Lancerin (91) käynnistyminen?

H

Harkon

Guest
Syksyn tultua on Lancerin käynnistymiseen tullut pikku hankaluuksia. Startatessa käynnistyy vaivaisesti "vajaalle tyhjäkäynnille", mutta ei kestä pätkääkään kaasua ennen kuin on kolistellut 5 - 6 minuuttia. Tämän jälkeen toiminta suurin piirtein normaalia, joskus ilmenee kuitenkin pientä viivettä kaasupolkimen painamisen jälkeen. Mitä kosteampi/kylmempi ilma sitä kauemmin herääminen kestää. Tolpasta (lämmittimestä) homma onnistuu suhteellisen hyvin. Onko vastaavia kokemuksia?
 
Kiitti vinkistä, kiireessä en huomannut, että Nikon vastauksessa oli linkki vikakoodeihin ja niiden selvittämiseen!
 
Koodit löytyivät! 13, 21, 25 Eli kaikki viittaavat lämpöongelmiin. Miten tästä eteenpäin ???
 
Vika saattaisi olla ilmamäärä mittarissa...

kokeileppa:
-tarkistappa että ilmamäärä mittarin johdot ovat kiinni ja liittimen mahdolliset hapettumat

-kun otat ilman putsarin irti näkyy se itse ilmamäärä mittari, tarkista että se pieni "diodi"  ja sen juotokset
ovat kunnossa, tuo diodi on (ainakin galantissa) ohi virtaus kanavien päällä ja siihen tuli johdot mittarin sisältä...

toi anto ainakin mulla 13 vikaa...
 
Tai sitten vaihtoehtoisesti ecussa. Kannattaa huoltaa joka tapauksessa, ellei vielä kettuile. Eli pistähän tulemaan tänne päin :)
 
Suosittelen korjausta...oma kärähti kuulopuheiden mukaan, kun joku aikaisempi omistaja oli antanut "poweria" toiseen  autoon talvella (virtapiikki)...ja ecu  :p (huono tuuri tai jotain) Poks Asiasta kolmanteen  liittimet kannattaa tarkistaa tottakai, itse säästin 50€ (uuden anturin hinnan)siinä.Oma vikakoodi oli 21 ja liitin huonossa kunnossa.
 
Takaisin
Ylös Bottom