Lanceriin 300tkm täyteen.

R

Rokkaaja

Guest
Lanceriin pyörähti 300 000 mittariin, tekniikka 1,5i 12v ja 5 pykäläinen.

Auto pelaa huoletta käyttöpelinä, mutta mitä kannattais rempata näillä kilometreilla, onko jotain paikkoja joita kannattaa kilometrien karttuessa huoltaa ettei tulis isompia ongelmia?

Jakopään remmin aattelin vaihattaa, kun ei oo tarkkaa tietua että millon on laitettu. Mites vaihteisto? Venttiilikoneisto? Öljyä menee jonkinverran, mutta kone ei huohota traagisemmin.
 
Jos ei vaihteisto "töki vastaan", vaihtele sillon tälllön ainakin öljyt.. :D
jarrujen kunto kannattaa aika-ajoin tarkistaa, jos vaikka on päässy kulumaan.. :)..tarkista ainakin vetarit ja kaikki muutkin kuluvat osat kuten laakerit, jos "jurnuttaa" suosittelen vaihtamaan.
 
Joo mulla on nyt ton lancerin mittarissa 306000km auto vm. 94.... ei mitään vikaa vielä kaikki pelaa eikä syö öljyy.
vaihoin tos öljyt ja jarru kengät ja palat.

että eipä ole vikoja...mutta eihän timantit meekkään rikki.. ;D
 
Rokkaaja sanoi
Lanceriin pyörähti 300 000 mittariin, tekniikka 1,5i 12v ja 5 pykäläinen.

Auto pelaa huoletta käyttöpelinä, mutta mitä kannattais rempata näillä kilometreilla, onko jotain paikkoja joita kannattaa kilometrien karttuessa huoltaa ettei tulis isompia ongelmia?

Jakopään remmin aattelin vaihattaa, kun ei oo tarkkaa tietua että millon on laitettu. Mites vaihteisto? Venttiilikoneisto? Öljyä menee jonkinverran, mutta kone ei huohota traagisemmin.
Vaihelaatikon öljyjä jos vaihdetaan kannattaa muistaa että alkuperäinen öljy on paras vaihtoehto!
saattaa alata muilla öljyillä takkuamaan synkrot...

Kannesta +ventiili koneistosta sen verran että mitsuissa on aina ollut todella hyvä öljyn kierto yläkertaan(bensakoneet), sieltä ei kyl kovin helpolla kulu mikään loppuun

hyd.ventiilin.väl tasaajat voivat kulua ja naputusta tulee kylmänä /sillon tällön tyhjä käynnillla esiintyen...

ja tohon jos kone ei huohota öljyn kulutuksen syy voipi olla kovettuneet ventiili varren kumit, mulla ainakin 300tkm kohdalla vaihdettiin Galanttiin kumit ja öljyn syönti ja pieni pöllähtely loppui

Jakopään remmistä sen kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin säästyy helposti isolta rempalta... mitsun konehan ei pyöri vapaasti....
 
Itsekin jouduin kantapään kautta oppimaan ettei pyöri vapaasti. Kaikki imupuolen venttiilit, nokka ja nostimet ympäri kantta. 30000 sitten oli tehnyt entinen omistaja olevinaan jakopään rempan, ei ollu varmaan vaihtanu muutakuin jakohihnan. Eli tasapainoakselin hihna poikki ja jakohihnan välistä... Jako hyppäs "muutamalla".
Hyvä että hajos samalla tuli vaihdettua kytkin paineasetelmineen, kaikki laakerit ja rengastettua kone.
Nyt siinä on ensimmäisen kerran mulla ne tehot jotka siihen on suunniteltu. Suosittelen yli 300tkm ajettuun pikkuhiljaa kattomaan männärenkaita, ei ollu mulla ainaskaan enää paljon ponnevoimia.. Auto on siis 4wd gti galant.
 
Takaisin
Ylös Bottom