LHD ja RHD, oman maun mukaan

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Aivan..evoon sopii vain vasemmalle. :driver Alle vaa pohjasuojat ja eiku soralle *nam sanoo hän*
 

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

nokonzok sanoi
Älkää olko noin rajoittuneita! Hyvä kuski vetää kummalta puolelta tahansa :)

Täältä puuttuu enää se hyvä kuski ;D, LHD:lla mennään ja ennemmin vaihtuu turun sinappi kuin ratin paikka ;D ;D.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

-JP- sanoi
???

Niin no... eihän se ole Oikealla puolella , koska se on Vasemmalla. :)

............. Ja virkavalta voi todeta postiautossa apukuskin kunnon..... nollaa näyttää... turvallista matkaa... ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

zare sanoi
LHD:lla mennään ja ennemmin vaihtuu turun sinappi kuin ratin paikka ;D ;D.

Noin minäkin ennen ajattelin. Enää en pystyisi perustelemaan itselleni LHD:n ekstra hintaa. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, Tommi on tarkoitus hankkia tännekin syssymmällä. JDM Tommin saa kilpiin samaan hintaan (tai jopa halvemmalla) kuin Tax free LHD:n. Onko ero iso vai ei riippuu toki paljon henk. koht. varallisuusolosuhteista. Itse olen, kokemuksen syvällä rintäaanellä, sitä mieltä, että kyseessä on aika kallis ennakkoluulo.

Oma ratkaisuni on selvä: JDM Tommi ja verorahoilla lisää voimaa!
 

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

nokonzok sanoi
Enää en pystyisi perustelemaan itselleni LHD:n ekstra hintaa.

Oma ratkaisuni on selvä: JDM Tommi ja verorahoilla lisää voimaa!

Tältä näkökulmalta tarkasteltuna niin tottakai JDM, tämähän on tänä päivänä melkeinpä itsestäänselvyys :).

Mutta... call me shortsighted tai miksi hyvänsä ;D niin minä en näe itseäni JDM-kuskina. Kokemusta kyseiseltä puolelta ajosta ei ole sen myönnän ja vaikka uskon ilman haulikkoakin et homman omaksuu nopeammin kuin kerkee kissaa sanoa soirohännäksi niin itseni tuntien tiedän, että mä en vaan olisi sinut sen asian kanssa et lähestulkoon jokapäiväisessä ajossa ohjastaisin oikealta... se ei vaan tuntuisi luontevalta... minulle.

Eri asia jos tarvitsisi muuttaa bunkkaamaan maahan, jossa homma hoidetaan JDM-tyylillä. Toki siinä tapauksessa (olettaen et auto olisi välttämätön) olisin valmis omaksumaan tämänkin homman. Niin ahdasmielinen en sentään ole (jos nyt yhtään ;D) et tuulimyllyjä vastaan taistelisin.

Ja kun ei ole tuo ulkomailta tuonti-kärpänenkään missään vaiheessa puraissut, kuten tähän kaavaan nyt olettaa sopiikin niin joudun toteamaan et olen tyytyväinen omalta osaltani nykyiseen tilanteeseen mitä autoiluun tulee :). Olen mahdollisesti maksanut enemmän mielipiteeni vuoksi, mutta en valita :). Jokainen tyylillään :peukku.

Vaikka en siihen ryhmään kuulukkaan niin iso käsi siltikin Nokonzokille JDM/muiden tuonti hommien tiimoilta. Ja tämä ei ole nyt hanurin nuolemista, mutta mitä nyt olen sivusta seuraillut miehen aikaansaannoksia niin jonkin asteinen pioneerihän äijä on (Suomen ensimmäinen VI:nen kilpiin).
Tälläistä yksityiseltä sektorilta tulevaa toimintaahan täällä juuri tarvitaan autoilun saralla, kun valtion asettamat säädökset potkii rivikansalaisia perseelle... tai ainakin aikanaan on potkinut ja ilmeiseti pyrkii vieläkin vastaavaan aina kun vaan tilaisuus tulee.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

nokonzok sanoi
Noin minäkin ennen ajattelin. Enää en pystyisi perustelemaan itselleni LHD:n ekstra hintaa. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, Tommi on tarkoitus hankkia tännekin syssymmällä. JDM Tommin saa kilpiin samaan hintaan (tai jopa halvemmalla) kuin Tax free LHD:n. Onko ero iso vai ei riippuu toki paljon henk. koht. varallisuusolosuhteista. Itse olen, kokemuksen syvällä rintäaanellä, sitä mieltä, että kyseessä on aika kallis ennakkoluulo.

Oma ratkaisuni on selvä: JDM Tommi ja verorahoilla lisää voimaa!

0000000000

köyhäst voi tuntuu kovalta...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

InF sanoi
0000000000

köyhäst voi tuntuu kovalta...

Köyhälle kaikki on kallista. En itse viitsisi maksaa Valion maidosta enemmän vain sen takia, että luulen Ingmannin maidon olevan huonompaa. Jos valinta puolestaa perustuu siihen, että omaan makuun se Valio vaan maistuu paremmalta niin sittenhän asia on selvä ja valinta on perusteltu.

Omana henkilökohtaisena mielipiteenäni pidän kohtuullisen mauttomana tulle huutelemaan toisia "köyhäksi" tämän perusteella. Kerroin oman näkemykseni aiheesta kokemukseen perustuen. Voit toki olla eri mieltä aiheesta, mutta asian voi esittää myös isottelematta.

Rikas ei ole kauan rikas jos sitä rahaa työnnetään mihin sattuu miten sattuu.
 
T

tiiti

Guest
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

InF sanoi
0000000000

köyhäst voi tuntuu kovalta...

Ei kai ole tyhmyyttä jos säästää jossain...tuntuu kummalta jos maksaa samasta asiasta enemmän. ::)
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Taas sama keskustelu alko ;D

Voisin sanoa, että kukin tyylillään.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

osku sanoi
Taas sama keskustelu alko ;D

Voisin sanoa, että kukin tyylillään.

Totta :)

Tämä on yhtä hedelmällistä väittelyä kuin nasta- vs. kitkarengas. Oskun mietelauseeseen asian voi hyvin kiteyttää.

Pohdin jo topikin lukitsemista, mutta ohjattakoon jatkossa tänne kaikki orastavat väittelyt aiheesta ja pidetään muut topikit siistinä.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

nokonzok sanoi
Totta :)

Tämä on yhtä hedelmällistä väittelyä kuin nasta- vs. kitkarengas. Oskun mietelauseeseen asian voi hyvin kiteyttää.

Pohdin jo topikin lukitsemista, mutta ohjattakoon jatkossa tänne kaikki orastavat väittelyt aiheesta ja pidetään muut topikit siistinä.

Rengaskeskutelu on oikeasti hedelmällistä. Ihmisillä tuntuu olevan kaiken laisia väärinkäsityksiä renkaista. Näissä väittelyissä on hyvä oikoa näitä virheellisiä käsityksiä renkaista.

Kätisyysasia sen sijaan varmaan on aika lailla mielipide kysymys. Vaikkakin muistelen törmänneeni jossain lehdessä tietoon että RHD:lle sattuisi suhteessa enemmän onnettomuuksia. No en voi varmistaa tätä tietoa, kun en muista tai tiedä asiasta mitään muuta, joten ei siitä sen enempää.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Cirrus sanoi
Rengaskeskutelu on oikeasti hedelmällistä. Ihmisillä tuntuu olevan kaiken laisia väärinkäsityksiä renkaista. Näissä väittelyissä on hyvä oikoa näitä virheellisiä käsityksiä renkaista.

Nopea OT: Olet sinänsä oikeassa, mutta yleensä mielipiteet tuppaavat näissä asioissa olemaan niin vahvoja, että järkiperusteet eivät tahdo mennä perille. Varauksin voi itseasiassa saman sanoa koskevan myös topikin aiheen mukaista väittelyä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Nokonzoikkelille jo tuos pm laitoin perusteluni.

MikkoM sivuten lhd pieni lommoisuus ei tulevaisuudes allekirjoittanutta häiritse, koska tavoite ois ajaa myös nuottia ko. autolla... ja lhd on tuos hommas ehdoton :)
Mut katsotaa ny.
 

wesa

Subbe wrx
Liittynyt
4 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kyrö
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Meillä emäntä päätti noin kilometrin matkan jälkeen kolmosessa ettei tartte ruveta ohjausta muuttamaan vasemmalle. Ja samassa tuumaili että, tuskin meillä tulee enää ns:harraste auto olemaan vasuri kun noita oikealtapuolelta ajettavia saa niin paljon edukkaammin.
 
T

tiiti

Guest
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Juurikin näin, senkin rahan minkä säästää ostaessa RHD:n ja siinä ettei sitä muuta LHD:ksi voi laittaa jonnekkin tärkeämpään
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

RHD on ikävä olla kartturin penkillä kyydissä mutta ajaminen on ihan ok. Töihin mennessä tosin joutuu joko kehittämään jonkun patentin millä korttia näytetään lukijalle tai sitten pitää jumpata itsensa autosta ulos ja takaisin. Hyvänä puolena tosin turbo ehtii siinä samalla jäähtyä :)

Köyhällä ja hintatietoisella valinnan kuitenkin määrittää hinta/laatu-suhde pienistä epämukavuuksista huolimatta...

Vähiten eroa taitaa olla radalla, siellä ei edes tule ajatelleeksi että ajaa autoa oikealta puolelta.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

OT: Sivuten topiikissa olleita käsitteitä :



Köyhällä ei ole varaa tehdä mitään.

Rikas ei välitä mitä joku asia maksaa , hinnan ollessa sivu seikka.



Suurin osa tai kaikki foorumilaisista tästä väliltä.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

nokonzok sanoi
Köyhälle kaikki on kallista. En itse viitsisi maksaa Valion maidosta enemmän vain sen takia, että luulen Ingmannin maidon olevan huonompaa. Jos valinta puolestaa perustuu siihen, että omaan makuun se Valio vaan maistuu paremmalta niin sittenhän asia on selvä ja valinta on perusteltu.

Omana henkilökohtaisena mielipiteenäni pidän kohtuullisen mauttomana tulle huutelemaan toisia "köyhäksi" tämän perusteella. Kerroin oman näkemykseni aiheesta kokemukseen perustuen. Voit toki olla eri mieltä aiheesta, mutta asian voi esittää myös isottelematta.

Rikas ei ole kauan rikas jos sitä rahaa työnnetään mihin sattuu miten sattuu.

kiitti herneist :'( vitsillähän mä ton sanoin mut aina ei voi tajuu ei ees joka kerta :seina
 

mitsroc

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2006
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

ast sanoi
RHD on ikävä olla kartturin penkillä kyydissä mutta ajaminen on ihan ok. Töihin mennessä tosin joutuu joko kehittämään jonkun patentin millä korttia näytetään lukijalle tai sitten pitää jumpata itsensa autosta ulos ja takaisin. Hyvänä puolena tosin turbo ehtii siinä samalla jäähtyä :)

Köyhällä ja hintatietoisella valinnan kuitenkin määrittää hinta/laatu-suhde pienistä epämukavuuksista huolimatta...

Vähiten eroa taitaa olla radalla, siellä ei edes tule ajatelleeksi että ajaa autoa oikealta puolelta.

Juu, ei tuo RHD ole mikään ongelma. Itse kiroilin tosin samaa, kun tuo parkkihalliin ajo oli kohtuullisen vaikeaa.
Diamante kun on vielä kohtuu leveä, niin ei oikein mitenkään meinannu yltää kortinlukijalle. Ratkaisu löytyi lähimmästä autotarvikeliikkeestä, semmoinen 80cm pitkä kolmikäpäläinen mutterinnoukkia, ja nyt on suorastaan vaivatonta päästä halliin tai sieltä pois. Tuo roskankerääjä on muuten helppo pistää penkin ja kardaanitunnelin väliin talteen, ja on heti käsillä tarvittaessa. Tuossa kuva moisesta http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_2242iso.jpg ja maksaakin alle kaksi euroa.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Peke sanoi
OT:Mites oikealta ohjastavat käyvät Mäkillä? Peruuttamalla? ;D

Kai sekin on vaihtoehto että ajaa auton parkkiin ja kävelöö sisälle ::)

Samalla autoon tippuneiren ranujen todennäköisyys pienenöö
 

Andy´s

EX: Lancer evolution VIII MY05
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Peke sanoi
OT:Mites oikealta ohjastavat käyvät Mäkillä? Peruuttamalla? ;D

Kokeiltu on ;D oli myyjän ilme näkemisen arvonen ;D ;D jos kesällä pääsis omalla kokeilee :p
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Tolla hemmetin bilteman noukkialla sähellys voiskin olla aika koomista.

Kestääkö ottaa bigmacin moisella ? ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

mitsroc sanoi
Juu, ei tuo RHD ole mikään ongelma. Itse kiroilin tosin samaa, kun tuo parkkihalliin ajo oli kohtuullisen vaikeaa.
Diamante kun on vielä kohtuu leveä, niin ei oikein mitenkään meinannu yltää kortinlukijalle. Ratkaisu löytyi lähimmästä autotarvikeliikkeestä, semmoinen 80cm pitkä kolmikäpäläinen mutterinnoukkia, ja nyt on suorastaan vaivatonta päästä halliin tai sieltä pois. Tuo roskankerääjä on muuten helppo pistää penkin ja kardaanitunnelin väliin talteen, ja on heti käsillä tarvittaessa. Tuossa kuva moisesta http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_2242iso.jpg ja maksaakin alle kaksi euroa.


Mun mielestä tää alkaa oleen tän kvarttaalin parahaimpia postauksia foorumilla !! :peukku


Jos vois lähettää ,jonkun mitalin niin sen tekisin... ;D
 

mitsroc

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2006
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

-JP- sanoi
Mun mielestä tää alkaa oleen tän kvarttaalin parahaimpia postauksia foorumilla !! :peukku


Jos vois lähettää ,jonkun mitalin niin sen tekisin... ;D

Unohtuikin mainita, miten olenkaan voinut elää, ilman tätä innovatiivista keksintöä. ;D
 

mitsroc

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2006
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Peke sanoi
OT:Mites oikealta ohjastavat käyvät Mäkillä? Peruuttamalla? ;D
Ihan normaalisti, mitä nyt paremmalla kaula-aukkonäkymällä. Antaa vaan myyjättären kurkotella.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Napsu67 sanoi
Tyydyn rhd malliin. Ainoa ongelma on ohitukset ja vasen käännös risteyksessä.
Ei noi ole ongelmia, sujuu ihan hyvin. Eniten haasteita tarjoaa pysäköintihallit ja -alueet, joissa otetaan lappu puomilta tullessa. Tai muu vastaava toiminta (esim. mäkkärin autokaista, jos sellaisia tykkää käyttää)
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Parkkihalli mulla tuottaa suurimman ongelman, mutta siitäkin selviää. Ohituksissa oppii kurkkimaan mm oikealta puolelta ja teho korvaa sen puuttuvan näkyvyyden. ;D Ei toi RHD:llä ajaminen oikeasti ole niin kamalaa kuin luullaan.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Jouni_K sanoi
Ei noi ole ongelmia, sujuu ihan hyvin. Eniten haasteita tarjoaa pysäköintihallit ja -alueet, joissa otetaan lappu puomilta tullessa. Tai muu vastaava toiminta (esim. mäkkärin autokaista, jos sellaisia tykkää käyttää)

:peukku samaa mieltä, etenkin parkkihallit. :D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

Webtrap_86 sanoi
:peukku samaa mieltä, etenkin parkkihallit. :D

Kyllä siitäkin kurottamalla suoriutuu. Vähän epäkäytännöllistä, mutta ei mikään todellinen ongelma.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: LHD ja RHD, oman maun mukaan

nokonzok sanoi
Kyllä siitäkin kurottamalla suoriutuu. Vähän epäkäytännöllistä, mutta ei mikään todellinen ongelma.
Joo, ei sekään mikään ongelma ole, vain vähän haasteellisempaa. Mutta nuo ohitukset ja varsinkin risteyksissä kääntyminen menevät ihan helposti, kun hetken ajaa.

Siirtelin näitä tämmöiseen löytämääni vanhaan ketjuun pois EVO3 vs. EVO4-ketjusta.
 
Ylös Bottom