Lancer Glxi HB vm.90 jarrulevyjen vaihto

H

hopeahuoli

Guest
Pitäis vaihtaa otsikossa mainittuun lanceriin jarrulevyt (eteen). Mulla on suurinpiirtein käsitys siitä miten homma tapahtuis siitä pitää vissiin pyörännapa irroittaa. Tahtoisin saada neuvoja/vinkkejä/kommentteja kyseisestä urakasta, onko miten työläs urakka? Mitä ongelmia siinä voi tulla? Entä miten se tarkalleen ottaen tapahtuis? Tällä ois aika kiire!
 
Kunnon vääntiö,ja siihen väh. metrin pitunen jatkovarsi.
Ykkönen silmään,käkkäri kireelle.
Löystytät navan pultin (voi olla TODELLA jumissa,mömmöjen suihkiminenkaan ei ole pahasta).
Pyörä irti.
Satula irti,roikkumaan sivustalle.
Iskarin alapää irti.
Napamutteri kokonaan irti.
VAROVASTI väännät levyä itsees päin,samalla kevyesti naputtaen/työntäen vetaria mottia kohti.
Isoa väliä ei jää,mutta pitäisi mahtua pois sieltä navasta.
Kun irtoaa,VARO ettei lipsahda vetari itsees päin,muuten irtoaa laatikosta jolloin nesteetkin lähtee valuun.
Vetari "kireelle" mottiin nähden,jonkunlainen sitominenkaan ei ole pahaksi.
Takapuolelta levyä pultit auki (taas varovasti,ettei katkea).
Nyt levyn pitäisi lähteä irti,tosin voi olla tiukassa.
Kasaus päinvastasessa järjestyksessä,kuparitahna kierteitten,levyn kosketuspintojen yms välissä ei olisi myöskään pahitteeksi.

Ongelmia voi tulla,jos pultit umpiruosteessa (kannattaa katsoa ennen remppaa,jos ovat huonossa kunnossa niin varata varmuudeksi uudet.Eikä sitten perus"MOTONET"pultteja,vaan oikean kovuusluokan!)
Jotain Rost-Offia yms,kuparitahnaa,KUNNON työkalut,ehkä laakerirasvaakin (niin voi "lisätä" laakereihin jos näyttävät kuivilta).

Ja reilusti AIKAA,sekä hermoja..
 
Takaisin
Ylös Bottom