Lancer Evo RHD -> LHD

Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Pari kysymystä kannattaa miettiä ennen kuin alkaa projektiin:

-tehdas on varmasti miettinyt ja suunnitellut ohjausta --> tuleeko muutoksesta yhtä hyvä?
-mitä jos katsastusmies kysyy papereita muutoksesta ja määrää auton ajokieltoon, kunnes asia on selvitetty? Eli projektista saattaa tulla Lancer Evo RHD -> LHD ja jatkona Lancer Evo -> LHD -> RHD tai myynti ratakäyttöön, jolloin häviää ainakin verojen verran.

Tulee siitä yhtä hyvä, jos käyttää alkuperäis osia jotka on tarkoitettu samanlaiseen vas. ajettavaan autoon ja vielä peltityöt tekee ammattilainen joka on evojen tulipellin vaihtoja tehnyt useita.

Kun sen tekee kunnolla, niin samalla sen työn voi dokumentoida kunnolla, ja kun vielä etukäteen käy inssiltä kysymässä mitä dokumenttejä siitä halutaan. On noita erilaisia isoja muutoksia ennenkin tehty, niin että välivaiheita on käyty näyttämässä konttorilla, jolloin he saavat vielä omat dokumentit ja voivat todeta työn laadun ja piilloon jäävät osat asianmukaisiksi.

Niin kuin sanoin, jos jotain tehdään, tehdään se kunnolla tai ei ollenkaan. ;)
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

pexi sanoi
Tulee siitä yhtä hyvä, jos käyttää alkuperäis osia jotka on tarkoitettu samanlaiseen vas. ajettavaan autoon
Niin kuin sanoin, jos jotain tehdään, tehdään se kunnolla tai ei ollenkaan. ;)

Täysin samaa mieltä, että jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla :) Pikkuinen ongelma voi tosin olla esim. vasemmalta ajettevan kolmosen löytäminen, josta osat otettaisiin.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Täysin samaa mieltä, että jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla :) Pikkuinen ongelma voi tosin olla esim. vasemmalta ajettevan kolmosen löytäminen, josta osat otettaisiin.

Koska kolmosia ei koskaan ole tehty LHD:nä, tehdas teki aikoinaan virallisia konversiokittejä ralliäijien tarpeisiin. Se on sitten aivan toinen asia löytyykö niitä mistään enää. Jostain kaadetusta ralliautosta kenties.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Koska kolmosia ei koskaan ole tehty LHD:nä, tehdas teki aikoinaan virallisia konversiokittejä ralliäijien tarpeisiin. Se on sitten aivan toinen asia löytyykö niitä mistään enää. Jostain kaadetusta ralliautosta kenties.

Juuri näin. Ja sitten pitää vielä vakuuttaa katsastusmies, että rallikitti on sopiva katukäyttöön Suomessa.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Koska kolmosia ei koskaan ole tehty LHD:nä, tehdas teki aikoinaan virallisia konversiokittejä ralliäijien tarpeisiin. Se on sitten aivan toinen asia löytyykö niitä mistään enää. Jostain kaadetusta ralliautosta kenties.

Kolmosen kittejä ei enää saa, ainakaan uutena. Mutta minullahan tuota ongelmaa ei ole, kun kyseessä ei ole kolmonen. ;)
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Jätkät on treenannu! Ei taida ihan jokaiselta kyläsepältä onnistua tuohon aikaan :)

Tunnustus: ehkä n.5 kertaa vasta ;)
Nosturin se tosin vaatii..helpottaa noin 100% tekemistä ;D

Pyörät pois
Puskuri pois.
Ahtoletkut pois
Ilmansuodatin yms pois
Syyläri pois.
Vetarit irti
Pakoputki irti
Kardaani irti
Etu ja takakorvake irti
Jakolaatikko irti (vedättämällä moottoria sidontaliinalla eteenpäin kallistukseen tulee tilaa hyvin)
Johtosarjat irti (ysissä alkaa olee kaikki pikaliittimillä)
Sivukorvakkeet irti.
ja kas..koko kone ahtimen, vaihdelaatikon kanssa on trukkilavalla valmis pilkottavaksi ;D
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Olenpa tullut siihen tulokseen, että jos ei oikealta puolelta pysty autoa ajamaan niin sitten on jo kuskissa vikaa. Se on helppoa kuin heinän teko ;D
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

veikka81 sanoi
Olenpa tullut siihen tulokseen, että jos ei oikealta puolelta pysty autoa ajamaan niin sitten on jo kuskissa vikaa. Se on helppoa kuin heinän teko ;D

Samalla logiikalla, jos ei pärjää suomesta saatavilla olevilla autoilla, olkoon ilman. ::)

Eikai noita sen takia ettei pysty, vaan siksi kun on mukavempi. Toinen laittaa rahat elämiseen, toinen autoon. Makuasioita.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

ketkäs noita lämppäri/ilmastointi-hommia on tehneet jossa paketti käännetään toistepäin?(saa ilmoittautua)
kaipailisin vähän vinkkejä ja mielipiteitä.
otan vastaan projekti-kuvia, jos niitä joltain löytyis.

vaikka privana..
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Swappi oli itselläkin mielessä niin pitkään kun auton sai alle. Sittemmin auton saatuani puntaroinut sitä saatua hyötyä tehtyyn vaivaan ja kulutettuun rahaan, ja tulos on kyllä että ei mitään järkeä. Noin 2000 kilometrin jälkeen sanoisin että RHD ei ole ainakaan sen vaikeampi ajaa kuin LHD. Samaan tapaan molemmilla puolilla on etunsa ja haittansa.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Itse olin kans sitä mieltä aluksi, että ohjaus pitää ehdottomasti vaihtaa vasemmalle ja kyllähän sitä tietenki ennemmin vasemmalta puolen ajais, kun suomessa ollaan.

Mutta onhan tuo menny oikealtaki puolen, ja jopa emäntäkin on oppinu ajamaan. :driver

Siinä olen samaa mieltä, että jos kerran alkaa tekemään vaihtoa, niin tekee sen sitten kunnolla eikä räpeltämällä.

Loppujen lopuksihan jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Oliko kellään ns.varmaa tietoa voiko perus Lancerin ohjausvaihdetta käyttää. Tarkoituksena on muuttaa ohjausvälitys Sellholmilla sopivaksi, mutta onko ohjaus muuten yhteensopiva vai ei?
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Peruslancerissa on todella hidas ohjaus joka ei mielestäni sovi urheiluautoon.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Basbarduu sanoi
Peruslancerissa on todella hidas ohjaus joka ei mielestäni sovi urheiluautoon.

Kyllä, siksi lähettäisin peruslancerin ohjauksen Ruotsiin Sellholmille jossa siitä tehdään nopea ohjaus ja vasta sitten kiinni evoon. Tekevät siellä näitä nopeita ohjauksia, mutta vain muutostöinä asiakkaan ohjaukseen.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

leeman sanoi
Kyllä, siksi lähettäisin peruslancerin ohjauksen Ruotsiin Sellholmille jossa siitä tehdään nopea ohjaus ja vasta sitten kiinni evoon. Tekevät siellä näitä nopeita ohjauksia, mutta vain muutostöinä asiakkaan ohjaukseen.
Onko hinnasta tietoa?
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Epäilen ettei toinna sinne lähettää. Yhtä halvalla (kalliilla) saat oikean ohjausvaihteen joka on evoon suunniteltukin ja takuulla kestävämpi.
 
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

akio sanoi
Onko hinnasta tietoa?

On, 8300kr pyytävät muutoksesta. Tilannehan on se että evossa on jo vasemman puoleinen ohjaus muttei tarpeeksi nopea. Evoja on oikeastaan 2 ja ajatus oli ottaa ohjaus vakiomallisesta ja muutattaa evon vakiotakin nopeammaksi. Ei viitsisi purkaa nykyistä pois koska muuten auto seisoo, mutta jos peruslancerin tehostettu toimisi aihiona niin voisi ostaa koko auton mistä lähettää ohjauksen muutettavaksi.
 
Ilmeisesti Traficom on tiukentanut sääntöjään ja Evo4:n muutoskatsastaminen vasemman puoleiselle ohjaukselle on joko hankalaa tai mahdotonta. Mikäli siis olet aikeissa tehdä kyseisen konversion tai aiot ostaa vasuriohjauksella olevan ajoneuvon kannattaa tarkastaa että muutoskatsastus on otteessa ja ettei katsastuksen kanssa tule ongelmia.
 
Mikäs siinä on muuttunut? Kuitenkin yli 20 vuotta vanha auto niin eipä säädökset ole olleet kovinkaan tiukat. Laitako jonkun linkin?
 
Minulla ei ole tarjota mitään linkkiä mutta sain puhelun henkilöltä jolla on Evo4 johon on tehty konversio Virossa joskus vuosia sitten. Auto oli hylätty nyt katsastuksessa koska sitä ei ollut muutoskatsastettu, eikä muutoskatsastus onnistunut koska CN9A korimallille ei löydy vertailuautoa joka olisi alunperin vasemmanpuoleisella ohjauksella. Näin hän kertoi minulle ja pyysi varoittamaan muita.
 
Minulla ei ole tarjota mitään linkkiä mutta sain puhelun henkilöltä jolla on Evo4 johon on tehty konversio Virossa joskus vuosia sitten. Auto oli hylätty nyt katsastuksessa koska sitä ei ollut muutoskatsastettu, eikä muutoskatsastus onnistunut koska CN9A korimallille ei löydy vertailuautoa joka olisi alunperin vasemmanpuoleisella ohjauksella. Näin hän kertoi minulle ja pyysi varoittamaan muita.

Mitään en näistä muutoskatsastuksen kiemuroista ymmärrä mutta ASA kyllä tarjoilee tälläistä.
asa.png
 
Takaisin
Ylös Bottom