Lancer MY2012 100tkm huolto, venttiilikopan tiivisteen pakollinen vaihto?

Carismo

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2010
2013 rekisteröity (MY2012) 1.6 bensa Lancerin mittarissa olisi 100tkm ja kyselin merkkiliikkeistä sähköpostitse (Delta Oulu ja Aine Oulu) huoltojen hintoja. Kone on ketjulla, joten odotin halpoja hintoja, mutta Deltan ensimmäinen tarjous, 630 €, puistatti. Aine Oy 570 €.

Lainaus Deltan sähköpostista: "100tkm määräaikaishuollossa vaihdetaan öljyt & öljynsuodatin, sytytystulpat, venttiilikopan tiiviste ja tehdään huolto-ohjelman mukaiset tarkistukset, voitelut ja testaus autolle. Kustannusarvio osineen töineen 630€ Huollon kesto 3 h".

Tulpat ovat iridium-tulpat mikä osaltaan selittää hintaa. Motonetissa NGK vajaa 20 € kappale.

Laitoin Jerryn kautta kilpailutuksen ja huvittavasti sama Deltan liike tarjosi huoltoa hintaan 519 €.

Kysynkin, että onko tuon venttiilikopan tiivisteen vaihto todella pakollinen? Onko moottorissa jokin tyyppivika mikä vaatisi tuon? Jos moottori kehrää nätisti niin miksi korjata, vai olenko tietämätön jostain asiasta?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer MY2012 100tkm huolto, venttiilikopan tiivisteen pakollinen vaihto?

Ketjun takia varmaankin vaihdettava se tiivistekin ketjun vaihdon yhteydessä.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lancer MY2012 100tkm huolto, venttiilikopan tiivisteen pakollinen vaihto?

Olisikohan tässä sama juttu kuin ASX:ssä, eli 100tkm kohdalla tarkastetaan (ja tarvittaessa säädetään) venttiilinvälykset ("huolto-ohjelman mukaiset tarkistukset") -> siksi pitää käyttää venttiilikoppa irti ja tiiviste on sen takia vaihdettava.

Harri K sanoi
Ketjun takia varmaankin vaihdettava se tiivistekin ketjun vaihdon yhteydessä.

Eihän tässä ketjua oltu vaihtamassakaan... Harrilla silmät ristissä jo tuohon aikaan? ::) ;D
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Lancer MY2012 100tkm huolto, venttiilikopan tiivisteen pakollinen vaihto?

DaJackal sanoi
Olisikohan tässä sama juttu kuin ASX:ssä, eli 100tkm kohdalla tarkastetaan (ja tarvittaessa säädetään) venttiilinvälykset ("huolto-ohjelman mukaiset tarkistukset") -> siksi pitää käyttää venttiilikoppa irti ja tiiviste on sen takia vaihdettava.

Juurikin näin. Eli venttiili välyksien mittaus kun tehdään, niin sen jälkeen tiiviste olisi syytä laittaa uusi. :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer MY2012 100tkm huolto, venttiilikopan tiivisteen pakollinen vaihto?

DaJackal sanoi
Olisikohan tässä sama juttu kuin ASX:ssä, eli 100tkm kohdalla tarkastetaan (ja tarvittaessa säädetään) venttiilinvälykset ("huolto-ohjelman mukaiset tarkistukset") -> siksi pitää käyttää venttiilikoppa irti ja tiiviste on sen takia vaihdettava.

Eihän tässä ketjua oltu vaihtamassakaan... Harrilla silmät ristissä jo tuohon aikaan? ::) ;D

::)
 

Carismo

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2010
Kysäisin Oulun Deltasta tarjousta 120tkm huoltoon. Lancer MY2012

Huolto sisältää

  • Moottoriöljyn ja -suodattimen
  • Moottorinilmansuodattimen
  • Raitisilmasuodattimen
  • Jarrunesteen
vaihdettuna. Lisäksi tehdään huolto-ohjelman mukaiset tarkistukset ja auto käytetään Mitsubishin testerissä, jossa tarkistetaan päivityksen ja vikakoodit. Huoltoon menee aikaa noin 2 h.

Huollon hinta on 418 e

Ei tullut kauppoja. :D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Sen enempää ottamatta kantaa noihin muihin hintoihin, mutta tollaset tiivisteet kyllä kannattaa ehdottomasti vaihdella kun alkaa 10v lähestyä. Hyvälaatuiset alkuperäisosatkin alkaa menemään aika kovaksi muovinkaltaiseksi ajan myötä ja ne ei sitten enää tiivistä vaan ovat vaan lähinnä siellä välissä hengailemassa. Eipä ne öljyvuodot ja paskainen konehuonekkaan oo mitenkään kauhean mukavia.
 
Ylös Bottom