvat ::)
 

93_GTI

Kehonsiirto väline!
Liittynyt
20 Heinäkuu 2003
Sijainti
Loviisa
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Tarox big brake kits näkyis olevan EVO VIII www.europerformance.co.uk
aika suolaseen hintaan sanoisin.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Peke sanoi
Kellään kokemuksia TAROX-levyistä?

Itselläni ei ole Taroxeja ollut, joten omakohtainen ja perusteellisempi kokemus puuttuu, mutta olen kyseisiä jarruja kokeillut CTR:ssä ja ainakin siinä ne toimivat todella hyvin radalla Ferodon paloilla. Ne levyt olivat uritetut ja itse kannatan tuota uritettua vaihtoehtoa. Taroxit on melko kalliita mutta ihan laadukkaan oloinen valmistaja.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Kiitti tiedosta, huonoa ei noista kylläkään ole kuulunut. Taitaa olla sit tollanen setti tulossa talven aikana... 8)
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Reikien kanssa jarrulevystä voidaan tehdä halkaisijaltaan suurempi lisäämättä sen painoa, jolloin saadaan suurempi jarruteho aikaiseksi vaikka jarrulevyn massa ei kasvakaan. Olettaen että reijitetty levy kestää. Tämä vain esittääkseni yhden pointin asiaan..

säästöhän ei montaa sataa grammaa ole, mutta niistä ne kilot kertyvät..
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

saako suomesta mistää valmiita teräspunosjarruletkuja ?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

_jkh_ sanoi
saako suomesta mistää valmiita teräspunosjarruletkuja ?

Valmiista en tiedä, mutta ainakin Hiflex tekee mallin mukaan samanlaiset ja saa valita letkun värinkin mieluisaksi. Siis jos mahdollisuus purkaa vanhat pois ensiksi.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
Meiltä saa kohta, mutta ei ihan vielä ;)

Onko valmistajasta vielä varmuutta ja ajankohdasta koska niitä saattas jo saada?
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Tarzi sanoi
Onko valmistajasta vielä varmuutta ja ajankohdasta koska niitä saattas jo saada?

HEL Performance on merkki ja kuukauden sisään pitäisi onnistua.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Hakala sanoi
Mahtaako löytyä 1993 Colt GTI:hin?

Tulee löytymään periaatteessa kaikkiin mahdollisiin, koska letkuja on mahdollista tehdä tarpeen vaatiessa mittojen mukaan.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

nokonzok sanoi
HEL Performance on merkki ja kuukauden sisään pitäisi onnistua.

Letkut tilattu Mamasanin alennusmyynneistä :) Vielä palat ja uudet jarrunesteet niin ensi kesän jarrupäivityksen tarpeet on kasassa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Tarzi sanoi
Letkut tilattu Mamasanin alennusmyynneistä :) Vielä palat ja uudet jarrunesteet niin ensi kesän jarrupäivityksen tarpeet on kasassa.

Minkä väriset letkut tilasit ? Mulla on tumman harmaat ! :)
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut? IX ja myös muut...

Muistaako/tietääkö joku Evo IX:n jarrunesteen määrää? En äkkiseltään löytänyt pikaisella kahlaamisella oikeaa määrää vaikka kaikenlaista väittelyä erilaisten nesteiden paremmuudesta/huonoudesta ja paloista kyllä tuli vastaan senkin edestä.
 
Ylös Bottom