Lancer Evojen huollot ja hinnat

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Löytyykö mistään mitään listaa/taulukkoa milloin mitäkin öljyjä olisi suositeltavaa vaihtaa?
Omaan ysiin oli 82tkm kohdalla vaihdettu kaikki öljyt ja nyt tulee kohta 86tkm täyteen.
Koneen öljyt nyt tuleekin vaihdettua useasti mutta entäs muut?
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Sain vihdoin jakopääremontin hoidettua.
Osat kaverin kautta ihan vähän n.410e (hilut, vesipumppu, hyd.kiristin). Apulaitehihnaa kävin kysymässä mega-autosta niin ois maksanu 136€... Hain sitten motonetistä 15€ vastaavan. Työt tehtiin Stmotorssilla hintaan 640e. Samalla ohjelmoitiin tuo vikavalo pois mikä halus syttyä kun ei ole kattia. :peukku
 

J.S

EVO IX, farkku lankku & Yamaha FZ6-N
Liittynyt
14 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kangasala
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mihinkäs voisi viedä evo 8:n 120tkm huoltoon pirkanmaan alueella kun akr sportsiin ei tällä hetkellä pääse?
 

J.S

EVO IX, farkku lankku & Yamaha FZ6-N
Liittynyt
14 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kangasala
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Voisiko joku lähettää uusimman evon huoltoohjelman minulle s-postiin? Kiitos jo etukäteen!
 

Lamaro

Evo IX -07
Liittynyt
27 Tammikuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

J.S sanoi
Voisiko joku lähettää uusimman evon huoltoohjelman minulle s-postiin? Kiitos jo etukäteen!

Siis hakusessa evo X:n huolto-ohjelma, eikä evo VIII?
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Palaan edelleen siihen, että onko missään mitään selkeetä ohjelmaa kuinka usein noita litkuja pitäis ysistä vaihtaa?
Takakontin ayc purkkiin oli vaihettu öljyt 7tkm sitten ja sillon oli suunniilleen siinä maximin kohdalla korkeus ja pysyny ihan hyvin yli minimin, mutta nyt tänään
taas kattelin sitä nii oli tippunu alle minimin? Onkohan ihan normaalia, että laskee ja pitäiskö jo huolestua kun on alle sen minimirajan?
Paljo ootte maksanu jos ayc litkut on vaihdettu?
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mulla oli auton mukana Ralliartin noita huoltolappuja, niissä oli tehty 4500 mailin kohdalla noita AYC öljyjen vaihtoja.

Tässä jonkinnäköinen lista mitä nuo tuolla Briteissä käyttää melkein joka paikassa.

http://lancerregister.com/attachment.php?attachmentid=196533&d=1321437381
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mmm joo kiitti tosta linkistä. n.7tkm sitten oli kaikki litkut vaihdettu. Just vaihoin koneeseen mut täytynee noi ayc litkutki vaihtaa vielä.
Löytyykö jostain jonkunlaiset ohjeet miten noi saa vaihdettua?
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Kyllä se pintaki näköjää nous melkee maksimiin kun anto auton seistä jonku aikaa.
Täytyis ne litkut silti vissiin vaihtaa.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Muistaakseni 45tkm oli ayc-hydraulipiirin vaihtoväli, 4500 mailia taas sen perässä olevan AYC-väliaineen vaihtoväli. Eipähän toi ATF tossa hydraulipiirissä miksikään mene, kuhan tsekkailee pintaa silon tällön.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

faior sanoi
Muistaakseni 45tkm oli ayc-hydraulipiirin vaihtoväli, 4500 mailia taas sen perässä olevan AYC-väliaineen vaihtoväli. Eipähän toi ATF tossa hydraulipiirissä miksikään mene, kuhan tsekkailee pintaa silon tällön.

Joo turha niitä nesteitä on joka viikko tuonne ohjauspuolelle vaihtaa. Sen lukkopakan nesteet tosiaan kuluu nopeammin.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Eilen selailin noita juttuja foorumeilta. Oon ihan sekasi kui monee paikkaa tos pitää öljyt vaihtaa yleensäkin?
Monet eri litkut sieltä takapäästä löytyy? Saisko joku fiksu laitettua jonku listan kaikista paikoista ja mitkä noista on periaattessa mahoton
vaihtaa kotioloissa ilman "oikeita" vehkeitä?
Rupes taas tuntuu siltä, että tuli hankittua liian tekninen auto. :D
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

emsii sanoi
Eilen selailin noita juttuja foorumeilta. Oon ihan sekasi kui monee paikkaa tos pitää öljyt vaihtaa yleensäkin?
Monet eri litkut sieltä takapäästä löytyy? Saisko joku fiksu laitettua jonku listan kaikista paikoista ja mitkä noista on periaattessa mahoton
vaihtaa kotioloissa ilman "oikeita" vehkeitä?
Rupes taas tuntuu siltä, että tuli hankittua liian tekninen auto. :D

No, selitetään vielä kerran.

AYC-hydraulipiiri on siis tämä jossa on toi purkki takakontissa jossa on min ja max-merkitty. Tähän siis vaihdetaan n. 45tkm välein tai myöhemmin öljyt, ja pinta heittelee ajossa ja on normaalia, yön yli seisoessa pinnan kuuluukin olla korkealla jos aamulla katotaan ennen käynnistystä, mielellään siis yli minimin kuitenkin ainakin ajossa. Ton vaihtoon suosittelen käymään merkkiliikkeessä missä asianmukaset vehkeet ilmaamiseen, eli jos kokonaan vaihdetaan nesteet niin aukastaan perästä ja keskitasauspyörästöstä nipat ja pyöritetään pumppua MUTII-laitteella käsin ja lisätään sitä mukaa nestettä takakontin purkkiin ja niin, ettei ilmaa vedä välistä missään vaiheessa.. eli siellä pitää olla kokoajan näkyvillä ainetta, liikkeessä pitäis tietää miten se hoidetaan, mutta kannattaa olla paikanpäällä ja kattoa että varmasti ilmaavat oikein ja kaikki nipat käy auki ja ilmat poistuu välistä. Joku voinee tarkentaa pitääkö ton MUTII-laitteen kanssa myöskin ajaa autolla renkaat ilmassa ja käännellä eturenkaita? Mulle jäänyt hieman epäselväksi.. liikkeessä maksaa jotain 150euroa muistaakseni tuo operaatio. Ton voi suorittaa myös Evoscannin kanssa jos vaan saa pumpun pyörähtämään.. tai sitten kaasupolkimella pumpun saa myös pyörimään hetkellisesti, ja auton pitää olla ilmassa loppuilmausta varten, käännellä rattia ja ajaa n. 20-40kmh jotta pumppu pumppaa ainetta myös keskitasauspyörästöön ja nipat auki vuoronperään kunnes ilmaa ei tule.

Sitten on toinen AYC-neste jota kutsutaan väliaineeksi, se sijaitsee perässä ja siellä on merkattu AYC-tekstillä mistä propusta tulee nuo ATF-hydraulinesteet ulos, tätä ei tarvi ilmata ja voi tehdä kotonakin ihan itse jos vaan saa auton ilmaan ja proput auki, täyttöproppu on vähän kinkkisessä paikassa apurungon ja varapyöräkotelon välissä, pitää olla truutta jossa sopiva letku joka taittuu ahtaassa välissä hyvin täyttöreikään, muistaakseni litran purkki riittää tähän operaatioon mainiosti. Ja sinne menee siis samaa nestettä kun takakontin hydraulipiiriin, jotain mitsun omaa ATF-öljyä jota saa tiskiltä, olikohan 20euroa litra.

Sitten perässä on myös tietysti peräöljy, GL5-aine sopii sinne mainiosti, tähänkin merkattu DIFF-merkinnällä proppu josta poistuu öljyt, muistaakseni 24mm avaimella avattava suoraan siinä perän alla, täyttöproppuja on kaksi ja molemmat sivulla takaa katsoen vasemmalla puolella.

Eli kolme öljyä - peräöljy, AYC-hydraulipiirin öljy ja AYC-väliaine perämurikassa.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Noni toi selkeyttikin aika paljon. Eli kannattais se väliaine vaihtaa jos viime vaihdosta tulee kohta 8tkm.
Siitä taiski löytyä jotkut ohjeet lancerregisteristä.
Mitäis muita paikkoja on vielä mihin öljyt pitää vaihtaa muuta kuin itse moottori ja laatikko?
Tarkotus ei oo kysellä mitään tyhmiä vaan kiinnostaa oikeesti tietää.
Edelliset ollu kuitenki ihan perus etuvetoja ilman lukkoja jne.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Evo IX jakopäähuolto ajankohtainen. Kysymys: kannattaako käyttää tarvikeosia vai alkuperäisiä? Kilometrejä autoon ei vuodessa paljon tule ( 5.5vuotta ja 40tkm :)) joten ikä on myös tulevaisuudessa vaihtovälin rajaava tekijä. Eli sen 5-6 vuotta jakopään pitäisi pyöriä sinne uusituilla osilla.

Tämän perusteella olen kallistumassa orkkisosiin. Olen myöskin kuullut että jollakin valmistajalla remmissä parempi takuu kuin alkuperäisessä.
Kokemuksia/ kommentteja tarvikeosilla tehdystä jakopäähuollosta VS orkkisosat?
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

ewopower sanoi
Evo IX jakopäähuolto ajankohtainen. Kysymys: kannattaako käyttää tarvikeosia vai alkuperäisiä? Kilometrejä autoon ei vuodessa paljon tule ( 5.5vuotta ja 40tkm :)) joten ikä on myös tulevaisuudessa vaihtovälin rajaava tekijä. Eli sen 5-6 vuotta jakopään pitäisi pyöriä sinne uusituilla osilla.

Tämän perusteella olen kallistumassa orkkisosiin. Olen myöskin kuullut että jollakin valmistajalla remmissä parempi takuu kuin alkuperäisessä.
Kokemuksia/ kommentteja tarvikeosilla tehdystä jakopäähuollosta VS orkkisosat?

Ehdottomasti alkuperäisosilla jo mielenrauhan takia. Jos noinkin vähän kilometrejä tulee (ja on nuuka kaveri) niin seuraavassa vaihdossa vaihtaa pelkät hihnat ja ehkä hydraulikiristimen. Noi laakerit kun ei vanhene :) Lisäksi vaihtotyötä nopeuttaa jos ei tartte vaihtaa tuota ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeen takana olevaa rullaa.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

artova sanoi
Ehdottomasti alkuperäisosilla jo mielenrauhan takia. Jos noinkin vähän kilometrejä tulee (ja on nuuka kaveri) niin seuraavassa vaihdossa vaihtaa pelkät hihnat ja ehkä hydraulikiristimen. Noi laakerit kun ei vanhene :) Lisäksi vaihtotyötä nopeuttaa jos ei tartte vaihtaa tuota ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeen takana olevaa rullaa.

Ajattelin kuitenkin vaihdattaa kaikki mahdolliset "hilppeet" mitä kuuluu. En ota minkäänlaista riskiä. Vaihtoväli 5-6 vuotta ;D Toki saita mies mutta ostan ruokaa vaikka "punaisella leimalla" varustettuna sen vuoksi että EVO saa sitä parasta mahdollista :p
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Jep, pitkälti itsekin samoilla linjoilla ;D

Tarkoitin, että jos nyt vaihtaa kaiken mahdollisen, niin 5 vuoden päästä, jos kilsoja tosiaan alle 40000 edellisestä rempasta, niin voi mielestäni pistää pelkät uudet hihnat ja mahdollisesti kiristin patruunan.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Evo 9, 60tkm huolto, paikkana ST-Motors.

Huoltoon sisältyi kaikkien nesteiden vaihto voimansiirtoon, pl. AYC-litkut, jotka vaihdettiin edellisessä huollossa.
Samalla vaihdettiin jarrupalat, jarru- ja kytkinnesteet, teräspunosletkut, uusi Lambda ja tupakansytyttimen hajonnut pohja toimivaan.

Vein omat voimansiirron öljyt, jarruosat ja Lambdan:

Vaihdelaatikkoon - RED LINE MT-90 Synkroniöljy
Takaperä ja jakolaatikko - RED LINE 75W90 Gear Oil hypoidiöljy
HEL Performance -teräspunosjarruletkut
StopTech Evo 5-9 jarrupalat (etu/taka)
Motul RBF600 jarruneste
Denso DOX-0314 lambda, Evo IX

Lisäksi oli moottoriöljyt, suodatin, etuperän öljyt ja raitisilmasuodatin sekä pientarvikkeet.

Hintaa huollolle tuli yhteensä 512€, josta työn osuus 400€. Omat osat kustansivat 532,55€.
Yhteensä siis 1044,55€
 

Lamaro

Evo IX -07
Liittynyt
27 Tammikuu 2006
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Evo IX, 88tkm kohdalla kytkimen vaihto, paikkana LF-Motors Espoo

490e Työt
100,75e Motul Gear 300 vaihteistoöljy
15e jäähdytysneste
20e ATF SPII mitsu oem

Yhteensä 625e sis alv.

Paikasta ei mitään huonoa sanottavaa. ACT:n kytkin+vauhtipyörä tuli myös heidän kautta. Yhteydenpito toimi loistavasti.
Tekevät hommia myös vkl, joka erittäin hyvä, koska ainakaan itselle ei viikolla sovi juuri koskaan.
Voin siis hyvällä omallatunnolla suositella paikkaa. Soittelivat myös perään ja kyselivät miten pelittää jne. Tuonne vien autoni myös tulevaisuudessa. :peukku
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Evo IX, 67500 huolto ja öljynvaihto sekä samalla lohkolämppärin asennus, paikkana LF-Motors Helsinki
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45532.0

Normaalin öljynvaihdon (Motul) ja huoltojen lisäksi siis lohkolämppärin, haaroitussarjan ja sisäpistokkeen asennus jäähdytinnesteiden vaihdon kera.
Lisäksi lisättiin hiukan AYC-nestettä kun nestepinta oli alle minimin.

Lohkolämppärin asennus nesteineen 129€, huoltotyön osuus öljyineen ja tarvikkeineen 145,2€.
Kaikki yhteensä siis 274,20€ kun lohkolämmittimen kaikki osat tulivat itseltä.

Ensimmäisen kokemuksen perusteella homma toimi erinomaisesti ja voin varauksetta suositella tätä paikkaa. Ainakin itse vien jatkossa Evoni mieluummin tänne kuin ST-Motorsille runnottavaksi. Yhteydenpito toimi hyvin, tehdyt toimenpiteet käytiin tarkasti läpi lohkolämppärin johtojen reittejä ja kiinnityksiä myöten. Kerrankin asennukset oli tehty asiallisesti ja autoa vahingoittamatta, mikä ei näköjään kaikille huoltopaikoille ole ihan itsestäänselvyys. Palvelu oli paljon keskivertohuoltamoita parempaa ja auto jopa haettiin ja palautettiin kotoa maksutta ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Tarzi: ja blommiki varmaa otettii lohkosta pois toisin kuin toisen firman toimesta tehtynä? :)
Halpa oli mielestäni :peukku
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Heh, niinpä :) Edellisessä huollossa jarrupalojen, -letkujen ja -nesteiden vaihdon yhteydessä oli jarrusatuloiden maalipinnat pilattu niin huolella, että ihan heti ei tee mieli viedä siihen toiseen firmaan. Harmittaa etten tajunnut autoa hakiessani silloin tarkastaa niitä kun siinä oli ihan riittävästi muutakin säätämistä (auto ei ensin käynnistynyt lainkaan, mutta liittyi ajonestolaitteeseen) vaan huomasin vahingon vasta myöhemmin viikolla autoa pestessäni. Öljynsuodatin ja proppukin oli kuulemma vedetty niin tiukalle, että kierteet oli ottaneet kipeää ja suodatinta/proppua ei normaaleilla työkaluilla saanut irti. Onneksi nyt on parempiakin vaihtoehtoja tarjolla, kaiken lisäksi varsin kilpailukykyiseen hintaan.
 

madmike

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
-
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Jakohihna, vesipumppu, moniurahihna/kiristimen laakeri jne vaihettu Autohuolto M Pulkkisella hintaan 200€ (osat Camskilliltä 300€) :)
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

mikko6 sanoi
Jakohihna, vesipumppu, moniurahihna/kiristimen laakeri jne vaihettu Autohuolto M Pulkkisella hintaan 200€ (osat Camskilliltä 300€) :)

:peukku

Pulkkinen hoitaa hommat.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Markuksella http://www.maahu.fi/ teetetty X:n öljyn- jarrunesteen, puslien vaihtoa ym. huoltoa.
Hinta on ostajan ja myyjän välinen sopimus, mutta ei vaikuttanut aivan kalleimmasta päästä olevan :) Varsinkin paljon Evokokemusta omaavalta huoltoliikkeeltä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

MrBlop: tuu huomenna näyttämään koivuhaan teboilille tota. Urran ei ole paikalla niin ei tule ihan sitä kriittisintä nussutusta maalipinnasta mutta kyllähän se ny kuvan puolesta vaikuttaa ihan asialliselta :)
 

MrBlop

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2013
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

mystinengalant sanoi
MrBlop: tuu huomenna näyttämään koivuhaan teboilille tota. Urran ei ole paikalla niin ei tule ihan sitä kriittisintä nussutusta maalipinnasta mutta kyllähän se ny kuvan puolesta vaikuttaa ihan asialliselta :)
Vois yrittää päästä mestoille, kunhan duuneilta vaan kerkee.. :driver
Urranin maine näyttää olevan kyl aika kova auton maalipintojen suhteen :D
 

tontsa78

ex Evo ix
Liittynyt
18 Lokakuu 2012
Sijainti
Helsinki
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Terve.
Oisko kellään tietoa pääkaupunkien evojen huolto paikoista. St-motors vissiin ainoa tällä hetkellä, mut kuullu niin paljon huonoja kokemuksia paikasta. Ja delta-auton voi kans unohtaa.

Mun ysissä kohta kytkimen vaihto edessä :seina
 

mitsuevo

E7 E85
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Tontsa78 sanoi
Terve.
Oisko kellään tietoa pääkaupunkien evojen huolto paikoista. St-motors vissiin ainoa tällä hetkellä, mut kuullu niin paljon huonoja kokemuksia paikasta. Ja delta-auton voi kans unohtaa.

Mun ysissä kohta kytkimen vaihto edessä :seina

Kannattaa kysyä evo harrastajilta tuota kytkimen vaihtoa ym. Hinnat karanneet aika käsistä täällä pk-seudulla ja tod. näk. jälkikin parempaa.

Itseäkin voisi kiinnostaa ko. homma, jos ei älytön kiire.
 

tontsa78

ex Evo ix
Liittynyt
18 Lokakuu 2012
Sijainti
Helsinki
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

mitsuevo sanoi
Kannattaa kysyä evo harrastajilta tuota kytkimen vaihtoa ym. Hinnat karanneet aika käsistä täällä pk-seudulla ja tod. näk. jälkikin parempaa.

Itseäkin voisi kiinnostaa ko. homma, jos ei älytön kiire.

Joo ei sil vielä mikään kiire ole, kun ei luistakkaan. ottaa vaan tosi ylhäältä kiinni ja alkaa tuntuu siltä, et kohta vaihto edessä. vakio kytkin kyseessä.
 

works

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2012
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

mitsuevo sanoi
Itseäkin voisi kiinnostaa ko. homma, jos ei älytön kiire.

Valmistelen tässä omaa ysiäni myyntiä varten ja kuskin puoleinen etutolppa on alkanut rutisemaan, liekö siellä tolpan päällinen ole tullut tiensä päähän. Camskilliltä varmaankin saa osat, mutta kukahan nuo pyöräyttäisi kiinni pääkaupunkiseudulla? Ja jos diagnoosini ei ole oikea, onko paikkaa missä sitä voi luotettavasti käydä näyttämässä?
 

tontsa78

ex Evo ix
Liittynyt
18 Lokakuu 2012
Sijainti
Helsinki
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

MrBlop sanoi
Tää nyt varsinaisesti kuulu huoltosetteihin, mut en parempaa paikkaakaan keksinyt.. sori :)

Vaikka merkkiliikkeitä aina haukutaankin (ja ikävä kyllä ikävän monista syistä), niin pakko kehua Länsiauto Vantaan toimintaa oman Evoni korjauksien suhteen.
Homman nimihän oli se, että joku erittäin vittumainen kusimulkku päätti jyrätä Lancerini talonyhtiömme parkkipaikalla livistäen vielä mestoilta jättäen erittäin runnelun Evoni ilman jälkiselvittelyjä.
No yberpaniikissa auto päätyi Länsiauto Espooseen erittäin suurien ennakkoluulojen kanssa.

Isoa plussaa ko. puljun henkilökunnalle ihan alusta asti hommien hoidosta. Sanoivat suoraan,että tuon isommalla takasiivellä varustetun perhe sedanin osien odotteluun on syytä varata "hieman" aikaa. Tämä ei ole kaikille paikoille omien kokemuksien mukaan ole ihan itsestään selvyys.
Vaikka itse tietäisi käytännön, niin on aika veemäistä kuunnella lupauksia viikon korjauksista tms. ja sitten odotellan se nelinkertainen aika valmistumista.
Pitivät myös hyvin yhteyttä vajaan kuukauden kestäneen korjausoperaation ajan.
Lisäksi (SE TÄRKEIN HOMMA!!) mikä itseäni eniten miellyttää, niin lopputulos ainakin omaasilmää miellyttävä, okei,alkuperäiset pellit lähti perästä, mutta minkäs teet (kun kaikki eivät näköjään osaa peruutella pysäköityjen autojen keskellä PRKL!!), saivat paikattua mielestäni hyvin itänaapurin kuorkkikuskin aihettamat vahingot.
Korjaussumma oli taas aika ööö tähtitieteellinen X 100, mutta vakuutusyhtiöni IF hoiti omansa omavastuuta lukuunottamatta ilman ongelmia.

Kai tässä jopa joutuu suosittelemaan Länsiauton työnjälkeä ilman varauksia
Ensimmäinen kerta itsellä, kun työnjälki on ollut hyvä merkkiliikkeen korjauksien jäljiltä.
Kaikki jaksavat(minä myös :D) aina mainita huonot puolet, niin siksi ajattelin itse tuoda myös positiivisen kokemukseni julki... :)

Parhaimman värinen evo sulla. :peukku Itsekin etin sinistä silloin, kun olin evaa ostamassa, mut ei löytynyt hyvää. ja oli aika kova evo kuume.. :driver
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

works sanoi
Valmistelen tässä omaa ysiäni myyntiä varten ja kuskin puoleinen etutolppa on alkanut rutisemaan, liekö siellä tolpan päällinen ole tullut tiensä päähän. Camskilliltä varmaankin saa osat, mutta kukahan nuo pyöräyttäisi kiinni pääkaupunkiseudulla? Ja jos diagnoosini ei ole oikea, onko paikkaa missä sitä voi luotettavasti käydä näyttämässä?

Kallistusvakaajan kumit pitävät myös narinaa ,jos ovat kuluneet. Suihkauta kumin ja vakaajan väliin jotain liukastetta ,jos ääni pienenee tai katoaa kokonaan niin kumit alkavat olemaan vaihto kunnossa.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

kun oon jo kerennyt spämmäämään tän koko topikin niin jatkan vielä vähäsen, haluan tohon seiskaan vaihtaa kaikki muut öljyt paiten ne ayc öljyt kun ovat vaihdettu 4tkm sitten enkä ole asiaan kerennyt vielä riittävästi perehtymään.

MITÄ öljyä te suosittelette siis moottoriin sekä etu/takaperään ja vaihdelaatikkoon?

mitä kytkintä mun kannattais alkaa metsästämään? varaudunko vaihtamaan myös vauhtipyörän? auto tulee pysymään vakiona! ellei pysy niin hommaan jotain ruuhkassa raastavaa sitten, nyt haluan että sillä vois esim emäntä ajaa tarvittaessa.

Onko olemassa näiden huoltoon ja korjauksiin liittyvä vastaava topikki kuin tämä vai pitäisikö sellainen tehdä?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

TimoI sanoi
kun oon jo kerennyt spämmäämään tän koko topikin niin jatkan vielä vähäsen, haluan tohon seiskaan vaihtaa kaikki muut öljyt paiten ne ayc öljyt kun ovat vaihdettu 4tkm sitten enkä ole asiaan kerennyt vielä riittävästi perehtymään.

MITÄ öljyä te suosittelette siis moottoriin sekä etu/takaperään ja vaihdelaatikkoon?

-Castrollia joka paikkaan , koneeseen 5w-40 , vaihda ne AYC nesteetkin.

- Soita tuonne jos ei ole liian pitkämatka : http://www.akr-sports.fi/web/akrsportsyritys_1.htm
mitä kytkintä mun kannattais alkaa metsästämään? varaudunko vaihtamaan myös vauhtipyörän? auto tulee pysymään vakiona! ellei pysy niin hommaan jotain ruuhkassa raastavaa sitten, nyt haluan että sillä vois esim emäntä ajaa tarvittaessa.

Vakio levy + orkkis asetelma tai RA asetelma
 

-JPA-

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2013
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Kuuluuko RalliArtin / Evo X:n 7500 km välein tehtävään "öljynvaihtohuoltoon" mitään muuta tuon moottoriöljyn+suodattimen vaihdon lisäksi?

2009/2010 kun RalliArt tuli myyntiin, niin joissakin ensimmäisissä autoissa jäi 7500 km öljynvaihto tekemättä. Huoltovälin kuviteltiin olevan 15 tkm.
Omaan autoon on kuittien mukaan vaihdettu öljyt ensimmäisen kerran ~7500 km kohdalla, mutta sitten onkin päästelty 15 tkm seuraavaan huoltoon. Siitä eteenpäin sitten onneksi 6kk/7500 km välein huollettu.

On muuten surkea esitys tuo huoltokirja. Esim. Subarun huoltokirjasta löytyy selkeästi taulukosta eri km/kk välein tehtävät toimenpiteet.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Eipä kuulu. Sithän on se vähän isompi huolto 15tkm välein ( suomeksi joka toinen öljynvaihto) ja 30tkm välein.
 

-JPA-

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2013
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Mani sanoi
Eipä kuulu. Sithän on se vähän isompi huolto 15tkm välein ( suomeksi joka toinen öljynvaihto) ja 30tkm välein.

No eipä tehty Teltta-Autossa sitäkään vähää...

Hammaspeikko oli hyökännyt asentajan kimppuun ja huolto siirtyi ensi vuodelle.
Tietenkään peruuntumisesta ei ilmoitettu mitään. Onneksi ei mennyt kuin puoli tuntia hukkaan.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

evo 7 öljynvaihto

-vaihdelaatikko
-kulmavaihde
-etuperä
-takaperä
-ayc öljyt
-moottoriöljyt+suodatin

tarvikkeet noin 240e-260e+2h-3h töitä

=n:400e, tekijänä http://www.akr-sports.fi/

jos hinta-arvio pysyy niin oon melkosen pöllämystynyt hintatasosta, olin varautunut vajaan tonnin remppaan. delta-autossa evo9 ohjehinta pyöreen tonnin...
 

mitsuevo

E7 E85
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

TimoI sanoi
evo 7 öljynvaihto

-vaihdelaatikko
-kulmavaihde
-etuperä
-takaperä
-ayc öljyt
-moottoriöljyt+suodatin

tarvikkeet noin 240e-260e+2h-3h töitä

=n:400e, tekijänä http://www.akr-sports.fi/

jos hinta-arvio pysyy niin oon melkosen pöllämystynyt hintatasosta, olin varautunut vajaan tonnin remppaan. delta-autossa evo9 ohjehinta pyöreen tonnin...

Mitä vit.. öljynvaihtohuolto TONNIN deltassa? Vai unohtuiko listasta joku isompi työ? Tossa hommassa ei todellakaan mene 2 tuntia enempää vaikka kuinka nysvää.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

deltassa vois kuulua samaan huoltoon jäähdytysnesteenvaihto tms, seuraavaksi oli samat setit jakohihnanvaihdolla 1450e.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

TimoI sanoi
evo 7, flekti huutaa kokoajan kun virrat päällä. käynnistettäessä muutaman sekunnin viive, sama sammuttaessa. tehäänkö näihin jotaki modeja välijäähdyttimen takia vai onko ohjausboksi sökö? kaikki toimii noin muuten. lämpömittari nousee suht vikkelään ja jää karvan alle puolenvälin.

ja oliko tämä oikea topic kysyä tästä?
 

Mittaaja

Member
Yritys
Liittynyt
18 Huhtikuu 2009
Vs: Lancer Evojen huollot ja hinnat

Putki olisi valmis ...NSA ei kerkee lukee Hotmail posteja ...ja niinpä se ei toimi:)
Laita puhelinumero privalla.
 
Ylös Bottom