Legnumia hommaamassa.

_Hannnu

New Member
Liittynyt
27 Huhtikuu 2015
Terve vain!

Elikkäs minulle tarjottiin passattiin legnumia vaihdossa.

Monta vuotta tämmöistä kuolannut, vaikkakin vähän karvalakki vrt. Passatti.

Mutta siis se mikä mietityttää, että autosta ei löydy dokumentteja jakopään vaihdosta, ja aika nihkeästi muutenkin historiaa..
Voiko aalkuperäinen hihna kestää 144tkm, vai oletanko että vaihdettu jossain välissä?

Itse vaihtaminen ei varmasti erikoinen homma ole, kuitenkin se onnistui tohon V6 passattiin aika kivuttomasti. Passatissa kone tosin pitkittäin.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Legnumia hommaamassa.

tuskin on alkp. hihna tod-näk uusittu. vaihtoväli olisi 90tkm/6v.
 

_Hannnu

New Member
Liittynyt
27 Huhtikuu 2015
Vs: Legnumia hommaamassa.

Niin ajattelinkin että olis varmasti räpsähtänyt jo noilla kilsoilla kilsoilla.

Koneesta/ Jakopäästä ei muuten mitään hälyääniä kuulu.

Ja voihan sen jakopään laittaa sitten vaikka kesälomalla niin ei ainakaan kummittele takaraivossa.
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Legnumia hommaamassa.

Jakopään remppaa jos alat miettimään niin voinee kertoa et ei ole mikään helppo homma. Itse kun omista V6 2,5 gallun joka ei ole vr....noh käytin aikoinaan sen tuolla merkki huollossa vaihdattamassa jakopään kilkkeet niin niillä meni päivä sen kanssa ja noilla kun on sentään kunnon työkalut millä tehdä. Sen voin sanoa et on sitten ahdas paikka laittaa tollasta kilometrin mittasta remmiä. Toi remmi kun kulkee 4 nokan kautta niin saat olla todella tarkka ettei vaan mikään liikahda.
 

Nimetön

New Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2016
Vs: Legnumia hommaamassa.

Herätellääs vanhaa aihetta, elikkäs legnumin ostoo olen harkinnu, kiinnostais tietää esim. Kuinka pitkälle turbot kestää, kuinka paljon kilsoja ylipäätään tommonen vr4 kone voi kestää vai alkaako lahoon jo 200tkm vai meneekö heittämällä yli 300tkm? Onko noi kuinka herkkiä ruostuun, jos niin mistä?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Legnumia hommaamassa.

Mulla meni turbot vaihtoon kun mittarissa 260tkm. Raskaalla kaasujalalla ajoa ja hyvinnjaksaa moottori vielä.
Takakaaret ja pyöräkotelo tuppaa ruostua
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnumia hommaamassa.

Ja hyvin tuntuu kestävän ne ahtimet myös vähän korkeampia ahtojakin, jos perus jutut on hoidettu kuntoon. Öljynvaihdot ajallaan, eikä mitään teräketjuöljyä ole moottorissa käyttänyt.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Legnumia hommaamassa.

MäTSi sanoi
Ja hyvin tuntuu kestävän ne ahtimet myös vähän korkeampia ahtojakin, jos perus jutut on hoidettu kuntoon. Öljynvaihdot ajallaan, eikä mitään teräketjuöljyä ole moottorissa käyttänyt.
Jep. Pahimmillaan mulla piikkaa 1.5bar nyt.
Kokeilin 1.7 mut ei uskaltanu sen enempää ku kerran kokeilla
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Legnumia hommaamassa.

On se siellä mut normaalia korkeammalla. Pitäis tulpat vaihtaa kun ei taas voi ajaa täysillä ahdoilla.
Onneks on säädin kabiinissa ;D
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnumia hommaamassa.

Pare kun ajelee vakioahdoilla vaan 8) ihan tarpeeksi liikkuu niilläkin :D ostaa sitten jonku tehopelin kaveriksi ;D
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Legnumia hommaamassa.

MäTSi sanoi
Pare kun ajelee vakioahdoilla vaan 8) ihan tarpeeksi liikkuu niilläkin :D ostaa sitten jonku tehopelin kaveriksi ;D
Vakioahdoilla.. Mitä sä Oot ottanu ;D
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnumia hommaamassa.

akio sanoi
Vakioahdoilla.. Mitä sä Oot ottanu ;D

Vuoden jo ajellut ihan vakioilla ;D tai siitö asti kun galantin sain. En mä ole jaksanut laittaa kuulajousta kun ei ollut valmiina :D
 

True Grit

Galant Avance V6 -01, VW Kupla -62
Liittynyt
23 Helmikuu 2012
Sijainti
Pohjoinen
Vs: Legnumia hommaamassa.

calle sanoi
Jakopään remppaa jos alat miettimään niin voinee kertoa et ei ole mikään helppo homma. Itse kun omista V6 2,5 gallun joka ei ole vr....noh käytin aikoinaan sen tuolla merkki huollossa vaihdattamassa jakopään kilkkeet niin niillä meni päivä sen kanssa ja noilla kun on sentään kunnon työkalut millä tehdä. Sen voin sanoa et on sitten ahdas paikka laittaa tollasta kilometrin mittasta remmiä. Toi remmi kun kulkee 4 nokan kautta niin saat olla todella tarkka ettei vaan mikään liikahda.

Ekaa kertaa vaimon V6 Galluun tein kaverin kanssa alkukesästä jakopäärempan, eka ilta meni purkaessa ja toka ilta kasatessa ;D
Purkamisessa oli se suurin ihmettely että sai kaikki edestä pois, aikaa meni n. 5h.
Kasaus meni sitte hieman helpommin ku tiesi miten toimia, oiskohan se 4h?
Kaikki remmit, vesipumppu yms siis.

Eihän se nyt loppujen lopuksi mitään rakettitiedettä ollut mutta aikaa siihen menee ja tosiaan tietyt paikat on ahtaita vaikka
käytössä on erittäin hyvä ja laaja työkalu arsenaali.
 
Ylös Bottom