lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
no ensiksi,yritin pikaseen haulla etsiä mutta ihan heti ei vastaan vastaavaa tullu. 1,8 ruisku siis kyseessä vm 90 lankku.. kylmänä pitää sahata n 10 kertaa ennen ku jää käyntiin.no käyntiin saatuaan ei kyllä kylmällä koneella siedä kaasua melkein lainkaan. lämpösenä pelaa jotenkin tosin aristaa kyllä 2000kiekan jälkeen. no edellisestä kokemuksesta koitin vaihtaa suuttimet ja samalla vaihtu myös bensapaineen säädin. jotenki tuntu että parempaan suuntaan kyllä meni.kaikenn näköstä on ennemminki vaihdeltu apua ei oo ollu sytkä osat,bensasuodatinta,ilmamäärä mittaria,lämpöanturia(sen vaihdoin taas käytettyyn orkkikseen takuulla toimivaan jos auttas toho kylmänä lähtemiseen)lambaadakin on uus,pakosarja on halki,mutta on ollu muissakin ja tällästä totaali niiausta ei oo ollu muissa. no aamulla näkee oliko hyötyä tästä.

jakohan tässä oli nokan osalta hampaan myöhässä ja sytkä ihan päin mettiä sen myötä,mutta niiden kohdalleen asetus ei nyt havaittavaa parannusta tuonu.


tankissa ollu hiekkaa joskus, sen jälkeen 3 suodatinta kuulemma vaihdettu mutta sekään ei parannusta ole tuonu.

jos nyt ajoaika täs riittää ja innostaa niin vaihdellaan kaikkea mahollista josko sais kulkemaan,bensapaineet pikkasen kiinnostas oisko vanha pumppu hiotunu hiekasta sohloksi eikä paineet riittäs,miksi sit hitaalla kaasun painamisella kutittamal riittäs kuitenki? ei ymmärrä

kun tuntuu että moottorin lämpötila vaikuttaa myös käytökseen ::)

ja tukehtuu totaalisesti kaasun painaes pohjaan ja siellä pitäen, pikkuhiljaa ja varovasti kierroksia nostaen vaan pientä empimistä siinä 2-3tuhannen kieppeil.lämpösenä kaasulla lipittämällä pystyy melkeen normi ajoon nyt suuttimien vaihdon jälkeen
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

non ni jakaja vaihdettu, vanhassa oli se reikälevy väärin päiten. en nyt uskalla sanoa auttoko,kun testiä ei ajettu sen suuremmin ehkä vastasi paremmin kaasuun isolla tiellä.myös paikallaan kaasuteltu.ehkä paremmin kaasuun vastaa,lievää emmintää on edelleen.kuitenkin kulkee jo ihan suht siedettävästi kun lämpee :pja osaa kaasua lirputtaa sopivasti.

vaihdoin myös kaasuläpän asento-anturin, ei merkittävää parannusta.tulpat tuli myös vaihdettua ngk bpr6es-11 versioihin.

täytyy hakee toho 99 w poveria tankkiin, vois auttaa.sillä tuo kylmänä käynnistys vaikuttaa siltä ett tankis ois e 85 litku. (oli yhdes ja kylmänä sahautti sen 10 kertaa ja puutu hyvin,kun lämpes ni kulki jo huomattavasti paremmin.) en tiedä,vaihdos tuli enkä sen koommin kyselly mitä tuli otettua vastaan ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

Toi hiekka tankissa voi kyllä kiusata pitkään. Onko se tankki nyt vaihdettu tai paikattu? Suuttimien ja suodattimien vaihto on ihan oikean suuntaista hommaa, mutta mutta.... jos/silloin kun hiekka tulee suuttimille asti, niin pumpun läpi se on silloin tullut. Eli bensanpaineet ja pumppu syyniin. Ja jos tankki vuotaa edelleen, niin suodattimien vaihto on (kuulemma) hyvin lyhytikäinen ilo. Tuonikäisessä pumppu voi olla finito jo ilman sitä hiekkaakin.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

tankki pesty putsattu ja nyt ehjä,eli uutta moskaa ei sieltä enää tule.tehty n 15tkm sitten jo.täytyy koittaa toisella pumpulla on vaan työläämpi vaihtaa :seina no jospa virittäs sen tankin vaikka takaluukkuun ensin ja letkuttas väliaikasesti sieltä ;D suodattimia kuulemma vaihdettu useempi jo tässä 15tkm aikana no jos se pumppu sit vaan on loppu
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

Mites ecu? Tarkistettu, vaihdettu?

Ja onhan siellä oikean tyyppinen/numeroinen ecu? Ts. ettei ole vaihdettu aiemmin, mutta vääränmalliseen? Siitä ecusta aina puhutaan (syystäkin) niin paljon, että se on voinut olla jo vaihdettujen osien listalla.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

Niko Päivinen sanoi
Mites ecu? Tarkistettu, vaihdettu?

Ja onhan siellä oikean tyyppinen/numeroinen ecu? Ts. ettei ole vaihdettu aiemmin, mutta vääränmalliseen? Siitä ecusta aina puhutaan (syystäkin) niin paljon, että se on voinut olla jo vaihdettujen osien listalla.

jep vaihdettu on ja tarkistettuun,on myös oikea malli. siis ecu

ja se kummastuttaa että koneen lämpötila vaikuttaa asiaan,se taas vaikuttas siltä että pumpussa ei ois vika vaan jossain muualla.

sytkä on srobolla säädetty 5 astetta ennakkoa,tulipellin liitin maadotettuna.ennakkoa tulee lisää kun antaa kaasua .eli senkin puoleen toimis. ainoa mikä tossa maadotus jutus ihmetytti niin muissa mitsuissa piuha maadotettuna ce valo palaa,tässä ei palanut.muuten se pelaa kuten pitää,startissa hetken ja sammuu.

voisko egr tehdä kiusaa.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

Noin vanhoisssa EGR on aika pieni, ihmettelisin jos se vaikuttaisi kovinkaan paljoa. Ei ainakaan noin radikaalisti. Ja yleensähän se on jo valmiiksi tukossa. Lambdan ei pitäisi myöskään vaikuttaa kylmänä, ja sehän on helppo kokeilla ottamalla piuha hetkeksi irti.

Polttoaineenpaine voi hyvinkin vaikuttaa juuri kylmänä: silloin höyrystyminen on huonoa, jolloin sumukuvion täytyy olla hyvä. Ja kylmänä muutenkin "pyydetään" enemmän polttoainetta. Huono paine - huono sumu - liian vähän polttoainetta -käyntiongelmia?

Ooks katellu tulppia kertaakaan sen jälkeen kun auto on kakistellut? Onko ihan ruutikuivat, vai uitetun näköiset? Tosin, liian vähä bensakin voi jäädä kastelemaan tulppia, jos sitä ei ole tarpeeksi syttymään kipinällä...
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

en oo katellu tulppia kun ryytyy,eilisen koe reissun jälkeen oli kyllä rutikuivat ja kahvin ruskeat.

vaihdoin kuitenki uudet ngk.t kun noista densoista ei ole positiivisia kokemuksia yhtään
 

Timppaduuda

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2012
Sijainti
Inkoo
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

Jotenki semmonen kutina että olisko pumppu.Kummiski ku sillä ajo kesällä ja aina suuttimien putsauksen jälkeen meni taas,kunnes yks iltapäivä puutu juuri tuolle tasolle.Eikä sen jälkeen auttanu suuttimien putsaus jne. En sit tiedä onko se ristiriidassa sen kanssa että tuo kulutti mulla jotain 9L sataselle.siinä mielessähän sen ymmärtää että joutuu kokoajan pumppaamaan kaasua,ja pitämään sitä puol kaasua suurimman osan ajasta.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

En sit tiedä onko se ristiriidassa sen kanssa että tuo kulutti mulla jotain 9L sataselle.

Ei se välttämättä ole: huono sumu ja/tai liian laiha seos -> tuloksena tehoton kone, jota ajaja sitten kompensoi kaasupolkimella. Ja silloin sitä soppaa kuluu. Ja tuskinpa tuo 8V-neliveto nyt mikään talousihme on muutenkaan, luulen...
 

Timppaduuda

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2012
Sijainti
Inkoo
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

Eihän tuo...Kovilla pakkasilla puol tankilla ajo 250km :) Eli sitä 10L/100km luokkaa
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

juu kyllä se mun toinenkin nelikko sen 10l tietämillä vie sadalla,mutta kulku ihan eriluokkaa.

no,kohta nostan toisen tankin pumppuineen takaluukkuun ja katotaan sit miten suhtautuu siihen ;D
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku

nyt kontissa toinen tankki pumppuineen ja kulkee ku pien apina :peukku ihan startista lähtien eli myös kylmänä

eli vanha pumppu loppu.

nyt vois olla sit intoa tiputtaa oma tankki alas ja vaihtaa pumppu,kun tietää missä vika. ;)
 

Timppaduuda

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2012
Sijainti
Inkoo
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

No niin,viimeinkin :) Hyvä homma.

Auttoko muuten mitään tuohon kylmäkäynnistykseen? Perhana ku ois itse älynny tuon,olis ajanu 17000km ilman nytkyttelyä :driver
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

no tänään sahautteli kyllä jokusen kerran ennen ku jäi käyntiin.tosin täytyy vielä hakee lisää bensaa,kun vajaa 5 litraa vasta tankattu. höräs ilmaa kun pari kovaa kaarrosta tuli vetästyy ja tankkikin pääsee heiluu sinne tänne tuol luukus :peukku

tyhjäkäyntikin nousi pikkasen,eli liekkö joku ruuvannu ylöspäin kun huonot paineet ollu.

katotaan ku ajellaan vähän lisää kilsoja ,ecukin taas vaihdettu ja sekin sekottaa noita arvoja hetken ennen ku oppii taas
 

Timppaduuda

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2012
Sijainti
Inkoo
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

Ootko muuten kokeillu sitä toista ilmamäärämittaria? Toi irrallinen on se alkuperänen,toi mikä on kiinni on jostain 1,5L lancerista,vaikka ei ne varmasti kauheesti eroa toisistaan.?

Onko sitten rikki vai mitä,sillähän se ei toiminu ku pintakaasulla.

Tyhjäkäyntiin ei oo koskettu,sillon ku toi toimi kävi lämpimänä 1000rpm tyhjäkäyntiä,ja vaikka pysähty jäi sinne paikkeille huutelemaan.Kävi mun mielestä paljon rauhallisemmin juuri ei toimivana.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

en oo vaihtanu nyt ilmamittaria,kaikkee muuta mahollista kyllä ennen tota tankkipumppu härdelliä :)

täytyy pistää se oma mittari ja kattoo sit mitä huutelee ,pääasia on kuitenki se että nyt kulkee

pitäshän se jakopääkin uusia jos enemmän meinaa ajella kun on jo sen 10tkm yli ajettu :-\

takapyörän laakeritki pitäs vaihtaa ainakin mukavuuden takia,ollu hyllyssäkin moiset jo muutaman vuoden

ja pikkasen kattoo noita ruostejuttuja.no leima loppuu kohta,enkä vielä oo päättäny vienkö näytillä vai en ::)
 

Timppaduuda

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2012
Sijainti
Inkoo
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

Ruosteista taitaa olla pahimmat apparin puolen helmassa,takaa irti,siel oli muistaakseni jonkinsortin reikä.
Ja pahin on kuskin puolen kulma,sieltä kovilla sateilla kasteli kuskin jalkatilan.Sieltä lokarin alta,ISO reikä,vaatis jo hitsaus hommia.

Nämäki ku ois tienny autoa ostaessa...Myyjä kun vakuutti olevan melkein ruosteeton.Eikä se nyt ulkopelleiltään niin kauhean paha olekaan,pohjakin taitaa olla ok kunnossa.
Mutta näinhän se on aina vanhojen autojen kohdalla,harvoin löytää helmiä :)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

juu halvalla ei hyvää saa.enkä odottanutkaan mitään helmeä vaihdossa. eli ei mulla mitään hampaan kolossa oo.nuo reijät juuri silmiin on pistäny,josko niille jotain tekis. tarttis varmaan se pumppu pudottaa sinne omaan tankkiin,jos leimaa mielii. tuskin tykätään jos se takakontissa heiluu sinne tänne ;D
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

kyllä se kylmänä nyt lähtee ekalla,ja paikalla on nyt sen oma ilmamäärämittarikin.edelleen pelaa hyvin muutenkin.

saakeli kun tarvis ehtii edes pakokaasut ottaa ennen ku leima loppuu,sit vois vaikka seisottaa muutaman kuukauden ni leimalle saa kuitenki ajaa.mutta putki pörisee sieltä sun täältä.tänään paikkasin pikapaikalla yhden kolon 2 kohtaa tuntuu vielä ainakin pörisevän. saas nähdä jos löis seisomaan ens maanantaina vaan ja pistäs odottelee parempia aikoja.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: lancer tukehtuu/ sammuu vm 90 ruisku RATKESI!

no,sain reikiä sen verran tilkittyy et sai päästölapun.elikkä nyt ois 3 kuukautta saada kuntoon,kun tuo testi on sen aikaa voimassa ;) eli kaipa tuo nyt suht säädöissään vihdoin on :)
 
Ylös Bottom