Lancer Evojen huollot ja hinnat

Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Ei tuo nyt niin paha homma ollut mitä täällä on annettu ymmärtää. Tosin itselläni ei ole ilmastoinnin roippeita tiellä joten tilaa on hieman enemmän. Paljon ikävämpiäkin remontteja tulee mieleen :)
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Ekalla kertaa olikin jakopäässä äheltämistä,toinen kerta meni paljon helpommin.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Itsellä voisi olla kiinnostusta tehdä, mutta ei ole paikkaa (lämmintä tallia) ja aikaa niin paljoa että saisin tehtyä siinä ajassa
että auto ei kärsi käyttöauton roolista. Eipä mennyt tuollakaan homma ihan putkeen missä teetin kun oli
laturin kiinituspultit niin jumissa että toinen katkesi. Hyvä se on teettää ammattilaisella ;) Kun kumminkaan tuossa munkaan remontissa työnosuus ei ollut kuin 200e kaikkineen.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

puerco sanoi
Itsellä voisi olla kiinnostusta tehdä, mutta ei ole paikkaa (lämmintä tallia) ja aikaa niin paljoa että saisin tehtyä siinä ajassa että auto ei kärsi käyttöauton roolista.

Melkein sama mulla vaikka lämmin talli löytyykin. Joka päivä pitäisi auto olla ajossa ja mulla vielä itse osaaminen huoltohommista on niin säälittävällä tasolla ettei uskalla oikein mitään lähteä korjailemaan.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

puerco sanoi
Eipä mennyt tuollakaan homma ihan putkeen missä teetin kun oli laturin kiinituspultit niin jumissa että toinen katkesi.

Ne tarvitsee irrottaa vain vesipumppua vaihdettaessa muistaakseni.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

:eek:fftopic

Mulla on niin huonoa tuuria vesipumppujen kanssa että ei tulis mieleenkään jättää vaihtamati. Evossakin jos on japanintuonti-> saatettu ajaa vähemmillä glykoleilla-> pumppu saanut vähemmän voitelua-> pumppu kuluneempi. Kyllähän joissakin autoissa saattaa pumput kestää +200tkm mutta ei oo mulla kävellyt moista vastaan.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

mystinengalant sanoi
:eek:fftopic

Mulla on niin huonoa tuuria vesipumppujen kanssa että ei tulis mieleenkään jättää vaihtamati. Evossakin jos on japanintuonti-> saatettu ajaa vähemmillä glykoleilla-> pumppu saanut vähemmän voitelua-> pumppu kuluneempi. Kyllähän joissakin autoissa saattaa pumput kestää +200tkm mutta ei oo mulla kävellyt moista vastaan.
Tuon pumpun voitelun takia itse pidänkin vahvat glygoli seokset eli pakkaskestävyys -35 - (-40) astetta ja vaihdan nesteet noin 3 vuoden välein. On se ainakin GDI:ssä osoittautunut kannattavaksi toiminnaksi, kun 253 tkm ja yli 10v takana ja alkuperäinen pumppu eikä ainakaan vielä vuoda (kop kop) :peukku
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Paljonko menee öljyä evo IV koneeseen?

Suositelkaa myös valmistajaa.. talvi sekä kesäkäyttöön sopiva "yleisöljy" :driver
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

CusCo sanoi
Paljonko menee öljyä evo IV koneeseen?

Suositelkaa myös valmistajaa.. talvi sekä kesäkäyttöön sopiva "yleisöljy" :driver

5W-40 täys- synteettinen menee mainiosti ympäri vuoden. Eikö sen vertaa osaa hakea että kattois ton tilavuuden jostain?
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

CusCo sanoi
Paljonko menee öljyä evo IV koneeseen?

5 litraa pitää ostaa. Laitat koneeseen sen mukaan mitä mittatikku näyttää. Kaikki ei välttämättä tule ulos vaikka joku kohta kirjoittaa ,että tilavuus on 4,7 l.

Jotain 5 -50 vaikka esim Mobil1. (juu....kohta joku sanoo että paskaa on....) vaihda riittävän useasti ja suodatin kans aina samalla.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

taitaa olla ysin akku vaihtokunnossa. ei kummosia nää ensiasennus akut autoissa.. edellisessä meni reilun 2 vuoden jälkee vaihtokuntoon ja nyt tällä on 3,5vuotta ikää. onkohan toi ysin vakioakku huollettava? jotai korkkeja siinä tais päällä olla.. aattelin et kannattaako yrittää nesteillä korjata vai vaihtaako vaan suosiolla uuteen.
ja sit et mikähän uus akku ois jees. niitähä o vissii jotai kevyitä "raceakkujakii" mut tuskin ne normikäytössä on hyviä (mutu)? ..ja kalliita ne taitaa kans olla.
ihan tollanen exide premium vois olla melkei..
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

kävin purkaa akun irti. nestettä siel o iha max rajalla ja korkit on täyttö varte juu. mikä lie haistapaskaorkkisakku lie. uutee kunnollisee vaihtuu ens viikol.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

puerco sanoi
Ja taas hieman osien hintoja:

Camskill : tulpat, raitisilmasuodatin, bensasuodatin ja öljysuodatin setti -> £54

Samat rintajoupilla: Raitis -> 57e, tulpat -> 167e ja suodattimet 20e

Onks noi Camskillin kamat orkkiksia?

BTW, Evon huoltokirjassa on kohta: 16 TARKASTA/TÄYTÄ KALLISTUKSENVAKAIMEN ÖLJYSÄILIÖ? Siis täh? ??? ;D

Kuinkas usein kannattas vaihtaa tulpat ja bensansuodatin? Entä parhaat tulpat? Brisk / NGK?
Vaihdatteko koskaan ohjaustehostimen öljyjä?
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Briskiä ja NGK:ta molempia olen käyttänyt ja kummatkin toimivat. En ole huomannut mitään eroja.

Camskillin kama vaihtelee. Yleensä mainostavat kovasti jos kyseessä on alkuperäisosa.

Omia kokemuksia:
- hihnat tarvikkeita
- jakopään rullat tarvikkeita
- bensansuodatin tarvike
- tulpat tarvikkeita
- jarrulevyt tarvikkeita
- öljynsuodattimet alkuperäisiä

Eli aika turhaa verrata alkuperäisosan hintaa tarvikkeeseen. Vertaisin ennemmin Suomalaisen tarvikeliikkeen hintaa Camskillin hintaan jolloin ollaan jo paljon lähempänä. Esimerkiksi apulaitehihnassa on hinta-eroa Motonettiin verrattuna huikeat 1 euro.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Kiitti tiedosta, pitää etsiä orkkiksia. Onko ainoa vaihtoehto Veho?
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Entä parhaat tulpat? Brisk / NGK?

Parhaista ei hajuakaan mutta mulla on käytössä Denson IKH24, joka on pykälää kylmempi kuin alkuperäinen ja tuntuu toimivan. Iridium tulppa ja hinta luokkaa muutaman kymppiä sarja.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Selailin tämän topicin äkkiä läpi mutta en huomannut mitään puhetta 60tkm huollosta.
Mitäs tohon sisältyy ja onko kovin kallis?
ST-motorsille ajattelin viedä...
Auto siis Evo 9.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Pietari sanoi
Parhaista ei hajuakaan mutta mulla on käytössä Denson IKH24, joka on pykälää kylmempi kuin alkuperäinen ja tuntuu toimivan. Iridium tulppa ja hinta luokkaa muutaman kymppiä sarja.


tuota noin,millos näihin evo yseihin kannattaa tulpat vaihtaa?jos puhutaan perus vireillä olevasta putkisto+ohjelma?
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

M.V sanoi
Selailin tämän topicin äkkiä läpi mutta en huomannut mitään puhetta 60tkm huollosta.
Mitäs tohon sisältyy ja onko kovin kallis?
ST-motorsille ajattelin viedä...
Auto siis Evo 9.

eikö sulla tullu sitä huoltoaikataulua mukaan autossa? a4 lappu. voin skannata ja pistää sulle sähköpostiin jos haluat

huoltopaikka olis vähän lähempänä lohjalla, www.rre.fi
Kannattaa soittaa ja kysyä.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

uusis sanoi
tuota noin,millos näihin evo yseihin kannattaa tulpat vaihtaa?jos puhutaan perus vireillä olevasta putkisto+ohjelma?

mä olen vaihtanu 15tkm välein, en muista mikä mitä huoltokirja sanoo..
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

simonsays sanoi
mä olen vaihtanu 15tkm välein, en muista mikä mitä huoltokirja sanoo..

kuulostaa mun korvaan että aika helvetin usein tuo 15tkm välein.mutta mä en tunne vielä näiden evojen sielun maailmaan niiin hyvin että voisin kyseenalaistaa mitään ;)

tuon mukaan pitäs vaihtaa jo..mittarissa 37tkm.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

uusis sanoi
kuulostaa mun korvaan että aika helvetin usein tuo 15tkm välein.mutta mä en tunne vielä näiden evojen sielun maailmaan niiin hyvin että voisin kyseenalaistaa mitään ;)

tuon mukaan pitäs vaihtaa jo..mittarissa 37tkm.

riippuu myös paljon ajotavasta :D
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

uusis sanoi
tuota noin,millos näihin evo yseihin kannattaa tulpat vaihtaa?jos puhutaan perus vireillä olevasta putkisto+ohjelma?

Huolto-ohjelman mukaan iridiumit 90tkm välein. Omaani aikasempi omistaja vaihdellut noin 10-15tkm välein eli ehkä turhan usein jopa putkivireillä, tosin tulipa nuo itsekin vaihdettua heti kun auton hankin (35tkm).
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Makeko sanoi
kävin purkaa akun irti. nestettä siel o iha max rajalla ja korkit on täyttö varte juu. mikä lie haistapaskaorkkisakku lie. uutee kunnollisee vaihtuu ens viikol.
Itse tänään aamulla kun starttailin evoa, niin tuntu aika nihkeesti kans tuo akku pyörittävän. Kun jouduin kylmänä käyntiin vetää :mad:
Toivottavasti saisin tuohon jo ensi viikolla lohkarin! Pirun pieni toi evon akku on :eek:
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mites se löpösuodatin? Kuinka usein kannattas vaihtaa, seuraava huolto 45tkm ja ajattelin, et vois vaihtaa tulpat ainakin ku vaihdatan samalla kaikki nesteet.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Peke sanoi
Mites se löpösuodatin? Kuinka usein kannattas vaihtaa, seuraava huolto 45tkm ja ajattelin, et vois vaihtaa tulpat ainakin ku vaihdatan samalla kaikki nesteet.

Näyttäs olevan 150tkm toi löpösuodatin.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

simonsays sanoi
eikö sulla tullu sitä huoltoaikataulua mukaan autossa? a4 lappu. voin skannata ja pistää sulle sähköpostiin jos haluat

huoltopaikka olis vähän lähempänä lohjalla, www.rre.fi
Kannattaa soittaa ja kysyä.

Pistän Yv:tä :)
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Ajattelin tuonne soitella öljyn vaihtoa evoon: http://www.akr-sports.fi/
varmaan siviili evojakin kait huoltaa! Ei olis kovin kaukanakaan tuo.
Mietin kanssa että pitäisiköhän peräöljytkin varmuudella vaihtaa, kun kuiteista en löytänyt niitten vaihdosta mitään dokumenttia.
Muita öljyjä olikin ihan hyvin vaihdeltu pieni aika sitten :)
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

nikob sanoi
Mietin kanssa että pitäisiköhän peräöljytkin varmuudella vaihtaa, kun kuiteista en löytänyt niitten vaihdosta mitään dokumenttia.
Muita öljyjä olikin ihan hyvin vaihdeltu pieni aika sitten :)

Paljos sitä peräöljyä femmaan menee? Ysiin meni joku luokkaa reilu puoli litraa, vaihda ihmeessä koska suuresta kustannuksesta ei ole kyse.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Pietari sanoi
Paljos sitä peräöljyä femmaan menee? Ysiin meni joku luokkaa reilu puoli litraa, vaihda ihmeessä koska suuresta kustannuksesta ei ole kyse.

Kutoseen jossa AYC niin ratastoo meni se noin reilu puol litraa kuten myös kulmavaihteeseen.. AYC "pakettiin" en muista minkä verran menee ja sen voi vaihtaa ilman ilmausta. JOS pumpun nesteet vaihtaa ni sitten pitää ilmata. Lootaan tais muuten mennä joku 3l ainakin evo 6.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

cubeqtio sanoi
Kutoseen jossa AYC niin ratastoo meni se noin reilu puol litraa kuten myös kulmavaihteeseen.. AYC "pakettiin" en muista minkä verran menee ja sen voi vaihtaa ilman ilmausta. JOS pumpun nesteet vaihtaa ni sitten pitää ilmata. Lootaan tais muuten mennä joku 3l ainakin evo 6.
Juu kyllä mä noi peräöljyt vaihdatutan samalla, kun ei tie koska viimeksi on. laatikon ja aycn öljyt tuohon on vaihdettu n. 3kk sitten. Mut tuossa kesällä varmaan hankkia tuohon isompi huolto
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Elikä kahden viikon päähän sain ajan tuonne akr sportille, kiirettä pitää heillä kun tunturi ralli oli juuri, ja kuulemma kohta ruotsiin lähtö! Mutta lohkolämmitimen saan jo kiinni keskiviikkona :D
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

onko kellään heittää vinkkiä onko lahdessa/lahden lähellä mitään muuta mitsu(evo 9) huolto paikkaa kuin tuo mega-auto ???

kiitoos :)
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

uusis sanoi
onko kellään heittää vinkkiä onko lahdessa/lahden lähellä mitään muuta mitsu(evo 9) huolto paikkaa kuin tuo mega-auto ???

kiitoos :)

http://www.kolarikorjaamosorsa.fi/ :iws

Okei, zoukkia zoukkia ;D.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

^^Sorry, oli pakko ;D.

Ei kyenny olemaan irti näppiksestä.
Me so sorry :-[.

Edit.: Niin ihan virallinen Subbe-huolto-mesta, ei pidä antaa ton nimen hämätä ;). Ehkä koko etelä-suomen paras paikka minne kannattaa mennä jos Subarun omistaa... olipa kyseessä sitten määräaikaishuolto / mikä hyvänsä.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

onkohan noi ysin vakio sivupeilit paha homma ottaa auki? meni vaan eilen kuskinpuolelta se peililasi rikki.
vaihtoehtona täs nyt ois vaihtaa vaa uus orkkislasi, tai laittaa päälle tälläset: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=113 , tai sit: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=60
tosin edellistä vaihtoehtoa siistimmät ois kyl nää: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=23 ..mut sähkösäätö uupuu.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Kyllä nuo kaksi viimeistä näyttää oikein hyvältä! Tulee race henkee :D
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mulla on tollaset pienet peilit kuten tuossa vikassa linkissä. Muuten hyvät muttei niistä mitään meinaa nähdä... tosin silloinhan on liian vähän vauhtia jos joutuu peileihin katsomaan ;D
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

evo6 sanoi
Mulla on tollaset pienet peilit kuten tuossa vikassa linkissä. Muuten hyvät muttei niistä mitään meinaa nähdä... tosin silloinhan on liian vähän vauhtia jos joutuu peileihin katsomaan ;D



HEH,muuten hyvät muttei niistä mitään meinaa nähdä :D

sittenhän ne varmaan ajaa asiansa helvetin hyvin :p
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Hauskan näköiset ne on verrattuna vakio kokoisiin rekanpeileihin ;D Tietääkseni ainakin ralli kutosissa oli juuri tollaset peilit mutta meikkipeilithän ne kooltaan on.
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

timanttitiskillä 60,5€ orkkis kuskinpuolen peililasi. pitää viel kysellä muuta kautta..
miten lie tuo sit on kiinni ja miten purkaa toi peilihässäkkä..
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Tänään vaihdettiin tuolla: http://www.akr-sports.fi/
Koneeseen uudet öljyt plus suodatin, ja perä öljyt samalla kertaa!
Oikein mukavaa porukkaa siellä oli :peukku
Samalla sai ihailla ralli evoja :D
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

nikob sanoi
Tänään vaihdettiin tuolla: http://www.akr-sports.fi/
Koneeseen uudet öljyt plus suodatin, ja perä öljyt samalla kertaa!
Oikein mukavaa porukkaa siellä oli :peukku
Samalla sai ihailla ralli evoja :D

Paljonkos velottivat?
 
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

CusCo sanoi
Paljonkos velottivat?
190e mutta ei ollut noin paljon käteistä mukana niin sain pienen alennuksen ;D
Tuo öljy oli itsessään jo aika tyyristä mitä laittoivat, samaa Castrollia, mitä N-ryhmän mitsuihin käyttävät!
 
Takaisin
Ylös Bottom