Lancer Evojen huollot ja hinnat

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
En löytänyt täysin vastaavaa topikkia aiheesta, joten aloitetaan sellainen. Yhdessä aiemmassa topikissa toki viitattiin PK-seudun huoltopaikkoihin mutta ajattelin sen olevan tähän tarkoitukseen ehkä turhan suppea.

Missä olette huollattaneet Evojanne ja mitä tehtiin sekä minkähintaisia huollot ovat olleet? Kokemuksista olisi myös mukava kuulla - niin positiivisia kuin negatiivisiakin? Määräaikaishuollot ja mahdolliset ylimääräiset työt näiden huoltojen yhteydessä kiinnostavat. Viritykset ja säädöt voi työntää johonkin toiseen topikkiin.

Onko kukaan käyttänyt Evoaan Vehon tai vastaavan merkkiä jälleenmyyvän ketjun huollossa?

Itselläni pian tulossa ensimmäinen huoltokirjan mukainen määräaikaishuolto/öljynvaihto 7500km, jonka teetän varmasti täällä Budapestissä, joten on sitten vertailupohjaa suomalaisiin huoltoihin hintoineen.
 

Gooze

Lancer Evolution
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Merkkiliikkeitä kannattaa evojen kohdalla karttaa kuin ruttoa. Menetin jakolaatikon erään "merkkihuollon" huollon takia (15tkm). Asiaa puidaan edelleen... nimimerkillä öljyä olis ihan kiva olla sielläkin.

Mielummin viet autosi jonkin ralli-pajan huollettavaksi. Etelä-Suomessahan niitä on useita.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Gooze sanoi
Merkkiliikkeitä kannattaa evojen kohdalla karttaa kuin ruttoa. Menetin jakolaatikon erään "merkkihuollon" huollon takia (15tkm). Asiaa puidaan edelleen... nimimerkillä öljyä olis ihan kiva olla sielläkin.

Mielummin viet autosi jonkin ralli-pajan huollettavaksi. Etelä-Suomessahan niitä on useita.

Olen aivan täsmälleen samaa mieltä. Merkkiliikkeessä palvele on asiantuntematonta ja hinnat hirvittäviä.
 

Yeppe

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2007
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Eli missä tarkalleen olette käyttäneet Turun suunnalla Evojanne huollossa?
Itsellä alkaa olemaan käsillä tuo huolto
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Missäs sit näitä asiansa osaavia rallipajoja on? Itse vaihdan vaan öljyt jossain 7500km kohdalla, huoltoahan se ei siinä vielä vaadi. Ja varmaankin laatikkoon+moottoriin. Vai kannattaskohan vaihtaa kerralla kaikki litkut?
 

wesa

Subbe wrx
Liittynyt
4 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kyrö
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Salossa olisi tuollainen. http://www.rallyrenteurope.com/ Olin saneraamassa heidän hallia ja täytyy myöntää että on komiat tilat, löytyy myös nelivetopenkki ja rallyartin tavaraa...
 

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

wesa sanoi
löytyy myös nelivetopenkki

Vaan eivätpä RRE:lla siviilivehkeitä tätä nykyä enää penkittele :(.

Ja ennenkuin ensimmäinen kysymys tulee, että miksi ei niin Helkamäen itsensä kertomaa on se et saivat tarpeekseen niistä joistakin kerroista, kun siviiliautojen kanssa oli jotain ongelmia... mitä ne sitten oli, sen tarkempaan ei niitä ruodittu.
Sen sanoi, että viimeisimpänä vastoinkäymisenä oli ollut joku porsas mikä oli poikinut siihen penkkiin.
 

Gooze

Lancer Evolution
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Täällä hieman pohjoisempana...

http://printsport.fi, Lievestuore
http://www.prorex.fi, Mikkeli
http://www.artec-power.fi, Kuopio
http://www.saxspeed.fi, Jyväskylä

Ja etelästä yksi http://www.stmotors.fi, Espoo
 

Yeppe

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2007
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

wesa sanoi
Salossa olisi tuollainen. http://www.rallyrenteurope.com/ Olin saneraamassa heidän hallia ja täytyy myöntää että on komiat tilat, löytyy myös nelivetopenkki ja rallyartin tavaraa...

Ja eivät myöskään tuolla tee huoltoja.
Soitin tuonne ja sanoivat että ainoastaan isompia
remontteja esim. laatikot, koneet ym.
Osia saa heidän kauttaan kuitenkin tilattu
 

wesa

Subbe wrx
Liittynyt
4 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kyrö
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Niin no öljyn vaihdot ja normaalit huollot pystyy kyllä suht pitkälti tekemään itse. http://www.japanimports.fi/ Poltto tekee myös huoltoja mitsuihin ja muihin japanin vehkeisiin, löytyy myös osia.
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Tarzi sanoi
Onko kukaan käyttänyt Evoaan Vehon tai vastaavan merkkiä jälleenmyyvän ketjun huollossa?
Itselläni pian tulossa ensimmäinen huoltokirjan mukainen määräaikaishuolto/öljynvaihto 7500km, jonka teetän varmasti täällä Budapestissä, joten on sitten vertailupohjaa suomalaisiin huoltoihin hintoineen.
Mä olen käyttänyt autoni Muuralan Vehossa. Ainakin palvelu pelaa hyvin ja oletan että ei tarvitse tapella takuun takia. 15000km huolto oli n.270e, 30000km huollon sanoivat maksavan n.350e. Öljynvaihto oli alle 90e. Ei pahaa sanottavaa, päinvastoin, muttei ole ollut mitään ongelmiakaan ollut että ois voinu edes tulla vääntöä takuun tai muun kanssa.
 

Gooze

Lancer Evolution
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

En tiedä varmasti tekeekö, mutta ainakin tieto-taito riittänee huoltoihin. Takuun säilyminenhän edellyttää huolto-ohjelman mukaisten tarkastusten tekemisen -> siihenkään ei enää nykyisin merkkiliikkettä tarvita. (paitsi Mersun osalta, jossa takuu menee heti, jos vaihdat esim. moottoriöljyt itse)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Missäs sit näitä asiansa osaavia rallipajoja on? Itse vaihdan vaan öljyt jossain 7500km kohdalla, huoltoahan se ei siinä vielä vaadi. Ja varmaankin laatikkoon+moottoriin. Vai kannattaskohan vaihtaa kerralla kaikki litkut?

Ei tarvitse vaihtaa kuin moottoriöljyt. Muistaakseni laatikkoöljyjen vaihtoväliksi suositellaan 60 000km. Eihän se tietysti huonoa tee vaikka vaihtaiskin, mutta akuuttia tarvetta ei todellakaan noilla kilometreillä ole.
UltimateIX sanoi
Mä olen käyttänyt autoni Muuralan Vehossa. Ainakin palvelu pelaa hyvin ja oletan että ei tarvitse tapella takuun takia. 15000km huolto oli n.270e, 30000km huollon sanoivat maksavan n.350e. Öljynvaihto oli alle 90e. Ei pahaa sanottavaa, päinvastoin, muttei ole ollut mitään ongelmiakaan ollut että ois voinu edes tulla vääntöä takuun tai muun kanssa.

Kysypäs mitä noihin huoltoihin kuuluu. Eivät ainakaan aikanaan osanneet edes kertoa mistä laskuttavat. Muutenkin Evojen suhteen niin asiantuntematonta toimintaa, että oksat pois. Kerran jäi öljytkin vaihtamatta kun suodatinta ei löytynytkään hyllystä. Tilatut jarrulevyt eivät toisella kerralla sopineetkaan. Huollon jälkeen on kiva kun on naarmuja autossa ja kuuluu kivoja kolinoita alustasta yms yms. Aivan luokatonta toimintaa, auto oli yleensä huonompi tullessa kuin mennessä.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

nokonzok sanoi
Ei tarvitse vaihtaa kuin moottoriöljyt. Muistaakseni laatikkoöljyjen vaihtoväliksi suositellaan 60 000km. Eihän se tietysti huonoa tee vaikka vaihtaiskin, mutta akuuttia tarvetta ei todellakaan noilla kilometreillä ole.

Siks mä ajattelinkin vaihtaa ku nuo orkkislitkut on kuulema aika syvältä. Talvella tuntu, että auto pysähtyy ku vapaalle laitto. ;D Ja ei laatikkokaan tuntunu ihan parhaalta kylmällä...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Siks mä ajattelinkin vaihtaa ku nuo orkkislitkut on kuulema aika syvältä. Talvella tuntu, että auto pysähtyy ku vapaalle laitto. ;D Ja ei laatikkokaan tuntunu ihan parhaalta kylmällä...

Laatikko on kylmänä aina todella kankea. En ole itse kuullut, että noiden orkkis öljyjen kanssa olis mitään ongelmia, mutta kuten sanottu, ei se vaihto ainakaan pahaa tee. Se on pieni hinta siitä, että nukkuu yönsä paremmin :)
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Siks mä ajattelinkin vaihtaa ku nuo orkkislitkut on kuulema aika syvältä. Talvella tuntu, että auto pysähtyy ku vapaalle laitto. ;D Ja ei laatikkokaan tuntunu ihan parhaalta kylmällä...

En mitsusta erikseen tiedä mutta kannattaa muistaa.
Laatikon saa helposti myös rikki jos laittaa liian "liukkaat" öljyt.
 

Gooze

Lancer Evolution
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Jostain foorumilta satuin löytämään Evoon huolto-ohjelman (Service guidelines), siitä näkee tarkastuskohteet ja arvioidut huoltokustannukset. Merkkiliikkeeltäkään ei "ihme" kyllä tätä löytynyt...että mites tätä huolletaan??? -> Brembot oli ainakin hakattu auki oikeen isolla lekalla :peukku. Että niin...
 

ms Frost

HuiHai ix35 (Ex Outlander Turbo)
Liittynyt
13 Elokuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

nokonzok sanoi
ja kuuluu kivoja kolinoita alustasta yms yms. Aivan luokatonta toimintaa, auto oli yleensä huonompi tullessa kuin mennessä.
rest my case..
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

nokonzok sanoi
... Aivan luokatonta toimintaa, auto oli yleensä huonompi tullessa kuin mennessä.
Parempia huoltoja auton kannalta varmasti on, takuuta koetan vaan varjella. Jos ne huoltaa pitkin reisiä sen, ne varmaan myös tykkää sitten korjatakin sitä takuuseen myöhemmin. Ei ne ainakaan voi vedota ettei ole huollettu asianmukaisesti :) Mulla on varaa seisottaa sitä tarvittaessa muutama kuukaus vehon pihassa takuuriidan takia jos tarve vaatii. Jos/kun autoon ilmestyy viripalikkaa, vaihtuu huoltopiste varmasti. En enää sen jälkeen sitä tuolla käyttäisi. Takuuta ei vaan viitsi muutaman kymmenen hevosvoiman takia polttaa, niistä on ilo nopeasti ohi. Edellisestä autosta teho lisääntyi parisataa hevosta ja tuohonkin tottui aika nopeasti.
Ja edelleen, kun Vehossa autoa huollatan, Muuralassa olen saanut ainakin erittäin hyvää palvelua.
 

Yami

Lancer Evolution VIII -05 Porsche 911 Turbo -04
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

UltimateIX sanoi
Parempia huoltoja auton kannalta varmasti on, takuuta koetan vaan varjella. Jos ne huoltaa pitkin reisiä sen, ne varmaan myös tykkää sitten korjatakin sitä takuuseen myöhemmin. Ei ne ainakaan voi vedota ettei ole huollettu asianmukaisesti :) Mulla on varaa seisottaa sitä tarvittaessa muutama kuukaus vehon pihassa takuuriidan takia jos tarve vaatii. Jos/kun autoon ilmestyy viripalikkaa, vaihtuu huoltopiste varmasti. En enää sen jälkeen sitä tuolla käyttäisi. Takuuta ei vaan viitsi muutaman kymmenen hevosvoiman takia polttaa, niistä on ilo nopeasti ohi. Edellisestä autosta teho lisääntyi parisataa hevosta ja tuohonkin tottui aika nopeasti.
Ja edelleen, kun Vehossa autoa huollatan, Muuralassa olen saanut ainakin erittäin hyvää palvelua.
Kyllä noilla rallipajoillakin(esim.printsport, missä minä huollatan) on Mitsubishin maahantuojan lupa huoltaa autoja takuun katkeamatta. Ja hinta on murto-osa, ja osaaminen paljon parempaa kuin useimmilla Mitsun omilla huoltopisteillä.
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Yami sanoi
Kyllä noilla rallipajoillakin(esim.printsport, missä minä huollatan) on Mitsubishin maahantuojan lupa huoltaa autoja takuun katkeamatta. Ja hinta on murto-osa, ja osaaminen paljon parempaa kuin useimmilla Mitsun omilla huoltopisteillä.
Plus samat varaosat huomattavasti halvempia.
 

Evolve8

New Member
Liittynyt
16 Huhtikuu 2007
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Kyllä mäkin suosittelen Printsporttia... Vaihdatin kaikki öljyt, olisko se ollu jotain 250e. Jyväskylän Autobestiä en suosittele. Mulle piti laittaa etujarrut takuuseen, puistavat niin pirusti. Bestin pojat otti levyt irti ja sorvautti ne, Vemic maksajana. Levyt oikeni hieman mutta tärinä paheni taas muutamassa päivässä. Uudestaan Bestille, taas sorvattiin Vemicin piikkiin... Nyt ne on siinä kunnossa että ei hirveesti naurata noi jarrutukset, ne meni ihan pilalle toisessa sorvauksessa. Onko sitten sorvarin syytä vai ei, noita isoja levyjä on vaikee saada suoraks... Vemic ilmoitti että pitäisi löytää sellanen sorvi jossa ne voidaan sorvata auton alla, kiinni ollessaan! No sellasia sorvejahan toki on joka navetan nurkalla... Pyysin jo alunperin uusia levyjä, lupauduin hoitamaan itse asennuksen. (Printsport) Ei käynyt Vemicille, ne pitää sorvata... Nyt ovat maksaneet 2x sorvaukset ja asennukset, olisi varmaan ollut halvempaa antaa vaan ne uudet levyt!

Eli siis Bestin pojat ovat toki vaan sätkynukkeja jonka naruja kiskoo Vemic, tosin aika huonolla tyylillä... Onneksi myyjäliike, Päivän Auto Kouvolassa, yrittää nyt järjestää niitä levyjä. Vemic kun ilmoitti että takuu ei koske kuluvia osia... Sen jälkeen kun olivat 2 remonttia maksaneet! Jarrut tulee kuntoon, tavalla tai toisella... Ja maksaja on joku muu kuin allekirjoittanut! Ihan vaan periaatteesta, jos kerta takuuseen luvataan alunperin, ne myös takuuseen menevät!

En tiedä mitsusta, mutta bemarin malliston ns. lippulaiva on M-sarja. Edellinen auto oli BMW M5 vm -01, sen kanssa kun tuli ongelmia, Laakkosen pojat laitto kaiken kuntoon toteamalla "M-sarjan autoista pidetään huolta, ne kun on meille maineen kannalta tärkeitä autoja..." Olis varmaan pitäny ostaa joku muu mitsu ku Evo, sitä kun ei ainakaan ilmeisesti tarvitse pitää kunnossa... Maahantuojan eikä merkkiliikkeen puolesta!

Että sellasia huoltokokemuksia... :seina
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Ensimmäinen "huolto" (7500km öljynvaihto) takana ja paikallinen (Budapest, Unkari) maahantuojan valtuuttama jälleenmyynti-/huoltopiste veloitti hommasta ~120€ :nykii Elämä on.....

Tuntitaksa, joka veloitetaan joka tapauksessa, näytti olevan 30€/h. Öljy vastaavasti oli senkin edestä kallista :-(
Mitähän mahtaa kustantaa ihan oikea huolto sitten kun pitää jotain oikein tehdäkin? No, pääasia että leimat on kirjassa ja kurat on vaihdettu tulevaa kesää sekä suomen reissua varten.
Homma oli siinä mielessä asiallisen oloista, että hommaa sai seurailla kahvin kera lasiseinän takaa ja palvelu oli paikalliseen palvelutasoon nähden jopa erinomaista...vaikka eivät puhuneet englantiakaan sanaakaan.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Laakkosesta tuli mieleen kanssa positiivinen asia, kun vanhemmat ostivat pari vuotta sitten '02 Audi A4:n. Takuuta autolle on kolme vuotta, joten takuu oli juuri umpeutunut. Noin puolen vuoden päästä (talvella 06) autosta hajosi puola. Noh, vietiin merkkiliikkeeseen näytille ja kertoivat että joihinkin A4:iin on eksynyt viallisia puolia jo tehtaalla. Ilman mitään pyyntöä laittoivat ilmaiseksi puolan kuntoon ja vielä kolme muutakin vaihtoivat :eek: Mielestäni sitä voi kutsua jo asiakaspalveluksi. Nyttemmin vanhemmat ovat katselemassa uutta Audia, eivätkä muualta aio sitä ostaa kuin Laakkoselta Lahdesta.

:eek:fftopic
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

miikka sanoi
Laakkosesta tuli mieleen kanssa positiivinen asia, kun vanhemmat ostivat pari vuotta sitten '02 Audi A4:n. Takuuta autolle on kolme vuotta, joten takuu oli juuri umpeutunut. Noin puolen vuoden päästä (talvella 06) autosta hajosi puola. Noh, vietiin merkkiliikkeeseen näytille ja kertoivat että joihinkin A4:iin on eksynyt viallisia puolia jo tehtaalla. Ilman mitään pyyntöä laittoivat ilmaiseksi puolan kuntoon ja vielä kolme muutakin vaihtoivat :eek: Mielestäni sitä voi kutsua jo asiakaspalveluksi. Nyttemmin vanhemmat ovat katselemassa uutta Audia, eivätkä muualta aio sitä ostaa kuin Laakkoselta Lahdesta.

:eek:fftopic

Tuo on palvelua.
Itse en osta ikinä mitään enään OULUN VEHOLTA.(käytän vain ilmaisen huollon)
Tilasin auton ilman kilven alusmuovin reikiä, tietenkin oli porattu ja liike lupas hommata uuden reijättömän puskurin ei korjattua. Kuinka ollakkaan autonsaanti venyi huollosta, koska puskurin kiinnike oli kuulemma mennyt rikki.
Arvatkaapa mikä oli todellinen syy UUSI PUSKURI OLI HITSAUKSESSA ja nimen omaan lupasivat ehyen puskurin.
Se mikä tässä eniten vituttaa, maksatta n.50000€ autosta ja sitten valehdellaan.
Nytten hitsattu puskuri paikallaan missa maalit lähtenyt käveleen, koska märkä puskuri piti saada kireellä paikallen (jääty sitten talvella) että, eivät jäis valheesta kiinni. Ja kaiken takana on vehon vauriopuolen työnjohtaja.
Ps.sitten valehdeltiin lisää, että hän soitti asistorille ja tehtaalla reijät porataa puskuriin, tokasin vain just lopetin puhelun asistorin kans ennen kuin vastasin sulle. Arvatkaapa missä reijät porataan ASISTORILLA.

Varmaan minusta saa kusipäisen vaikutuksen, mutta mulle ois kelvannyt korjattu puskuri JOS ei ois ruvettu valehteleen.
Pps.Nytten veholla odottaa ehyt puskuri.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Joo, Assistor laittaa noi kilvet. Esim. mulla tota kilven telinettä ei ole. ;) Mitä öljyjä Evoihinne olette laittanu? Mitä ne sinne merkkihuollossa työntää? Ja minä verran pitää öljyä olla mukana et riittää?
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Ensimmäinen "huolto" tehty ja koneeseen meni Motulin 5W-40. Ei menny ku 5 litraa, vaikka eikös tilavuus pitäs olla enemmän...? Mitäs tuohon 15tkm huoltoon kuuluu ja mitä maksaa merkkiliikkeessä? Ku ajattelin teetättää pikkupajalla, jos ei mitään erikoista huoltoon kuulu. ::)
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

15000km huolto meni ainakin Metro-Auto Koskelossa hyvin läpi, huollon tekevä ihminen vaikutti pitkäkokemuksiselta ja huoltokin oli halvempi kuin Veho Muuralassa.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

malinen sanoi
15000km huolto meni ainakin Metro-Auto Koskelossa hyvin läpi, huollon tekevä ihminen vaikutti pitkäkokemuksiselta ja huoltokin oli halvempi kuin Veho Muuralassa.

Mielipiteet ovat kuin p-reikä, jokaisella on omansa, mutta Koskelon Metro-Auto on omasta mielestäni jopa Vehoa huonompi huoltopaikka. En tosin Mitsua ole siellä huollattanut, mutta ei ollut kovin asiantuntevaa ameriikan-Chevrolet osaamista vaikka ovat niitä tuolla huoltaneet yli 20 vuotta. Kaupan päälle jäi huoltokirja leimaamatta ja huollonilmaisin nollaamatta. Pieniä asioista, mutta kertovat jotain yleisestä huolellisuudesta nämäkin kun lisäksi jäi toinen tilatuista huoltotöistä tekemättä. Ei kuulemma testeri näyttänyt abs-vikakoodia niin ei sitten voinut tehdä asialle mitään, vaikka ensimmäisellä jarrutuksella olisi ainakin pitänyt huomata, että tuppaavat rutisemaan omia aikojaan.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Sillä vaan itse ku ei viittis turhasta maksaa, jos tuohon ei kuulu mitään isompaa tai ihmeellisempää. Oljyt vaihtaa kuka vaan ja tarkastaa jotkut kohdat. Laatikko ym. litkut ajattelin vaihdattaa samalla ku 15tkm huollon tekee.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

"Kilpi ja puskurinreijät" keskustelu siirretty toisaalle:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17119
 

ms Frost

HuiHai ix35 (Ex Outlander Turbo)
Liittynyt
13 Elokuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Sillä vaan itse ku ei viittis turhasta maksaa, jos tuohon ei kuulu mitään isompaa tai ihmeellisempää. Oljyt vaihtaa kuka vaan ja tarkastaa jotkut kohdat. Laatikko ym. litkut ajattelin vaihdattaa samalla ku 15tkm huollon tekee.

Takuunsäilymisestä:

http://www.kuluttajavirasto.fi/ostajanoppaat/document.asp?intSiteID=1&intDocID=329
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Hommasin juuri Evo 8:n ja nyt täytyy kysyä, että milloinka siinä on nokkahihnan vaihtoväli? Vehon huoltoneuvoja ei oikein tienny asiasta mitään :eek: Joten sinne on turha viedä sitten autoa huoltoon.... Sitten kyselin toisesta merkkiliikkestä ja sieltä sanottiin , että 90 tkm...mutta huoltokirjassa mainitaan myös 60 tkm. Joten tässä ollaan vähän huuli pyöreenä, että milloin se pitäisi vaihtaa... ja tietysti sitten tärkein, kuinka paljon se yleensä kustantaa??
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Onnea "uudelle" autolle! Mitäs siellä nyt on ku jo vakiona oli ton verran? ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mobil 5w - 50w 4.5 l + suodatin = 120 €

Vemix Tampere
 
M

mikaky

Guest
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

-JP- sanoi
Mobil 5w - 50w 4.5 l + suodatin = 120 €

Vemix Tampere

No siinä on ainakin veloitus ollut kohdallaan :eek: Montakos tuntia tuossa operaatiossa meni, vai oliko tuntiveloitus 90e luokkaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

-JP- sanoi
Mobil 5w - 50w 4.5 l + suodatin = 120 €

Vemix Tampere
Öljy 27,9€/4l,suodatin 9€ (jos tarvike,7€).
Propun tiiviste 0,10€.

Hyvät on katteet.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Muistaakseni työn osuus.... 31,(jotain) €...

.....Lasku autossa postaan(edit) myöhemmin tarkemman erittelyn.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Heppara sanoi
Hommasin juuri Evo 8:n ja nyt täytyy kysyä, että milloinka siinä on nokkahihnan vaihtoväli? Vehon huoltoneuvoja ei oikein tienny asiasta mitään :eek: Joten sinne on turha viedä sitten autoa huoltoon.... Sitten kyselin toisesta merkkiliikkestä ja sieltä sanottiin , että 90 tkm...mutta huoltokirjassa mainitaan myös 60 tkm. Joten tässä ollaan vähän huuli pyöreenä, että milloin se pitäisi vaihtaa... ja tietysti sitten tärkein, kuinka paljon se yleensä kustantaa??

Oliko tuosta jakohihnan vaihtovälistä tietoa ja mitä mahtaa kustantaa ko. operaatio?
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Paljonko Evossa (IX) on tulppien vaihtoväli ja kannattaako laittaa jotain "Mitsun omia/suosittelemia" tulppia vai onko järkeä laittaa esim. Brisk-tulppia tai vastaavaa...?
Eihän 15tkm huollossa ollu vielä mitään isompaa? Ku itse muistelisin, et tarkastuksia pääasiassa tais vaan olla. ::)
Mitäs on 15tkm huollot kustantaneet merkkihuolloissa?
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Paljonko Evossa (IX) on tulppien vaihtoväli ja kannattaako laittaa jotain "Mitsun omia/suosittelemia" tulppia vai onko järkeä laittaa esim. Brisk-tulppia tai vastaavaa...?
Eihän 15tkm huollossa ollu vielä mitään isompaa? Ku itse muistelisin, et tarkastuksia pääasiassa tais vaan olla. ::)
Mitäs on 15tkm huollot kustantaneet merkkihuolloissa?

Et kyllä saavuta tulppien vaihdoilla yhtään mitään hyötyä virittämättömänä, tulpat ovat kunnolliset NGK platinatulpat. Jos/kun auto on viritetty niin kannattaa siirtyä yhtä astetta kylmempiin tulppiin.
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Paljonko Evossa (IX) on tulppien vaihtoväli ja kannattaako laittaa jotain "Mitsun omia/suosittelemia" tulppia vai onko järkeä laittaa esim. Brisk-tulppia tai vastaavaa...?
Eihän 15tkm huollossa ollu vielä mitään isompaa? Ku itse muistelisin, et tarkastuksia pääasiassa tais vaan olla. ::)
Mitäs on 15tkm huollot kustantaneet merkkihuolloissa?

Olikohan 120eur omien öljyjen kanssa.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

malinen sanoi
Et kyllä saavuta tulppien vaihdoilla yhtään mitään hyötyä virittämättömänä, tulpat ovat kunnolliset NGK platinatulpat. Jos/kun auto on viritetty niin kannattaa siirtyä yhtä astetta kylmempiin tulppiin.

Juuri tätä hain, eli vakiot on hyvät ja vaihtovälikin taitaa sit olla luokkaa 60tkm... ::)

malinen sanoi
Olikohan 120eur omien öljyjen kanssa.

No ei oo kyl kallista...Jos nyt ton sit uskaltas käyttää merkkiliikkeessä. :)
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Juuri tätä hain, eli vakiot on hyvät ja vaihtovälikin taitaa sit olla luokkaa 69tkm... ::)

Itseasiassa muistaakseni normaalikäytössä lähemmäs 100tkm
 
Ylös Bottom