lancer evo-r: Evo V

Vs: lancer evo-r: Evo V

Ota imuletku ahtimelta irti ja koita onko päittäisvälystä minkä verran ja kato lampulla miltä kompuran siivet näyttää?
Toi hukkis taitaa olla auki asentoon kyllä juuttunut. Tai nyppäät syylärin irti ni pääset käpälöimää kelloa, ei ole vaikee temppu.


Paikallaan et saa painetta yhtään evossa nousemaan kyllä ellet jarrua vasten "vedätä" ja toinen katsoo sitte miten letkut käyttäytyy.

Vaikka pohja näyttääki hyvältä niin tekisin silti testin, eli brake cleneriä rättiin ja jostai aremmasta paikasta putsaisin massat ja tarkistaisin ettei massan alla ole ruosteita. Tuli vain mieleen... Sitte toki massaa ruiskasee takaisin.

Siisti peli!
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Hukkiksen kelloa tai ahtovuotoa veikataan.

Alustaongelmiinhan auttaa BC Racing. :)
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Jako kannattaa tarkistaa myös. Pykälän pielessä, niin heräilee melko vaisusti.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kuvaa kun katsoo niin Hukkiksen kellon voi heittää lepikkoon. Noissa "early model" kelloissa sellainen ominaisuus ,että vesi menee sisään ja ongelmat alkaa myöhemmin.

olikohan niin että E8 eteenpäin kapistus on korjattu/muutettu erilaiseksi , eli sellainen uudemman mallinen tilaukseen.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Saa niitä tarvikekellojakin sillä paskasuojalla.
Kinugawan osat olleet ainakin ihan toimivia. :peukku

Kellon kiinnitysraudassa näyttäisi olevan jotain pientä eroa kun vertaa 4-8:ia ja 9:n kellojen kuvia. Käyvätkö suoraan ristiin, siitä en sitten tiedä.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Autogauge sano että painetta olis 0.6bar, taivoite olis vissiin 1.0bar nurkillako?
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Autogauge sano että painetta olis 0.6bar, taivoite olis vissiin 1.0bar nurkillako?

Noh sanoisin melkeen et jossain sielä välissä ja autogaugeen ei ole luottamista. Voisi toki kattoa paljonko MAF näkee kuormaa ja onko esim ennakot maissa jossei vedä. Kyllä evon pitäis 0.6 bar paineella vetää ihan siinä missä sen sun legnuminkin :)
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

mystinengalant sanoi
Kyllä evon pitäis 0.6 bar paineella vetää ihan siinä missä sen sun legnuminkin :)

Siinähän se kun tuntuu samalaiselta, eikä evolta... :) :'(
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Eiks noi hukkaportit ole about 0,6bar, jos se ohjaus tai solenoidi olis rikki?
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

MakeM sanoi
Eiks noi hukkaportit ole about 0,6bar, jos se ohjaus tai solenoidi olis rikki?

Juu se on todennäköstä. :peukku Paulilla oli näin alkuvaiheessa. Nyt onkin sitten vähän toisenlainen.

Voidaan vilkasta mitä se ecu näyttää kuormien suhteen ja toteutuneiden ennakoiden jos haluat.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Turbo on kunnossa. Ei väljää ja kompurasiipi näytti täysin ehjältä.

Hukkaportin kellokaan ei ole jumissa. Tosin taitaa vuotaa vähän kun käsipumpulla en saanut sinne ollenkaan painetta. Ilmapistoolilla varovasti sinne työnsin ilmaa ni kello kyllä liikkuu. Painetta sinne ei saa jäämään ja vähän ruoste pöllyä puhalsi sieltä tangon juuresta. Kuuluuko sinne jäädä paine vai onko kalvo rikki?
Tosin tämäkää ei oikeen sovi oireeseen koska sillonhan ahdot nousisi liikaa?

Tässä on nyt hieman alettu epäilemään mun persdynoa. ;D Kuulema vitosessa ei ole enään ns. turbo potkua mitä mä jäin kolmosen jälkeen kaipaamaan... Vaikea sanoa kun en ole vakio vitosta koskaan ajanut.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Turbo on kunnossa. Ei väljää ja kompurasiipi näytti täysin ehjältä.

Hukkaportin kellokaan ei ole jumissa. Tosin taitaa vuotaa vähän kun käsipumpulla en saanut sinne ollenkaan painetta. Ilmapistoolilla varovasti sinne työnsin ilmaa ni kello kyllä liikkuu. Painetta sinne ei saa jäämään ja vähän ruoste pöllyä puhalsi sieltä tangon juuresta. Kuuluuko sinne jäädä paine vai onko kalvo rikki?
Tosin tämäkää ei oikeen sovi oireeseen koska sillonhan ahdot nousisi liikaa?

Ei se saisi vuotaa, mutta varsinkin vanhemmiten vakiokellot tuntuvat tihkuvan helposti. Kannattaa vaihtaa vaikkei se ongelmaan suoraan vakuttaisikaan.

Mittaa 80-120 km/h kolmosella lentävällä lähdöllä niin kai siitä jonkunlaisen kuvan saa onko powerit kotona vai laitumella. Jos ahtoja on oikeasti vaan se kellon peruspaine 0.6 niin ei se mihinkään mene kyllä. Ecua kannattaisi vähän logata niin voi päästä jyvälle missä mennään ja mistä etsiä ongelmaa.
 
Vs: Re: lancer evo-r: Evo V

Mullaki vitosessa alko vakiokello temppuilemaan. Välillä ahto liikaa ja välillä jumi auki. Printsportilta sai edullisesti uuden suojalla varustetun ja alko toimimaan kunnolla :) Hieno Evo ;)

Santtu
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Sitten vielä etupuskurin sumareiden tilalle pitkät rihlattomalla lasilla niin keventää näköä kummasti. :peukku
Multa saisit tuonne sopivat pelkät umpiot joista on hävinnyt ne polttimon kiinnitysraudat ja parkkipolttimon kannat. Niihin on hyvä vaikka liimailla xenon-polttimot, niin maailma valaistuu. :)
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

_AH_ sanoi
Sitten vielä etupuskurin sumareiden tilalle pitkät rihlattomalla lasilla niin keventää näköä kummasti. :peukku
Multa saisit tuonne sopivat pelkät umpiot joista on hävinnyt ne polttimon kiinnitysraudat ja parkkipolttimon kannat. Niihin on hyvä vaikka liimailla xenon-polttimot, niin maailma valaistuu. :)

Mulla on itse asiassa varastossa 1000FF-valot odottamassa pimeitä syysiltoja. ;)

Tuota ahto hommaa vieläkin tässä miettinyt, kun korjaamokäsikirjakin antaa ahdoiksi 0.61-0.86 kg/cm2. Eli periaatteessa ne on kunnossa. ???
Alan jo olemaan sitä mieltä että vika taitaa olla ratin ja penkin välissä. ;D Lukuunottamatta tota vuotavaa hukkaportinkelloa...
Jos näin on, niin tätähän joutuu sit vaan virittämään et sen saa kulkemaan. ;)
Tutkimukset jatkuu...
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kuika paljon muka tollanen putkenpään sisään tuleva vaimennin voi jarruttaa menoa? ???

Sain aikaiseksi tänää porata sen nylppääntyneen ruuvin siitä pois ja koitaa millaset metelit lähtee ilman sitä. Yllätys oli suuri kun äänet ei juuri auton sisällä muuttuneet mutta nyt mielestäni ahdinkin herää paljon pirteemmin... :driver
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kyllähän se ahistaa suht paljon jo "perus" putkivireisessä evossa. Ahtoja saa ootella vuoden ja aivan tukkonen. Ajele vähän aikaa ilman ja laita sit takas... otat kyllä aika nopeesti pois kans :)
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Kuika paljon muka tollanen putkenpään sisään tuleva vaimennin voi jarruttaa menoa? ???

Riippuu ihan siitä minkä kokoinen reikä siinä vaimentimessa on. Yleensähän ne on jotan 1.6 vapari kokoluokkaa eli ahdistaahan se.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

ast sanoi
Riippuu ihan siitä minkä kokoinen reikä siinä vaimentimessa on. Yleensähän ne on jotan 1.6 vapari kokoluokkaa eli ahdistaahan se.

32mm reikähän tossa pienemmillään on. Se kaventuu sieltä sisäosasta... :D Järki ratkaisu tollanen kuristin. ::)
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
32mm reikähän tossa pienemmillään on. Se kaventuu sieltä sisäosasta... :D Järki ratkaisu tollanen kuristin. ::)

Pienen halkaisijan vuoksi se hiljentää ne äänet. Todennäköisesti vie tehoa vakioputkistoon verrattuna viriputki+kuristin...
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mulla tais olla paketista otetut BR:t niin, että ensin nostin edestä 25mm ja takaa 15mm, ja nyt vielä myöhemmin edestä 15mm lisää. Näyttää silti vähän etukenoiselta imo.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Huomasin nyt vasta että tuossa turbotimerissa on ahtopainemittari. ;D Näyttäis sysäävän nyt ilman tuota putkenpää holkkia 0.9 kiloo ja piikki on 1.0 kiloo. :driver
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Ei Japanilaisissa oo semmosta tyyppikilpee painoille ja ei semmosta pitäis siis vaatiakkaan. Tarkotan aitoja japseja en euroopassa tehtyjä.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mite siittä ny 2 paikkane tulis? ???
vai tarkoititko että takapenkki on 2-paikkainen? Ei sillo penkkiä tarvi leikellä/ poistella!
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Basbarduu sanoi
Ei Japanilaisissa oo semmosta tyyppikilpee painoille ja ei semmosta pitäis siis vaatiakkaan. Tarkotan aitoja japseja en euroopassa tehtyjä.

Ei pitäiskään, mutta eipä tuo nyt ongelma ole sinne tehdä lappua. Pysyy kaikki tyytyväisenä.

Harri K sanoi
Mite siittä ny 2 paikkane tulis? ???
vai tarkoititko että takapenkki on 2-paikkainen? Ei sillo penkkiä tarvi leikellä/ poistella!

Kyllä siitä nyt tuli 2 paikkanen. Paino olisi riittänyt 3 paikkaa mutkun en saa/pysty poistamaan kahta paikkaa takaa ni merkkasi nyt 2 paikkaiseksi ja otteeseen että takapenkki poistettava. :-\ Ei riitä että olisin ottanu pari vyötä pois. Näin oli sanottu kun oli soittanut johonkin katsastusneuvontaa. Hieman kyseenalaistin tätä... ::)
Istuinosa ja selkänoja irti mutta vyöt voi jättää paikalleen kun menen näyttämään uudestaan kunhan saan vastaavuustodistuksen. Sen jälkeen penkki takaisin. ;)

Sen vielä sanon että ei mitään vittuilua/kiukuttelua ollut konttorilla mutta taisi olla ensimmäinen JDM-auto niin ei oikeen mistään mitään tiennyt. Enkä itsekkään löytänyt nopeasti tänään Trafin sivuilta mitää auttavaa prosyyriä... Nyt voin ainakin tulliin ilmoitaa pienet japsi painot verotusta varten. :D


Edit: Jaa nyt oli tullu mailiin kopio vtodistuksesta. Siinä on painot 1750kg 935/830kg. Kun japsipainot oli 1635kg 915/720kg.
Mites se nyt sit lasketaa moneenko paikkaa noi riittää?
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Edit: Jaa nyt oli tullu mailiin kopio vtodistuksesta. Siinä on painot 1750kg 935/830kg. Kun japsipainot oli 1635kg 915/720kg.
Mites se nyt sit lasketaa moneenko paikkaa noi riittää?

(1750Kg - omapaino(~1,260–1,360 kg)) / 85Kg = istumapaikat , jotenkin tuohon tapaan kun lasket

Eli = 4,58 ,joka on viisi istumapaikkaa.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

-JP- sanoi
(1750Kg - omapaino(~1,260–1,360 kg)) / 85Kg = istumapaikat , jotenkin tuohon tapaan kun lasket

Eli = 4,58 ,joka on viisi istumapaikkaa.

Onko se 85kg vai 75kg niin kuin tuolla jdm paikkaluku-topicissa?

Täytyy vielä käydä huomenna kysymässä et mistä oli omamassaksi keksinyt 1445kg vaikka japaninotteessa on 1360kg...
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

-JP- sanoi
(1750Kg - omapaino(~1,260–1,360 kg)) / 85Kg = istumapaikat , jotenkin tuohon tapaan kun lasket

Eli = 4,58 ,joka on viisi istumapaikkaa.

75kg on oikea luku ja yksi paikka vaatii aina täydet 75kg. Eli esim. 4,58 pyöristyy neljään, ei viiteen.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

nokonzok sanoi
75kg on oikea luku ja yksi paikka vaatii aina täydet 75kg. Eli esim. 4,58 pyöristyy neljään, ei viiteen.

Ok. Nyt tuli selvyys. Eli = 5,2 paikka pitäis tulla viivan alle.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Verot on ihan ok. Eihän tuossa jää verotusarvoksi kuin joku 8000 €, kyllä se sen arvoinen laite on.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

tuntuu että nää on pitänyt arvonsa älyttömän hyvin. nettiautos HYVISTÄ pyydetään varmaan vieläkin yli kymppiä ?
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Hyvät maksaa maailmallakin, miksei siis meilläkin? Arvostettuja malleja ja uusia ei enää tehdä.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mistäs meinaat bc:hen tuvit saada....
Ja miksi takasumuvalo noin kun oisit toisen pakkivalon muuttanu punaiseksi ja siihen johto? Eikö femmas ole kans tuplapakit?
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Harri K sanoi
Mistäs meinaat bc:hen tuvit saada....
Ja miksi takasumuvalo noin kun oisit toisen pakkivalon muuttanu punaiseksi ja siihen johto? Eikö femmas ole kans tuplapakit?

Tulihan BC:n mukana sellanen paperi mikä näyttää joltain todistukselta. Taisi niissä olla joku tuv-tekstikin. ;)

Vaikka vaihtaisin ajovalopolttimon punaiseksi ni ei se siitä tee sumuvaloa. :) Sumarista pitää löytyä ne tarvittavat hyväksynnät.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kilvet on kiinni. :) Tulihan siitä viisi paikkainenkin ilman mitään vääntämistä. Mun keventämisestä ei ollut tosin mitään iloa kun vaaka oli kuulema näyttänyt aivan samaa kuin viimeksi. ??? Jos katsastuksessa sit punnitaan sadan kilon tarkuudella kun luulis n.50 kiloo väkisinkin näkyvän...
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Miten voi näyttää samaa kun aiemmin? Onkohan niillä jumittunut vaaka johonkin asentoon ;D
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Epäilen että eivät ole viitsineet punnita uudestaan vaan merkanneet vain samat lukemat.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Ootko kurkannu myös ahtimen siipiä tuon HKS:n tatin ollessa paikallaa.. itseltäni lähti kuuseen kun näki mitä teki siiville...päästää meinaa roskia pirusti toi suodatin läpi. Toki voi olla vanhan filsun syytä mut ei tuu mulle paikalleen enää, vaikka onkin uusikin suodatinelementti siinä.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Ahdin on kyllä ihan ok kunnossa mitä sillon aluksi tutkin kun ei ollut vetoja...

Paska suodatinhan toin HKS on. Mullakin imuputki oli todella paskanen. Pesin sen hyvin ettei enempää irtoa shittä. Onhan mullakin tossa uusi elementti nyt. Tarkoitus on se kyllä vaihtaa Apexin töttöröön.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Harri K sanoi
Ootko kurkannu myös ahtimen siipiä tuon HKS:n tatin ollessa paikallaa.. itseltäni lähti kuuseen kun näki mitä teki siiville...päästää meinaa roskia pirusti toi suodatin läpi. Toki voi olla vanhan filsun syytä mut ei tuu mulle paikalleen enää, vaikka onkin uusikin suodatinelementti siinä.

Olen katsonut minäkin. Täysin virheettömät siivet ja kiiltävän puhdas imuputki. Tottakai uusin suodatinta parin vuoden välein, tyhmäähän se olisi olla vaihtamatta.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Ihan ok näköinen , mun mielestä. Vai oli tarkoitus tulla jotain muuta ?
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

-JP- sanoi
Ihan ok näköinen , mun mielestä. Vai oli tarkoitus tulla jotain muuta ?

Oikeesti toi on punaisempi vaikka kuvassa näyttää melkein oransilta. Ja joo oli tarkoitus tulla tollanen ryppykasa. :D Omasta mielestäkin ihan retee.

Duunikaveri (automaalari) sanoi heti aamulla että vituiks meni. ;D Ei millään meinannut ymmärtää että Wrikle kuuluu olla tollanen. Pitäis kuulema vielä hio ja maalaa uudestaan. :)
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Vedin tolla samalla omasta joskus venakopan ja ahtoputket mustalla. Oot vetänyt sen verran paksusti, että rypyt on siks noin isoja. Sellasen varovaisen just peittävän kerroksen kun vetää, niin saa suht tehdastekosen näkösen pinnan. Mutta ei tuo minustakaan kuvissa pahalta näytä.
 
Vs: lancer evo-r: Evo V

Nyt kun on auto levällään talven niin siinä samalla vähän parantelee tota suojausta. Ei ainakaan ollut mitään aineita kuvan mukaan tuolla etupyöräkotelossa kun olit lokarin poistanut. Pysyy hyvä auto hyvänä :)
 
Takaisin
Ylös Bottom