Lancer GTI -93, Febiz

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kyllä nuo mustat valot sopii täydellisesti mustaan autoon. Meillä on täällä kolmessa autossa samanlaiset. Harmaassa ja mustassa Evossa ja yhdessä 1.6:ssa. Pitää varmaa tuohon omaankin hommata tuollaiset ;D

AntiDrizztus sanoi
Mistäs noita takavaloja saapi? :)

Uudesta-Seelannista ja Englannista ainakin. Maksaa ~200e + rahdit sun muut.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Hieno homma, että jälki miellyttää nyt!

Sun karma alkaa kuulostamaan samalta kuin itselläkin... ;D Osumia on tullut ihan riittävästi itsestä riippumattomista syistä ja koputan puuta joka kerta, kun tällaisia menen laukomaan ääneen, ettei vaan seuraavaa kertaa tulisi ihan pian...
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Ei tietenkää. ::) Ikinä ei oo tullu noist modailuista mitää ongelmia, eikä tuu ;D
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kerros tyhmälle missä se EGR on siä Lancerin imusarjassa? Vaatiko toi tulppaus mitään erikois toimenpiteitä, toisin sanoen how did you do it? Aattelin jos joskus ittekki sais senkin tulpattua..
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Se on toi osa, joka on vasemmassa alakuvassa oikeessa alareunassa. Paikalla ollessaa se on ~15 cm kaasuläpän alapuolella ja toi kello osottaa suoraa eteenpäin. Kiinnityspultit avataan siitä kusipojan säiliön puoleiselta sivulta. Tein ite sinne välii vaa umpinaisen rosterilätkän ja laitoin kellon takas paikoillee, mut vielähän mä en tiiä miten mun patentti toimii.
Konehuneen osia.JPG
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Hatun noston arvoinen suoritus toi verhoilu. :peukku

Monelta utokorjaamoiltakin ja tarvikeliikkeistä varmaan löytyy sellaset pihdit ja koukkuja jotka saa puristettua lenkiksi.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kiitos kiitos. :)

No nyt se on kuitenki jo kiinnitettu nippusiteillä. Niitäkin meni muuten pelkästää takapenkkii lähemmäs 100 kpl. :eek:
Muutenki täytyy todeta, että nyt ymmärrän ihan hyvin, miks 1000 euroakaa ei välttämättä meinaa riittää sisustan verhoiluttamisee ammattilaisella.
 

Tonde

BMW 325xi
Liittynyt
14 Lokakuu 2005
Sijainti
Lahti city
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Ohhoh. Nyt on taas vaivaa nähty. :nykii Hyvä että mamman sodanaikasella ompelukoneellakin keikkaa riittää. Saman innon, ku sais kouluhommien loppurutistukseen vielä vai? ;D Mutta :peukku
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Joo no aattelin eka rutistaa ton liikenteesee. Sen takiahan mul onki nyt niin hyvin aikaa ropailla, ku pitäs naputella opparia. ;D
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Ilmottele sit mitä meni varttimaililla ni voin vähä vertailla millänen mopo ittellä on ;D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Mitäs aikoja on tullut aikaisemmin ja mitä on tavotteena?

Ite piiskasin Gti:n 16.2s muistaakseni. Lakesteelin koko putkisto ja Apexin suodatin.
Ei ollu niillä ainakaan suurta merkitystä vakioon nähden. Vaikka tuntuikin vääntävän paremmin. :-\

Ehkä se suurin merkitys löytyy kuitenkin ratin ja penkin välistä. ;D
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Sama 16,2 sek paras tähän mennessä. Samat virit ku sulla, about ;D
Ei mittee isompia tavotteita, kunhan vertailen aikoja..
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kyllähän tol ois kiva päästä lähemmäs 16 sekuntia. Muistelen, että joskus ajoin 16,5 sek. mutta oon mä viihtyny joskus jopa 17,9 sek. :'( Tai itseasiassa en oo ajanu varttimailia, vaan tasan 400 metriä.
Oon ajellu noi aina Lappeenrannan lentokentällä ja siellähän voi testata huippunopeudenki. Parin kilsan matkalla paras nopeus tuli ekalla kerralla, 186 km/h ja viimeks ei menny ku 176 km/h.
Sillon ku toi oli vielä ihan vakio, en testannu varttimailia, mutta sain otettua huiput, eli mitä sen pitäski kulkea. Sillon kaikki oli varmaa kotona. Tuolla lentokentällä mun autolla, eikä monella muullakaa ehi ees otta huippuja.
Ehkä mun edellinen pakoputki ja ilmansuodatinjuttu oli vaa niin huonoja, vaikka ne tuntu parantavan ainaki kierrosherkkyyttä.

Tää uus putkisto ja ilmanottohan on varmasti niin hyviä, ettei mitää rajaa. ::) ;) Ja kuvittelen, ettei kaasuläpän kunnollinen putsaus ja EGR:n tulppaus ainakaa pahenna asiaa. Mulla on viel vanha ilmansuodatin paikoillaa, mut saan uuden kohta paikoillee. Todennäkösesti toi paskanen kartiosuodatin virtaa huonommin, ku orkkis paperinen. :)

EDIT: Eikös se oo niinki, että isompi halkaisijaset renkaat huonontaa kiihtyvyyttä ja parantaa huippunopeutta?
 

Tonde

BMW 325xi
Liittynyt
14 Lokakuu 2005
Sijainti
Lahti city
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Febiz sanoi
EDIT: Eikös se oo niinki, että isompi halkaisijaset renkaat huonontaa kiihtyvyyttä ja parantaa huippunopeutta?

Niin ja painava vanne/kumi setti + leveä kumi huonontaa kumpaakin. Klonkkarikin on aina talvirenkaalla "tehokkaampi". :)
Aika pornon näkönen toi keula noin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Onhan noita katto-ongelmia muissakin GTI/peruslancuissa..
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

ST sanoi
Onhan noita katto-ongelmia muissakin GTI/peruslancuissa..

Ongelman ydin tuntuis olevan siinä, että se liima jolla kattopelti on kiinni runkorakenteessa, kovettuu koppuraks ja rapisee irti. Samaa rapsakkaa liimaa löytyy ovistakin.

lancer evo-r sanoi
Kattopelti vaan pois kokonaan ja lasikatto tilalle. :peukku
Ääh. Lasikattojahan on jo ainaki kolmessa autossa suomessa.

Jätetääs kattoasia vielä muhimaan. ::) ;D
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Ittellä onneks on tähän mennessä löytynyt vain yksi ruosteen syömä reikä katosta ;D
Saitkos kattopahvin ehjänä irti? Jotkut pelotellu että ehjänä ei irtoa ???
Niin ja sit vielä et ookko mistä löytäny nuo uritetut/reitetyt jarrulevyt?
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Maxx sanoi
Ittellä onneks on tähän mennessä löytynyt vain yksi ruosteen syömä reikä katosta ;D
Saitkos kattopahvin ehjänä irti? Jotkut pelotellu että ehjänä ei irtoa ???
Niin ja sit vielä et ookko mistä löytäny nuo uritetut/reitetyt jarrulevyt?

Jarrut ostin Powerdosesta ja kattoverhouksen sain ehjänä irti. En muista oliko takapenkki sillon paikallaa, mutta etupenkit oli ainaki.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Kai vedät jotain pintamaalia kans noihin happareihin? Pelkkä happari on niin huokosta et tarvii kiillon päälle että pysyy kosteus ulkona.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Joo sen epoksin meinasin vetää päälle tai siis oon maalannu jo osittain. Onko hyvä?

Maalimyyjä sano, että epoksi kannattais vetää paljaalle pellille. Mutta en usko, että se huonontaa asiaa, jos väliin laittaa happomaalin. En ainakaa huomannu, että ne olis reagoinu keskenään mitenkää arveluttavasti.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Epoksi on huomattavasti raaempaa tavaraa kuin happari, ja epoksi kyl on yhtä tehokas vähintäänkin, happari toimii pelkkänä harsona jo, kun se anodisoi raudan pinnan, sihen perustuu happarin toiminta pääosin. Epoksilla saa kalvovahvuutta lisäämällä erinomaisen korroosioneston.
Mut tosiaan kiiltävä pinta siihen pitäis saada päälle, jotta huokonen pinta menee umpeen eikä pääse kosteus sekä happi läpi. Mielellään joku akryylimaali siihen päälle. 2k maalit aina parhaita. ja tommosessa kohtaa kun ei ole pinnan näöllä välä niin sen kun penslaa vielä epoksin päälle niin kestää kyllä sitte seuraavat 30vuotta :D
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Nythän mulla on siis ton happomaalin päällä epoksi. Eiköhän se niinkin toimi ihan hyvin, vaikkei välissä ookaa mitään akryylimaalia. Ei tonne kattoon viittis kuitenkaan ihan älyttömän montaa kerrosta vedellä erimaaleja.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

onk toi epoksi pinta vai pohjamaaliks tarkotettua? Kyl se varmasti toimii!! Mut hyvä ois olla kunnon kiiltävä pinta sen sulkemassa. Kyl tolla setillä siinä jo kalvovahvuutta on varmasti.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

UITTO- sanoi
onk toi epoksi pinta vai pohjamaaliks tarkotettua? Kyl se varmasti toimii!! Mut hyvä ois olla kunnon kiiltävä pinta sen sulkemassa. Kyl tolla setillä siinä jo kalvovahvuutta on varmasti.

Maalimyyjä sano, että tota epoksia käytetään laivoissakin. Mulle jäi se käsitys, että laivoissa toi maalataan suoraan ilman pohjamaalia, eli tulee valmista pintaa kerralla. Eli ainakin toi epoksimaali sulkee pinnan kunnolla.

EDIT. Ajatuskatko korjattu
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Hyvältä näyttää :peukku

Tästä:
Eli ihan pienellä työllä en näköjään tälläkään kertaa selviä.
syystä en tiedä uskallanko ruveta tota omaani pistämään uuteen kuosiin ;D
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Jani T sanoi
Tästä: syystä en tiedä uskallanko ruveta tota omaani pistämään uuteen kuosiin ;D
Kannattaa kyllä pari kertaa miettiä ennen, ku alottaa. ;D
Mullahan tän talven homma oli lähinnä takalokarin ruostekorjaus. :)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Hyvältä näyttää edelleen, sähän voisit mulle pokkailla tollasen sähkökeskuksen ku sulla malli on jo ni ei tarvi ite muotoilla :) Oisko mitn yleiskuvaa tuosta ulkoilmeestä, konepelti näyttää aika häröltä :peukku
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tein ton alumiinihärpäkkeen aikanaan vanhasta ryhmäkeskuksen kannesta ja toi terävä pokkaus oli siinä valmiina. Loppu hienosäätö on tehty ihan vapaalla kädellä. Eli valitettavasti ei oo kovin helppoa käynnistää tehokasta sarjatuotantoa. ;D

En oo saanu ton edustavampia yleiskuvia mitä tuolla jo onkin, ku toi on sen verran pöllyssä ja kesken aina jostain puolelta. Mutta eiköhän toi kohta oo sen verran läjässä, että saan vähän parempaa kuvamateriaalia.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Tuli mieleen kun tosa mainittit joko appelsiini tai valuma niin minkälaista suutinpainetta oot käyttänyt? Pieni ylipaine hajottaa meinaan lakan paremmin vielä, joku 2.2bar suuttimelle niin hajoaa hyvin ja muutama tilkka ylimäärästä tinneriä niin tasottuu nätiksi.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Paine oli ruiskun ja lakan ohjeiden mukaan ~2 bar. Ruiskuttelin 2 ja 2,1 barin välillä olevalla paineella. Kyllähän mun lakkaustekniikkakin ehkä kehittyny tossa tekemisen aikana, mutta sehän on hyvä vaan. :D

Automaalit.netissä joku oli näköjään kommentoinu tosta Mipan lakasta, että ohennetta kannattais käyttää reilumminkin.
 
Viimeksi muokattu

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Jeps. Onko sulla paineensäädin just ennen ruiskua vaiko letkun toisessa päässä?

Jos sulla on kompuran päässä paine 2.2 niin ruiskun kohdalla se on 1.5bar, painehävikki pikkusella letkulla on aikamoinen.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Paineensäädin on kompuran päässä ja sen jälkeen oleva letku on normaalin paksuista, ei ohutta. Jälkiviisaana olis varmaan voinu siis ruiskutella kovemmallakin paineella, mutta tältä erää maalaushommat on nyt ohi.
Täytyy pitää vinkit mielessä, jos vielä joskus muulloinkin erehdyn tarttumaan maaliruiskuun. :D

Auto on nyt kasattu leimalle vientiä varten ja stooriakin on päivitetty.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Mitkä jarrupalat sulla on? Aikanaan kun kävin Gti:llä Alastarossa niin vakiopalat eivät montaa kierrosta kestäneet ennen kuin poljin meni pehmeeks.

EBC-palat laitoin alle niin kestivät paljon paremmin. En siis vaihtanut nesteitä vaan pelkät palat joka nurkkaan. 5-6 kierroksen jälkeen poljin oli hyvän tuntuinen vaikka levyt oli siniset ja juuri pulverimaalatuista vanteista suli maalit. ;D
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Powerdosesta tuli joskus hankittua noi jarruosat. Takapalat on KVR:n. Etupalojen merkistä ei ole hajuakaan, mutta jotkut punaset ne on. Nekin tuli ensin KVR:nä, mutta oli vääränlaiset, niin noi tuli tilalle. Minkäväriset EBC:t sulla oli ja mistä niitä kannattais ostaa?

EDIT.
Ainakaan Sporttiautossa tähän ei oo tarjolla muita kun vihreitä. Saitko mahdollisesti tuolta löytyvän katalogin perusteella oikeet palat?
Kierros noita paloja vois kyllä oleva ihan hyvä seuraava liike. Sen verran on kuitenkin hintaa, että uudet etujarrut sais unohtaa joksku aikaa.

EDIT.2 Linkki korjattu.
Yritin linkittää tätä ja tuolta löytyvää katalogia ei taidakaan saada suoraan linkitettyä.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

jeps. toi normipaksuus on aika ohut letku, siinä on kymmenen metrin matkalle noin bar painehävikkiä mitä ite testannut. Kannattaa laittaa likemmäs 3bar kompuran päässä paine niin johan hajoaa lakka hienoksi sumuksi.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Febiz sanoi
Powerdosesta tuli joskus hankittua noi jarruosat. Takapalat on KVR:n. Etupalojen merkistä ei ole hajuakaan, mutta jotkut punaset ne on. Nekin tuli ensin KVR:nä, mutta oli vääränlaiset, niin noi tuli tilalle. Minkäväriset EBC:t sulla oli ja mistä niitä kannattais ostaa?

EDIT.
Ainakaan Sporttiautossa tähän ei oo tarjolla muita kun vihreitä. Saitko mahdollisesti tuolta löytyvän katalogin perusteella oikeet palat?
Kierros noita paloja vois kyllä oleva ihan hyvä seuraava liike. Sen verran on kuitenkin hintaa, että uudet etujarrut sais unohtaa joksku aikaa.

Greenstuffit oli mulla joo. Futurezilta taisin ostaa sillo ne palat.

Eipä mulle ainakaan aukee noi sun linkit, mut jostain katalogista niitä kattelin että mitkä olis samannäköiset ja kokoiset. Ei tainut olla ihan GTi Lanceria EBC-luettelossa...
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Ei kai väriä muuten tarvi muutoskatsastaa kun se ei nykyisin näytä olevan ees rekisteriotetieto...? Liekö enää missään tiedoissa...? Johtuneeko siitä kun nykyisin on niin ihmeellisiä sävyjä ja vaihtuva/monivärisiä autoja ettei siitä tiedosta kuitenkaan olis paljoa iloa... :) Ja sinullakin on nyt kolmea väriä eli se olis varmaankin "monivärinen"... Ja kirjaimellisesti persoonallinen maalaus... :)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Väriä ei tartte muutoskatsastaa. Korisarja pitänee? Mulla ainaki eclipsessä oli spoilerit ja helvalevikkeet merkittynä otteeseen
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

lancer evo-r sanoi
Greenstuffit oli mulla joo. Futurezilta taisin ostaa sillo ne palat.

Eipä mulle ainakaan aukee noi sun linkit, mut jostain katalogista niitä kattelin että mitkä olis samannäköiset ja kokoiset. Ei tainut olla ihan GTi Lanceria EBC-luettelossa...
Korjasin linkkejä. Pystytkö löytämään mistään tietoa, mitkä palat sulla oli oikeanlaiset? Vuosimallin perusteella löytys 1,8:iin, mutta Gti:tä ei mainita missään.

Väristähän ei tosiaankaan puhuta mitään rekisteriotteessa ja korisarjan katsastus ei ole tullut koskaan aikasemmin puheeks.

Katsastus tuli varattua nyt torstaille ja saan ajaa sinne noilla kilvillä. Konttorin täti sano, että hoidetaan paperit vasta konttorilla kuntoon. Pitäisköhän kuitenkin käydä ennen sitä vakuutusyhtiössä ottamassa auto liikenteeseen, koska mitenhän käy jos konttorille ajaessa sattuu jotain ja auto on poistettu liikennekäytöstä.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Väriä ei tarvi muutoskatsastaa vaan menee "Teknisten tietojen korjauksena".

Mutta sillä taas ei ole merkitystä onko tieto otteella vai ei. Autossa voi olla paljonkin sellaista tietoa jota ei otteella näy mutta on tietokannassa kuitenkin. Ehkä tutuin esimerkki tuo katalysaattorin maininta. Eli katti voi autossa olla, oli otteella maininta tai ei.

Korisarjaa ei tarvi muutoskatsastaa.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer GTI -93, Febiz

Febiz sanoi
Korjasin linkkejä. Pystytkö löytämään mistään tietoa, mitkä palat sulla oli oikeanlaiset? Vuosimallin perusteella löytys 1,8:iin, mutta Gti:tä ei mainita missään.

Millään ei pysty varmaks muistamaan 4-5 vuoden taakse... Mut sellanen hämärä mielikuva olis että oisin tilannut Gti Coltin (CA5A) palat. Mikä löytyy tuolta luettelosta.
Eteen DP2830( 128 x 51 x 16mm) ja taakse DP2986 (99 x 37 x 14mm)

Mitat ja kuvat on hyvät tossa kuvastossa niin varmista vielä ite. :peukku
 
Ylös Bottom