Lancerin 4g93 viritystä

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
millä saa lisää paukkuja koneeseen kun alkaa olla jo toivo menetetty Mivec:ien ja Gsr:ien kanssa ::) jos vaan löytyy jotain niin pankaa myös linkkejä :)
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
Saapa nähdä tuleeko tehoja lisää, on nimittäin auto menossa S.Harisen penkkiin ens perjantaina. Siihen on tulossa Unichips. Saa sitten muutenkin säätöihin, että menee katsastuksesta läpi. ;D

Onhan siihen jotain pientä tehty, mm. ite väsätty putkisto, JR:n kartioputsari, vakionokista hiotut nokat, sääd. nokkapyörät, alakerta tasap., vauhtipyörää kevennetty, Kannesta otettu 0.5mm pois ja imukanavia muotoiltu. :D

Nii ja autohan on Lancer GTI -93.
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
LancerGTI-93 sanoi
Saapa nähdä tuleeko tehoja lisää, on nimittäin auto menossa S.Harisen penkkiin ens perjantaina. Siihen on tulossa Unichips. Saa sitten muutenkin säätöihin, että menee katsastuksesta läpi. ;D

Onhan siihen jotain pientä tehty, mm. ite väsätty putkisto, JR:n kartioputsari, vakionokista hiotut nokat, sääd. nokkapyörät, alakerta tasap., vauhtipyörää kevennetty, Kannesta otettu 0.5mm pois ja imukanavia muotoiltu. :D

Nii ja autohan on Lancer GTI -93.
paljonko on tuo virittäminen on tullut maksamaan tähän mennessä ??? ja olisi kiva jos voisit laittaa sen dyno lapun tähän alle niin näkisi paljonko on noussut :eek:
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
mites muuten noi hydrauliset VÄLYKSENTASAAJAT ;) käyttäytyy hiottujen nokkien kanssa, kun perusympyrä pienenee?
 
M

Misukka

Guest
offtopicina.

Paljonkos Arskan vermeessä on kaakkeja :eek: ???
Seuraillut vähän "otteita" niin vois kuvitella, että Gallu on saatu liikahtamaan tuolla asiantuntemuksen avulla jo kohtuu hyvin ;)
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Nikolle:
Jahas, täytyyki ottaa sit silkkihanskat pois ja hyvä
teme ;) sillälailla.
Misukalle:
tässä mitään asiantutemuk.......tiiä.
Tuolla yleiset osastolla on otsikon:dynossa käynti..
alla lisää tietoa.
Joka tulee sit päivittyy kuha saadaan toi kygä ajettuu,
ja päästään rullille vetää ylös muutaman kerran.. ;D
t:Arska
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
Mitsu sanoi
LancerGTI-93 sanoi
Saapa nähdä tuleeko tehoja lisää, on nimittäin auto menossa S.Harisen penkkiin ens perjantaina. Siihen on tulossa Unichips. Saa sitten muutenkin säätöihin, että menee katsastuksesta läpi. ;D

Onhan siihen jotain pientä tehty, mm. ite väsätty putkisto, JR:n kartioputsari, vakionokista hiotut nokat, sääd. nokkapyörät, alakerta tasap., vauhtipyörää kevennetty, Kannesta otettu 0.5mm pois ja imukanavia muotoiltu. :D

Nii ja autohan on Lancer GTI -93.
paljonko on tuo virittäminen on tullut maksamaan tähän mennessä ??? ja olisi kiva jos voisit laittaa sen dyno lapun tähän alle niin näkisi paljonko on noussut :eek:

Nokkien hionta maksoi postikuluineen 237€[Mauri Virtanen]
Putkisto magnaflowin vaimentajalla ja ulostulolla 250€
Sääd. nokkapyörät teki yks paikallinen koneistusfirma ne maksoi 50€. Putsari+huoltosetti ja laippa jonka leikkuutin plasmalla n.100€ Kannen teko ja vp:n sorvaus ei maksanu kun 100€[työkaveri] tasapainoitus maksoi 90€ + tietysti koneremppa :D
Eli n.840€ yhteensä palikoihin.

Hyvin on tasaajat toiminu, mitä nyt kylmällä koneella pitää ääntä :D
Venttilin istukoita on koneistettu n.0.5mm niin keinuvipujen asento on saatu alkuperäiseksi ja voihan sinne tasaajien alle laittaa sovitelevyjä

ps. laitan dynopaperit sitten tänne. [jos ilkeän] ;D
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
No niin, nyt on unichippi laitettu tulihan niitä tehoja jonkin verran :)
122KW(166hp) / 6560RPM ja 191Nm/5420RPM.

Noilla nykyisillä nokilla ei saa enempää, tai olis saanu 5-10 heppaa lisää, mutta vääntö olis kärsiny. Pitäs hiotuttaa uudet nokat ja nostaa puristussuhdetta lisää ;D

ps. en saanu sitä käppyrää tänne vielä. Laitan sen, kun saan/osaan ;D
 
M

Misukka

Guest
LancerGTI-93 sanoi
No niin, nyt on unichippi laitettu tulihan niitä tehoja jonkin verran :)
122KW(166hp) / 6560RPM ja 191Nm/5420RPM.

Noilla nykyisillä nokilla ei saa enempää, tai olis saanu 5-10 heppaa lisää, mutta vääntö olis kärsiny. Pitäs hiotuttaa uudet nokat ja nostaa puristussuhdetta lisää ;D

ps. en saanu sitä käppyrää tänne vielä. Laitan sen, kun saan/osaan ;D

Tuo varmaan vetää mukavasti penkkiin jo ;)
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
Lancer sanoi
Weitec sanoi
teme sanoi
Paljos vakio gti lancer antaa fillareille potkua ?
Teho (kW):   103 (140hv)   
Max vääntö (Nm): 167

mutta eiks tehtaan tehot o konetehoi eikä pyörätehoi ja ny o dynotus kysees eli pyörätehot ?

Tuo on moottoriteho. :( Tietokone laskee tehohäviöt ym. ja muuttaa pyörätehon moottoritehoksi. Oishan se kiva ollu jos pyöriltä olis noin paljon lähteny :D Pyöräteho oli n 105KW.
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Moro.
Täten voimme todeta virityksen onnistuneen(=viritys
on onnistunut kun teho ei laske enempää kuin 10%) ;D
Tässä vaan nähdään hyvin se, että kuin paljon joutuu
puuhaa/laittaa rahaa jotta tulee se n.20% tehonlisäys
minkä sit taas melkein joka turbo-autosta saa vajaassa
vilauksessa ja kohtuu pienillä kuluilla ;).
Mutta ihan kivasti hersyi kyllä toi motti :). Mites on muu-
ten noitten "päästöjen" kanssa..toteutuuko vielä kat-
sastus instanssien toiveet?
t:Arska

EDIT: niin siis tää mun lätinähän koski lähinnä sitä kun
kyseessä on "vapari"-mosa.
Huoh...vanhuus ei tule yksin :-[
 
M

Maxpain

Guest
saisko sitä vääntökäppyrää tänne päin :) Sun olis kyl pitänyt käydä ennen ja jälkeen noitten teon niin olis nähny paljo vääntö noussu eri rpm kohdissa.
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
e15mitsubishi sanoi
Mutta ihan kivasti hersyi kyllä toi motti :). Mites on muu-
ten noitten "päästöjen" kanssa..toteutuuko vielä kat-
sastus instanssien toiveet?
t:Arska

Päästöjen kanssa ei oo mitään ongelmia, kun on niin miedot noi nokat ;)

ps. miten saan ne käppyrät tänne, kun ei oo skannerii ???
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Arskan kommenttia sivuten: vaparin virittäminen on vaikeaa, VARSINKIN jos kyseessä on jo valmiiksi varsin hyvin "viritetty" kone, ts. hyvää on vaikea parantaa....

Vakio Gti koneessa kuitenkin on aika paljon hyvää(kin)
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Niko Päivinen sanoi
Arskan kommenttia sivuten: vaparin virittäminen on vaikeaa, VARSINKIN jos kyseessä on jo valmiiksi varsin hyvin "viritetty" kone, ts. hyvää on vaikea parantaa....

Vakio Gti koneessa kuitenkin on aika paljon hyvää(kin)

Totta, mutta aina ne on tehtaalta lähtösin "jonkunsor-
tin" kompromisseinä ja potentiaalia niissä on AINA.
Ja kuten jo aikaisemminkin todettu niin kyseessähän
on Dohc-motti ;).Hyvä.
Vastaavasti sit taas turbo-mosassa kun ei tarvii lähtee
aukoon mitään paikkoja(kansi,nokat yms.) ja silti se +
20% vara niissä on aina todella helposti/ kohtuu hinnal-
la toteutettavissa niin miksei sitä käytettäisi hyödyksi ;).
Siinä se tbo-tekniikan etu viritysmielessä :).
t:Arska
ps. LancerGti-93, kun sulla oli ne ajoitettavat nokka-
pyörät niin koititteko siinä dynosession yhteydessä
niitten "pyörittelyä"(=ajoitusmuutos/mahd. tehon lisä)?
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
No se jäi vähän kyllä harmittamaan, kun ei niitä "pyöritelty" lainkaan. Harinen sano, että ne oli aika kohillaan ja sitten ne kerkes irrottaan piuhat ja liinat, niin ei enää kehannu laittaa takasin. Olishan se Harinen vielä laittanu ne takasin, mutta minä tyhmä sanoin, että välttää.
No eiköhän tuolla talven ajele :D Pitää kattoo, jos tekis(teetättäis) tässä talven aikana uuden kannen tai ainakin uudet nokat hommais ens kevääks. Ja sitten uudestaan penkkiin ;D
 
M

Maxpain

Guest
No hyvähän ne nyt on si olla tulevaisuutta ajatellen kun oot tolle polulle lähtenyt :)

Onks sulla kellään kaverilla digikameraa että jos sillä ottais.... Entäs saiskos haveriselta sen digitaalisena, kun sen sivuillahan on noita unichip mainoksia :)

Ps. Laitetaankos unichip antureiden ja ecun väliin ?
 

LancerGTI-93

Lancer GTi "evo3"
Liittynyt
28 Maaliskuu 2003
Sijainti
Liperi
On mulla digikamera ja käppyrä on koneella, mutt tänne siirto ei oo hallussa.

Sinne se tuli boksin viereen, kuusi johtoa se tinas jonnekkin. Ei menny kuin 15 min, kun se oli valmis penkkiin. :)
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
LancerGTI-93 sanoi
No se jäi vähän kyllä harmittamaan, kun ei niitä "pyöritelty" lainkaan. Harinen sano, että ne oli aika kohillaan ja sitten ne kerkes irrottaan piuhat ja liinat, niin ei enää kehannu laittaa takasin. Olishan se Harinen vielä laittanu ne takasin, mutta minä tyhmä sanoin, että välttää.
No eiköhän tuolla talven ajele :D Pitää kattoo, jos tekis(teetättäis) tässä talven aikana uuden kannen tai ainakin uudet nokat hommais ens kevääks. Ja sitten uudestaan penkkiin ;D

Joo veikkaan, et jos olis "pyöritelty" niin olis voinu tul-
la vähän lisää/tehoaluetta muokattua esim. hieman
käyttömukavammaks. Noissa "viritysnokissa" toi nok-
kien ajoittaminen toimii kyllä niinku Asperiini ;).
Nyt esim. 4G63 Doch-mosan kohdalta voi sanoa, et
vakkarinokilla säädettävät nokkapyörät on melkolailla
turhat mut ans olla kun vähä "ramppeja" muokattu niin
vot , johan lähtee tuottaa ;). Sama tossa sunkin mosas.
Mut kuten toi Tepikin tos mainitsi niin jatkoa ajatellen=
hyvä homma.
t:Arska :)
 
M

Maxpain

Guest
ootko soittanut ton kepön ilmotuksen perään... 4g93 mosa 200e... tostahan saisit kannen ja toiset nokat jos toi muuten on paskana :)

MITSUBISHI 1.8 I MOOTTORI, G93, ajettu 161 tkm, huoltokirja. H. 200.0 e , puh. 0400-896935, joona.huhta@luuku.com, Nokia
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Ei pahan näköinen, joskin näin turbomiehenä vähän ylävireinen :) Miltäs tuntuu ajossa verrattuna vakioon?

Joka tapauksessa hieno juttu, että joku virittää vapareitakin ja vielä todistaa tuloksen ihan näin dynolapun kanssa. Essonbaarihevosvoimista on kuullut ihan tarpeeksi elämänsä aikana. Tässä on myös selvästi ollut ihan oikeaa tekemisen meininkiä, eikä ole vain tyydytty nykyisin niin yleiseen putkiston, suodattimen ja chipin vaihtoon.

Seuraavaksi kunnon nokat ja lähelle kahtasataa?
 
M

Maxpain

Guest
Jees hienoo!

Tuntuuks noi kaks "piikkiä" yhtään kiihdytyksessä ?)

varmaan noilla nokkapyörillä saisit ton vääntöalueen keskemmälle niin tulis paljo paremmin toi tehokin käyttöön.

Paljos harisella maksaa penkitys/säätö ? Sullahan se oli nyt unichipin hinnassa ?
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
Ei hitto että alkaa jumimaan tuo viri viri homma nyt KAIKKI ehdotukset ja etenkin LINKKEJÄ niistä viri osista mistä löytyy
kyselin jo eräästä firmasta ja sain tylyn vastauksen :'(
tälläisen :
Morjens!
suurella todennäköisyydellä ei autoosi saa lastua, koska moottorinohjaus
boksissa ei ole eepromia.

nyt oikeasti kaikki suhteet ja kaikki peliin :p
 

Galant_1.6

Galant 1.6 glT
Liittynyt
25 Elokuu 2003
Sijainti
S-joki
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm


löytyy myös linkkit palstalta

ruiskun ja sytkyn ohjaus
 
M

Maxpain

Guest
taikka ecun rinnalle laitettavaa:

SMT6

http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/tarvike.htm

Unichip

http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
 

NeQ

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2003
Sijainti
Turku
Ja nyt kun löyty tälläinen aihe tuolta "etsi" toiminnon kautta niin lisätään vielä että:
onkos joku virittänyt tota 1.6 moottoria? tai no on varmaan mutta mitä tehnyt ja miten on vaikuttanut? 120hv ei varmaan ole mikään paha mutta saiskos kohtuu hinnoilla sen tehon lähemmäs 130hv? muistaakseni jossain täällä näin jotain juttua lancerin pakosarjasta että ois joku yritys sellasta mahdollisesti vääntämässä?
 
M

Maxpain

Guest
No ihan samat jutut käy tuohonkin, kenelläkään ei taida olla mitään faktaa näytellä, ainakaan vielä ::)

Itse oon piruuttaan yhdistämässä 4g93 soch kantta tuohon 4g92 soch koneeseen. Pitäis olla samanlaiset kannet. Nokissa hienon hieno ero. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.
 

b1tch

lancer 1.8gti -95
Liittynyt
24 Syyskuu 2004
noni se tuli tuo munkin autton viritys valmiix tossa muutama viikko sitten penkissä käytiin tuolla tuning world oy:ssä nummelassa ja tulos oli 135kw(183hp) / 6640rpm ja 223nm / 4867 rpm ;D ;D

laitan tuossa ens viikolla käyrää sitten tänne päin kun saan kuvat tosta lapusta :D
 
D

Donputte

Guest
b1tch sanoi
noni se tuli tuo munkin autton viritys valmiix tossa muutama viikko sitten penkissä käytiin tuolla tuning world oy:ssä nummelassa ja tulos oli 135kw(183hp) / 6640rpm ja 223nm / 4867 rpm ;D ;D

laitan tuossa ens viikolla käyrää sitten tänne päin kun saan kuvat tosta lapusta :D

vau :eek:
laitas vielä mitä kaikkee oot tehny ja paljo tuli maksamaan ;)
 

b1tch

lancer 1.8gti -95
Liittynyt
24 Syyskuu 2004
wisecon männät 600e
toinen lohko,kansi ja nokat 400e
pakosarja&putkisto 600e
kannen viilaus 250e
sitten moottori remotti ja huolto osat, pienet viripalikat...
 

IsmoTheKotka

New Member
Liittynyt
21 Heinäkuu 2003
Sijainti
Vantaa
Vieläkös nuo kutitellut vehkeet on liikenteessä vai joko on motit pamahtaneet :) ? Kertokaahan nyt jotain kokemuksia..

Ja oikein miellyttävää joulua kaikille 8)
 

jefe

:)
Liittynyt
30 Heinäkuu 2013
Vs: Re: Lancerin 4g93 viritystä

b1tch sanoi
wisecon männät 600e
toinen lohko,kansi ja nokat 400e
pakosarja&putkisto 600e
kannen viilaus 250e
sitten moottori remotti ja huolto osat, pienet viripalikat...
toivotonta varmaan mutta yritetääs herätellä aihe henkiin!

tämä laitos varmaan löytyy nykyään omasta pihasta, mutta vakionokilla. jotku kireet nokat tuli mukana. olisi kiva tietää millä setupilla tuo 183 heppaa on tästä revitty ;D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Lancerin 4g93 viritystä

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7465.msg48595#msg48595

Tadaa!
 

jefe

:)
Liittynyt
30 Heinäkuu 2013
Vs: Lancerin 4g93 viritystä

T. Kiili sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7465.msg48595#msg48595

Tadaa!
Kiitän! pitänee vaihdella nuo nokat ja katsoa miten liikahtaa
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Lancerin 4g93 viritystä

Jatketaan samaan aiheeseen.

Kohteena siis gti lancerin 4G93 moottori. Etsiskelin moottorin tiivistesarjaa ja muuta tilpehööriä jotta saisi koneen remontoitua ja koottua uusilla osilla. Jotenkin huonosti tuntuu nimenomaan tuolla koodilla löytyvän mutta sohc versiohin saa kyllä vaikka ja mitä. Ilmeisesti tutkimusteni perusteella nuo kaikki (g91, g92 ja g93) moottorit ovat lohkoiltaan samoja, joskin vain kansi vaihtuu versiosta riippuen.

Tarkoitus tehdä ei niin race viritys että kestää normaalit huoltovälit, kohtuullisella kulutuksella ja hivenen ärhäkämpi kuin vakio. tehotavoite noin 160hv. tulee myös lisäksi GLi coltin koriin joka on hivenen kevyempi kuin CB lanceri.

- Ilmanotto, laadukas filtteri vakiokoteloon (tai ehkä valaan"vehje" ilmanotto..)
- Hiotut nokat + säädettävät pyörät
- Kansityöt (jos siellä mitään sipisteltävää on)
- pakosarja sekä uusi pakoputkisto

Kanteen täytyisi löytää 3G nostimet jostakin, varaosakirjat tuntee tämän moottorin nostimet omana versionaan. Vaikea uskoa että mitsu tekisi montaa erilaista? aion kuitenkin tutkia asiaa kunhan saan moottorin irti ja pukkiin.

alkuperäiset puolat on korvattu jollakin subarun puolapaketilla, jos joltakin löytyisi kuva alkuperäisestä asennuksesta, olisin kiinnostunut. :D
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Lancerin 4g93 viritystä

Hakee vaikka ebaystä Mitsun omalla MB123456 numerolla, niin lötyy paremmin sopivaa osaa.

Ja tuommoset tappetit laitoin sillon omaani. On pysyneet hiljasena.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57547.msg471430#msg471430
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Lancerin 4g93 viritystä

Vein hetki sitten coltin kannen pajalle. Saas nähä mitä tulee
 
Ylös Bottom