Lancer Evo RHD -> LHD

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Kuinka vaikea homma olisi. Kojelauta ilmeisesti sama kuin pappamalleissa? Hammastanko ilmeisesti eri EVO:ssa? Entäs tulipelli? Johdothan pystyy jatkaan. Onko joku törmännyt netissä sivuu jossa olisi muutettu? Itse olisi kiinnostunut tietämään alkupään Evojen muutoksista.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Juurikin noin..

Tulipelti (ei välttämätön kuitenkaan vaihtaa), raidetanko yms osaa. Tietenkin sitten kojelautakin. Polkimet ja ratti käy vaihtaa vaa toiselle puolen. Johtosarjakin ylettyy juuri ja juuri. Alta 2000e tekee kyllä jos hommaa kojelaudan yms romikselta.Kallein osa on ohjausvaihde.. lähelle 1000e taisi olla alkuperäisenä evo3:seen ja vitoseen onkin jo 3500e (hinnat on vanhoja mitä muistan)

Mutta MIKSI vaihtaa? RHD:llä ajo ei ole ollenkaa vaikeata, itse testannut ja sen oppii muutamassa minuutissa. Vilkut o ainoat et menee helposti pyyhkimet päälle ;D
Siiheki auttaa jos ne kääntää vain ;)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi
Juurikin noin..

Tulipelti (ei välttämätön kuitenkaan vaihtaa), raidetanko yms osaa. Tietenkin sitten kojelautakin. Polkimet ja ratti käy vaihtaa vaa toiselle puolen. Johtosarjakin ylettyy juuri ja juuri. Alta 2000e tekee kyllä jos hommaa kojelaudan yms romikselta.Kallein osa on ohjausvaihde.. lähelle 1000e taisi olla alkuperäisenä evo3:seen ja vitoseen onkin jo 3500e (hinnat on vanhoja mitä muistan)

Mutta MIKSI vaihtaa? RHD:llä ajo ei ole ollenkaa vaikeata, itse testannut ja sen oppii muutamassa minuutissa. Vilkut o ainoat et menee helposti pyyhkimet päälle ;D
Siiheki auttaa jos ne kääntää vain ;)

Eli perusmallien hammastankoa ei pysty käyttämään?


Olen päässyt testaamaan tehokasta neliveto RHD-autoa ja kyllähen sen oppii kohtuu nopeesti. Kuitenkin jos muutos on helpohko, voisi sen tehdäkkin.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi

Olen ymmärtänyt, että nimenomaan näitä perusmallin ohjausromppeita käytetään Evon vastaavien kovan hinnan takia. Olen kuullut valitettavan konversio evojen hitaasta ohjauksesta, joka nimenomaan johtuu tästä perusmallin hammastangon huomattavasti hitaammasta välityksestä.

ST-Motorsin KARKEA hinta-arvio vitosen konversiolle käytetyillä osilla on n. 5000 euroa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

valmis LHD:
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=374039&cache_missing=1

Edit: ajatuskatko ;D
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Pitäähän ovipaffit ja viiksekki vaihtaa. Mitäs jännää että kaverilla on kaikkien lasien kytkimet ja vilkku menee oikealta? ::)
Tai sitte niinky yhyres auto oli et pyyhkijät menee päälle kun viiksestä kääntää ylös :p

On siinä kuulemma iha tajuton homma. Itte sanoosin että ei kannata ryhtyä jos ei ole varma että osaako.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

osku sanoi
Pitäähän ovipaffit ja viiksekki vaihtaa. Mitäs jännää että kaverilla on kaikkien lasien kytkimet ja vilkku menee oikealta? ::)
Tai sitte niinky yhyres auto oli et pyyhkijät menee päälle kun viiksestä kääntää ylös :p

On siinä kuulemma iha tajuton homma. Itte sanoosin että ei kannata ryhtyä jos ei ole varma että osaako.

Näitä konversioita on tosiaan toteutettu hyvinkin vaihtelevalla laatutasolla. Juurikin näissä viiksi- ja ovipahviasioissa säästetään usein. Kiva kun apparilla on kaikki ikkuna- ja keskuslukitusnapit omassa ovessaan mutta kuskilla ei :)

Samaa mieltä olen, että hommaan ei todellakaan kannata ryhtyä jos ei ihan tarkkaan tiedä mitä tekee. RHD:llä ajaminen ei oikeasti ole kovin vaikeaa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

No jos o joku normilanceri mistä jo ryöstää muutki osat ni samal siit ottaa ohjauspyörän ja viikset yms yms ovipahvit.
Miksi vaihtaa ovipahvit muute? CB-lancerissa pystyy tekee toiselle puole reiän kyl niille katkaisijoille sähkölasien ohjauksille. Toisel puole sit vaihto tai joku "paikkaus" ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

http://www.es-tuning.ee/?action=jobsdone.view&id=91

Ei tollase evon ohjaukse kääntäminen ni kovi vaikeeta ole.. kone pois ja joha alkaa tilaa tulee...
On täs ny kerran jo ysi purettu kokonaa ja kasattuki toimintakuntoo ;D

Edit: ainii..enite tuotta ongelmia ilmastointi ja sen kanaviston siirto..ei ihan sovi kuulemma ja kun 1.6/1.8 suomiautoissa sitä ei ole ollut...
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Ilmeisesti jarruputketkin joutuu tekemään. Kuinka lämmityslaite, onko se repsikan puolella? Ilmastointilaitteista varmasti tulee hankaluuksia, putket ainakin on erilaiset?
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Sellainen tuli mieleen, että auto pitänee muutoskatsastaa ohjauksen vaihdon jälkeen?? Jos pitää, niin jollakin tavalla pitänee varmasti osoittaa, että ohjaus on kelvollinen liikenteeseen. Mahtaakohan tulla muutosprosentteja?

Ohjaus on itselläni 2,5 kierrosta laidasta laitaan ja perus-lancerissa se on varmasti enemmän, joten perus-lancerinosien käyttäminen tekee varmasti ohjattavuuden huonommaksi. Kaverini osti samanlaisen kolmosen ratakäyttöön ja siinä laidasta laitaan kääntäminen on 2 ja 1/4 kierrosta. Mistähän ero mun autoon voi johtua?

Suosittelen kuitenkin ajamaan autolla ensin pari kuukautta ja miettimään sen jälkeen uudestaan, lähteekö ohjausta vaihtamaan vai ei. Itse en vaihtaisi missään tapauksessa. Oikeanpuoleinen ohjaus kuuluu mielestäni tähän autoon ja henkilökohtaisesti jopa tykkään siitä. Kaikki muutkin, jotka ovat autoani ajaneet ovat sanoneet, ettei oikeanpuoleisuus ole mikään ongelma.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi
http://www.es-tuning.ee/?action=jobsdone.view&id=91

Ei tollase evon ohjaukse kääntäminen ni kovi vaikeeta ole.. kone pois ja joha alkaa tilaa tulee...
On täs ny kerran jo ysi purettu kokonaa ja kasattuki toimintakuntoo ;D

Edit: ainii..enite tuotta ongelmia ilmastointi ja sen kanaviston siirto..ei ihan sovi kuulemma ja kun 1.6/1.8 suomiautoissa sitä ei ole ollut...

Ei näytä ainakaan tuon linkin takana kuvailtu operaatio kovinkaan helpolta! Voi olla aikalailla ongelmia saada muutoskatsastuksesta läpi...
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Sellainen tuli mieleen, että auto pitänee muutoskatsastaa ohjauksen vaihdon jälkeen?? Jos pitää, niin jollakin tavalla pitänee varmasti osoittaa, että ohjaus on kelvollinen liikenteeseen. Mahtaakohan tulla muutosprosentteja?

Ohjaus on itselläni 2,5 kierrosta laidasta laitaan ja perus-lancerissa se on varmasti enemmän, joten perus-lancerinosien käyttäminen tekee varmasti ohjattavuuden huonommaksi. Kaverini osti samanlaisen kolmosen ratakäyttöön ja siinä laidasta laitaan kääntäminen on 2 ja 1/4 kierrosta. Mistähän ero mun autoon voi johtua?

Suosittelen kuitenkin ajamaan autolla ensin pari kuukautta ja miettimään sen jälkeen uudestaan, lähteekö ohjausta vaihtamaan vai ei. Itse en vaihtaisi missään tapauksessa. Oikeanpuoleinen ohjaus kuuluu mielestäni tähän autoon ja henkilökohtaisesti jopa tykkään siitä. Kaikki muutkin, jotka ovat autoani ajaneet ovat sanoneet, ettei oikeanpuoleisuus ole mikään ongelma.

Kyllähän sen käsittääkseni joutuu muutoskatsastamaan ja prosentteja tulee. Eli ohjausvaihteessahan on eri välityssuhde. Sopiikojan raidetankojen päiden kiinnitykset edes tavallisen Lancerin ja EVO:n kanssa yksiin?

Kaikkeenhan tottuu! Henkilökohtaisesti ajelin tyytyväisenä ryssän katumaasturillakin jonkin aikaa :driver. Aina voidaan lähtee siitä mikä on järkevää, ei ainakaan EVO!
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Sellainen tuli mieleen, että auto pitänee muutoskatsastaa ohjauksen vaihdon jälkeen?? Jos pitää, niin jollakin tavalla pitänee varmasti osoittaa, että ohjaus on kelvollinen liikenteeseen. Mahtaakohan tulla muutosprosentteja?

Muutosprosenteista en ole varma, mutta pitää katsastaa. Kuten arvelitkin, muutosten osalta pitää "kelvollisuus" osoittaa jollain tavalla. Normi Lancerin palikat ovat ok, koska ne saadaan tyyppihyväksytystä autosta. Jos esim. tulipeltejä pitää alkaa vaihtamaan, niin voi olla jo hankalampi todistaa, että homma on tehty kelvollisesti. Toisaalta, missään ei ole merkintää kummalla puolella ohjaus on ja käsittääkseni ainakin suuri osa näistä konverisoista on tehty sillä periaatteella, että ei vaan kerrota kenellekään.

marko_h sanoi
Ohjaus on itselläni 2,5 kierrosta laidasta laitaan ja perus-lancerissa se on varmasti enemmän, joten perus-lancerinosien käyttäminen tekee varmasti ohjattavuuden huonommaksi. Kaverini osti samanlaisen kolmosen ratakäyttöön ja siinä laidasta laitaan kääntäminen on 2 ja 1/4 kierrosta. Mistähän ero mun autoon voi johtua?

RS-mallissa on aavistuksen nopeampi ohjaus, siinä todennäköisin selitys.

marko_h sanoi
Suosittelen kuitenkin ajamaan autolla ensin pari kuukautta ja miettimään sen jälkeen uudestaan, lähteekö ohjausta vaihtamaan vai ei. Itse en vaihtaisi missään tapauksessa. Oikeanpuoleinen ohjaus kuuluu mielestäni tähän autoon ja henkilökohtaisesti jopa tykkään siitä. Kaikki muutkin, jotka ovat autoani ajaneet ovat sanoneet, ettei oikeanpuoleisuus ole mikään ongelma.

Hyvinkin samoilla linjoilla. Kokeilin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa RHD-autolla ajamista. On suorastaan yllättävän helppoa. Viikset olivat ainoa ongelma, mutta niihinkin tottuu kuuleman mukaan nopeasti. Pääseepähän olemaan erilainen "nuori" :)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Sellainen tuli mieleen, että auto pitänee muutoskatsastaa ohjauksen vaihdon jälkeen?? Jos pitää, niin jollakin tavalla pitänee varmasti osoittaa, että ohjaus on kelvollinen liikenteeseen. Mahtaakohan tulla muutosprosentteja?

Ohjaus on itselläni 2,5 kierrosta laidasta laitaan ja perus-lancerissa se on varmasti enemmän, joten perus-lancerinosien käyttäminen tekee varmasti ohjattavuuden huonommaksi. Kaverini osti samanlaisen kolmosen ratakäyttöön ja siinä laidasta laitaan kääntäminen on 2 ja 1/4 kierrosta. Mistähän ero mun autoon voi johtua?

Suosittelen kuitenkin ajamaan autolla ensin pari kuukautta ja miettimään sen jälkeen uudestaan, lähteekö ohjausta vaihtamaan vai ei. Itse en vaihtaisi missään tapauksessa. Oikeanpuoleinen ohjaus kuuluu mielestäni tähän autoon ja henkilökohtaisesti jopa tykkään siitä. Kaikki muutkin, jotka ovat autoani ajaneet ovat sanoneet, ettei oikeanpuoleisuus ole mikään ongelma.

Onko kaverisi auto siis muutettu auto ?
Ehkäpä eräs keltainen ex-maahantuojan konversio?
Sen palikoista minulla on dokumentit meinaa...Siihen on vaihdetu aito evo3:sen etukehtokin normi 1.6sen tilalle (ei kestänyt hyppyä)
Tämä siis tehty tekniikanvaihtona...ei ohjauskonversio..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Ei näytä ainakaan tuon linkin takana kuvailtu operaatio kovinkaan helpolta! Voi olla aikalailla ongelmia saada muutoskatsastuksesta läpi...

En tiedä mikä tuossa ny sitte on niin vaikeata mukamas?
Puskuri irti..lokarit pois (ei naarmuunnu sit töiden lomas)...nesteet pois...letkut irti, johdot/kaapelit irti (bensa yms)...syyläri pois ja cooleri...vetarit irti...pakoputki irti..kulmavaihde irti (kone ei laske muuten pois, koska kulmavaihde makaa etukehdon yläpuolella)..kone pois vaihdelaatikkoineen(ALASPÄIN laskien lähtenyt kaikissa evoissa tähän asti ) ..ratti irti... kojelauta irti.. Johtosarjat irti (johtosarjoissa on lähes poikkeuksetta erilaisia liittimiä, joten takaisinkytkennässä ei ole ongelmaa)
Meillä ysissä jopa purettiin johtosarjan ja otettiin ylimääräiset johdot pois (lähtihän sitä aika kasa ;D ) Ysissä nostaa koneen pois illassa hyvin 2hengen purkaessa...
Ja voila..alkaa olee tyhjä konetila ja kabiinin etuosa...
Paikallaan on siis vielä etukehto sekä ohjausvaihde...siinä ne taitaakin olla :)

Siihen vaan sovitteleen uusia palikoita. Koneen kiinnityspaikathan eivät vaihdu, koska runko on sama kuitenkin.
Muutoksia siis: rintapelti (vaihto tai uudelleenrei'itys), kojelauta, ohjausvaihde, sähköjohtojen uudelleensijoittelua, jarrupääsylinterin paikka ehkä yms yms..


Vaatii operaatio tosin tilat ja nosturin. Mutta mikä siis ahdistaisi eniten ?
Jos vielä osat saa toisaalta "normiautosta" niin kyllä ne paikoilleen saa sopimaan.
Aikaa ko. homma vie 2kktta hiljakseen tehden vielä...
Ei ne autot kuitekaa mitää vaikeita kamppeita ole tai hienomekaniikkaa :)

Nim. 3kgt:tä/evoa purkanut/koonnut paljon ja kaikki on ihan järjellä ajateltavissa.. moni on kyl ihmetelly mun luonnetta et mite tuntuu järjevältä,vaikken o lukenu autoalaa koulus koskaa ;D
Vaihdelaatikkorempan tein ihan itse yksin ekaa kertaa ja sekin oli ihan ok homma.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi
Onko kaverisi auto siis muutettu auto ?
Ehkäpä eräs keltainen ex-maahantuojan konversio?
Sen palikoista minulla on dokumentit meinaa...Siihen on vaihdetu aito evo3:sen etukehtokin normi 1.6sen tilalle (ei kestänyt hyppyä)
Tämä siis tehty tekniikanvaihtona...ei ohjauskonversio..

Kyseessä on japsituonti reilu kuukausi sitten eli eri auto ja ainakin toistaiseksi oikeanpuoleisella ohjauksella, vaikka kaveri puhuikin, että aikoo vaihtaa ohjauksen.

nokonzok sanoi
RS-mallissa on aavistuksen nopeampi ohjaus, siinä todennäköisin selitys.

Hyvinkin samoilla linjoilla. Kokeilin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa RHD-autolla ajamista. On suorastaan yllättävän helppoa. Viikset olivat ainoa ongelma, mutta niihinkin tottuu kuuleman mukaan nopeasti. Pääseepähän olemaan erilainen "nuori" :)

GSR:iä on molemmat autot eli löytyy automaatti-ilmastoinnit + takalasin pyyhin yms.

Joo, ihmettelijöitä riittää joka kulman takana, kun erilaisella autolla ajelee ;)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi
En tiedä mikä tuossa ny sitte on niin vaikeata mukamas?
Puskuri irti..lokarit pois (ei naarmuunnu sit töiden lomas)...nesteet pois...letkut irti, johdot/kaapelit irti (bensa yms)...syyläri pois ja cooleri...vetarit irti...pakoputki irti..kulmavaihde irti (kone ei laske muuten pois, koska kulmavaihde makaa etukehdon yläpuolella)..kone pois vaihdelaatikkoineen(ALASPÄIN laskien lähtenyt kaikissa evoissa tähän asti ) ..ratti irti... kojelauta irti.. Johtosarjat irti (johtosarjoissa on lähes poikkeuksetta erilaisia liittimiä, joten takaisinkytkennässä ei ole ongelmaa)
Meillä ysissä jopa purettiin johtosarjan ja otettiin ylimääräiset johdot pois (lähtihän sitä aika kasa ;D ) Ysissä nostaa koneen pois illassa hyvin 2hengen purkaessa...
Ja voila..alkaa olee tyhjä konetila ja kabiinin etuosa...
Paikallaan on siis vielä etukehto sekä ohjausvaihde...siinä ne taitaakin olla :)

Siihen vaan sovitteleen uusia palikoita. Koneen kiinnityspaikathan eivät vaihdu, koska runko on sama kuitenkin.
Muutoksia siis: rintapelti (vaihto tai uudelleenrei'itys), kojelauta, ohjausvaihde, sähköjohtojen uudelleensijoittelua, jarrupääsylinterin paikka ehkä yms yms..


Vaatii operaatio tosin tilat ja nosturin. Mutta mikä siis ahdistaisi eniten ?
Jos vielä osat saa toisaalta "normiautosta" niin kyllä ne paikoilleen saa sopimaan.
Aikaa ko. homma vie 2kktta hiljakseen tehden vielä...
Ei ne autot kuitekaa mitää vaikeita kamppeita ole tai hienomekaniikkaa :)

Nim. 3kgt:tä/evoa purkanut/koonnut paljon ja kaikki on ihan järjellä ajateltavissa.. moni on kyl ihmetelly mun luonnetta et mite tuntuu järjevältä,vaikken o lukenu autoalaa koulus koskaa ;D
Vaihdelaatikkorempan tein ihan itse yksin ekaa kertaa ja sekin oli ihan ok homma.

Minkäs takia motoore/vaihteisto paketti pitää poistaa? Eikö hammastankoa saa muuten vaihdettua?`

Kuinkas lämmityslaite/ilmastointi?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Evox sanoi
Minkäs takia motoore/vaihteisto paketti pitää poistaa? Eikö hammastankoa saa muuten vaihdettua?`

Kuinkas lämmityslaite/ilmastointi?
Totaa... kuis meinaat rei'ittää/vaihtaa rintapellin osia muuten, jos moottorin pidät paikoillaa?
Hitsausta yms tiedossa.

Juurikin muutama min sitte puhuin tuosta ja vaihtavat rintapeltiin yleisesti "paloja" vain.
~50 sähköjohtoa joutuu lisäksi jatkamaan pidemmiksi.
Lisäksi tosiaan jos ilmastoinnin haluaa säilyttää, niin se pitää kääntää "peilikuvaksi" eli kennot yms kääntää sekä se kotela "sahata" 3 osaan ja kasata uusiksi.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Onko tuo sitten sen työmäärän arvoista? Eipä oikealta ohjaaminen ainakaan itseäni ole hidastanut - paitsi duunin parkkipaikalle ajettaessa kun pitää nousta autosta näyttämään korttia lukijalle...

Ainakin kannattaa kokeilla muutama viikko ensin oikealta ajamista.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

ast sanoi
Onko tuo sitten sen työmäärän arvoista? Eipä oikealta ohjaaminen ainakaan itseäni ole hidastanut - paitsi duunin parkkipaikalle ajettaessa kun pitää nousta autosta näyttämään korttia lukijalle...
Peruuttamalla..

Vois vähän aikaa olla silmät pyöreinä esim mäcin drive-inissä kun peruuttaisit luukulle..
 

Andy´s

EX: Lancer evolution VIII MY05
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

ST sanoi
Peruuttamalla..

Vois vähän aikaa olla silmät pyöreinä esim mäcin drive-inissä kun peruuttaisit luukulle..

;D ;D ;D ;D ;D aika hyvin väläytetty ;D Täytyy kaverilta kysyy jos mentäs niiden hondal peruuttamalla luukulle :driver :peukku
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Matkustaja etupenkillä, pimeä ja ratsia olisi hauska yhdistelmä myös. Ei muuta kuin irtoratti vielä rekvisiitaksi autoon tuollaista tilannetta varten vai tulisikohan siitä jo herjaussyyte? :)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

ast sanoi
Matkustaja etupenkillä, pimeä ja ratsia olisi hauska yhdistelmä myös. Ei muuta kuin irtoratti vielä rekvisiitaksi autoon tuollaista tilannetta varten vai tulisikohan siitä jo herjaussyyte? :)

Ovat yhde Skailainin tollee puhalluttaneetki Suomes..vielku alko "repsikka" sanoo, et "jos ny puhalluttaisit ton toisenpuole henkilön" -ni oli poliisi vaa hikeentyny, muttei silti tajunnu ;D
(tiedä sitte oliko kuin totta edellinen)

ja Ast:lle: itse juu en vaihtais ohjausta, muuteku et jälleenmyynti ois vähä korkeampi ehkä.
Oikealta tai vasemmalta ajetaa...oikealta tai vasemmalta ohitetaan ::)
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Itse ainaskin ajaisin rhd. Näkee jonossa paljon pitemälle kuin lhd:lla ajais. ;)
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi
Totaa... kuis meinaat rei'ittää/vaihtaa rintapellin osia muuten, jos moottorin pidät paikoillaa?
Hitsausta yms tiedossa.

Juurikin muutama min sitte puhuin tuosta ja vaihtavat rintapeltiin yleisesti "paloja" vain.
~50 sähköjohtoa joutuu lisäksi jatkamaan pidemmiksi.
Lisäksi tosiaan jos ilmastoinnin haluaa säilyttää, niin se pitää kääntää "peilikuvaksi" eli kennot yms kääntää sekä se kotela "sahata" 3 osaan ja kasata uusiksi.

Oletin ettei tota tarvitsisi hirveästi hitsailla, kyllähän kabiinin puoleltakin jotain pystyy tekeen. Ilmeisesti homaa vähän enemmänkin ja saahan sitä ilmanmuuta paremmin ja siistinpää jälkeä kun moottori pois. Olisiko kuvia?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD


Kyllä mä sanon, että mahdoton on tehdä ilman että konetta nostaa pois...
Kuvia ei ole itselläni (en ole tehnyt konversiota, muuten uudempia evoja ny rallis rassannu sekä keskustellu henkilöiden kanssa, jotka tehneet konversioita)
Katso tuossa em. Galantin ohjausmuutoksen kuvia..saat vähän käsitystä.
Ei se juttu kuitekaa niin helppo ole, että otat osat irti ja laitat toiset toisee paikkaa. Pitää tietää kuiteki aika paljon...

Senverran edittiä edellesiin, että vakio (1.6) Lancerin ohjausvaihde käy evo3:seen. Tulee vain vajaa kierros hitaampi ohjaus...
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Tuleeko siis kokonaiskierroksiin tuo 1 kierros vai toiseen suuntaan?

Ranakolla kehuttii että onnistuu koneen ollessa paikallaan, mutta melko kenkälusikkahommaa on..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

osku sanoi
Tuleeko siis kokonaiskierroksiin tuo 1 kierros vai toiseen suuntaan?

Ranakolla kehuttii että onnistuu koneen ollessa paikallaan, mutta melko kenkälusikkahommaa on..

Kokonaiskierroksiin tottakai ;D
Ranacon miehen kans just juttelin, joka parhaillaan aloittaa omaan autoonsa tekemään ja koneen nostaa pois....
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Mites, meneekö tohon lanceriin dyn4 ohjausvaihde?

Siinä on ainaki aika paljo nopiampi ohjaus ku 1.6 ja mahtaa olla myös halvempi :)
 

jarppa

Member
Liittynyt
28 Kesäkuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

eli pitää olla ohjausvaihde 1.6:sta, 1.3:sta ei käy?? vai kuinka on.
tehostin kyllä siinäkin.
sopiiko ne raidetangon päät sopivat evon kääntövarsiin?
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

jarppa sanoi
eli pitää olla ohjausvaihde 1.6:sta, 1.3:sta ei käy?? vai kuinka on.
tehostin kyllä siinäkin.
sopiiko ne raidetangon päät sopivat evon kääntövarsiin?

Ohjausvaihde pitää olla Evosta!
 

jarppa

Member
Liittynyt
28 Kesäkuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Ohjausvaihde pitää olla Evosta!
Harri K sanoi
Kyllä mä sanon, että mahdoton on tehdä ilman että konetta nostaa pois...
Kuvia ei ole itselläni (en ole tehnyt konversiota, muuten uudempia evoja ny rallis rassannu sekä keskustellu henkilöiden kanssa, jotka tehneet konversioita)
Katso tuossa em. Galantin ohjausmuutoksen kuvia..saat vähän käsitystä.
Ei se juttu kuitekaa niin helppo ole, että otat osat irti ja laitat toiset toisee paikkaa. Pitää tietää kuiteki aika paljon...

Senverran edittiä edellesiin, että vakio (1.6) Lancerin ohjausvaihde käy evo3:seen. Tulee vain vajaa kierros hitaampi ohjaus...
kuinkas se nyt sit onkaan?? eli 1.6 vaihde käy vai sitten ei käy
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Käy, mutta kiirus tuloo kun innostuu :p

Oikiasti siihen kannattaa laittaa nopia ohjaus! Ja se ohjausvaihde menee mun käsityksen mukaan teettämiseksi, mutta saapahan niin nopean kuin haluaa.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Kolmoseen asti käy normi Lancerin ohjausosat, siitä eteenpäin pitää olla ehtaa Evotavaraa. Osa ajamisen ilosta kyllä häviää jos ohjaukseen tulee kierros lisää...
 

TjjR

...
Liittynyt
30 Elokuu 2007
Sijainti
Nivala
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Omamielipide: Parempi ku kukaan ei rupeis räpeltämään näitä :seina :seina
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

No toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas joutuu tyytyä isään ::)

Mä ainakin räpellän omani täyteen aftermarkettia ja ajan LHD ;D
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

osku sanoi
No toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas joutuu tyytyä isään ::)

Mä ainakin räpellän omani täyteen aftermarkettia ja ajan LHD ;D

Juuri näin. :peukku Suomessa ajetaan autoa vasemmalta puolelta. Tosin, jos ei osaa, niin ei kannata projektiin ryhtyä. Itse aion ainakin ensi talvena tehdä tuon tulipelti yms projektin.....
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Niin kauan asiat on muuten mutua ennen ku on itse tehny asian. Tääkin topic näyttää melkein yhtä pahalle kun dnsf:n vanha skyline kilpiin palsta.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Twilight sanoi
Niin kauan asiat on muuten mutua ennen ku on itse tehny asian. Tääkin topic näyttää melkein yhtä pahalle kun dnsf:n vanha skyline kilpiin palsta.

Vanha Skylle kilpiin topikki on ehkä edelleen meikäläisen alltime suosikki, siinä oli tekemisen meininkiä :)

pexi sanoi
Juuri näin. :peukku Suomessa ajetaan autoa vasemmalta puolelta. Tosin, jos ei osaa, niin ei kannata projektiin ryhtyä. Itse aion ainakin ensi talvena tehdä tuon tulipelti yms projektin.....

Jos ei osaa ajaa oikealta, joutuu ryhtymään projektiin :)
 

anttituning

Kumit katuun
Liittynyt
20 Elokuu 2007
Sijainti
pori
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Mä ainakin tykkään ajaa oikealta puolen, mahdanko enään edes ostaa vasuria! ja sitte ei ole niin paha ottaa konetta pois, pieni homma niin mahtuu tekemäänkin jotain.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

anttituning sanoi
ja sitte ei ole niin paha ottaa konetta pois, pieni homma niin mahtuu tekemäänkin jotain.

Ööö..mites toi ny vaikuttaa :D
Evo ysistäki nousee (oikeasti laskee) kone laatikkoineen päivineen pois alta 3h ::)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Harri K sanoi
Evo ysistäki nousee (oikeasti laskee) kone laatikkoineen päivineen pois alta 3h ::)

Jätkät on treenannu! Ei taida ihan jokaiselta kyläsepältä onnistua tuohon aikaan :)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Jos ei osaa ajaa oikealta, joutuu ryhtymään projektiin :)
Vanha koira ei opi uusia temppuja. :D Mukavuudenhalu ja tekemisen puute, ni konversio on hyvä vaihtoehto koti-illoille. ;)

marko_h sanoi
Suomessa ajetaan pääosin etuvedoilla ja silti päivitellään oikeanpuoleista ohjausta :eek:
En minä sitä päivittele. Henk koht olen vain sitä mieltä, että autoa kuuluu, tässä rakkaassa isänmaassa, ajaa vasemmalta. Kartturit istuu oikeella puolella. ;)
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

pexi sanoi
Vanha koira ei opi uusia temppuja. :D Mukavuudenhalu ja tekemisen puute, ni konversio on hyvä vaihtoehto koti-illoille. ;)
En minä sitä päivittele. Henk koht olen vain sitä mieltä, että autoa kuuluu, tässä rakkaassa isänmaassa, ajaa vasemmalta. Kartturit istuu oikeella puolella. ;)

Mä olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä pysty ostamaan oikealta ajettavaa autoa. Visuaalisestikin tuntuu jotenkin äärimäisen tyhmältä, jos autossa on ratti "väärällä" puolen. Mutta joo, tämä ei nyt oikeastaan kuulunut asiaan mitenkään...
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Tuskinpa kukaan alun perin on halunnut ostaa oikealta ajettavaa autoa mutta, kun sellaista ajaa jonkin aikaa, niin siitä alkaa helposti tykkäämään :) Varsinkin reippaassa ajossa on helpompaa ajaa oikealta, kun on itse lähellä tien reunaa. Itse ainakin aion jatkossakin ostaa oikealta ajettavia "leluautoja".

Ohjauksen vaihto oli itsellänikin mielessä, kun ostin kolmosen mutta onneksi hautasin ajatuksen silloin.

Pari kysymystä kannattaa miettiä ennen kuin alkaa projektiin:

-tehdas on varmasti miettinyt ja suunnitellut ohjausta --> tuleeko muutoksesta yhtä hyvä?
-mitä jos katsastusmies kysyy papereita muutoksesta ja määrää auton ajokieltoon, kunnes asia on selvitetty? Eli projektista saattaa tulla Lancer Evo RHD -> LHD ja jatkona Lancer Evo -> LHD -> RHD tai myynti ratakäyttöön, jolloin häviää ainakin verojen verran.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Jos vapaasti saisi valita niin toki ottaisin ratin vasemmalle puolelle ihan käytännön syistä (parkkihallit jne.).

Mutta en ostaisi tee-se-itse konversiota jonka laadusta ja turvallisuudesta ei ole mitään takeita eikä itseä voisi vähempää kiinnostaa moiseen urakkaan ryhtyminen. Eli jos autoa ei ole saatavilla vasemmanpuoleisella ohjauksella niin sitten otetaan oikeanpuoleinen ohjaus. Ja otetaan muutenkin jos hintaero on merkittävä :)
 
Ylös Bottom