Lancerin GLX:n kone pois ja GTI tilalle???

A

Arska

Guest
No niin kaikki autorassarit... Eli tarkotus olis vaihtaa konetta ja kysyisinkin nyt kaikilta jotka asiasta tietää että mitä joudun tekemään koneen vaihdon yhteydessä?
Jarrut? :)
Ruiskun Johtosarja? ;)
Sulakerasia? :D
moottorin kiinnikkeet? :p
Ja tietysti se kaikkien ihanne kaveri KATSASTUSMIES? ;D

eli siis kertokaa mitä joudun tekemään ja onko se edes mahdollista, koska tätä korimallia ei kai ole GTI:nä? Nykyinen auto Lancer 1,5 GLX -89 kone vaihtuu Lancer 1,8 GTI 88-92 autosta...

Ja jos jollakin on tiedossa ton vuosimallin GTI:tä (kolaroitua) niin olisin aika kiinnostunut?
 
Siis mikä vuosimalli sulla nyt siis on?

Totesit äsken että tuosta sun autosta ei olis GTi mallia.. mutta samalla sanoit että vaihdat GTi koneen samanvuosikerran autosta :)
 
Arska meinaa sitä että 1.5 GLX on sedan ja vain hatchback mallisena on tehty GTitä..
oisha se jännä et ois sedan Gti tost mallista :)
 
arskalle tiedoksi että sedan ja HB:ee on teknisesti sama auto! katso tuosta alapuolelta toi otsikko: koneenvaihto ja siitä ensimmäinen sivu. tätä aihetta on paasattu muuallakin tekniikka osiossa otsikko: tekniikan vaihto??
 
teme sanoi
Siis mikä vuosimalli sulla nyt siis on?

Totesit äsken että tuosta sun autosta ei olis GTi mallia.. mutta samalla sanoit että vaihdat GTi koneen samanvuosikerran autosta :)

-89, kuten kirjotuksesta huomaa!

Eli tätä sedan mallia ei ole gti:nä mutta hb on.... eli projektina olis tehdä tästä sedanista GTi koska semmosia ei minulle ainakaan ole tullut vastaan. Eikä niitä minun tietääkseni ole edes valmistettu... HB kyllä on GTi:tä tullut vastaan, moneenkin otteeseen...

joo... tiedän kyllä että tätä aihetta on paasattu muuallakin! mutta nyt kysyn juuri tähän asiaan selvennystä!!! 8)

Ei ole pakko vastata tai laittaa mitää... olis vaan kiva kun täällä on kerta semmosia ihmisiä jotka tietää niistä asioista, mitä tolla mainitsin? niin jos sais apua?
 
::) nämä jannut on täällä muutenkin ihan pellejä vittu niitä ei kiinnosta muu kuin että valitse semmonen aihe jota ei ole käsitelty vielä tai jos on käsitelty niin et varmasti saa vastausta kysymykseesi koska joku on keksinyt hienot systeemit ihan omaks riesakseen. vois olla pikkasen ystävällisenpää toimintaa jos jollakin on kysyttävää jostain itseään askarruttavasta asiasta tai jotai niin pikkasen ajatusta peliin ei kukaan viitsi lukea kaikkia aiheita läpi ennenkö kysäsee aiheesta.. että pikku vinkki teille neroille jotka olette valvojina!!
 
Riisikippo :
Uutena liittyjänä varmaan et ole vielä tutustunut esimerkiksi Etsi toimintoon, johon on mielestäni yhtä helppoa kirjoittaa "avainsanoja" kuin että alkaa täällä melskaamaan suotta.
Pyrimme vastaamaan kysymyksiin kun vain kerkeämme ja mitään prioriteettijärjestystä ei ole !

viestejä on kuitenkin yli 14 000 kpl joten aina ei viitsis kertoa samoja asioita. FAQ/UKK osio kannattaa ensin tsekata läpi. Tämä osio on tarkoitettu nimenomaan tuollaisille yleisille kysymyksille ja mikäli sieltä asia ei aukea, kannattaa ensin viitata asiaan ja sanoa että kysyn lisätietoja.

Mitä Arskan "projektiin" tullee (Arskan hyvin ite tietäen) niin lähinnä ny tulis mielee mulle viel sen meiän keskustelun lisäksi sellainen että onko Gti Hb mahdollisesti jäykemmällä korilla valmistettu ?
 
arskalle tiedoksi ettei millään pahalla. :) riisikippo sitten asia erikseen.

ookko muuten ajatellut ikään että jos vaihtaisit siihen 4G92 motin vois olla kevyempi vaihtoehto ja tehotkin nousis tommonen 23hv.jos sun nykyinen auto on 12V. mutta jos sulla on 8ventiilinen niin tehon nousu on peräti 29hv.

ittekin oon joskus tuota GTI:tä harkinnut mutta pitääs varmaan saksasta tuottaa siihen tekniikanvaihto auto kun siihen pitää vaihtaa niin paljon osia. toisaaltaan sitten vois ylijäämä osia kaupata tarvitsijoille toi GTI etupuskuri ainaski menis kuin kuumille kiville.
 
jamail sanoi
ittekin oon joskus tuota GTI:tä harkinnut mutta pitääs varmaan saksasta tuottaa siihen tekniikanvaihto auto kun siihen pitää vaihtaa niin paljon osia. toisaaltaan sitten vois ylijäämä osia kaupata tarvitsijoille toi GTI etupuskuri ainaski menis kuin kuumille kiville.

Et kyllä löydä saksasta mitään GTi:tä jo löytyy niin ilmottele? tai jotain olis meinaan nyt mahtavaa aikaa rakentaa (talvi meinaa) ;D
 
en kyllä löytänyt vaikka kuinka etsin niin... paitsi se Jamailin aihe... jossa sieläkään ei oikein ole minkään laista asiaa.... joten jos olisitte ystävällisiä ja kirjottasitte tähän mulle jotain helpotusta kyseiseen asiaa?


Ei ole varmaan liikaa pyydetty???
 
terve, toivottavasti tästä on hiukan apua,
koska toi yllä oleva kirjeenvaihto oli mitä oli...

niin ite oon selvitelly väitä samoja sotkuja täs kuukausi kaks takaperin, ite kylläkin turbotin galantin, mutta sehän rinnastetaan moottorin vaihtoo.

jos autoasi ei ole merkitty vähäpäästöiseksi pelkkä normaali pakokaasu mittaus ja katalysaattorin asennus riittää. jarrut joudut muuttamaan mallisarjan tehokkaimpiin vastaaviin samaten alustan.

mitä se todellisuudessa sanoo: teho ei saa nousta yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta elikkäs tehokkaimmasta sedan mallista(??????).
muutoskatsastusta varten joudut teettämään
tehonmittauksen, normaalin pakokaasutestin ja todistuksen vaihdetuista osista.

sivihuomautus:
on sitten toinenkin tie eli hae erikois lupa AKE:lta
ruuvaa siihen 1.6 mivec.


tekniikan osalta. kannattaa selvittää moottorien kiinnitys onko se sama käy mittailemas vaikka jossain purkaamolla moottorin kiinnitys pisteet.
ECU:n johdot on yleensä omana johtosarjanaan
joka ohjaa myös samalla mittaristoa.
jotenka jos johtosarja on vielä kiinni autossa se kannattaa irrottaa itte ja merkitä tosi hyvin.
ja jos et ole varma moottorin sopivuudesta omaan vaihdelaatikkoon niin ota se ja vetarit samalla.


sellasta.

ps. katoppa tästä osootteesta gti hb löysin kaks

www.mobile.de
 
jamail sanoi
ookko muuten ajatellut ikään että jos vaihtaisit siihen 4G92 motin vois olla kevyempi vaihtoehto ja tehotkin nousis tommonen 23hv.jos sun nykyinen auto on 12V. mutta jos sulla on 8ventiilinen niin tehon nousu on peräti 29hv.

Kertoisitko hieman enemmän tuosta motin vaihdosta? Mitä kaikkea pitää vaihtaa onko iso töinen jne..?
 
mjitsu osaa kertoa asiasta paremmin. se on nakannut sen -88 lancerin keulalle. vissiin onnistunee vetareitten ja muitten hilppeiren kans aika heittämällä. itse palaan asiaan joskus ens vuoden puolella...

hakusanalla: 4G92 löytyy se mjitsun juttu. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom