Lanceriin Iskunvaimentimet?

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Mistä madallusjousien kanssa toimivia iskunvaimentimia saa 88-92 HB Lanceriin?

Ilmeisesti pitäisi olla lyhyemmät kuin vakiokaasut eli Sachs:n kaasuiskarit eivät käy?

Kellään kokemuksia? Valmistajia?

(haulla en löytänyt mitään tähellistä keskustelua aiheesta)

Auttakee... ???
 

Tippis

Ex Carisma comfort at -01, Ex Carisma -98,
Liittynyt
6 Tammikuu 2004
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

Eiks nois sanota niin et jos madallus on alle -40mm nii
vakio iskarit viel kävis, urheilullisempi siit varmast tulee
sellaisilla iskareil mitkä on madallusjousiin suunniteltu.

Tyhmä kysymys, mut fiksummat vastatkoon et vaikuttaako se madalluksen määrään
onko siel vakio iskarit vai sellaset iskarit mitkä on madallusjousiin suunniteltu??
vai määrääkö se jousi sen madalluksen pelkästää?
 

Moppi

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kemijärvi
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

ite pistin weitecin madallusjouset (-40mm) vakioiskareitten kans.Matala tuli ja samalla aikalailla jäykempi alusta mitä vakiona, mutta samaansarjaan kuuluvilla jousilla+iskareilla todennäköisesti pääsee parempaa lopputulokseen(en tiedä ???).Senverran vielä sanottakoon, että katsastusmieski tykkäs siitä mun madalluksesta, tokas vaan että onko vakiojouset tallella,saattaa olla käyttöä kun seuraavan kerran leimalle auton vien :mad:
 

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

Heitähän kuvaa kuinka matala tuli? kyllähän ne esim. vakio sachseilla toimii, mutta kuinka kauan.. pystyykö ottamaan takapenkille kyytiläisiä ilman että ajo hankaloituu mahottomaks?
 

lanseri

Lancer -89 Glx ja -92 Gti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2005
Sijainti
Klaukkala
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

Itellä on noiden Cobran madallusjousien (-40mm) kanssa KYBin kaasuiskarit (Excel G).
Hyvät on omasta mielestä. Kuulemma noi Sachsitkin sopii (varmaan kaikki laadukkaat iskarit kestää), myös Cobrien valmistaja yritti niitä tyrkyttää kun ei Cobran iskareita enää saanut.

Takarenkaat raappaa suuremmisssa töyssyissä lokareihin, jos on porukkaa takapenkillä (muuton ei).
Muutoin on kyllä jämäkkä tuo jousto, ehkä mukavampi olis joillakin sporttisemmilla iskareilla ::).

Edit.
Taisi olla 11cm maasta tuosta moottorin kannakepalkin kohdilta.


Moppi-- sanoi
tokas vaan että onko vakiojouset tallella,saattaa olla käyttöä kun seuraavan kerran leimalle auton vien :mad:

Mitä toi tarkottaa, valittiko ettei olis saanut madaltaa vai jouset on huonot vai mitä ? ???
 

Moppi

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kemijärvi
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

en saanu liitettyä tähän kuvaa :seina takapenkille voi ottaa porukkaa niin paljon ko mahtuu ainaki mulla mut mulla on kuiten vakio renkaat alla (155/80 13) ni ei pääse ees kaariin raapimaan ;D btw tuo kuva ei oo otettu tasamalla et se saattaa vähän valehdella :-[ (pitäs parempia kuvia ottaa joskus)

Edit:kuvia autosta
http://img116.imageshack.us/my.php?image=kuva010of0.jpg
http://img251.imageshack.us/my.php?image=kuva027xu9.jpg
http://img251.imageshack.us/my.php?image=kuva026pa8.jpg

lanseri sanoi
Mitä toi tarkottaa, valittiko ettei olis saanut madaltaa vai jouset on huonot vai mitä ? ???
tuli mukamas liian matala minun käsitääkseni ???
 

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

jopas vaikuttaa tuo madallus ulkonäköönkin aikas paljon.. :peukku pitänee varmaan testata vakio iskareilla näin aluksi.. saa nähä kuinka alas menee ku etupuskuri on vähän vakioa matalempi samoin kuin helmat..
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

kyllä vaikuttaa myös auton korotus ulkonäköön parantavasti, ainakin minun tapauksessa kun auton peräpää oli 70 mm madaltunut ja otti joka paikkaa kiinni. syynä madallussarjan jousien täydellinen kuoleentuminen. takana tilanne oli pahempi kuten kuvasta näkyy. perä oli alempana kuin keula


ennen
jälkeen

itse en enää rupea tuota madaltamaan, mutta kyllä kai tuollaisen madalluksen voi tehdä jos siltä tuntuu ja on sellaiset jouset jotka ei ihan heti kuoleennu. mulla oli koko tuon madalluksen ajan, mikä tuossa autossa on ollut varmaan useita vuosia, normaalit iskarit. eli ei varmaan tarvitse niitä vaihtaa.
 

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

On se GTi vaan komia peli! 8)

Jos maavara jää pieneksi :

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=341710.htm&tuote=341710

;D

Siitä tulikin mieleen.. kellään kokemusta bilteman kaasuiskareista? ei ole ainakaan hinnalla pilattu.. :)
 

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

Bilsteinen kaasut Eibachin madallussarjan (-40mm) kanssa tuntui olevan ihan ok setti... ainakin mulla aikoinaan -97 STW Lancussa.

Moppi-- sanoi
tuli mukamas liian matala minun käsitääkseni ???

Jos etuvalojen umpion alareuna on minimissään 50cm:n korkeudella maasta niin ei mitään ongelmaa.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

jaa-a en tiedä bilteman iskareista mutta jos toimii yhtä hyvin kuin kaikki muu Bilteman pa--ka niin ei varmaan kannata edes kokeilla. kokemusta on bilteman akusta, itsetehdystä tulpanjohdoista (1 kpl), tulpasta (1 kpl). arvatkaas kävikö auto hyvin kun siinä oli 3 densoo ja yksi ayquem ja kolme alkuperäista johtoa ja yksi itsetehty;D
 

Moppi

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kemijärvi
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

zare sanoi
Minun mielestä se on minimissään 8cm auton matalimmasta kohdasta maahan(esim eessä oleva runkopalkki), joka taitaa olla matalin kohta 88-92 lancerissa.Tuota en ole mitannu mikä sulla oli tuo neuvo,vois joskus sen kokeilla ;)
 

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

Moppi-- sanoi
zare sanoi
Ei tullu viime yönä pienessä kaljahuurussa mitään muuta säädöstä mieleen vaikka kuinka muistelin ;D.

Mutta kyllähän jotain ton suuntaistakin taitaa olla määritelty. Ja eiks joltain ole joskus mittailtu pyörännavan ja kaaren reunankin välistä matkaa, vai oliks tolla nyt sitten jotain tekemistä isompien vanteiden muutoskatsastuksen kanssa. Eikun kyllähän se pyörännavan ja kaaren reunan välinen matka luonnollisestikkin pienenee madalluksen myötä, emmää tiiä... onhan näitä ???.

Minulta silloin aikanaan vaan katsastusinstanssi mittasi tuota etu-umpio-judanssia, kun menin muutoskatsastamaan niitä Eibacheja ja "hyväksytty lausunto" tuli jollain sentin parin marginaalilla... en enää edes tarkkaan muista, johan täs on reilut 5 vuotta aikaa siitä ;D.



CatodiuM sanoi
joku kerto että noi Bilsteinin kaasut ei oo kovin kalliitakaan edes?

Haalea muistikuva... edelleenkin ;D et oli koko kierros maksanut silloin 2002 jotain reilut 400 euroa.
 

Moppi

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kemijärvi
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

zare sanoi
Eikun kyllähän se pyörännavan ja kaaren reunan välinen matka luonnollisestikkin pienenee madalluksen myötä, emmää tiiä... onhan näitä ???.

joo mulla ainaki pieneni,sehän on selvä asia ko madallusjousi on paljon lyhyempi mitä vakio ni se laskee,ei mulla ainakaan ollu iskareilla mitään tekemistä laskemisen kans(luulisin),elikkä pelkät jouset sen teki :tmi
 

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

no tuostahan kohtaa sen tarkan madalluksen voi mitata.. ja auto laskee jos iskarit on huonot.. ;D mutta periaatteessa jousethan sen madalluksen tekee.. coiloverien säädöt on sitten erikseen.. ootellaan tässä vmstyleltä s-postia mitä kustantaa bilsteinit.. jos niitä on tuohon ees olemassa..
 

Moppi

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kemijärvi
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

Meinasikko pistää bilsteinit alle ??? onko ne samaa sarjaa jouset ja iskarit?
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Lanceriin Iskunvaimentimet?

No eihän se auton paino iskareiden päällä ole, vaan jousien...

Ja edelleenkään en tajua että mitä jousien vaihto vaikuttaa renkaiden kaariin kiinniottamiseen? Vakiojouset ovat kuitenkin löysemmät ja näin ollen kuopissa renkaat käyvät hetkellisesti syvemmällä pyöräkoteloissa, kuin madallusjousia käytettäessä. Ainakin oman auton vakiojouset löivät usein kuopissa pohjaankin, mutta madallusjouset ei koskaan.
 
Ylös Bottom