LHD Konversio

Lamaro

Evo IX -07
Liittynyt
27 Tammikuu 2006
ah-05 sanoi
Kylläpä on hintaa tommosella "vähänajetulla" yksilöllä.

Aika monessa paikassa luullaan tai oletetaan, että rhd -> lhd nostaisi auton arvoa, mielestäni se ei näin ole. Jospa kokeilisi saako sitä hintaa puhuttua alaspäin, kyseessähän on silvottu auto :D Mutta juu, kysymykseni koski jotain muuta kuin auton hintaa.
 
J

JHallila

Guest
Vs: LHD Konversio

Mut varmaan ruoskitaan julkisest ;D, mut rhd evosta ei voi maksaa lhd:n hintaa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversio

JHallila sanoi
Mut varmaan ruoskitaan julkisest ;D, mut rhd evosta ei voi maksaa lhd:n hintaa.

Sietäis kyllä ruoskia. Lamaro on oikeessa käyttäessään "silvottu" sanaa.

Poikkeuksiakin toki on mut harva tekee yhtä huolellisesti kuin esim. nimim. pexi.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: LHD Konversio

Voi toki joku muukin tehdä noita ns. "itselle" eli ihan kunnolla. Mutta never know... tarkkaa syyniä vaan autokaupoilla. Ton hintaluokan noinkin vanha auto tutkitaan sitten ihan läpikotaisin ostettaessa eikä sitte tulla kk päästä nillittämään ja ihmettelemään. ;)
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: LHD Konversio

eki75 sanoi
Samaa naureskelin, vähemmän taitaa niitä esim. valamalla tehtyjä koreja olla liikenteessä... ;D ;D

-Eki

On aika paljon eri hitsata tehtaalla uusista käsittelemättömistä ja suorista pelleistä robotilla kuin pihalla kertaalleen hitsatuista, väsyneestä ja irtirevitystä pellistä. Kaikenpäälle hitsaat käytännössä hapettunutta peltiä vaikka miten hioisit. Haiskahtaa haasteelta saada oikeesti hyvä. Turvallisuudesta en edes sano mitään.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversio

TimoI sanoi
On aika paljon eri hitsata tehtaalla uusista käsittelemättömistä ja suorista pelleistä robotilla kuin pihalla kertaalleen hitsatuista, väsyneestä ja irtirevitystä pellistä. Kaikenpäälle hitsaat käytännössä hapettunutta peltiä vaikka miten hioisit. Haiskahtaa haasteelta saada oikeesti hyvä. Turvallisuudesta en edes sano mitään.
No saahan ne rintapellit tilattua mitsulta uutena...
Ja eevassahan on ulkopelti ja 2kpl erilaisia insulatoreita ja sitte sisäpelti.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: LHD Konversio

Harri K sanoi
No saahan ne rintapellit tilattua mitsulta uutena...
Ja eevassahan on ulkopelti ja 2kpl erilaisia insulatoreita ja sitte sisäpelti.

Saa varmasti, sekä saa tehtyä hyvänkin kunhan oikeesti tekemällä tekee ja ostaa uusia palikoita. Varmaksi en sano enkä lähde väittelee mutta epäilen että tuossa on mahdottoman monta paikkaa ja työvaihetta jossa voi oikasta ja tehdä suurinpiirtein sinnepäin, edelleen kuvittelen että kilpa-autot tehdään eri mentaliteetilla kuin siviiliautot. Vaikka voihan siellä ralliporukoissakin sählääjiä olla, varmasti vähemmän kumminkin kui siviilipuolella.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

Niiden jotka ei oo ikinä yhtään konversiota tehny, lienee tarpeetonta arvostella sellaisen tekemisen vaikeutta/helppoutta.
Nää muutamat viimeiset viestit on oikeen klassinen esimerkki siitä, että taas ne "kovimmat auton rakentajat" löytyy netistä. Tuunatkaa vaikka niitä photoshoppeja ja jättäkää oikeet muutokset spekuloimatta, jos ette niitä itse ole koskaan tehneet. Täälläkin näitä arvostelijoita riittää, mutta moniko on ite tehny esim. konversion, saatikka rakentanut ralli- tai muuta kilpa-autoa? Sitten kun on ite ensin tehny jotain, saa vasta oikeuden arvostella muita. Luuletteko tosissaan että siellä "jumalan siunaamalla mitsubishin tehtaalla" käytetään jotain erikois kemppiä, mikä tekee siitä pistehitsistä 100 kertaa vahvemman kuin suomalainen ammatti ihminen saa aikaiseksi.

Jossain topicissa todettiin että RHD vs LHD on raha kysymys. Minä lisään siihen että auton(kin) rakentaminen on osaamis kysymys. Jos sekä raha, että osaaminen on vähissä, niin voi toki itsetuntoa parantaa täällä netissä muiden tekemisiä arvostelemalla.

Se on muutenkin jännä juttu, että jos autoa on muuten rakennettu/muutettu, esim. stereot, alusta, korisarja, moottori, voimasiirto jne. niin niistä ei juuri kitistä, vaikka esim. koneessa ei olisi yhtään alkuperäistä liikkuvaa osaa. Päin vastoin, sehän on vaan parempi. Mutta kun ohjaus on käännetty, niin arvostelijoiden mielestä kyseessä on poikkeuksetta niin suunnaton riski, että se saattaa estää mm. Suomen talouskasvun ja maailmanrauhan syntymisen.
Kokemuksella kuitenkin väittäisin että jonkun "hipo moottorin" koneistaminen ja kasaaminen on pikkusen tarkempaa hommaa, kun yhden tulipellin vaihto.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: LHD Konversio

pexi sanoi
Niiden jotka ei oo ikinä yhtään konversiota tehny, lienee tarpeetonta arvostella sellaisen tekemisen vaikeutta/helppoutta.
Nää muutamat viimeiset viestit on oikeen klassinen esimerkki siitä, että taas ne "kovimmat auton rakentajat" löytyy netistä. Tuunatkaa vaikka niitä photoshoppeja ja jättäkää oikeet muutokset spekuloimatta, jos ette niitä itse ole koskaan tehneet. Täälläkin näitä arvostelijoita riittää, mutta moniko on ite tehny esim. konversion, saatikka rakentanut ralli- tai muuta kilpa-autoa? Sitten kun on ite ensin tehny jotain, saa vasta oikeuden arvostella muita. Luuletteko tosissaan että siellä "jumalan siunaamalla mitsubishin tehtaalla" käytetään jotain erikois kemppiä, mikä tekee siitä pistehitsistä 100 kertaa vahvemman kuin suomalainen ammatti ihminen saa aikaiseksi.

Jossain topicissa todettiin että RHD vs LHD on raha kysymys. Minä lisään siihen että auton(kin) rakentaminen on osaamis kysymys. Jos sekä raha, että osaaminen on vähissä, niin voi toki itsetuntoa parantaa täällä netissä muiden tekemisiä arvostelemalla.

Se on muutenkin jännä juttu, että jos autoa on muuten rakennettu/muutettu, esim. stereot, alusta, korisarja, moottori, voimasiirto jne. niin niistä ei juuri kitistä, vaikka esim. koneessa ei olisi yhtään alkuperäistä liikkuvaa osaa. Päin vastoin, sehän on vaan parempi. Mutta kun ohjaus on käännetty, niin arvostelijoiden mielestä kyseessä on poikkeuksetta niin suunnaton riski, että se saattaa estää mm. Suomen talouskasvun ja maailmanrauhan syntymisen.
Kokemuksella kuitenkin väittäisin että jonkun "hipo moottorin" koneistaminen ja kasaaminen on pikkusen tarkempaa hommaa, kun yhden tulipellin vaihto.
Arvosteluoikeus onneksi ansaittu niin uskaltaa kommentoida:
Itse mainitsin että konversio on eri, jos se on esim. häkillisessä vahvikehitsatussa kilpurissa, minkä kolariturvallisuus ei muutenkaan ole "tehtaan jäljiltä". Tehtaan "IHME HITSAUSKONE" nimenomaan hitsaa rakenteet riittävän heikoiksi/vahvaksi = suunnitelluksi, jotta ne antaa periksi ja toimii niinkuin tehtaan insinööri on ne suunnitellut toimivaksi. Fakta on että se kokeneinkin autorakentaja kun vaihtaa tulipellin (HUOM! Siis jos konversio sen vaatii, kaikissa autoissa ei toki vaadi) niin tekee se siitä väkisinkin "liian vahvan" tai ei tehtaan suunnitteleman milloin kolaritilanteessa se toimii, miten se toimii. Ei niin kuin tehdas on sen laskenut toimivaksi. Se oli se pointti. Se on ihan sama miten se kone on koneistettu tai mitkä takohilut siellä on sisällä, kolaritilanteessa toimii todennäköisesti ~vastaavasti kuin OEM kone joten verrokki oli huono.

Kuitenkin iso osa tälläkin foorumilla kuskaa näillä RHD vehkeillään omia perheitään, kuten itsekkin jatkossa, siksi konversioitu RHD on mun mielestä riski enkä harkitsisi itse sellaista enkä ostaisi sellaista autoa perheeni kuskaamiseen. Mut jos tosiaan on ostamassa konversioitua autoa omaksi rataleluksi ja se joko on häkillä, tai tulee olemaan häkillä, niin tämähän on täysin irrelevanttia.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

Ale sanoi
Klassikko. Vasta kun olet itse tehnyt television, saat oikeuden arvostella muita.

Yleensä, jos ei ole tehnyt, ei ole kokemusta. Ja jos ei ole kokemusta, ei ole pohjaa arvostella.
Maku asiat erikseen, mutta se mikä on hyvin tai huonosti tehty ei ole makuasia.
Jos nyt ihan tätä konversio asiaa pohditaan, niin moniko arvostelijoista edes tietää miten ja mistä kohdista se tulipelti on ihan oikeasti kiinni, vaikka tuollaisessa CP-korisessa evossa?
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversio

pexi sanoi
Yleensä, jos ei ole tehnyt, ei ole kokemusta. Ja jos ei ole kokemusta, ei ole pohjaa arvostella.
Maku asiat erikseen, mutta se mikä on hyvin tai huonosti tehty ei ole makuasia.
Jos nyt ihan tätä konversio asiaa pohditaan, niin moniko arvostelijoista edes tietää miten ja mistä kohdista se tulipelti on ihan oikeasti kiinni, vaikka tuollaisessa CP-korisessa evossa?

Eiköhän se pointti ole siinä, että konversiossa on niin monta kohtaa missä ryssiä. Harva haluaa ottaa sitä riskiä onko juuri tämä yksilö tehty hyvin, huonosti vai hyvin huonosti. Vähän sama juttu kuin korjatut lunastusautot. Hyvin tehtynä tuskin tulee minkäänlaisia ongelmia, mutta ei se silti ole kovin paljon ostajakuntaa innosta.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversio

pexi sanoi
Yleensä, jos ei ole tehnyt, ei ole kokemusta. Ja jos ei ole kokemusta, ei ole pohjaa arvostella.
Maku asiat erikseen, mutta se mikä on hyvin tai huonosti tehty ei ole makuasia.
Jos nyt ihan tätä konversio asiaa pohditaan, niin moniko arvostelijoista edes tietää miten ja mistä kohdista se tulipelti on ihan oikeasti kiinni, vaikka tuollaisessa CP-korisessa evossa?

Tää keskusteluhan lähti toteamuksesta ettei RHD:stä voi maksaa LHD:n hintaa johon ainakin itse vastasin vähän puolivillaisen kauppiaankin näkökulmasta ettei minun mielestäni konversiosta voi maksaa sitäkään vähää kuin RHD:stä. Ehkä vähän kärjistin kun totesin ettei sellaisesta voi maksaa mitään. Tokihan siitä jotain voi maksaa vaikka olen kyllä kieltäytynyt kokonaankin sellaisesta autosta.

Mua henkilökohtaisesti ei kiinnosta tulipelti eikä sen kiinnitykset pätkääkään, ei se silti estä minua muodostamasta mielipidettä koko homman järkevyydestä ja toimintatavoista. Kuten edellä mainittu, tässähän ei pyritä laittamaan toteutuksia paremmuusjärjestykseen vaan todetaan että mikään konversio ei ole yhtä hyvä kuin alkuperäinen.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: LHD Konversio

Urran sanoi
Tehtaan "IHME HITSAUSKONE" nimenomaan hitsaa rakenteet riittävän heikoiksi/vahvaksi = suunnitelluksi, jotta ne antaa periksi ja toimii niinkuin tehtaan insinööri on ne suunnitellut toimivaksi. Fakta on että se kokeneinkin autorakentaja kun vaihtaa tulipellin (HUOM! Siis jos konversio sen vaatii, kaikissa autoissa ei toki vaadi) niin tekee se siitä väkisinkin "liian vahvan" tai ei tehtaan suunnitteleman milloin kolaritilanteessa se toimii, miten se toimii. Ei niin kuin tehdas on sen laskenut toimivaksi.

Meinasin että en laita lusikkaani tähän soppaan ollenkaan, mutta tähän on nyt pakko kommentoida: Kuinka paljon luulet sen yhden hassun tulipellin siellä vaikuttavan? Kyllä kolaritilanteessa aika paljon oleellisempaa on ne runkoaisat ja niiden käyttäytyminen. Tulipelti ei ole niin paksua kamaa että sillä olisi suurtakaan merkitystä - varsinkaan jos se hitsataan kiinni "liian vahvasti", koska korirakenteelle on aika edullista pysyä tuolta kohdin kasassa. Vai miten kovaa ajattelit täräyttää seinään että tulipelti tulee kabiiniin? Liiallisen vahvaa hitsausta enemmän auton korijäykkyyteen ja sitä kautta kolarikäyttäytymiseen vaikuttaa esimerkiksi poikittaistuen asentaminen konehuoneeseen.

Itse LHD/RHD-taisteluun en lähde sen enempää kuin toteamalla että kysynnän ja tarjonnan laki toimii tässäkin asiassa.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: LHD Konversio

Keskustelu alkaa ottaa hyviä suuntia, melkein yhtä hyviä kuin tuossa SCF:llä oli keskustelu koiraverkon tarpeesta kun kuulemma kolaritilanteessa takakontissa makaava koira ei tule penkkien yli. Kun kaikissa kolareissahan ne voimat tulee kohtisuoraa edestä (niinkun EuroNCAP testeissä konsanaan ;D). Mä oon valitettavasti tästä vähän eri mieltä myös..

En mä luule. Vaan mä en tiedä, mut ne insinöörit tietää :)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

Ale sanoi
vaan todetaan että mikään konversio ei ole yhtä hyvä kuin alkuperäinen.

Mihin perustat väitteen?
Eikö sarjatuotantona tehtyä tusina tavaraa parempaa voi olla? Tai edes samanlaatuista?

Itse ajattelin myös jättää passiivisen turvatekniikan syvemmän anatomian pois keskustelusta, mutta kun DaJackal otti asian puheeksi, niin kompattava se on. :peukku
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: LHD Konversio

pexi sanoi
Mihin perustat väitteen?
Eikö sarjatuotantona tehtyä tusina tavaraa parempaa voi olla? Tai edes samanlaatuista?

Itse ajattelin myös jättää passiivisen turvatekniikan syvemmän anatomian pois keskustelusta, mutta kun DaJackal otti asian puheeksi, niin kompattava se on. :peukku

Lähtipä liikkeelle... tähän sanon että voi, onkin joskus. mutta entäs silloin kun ei ole? itse uskaltaisin ostaa auton jonka konversio on dokumentoitu hyvin, eihän tässä sen suurempaa ongelmaa ole kunhan on tehty hyvin. mulla vaan on niin paska tuuri että sokkona ostaessa tulisi varmasti se huonosti tehty omalle kohdalle, itse en ole kääntänyt enkä myöskään aio kääntää. kilpureista tai niiden tekemisestä ei ole kokemusta kuin putkirunkosista. enkä niihinkään itse ole runkoa tehnyt. osaamisesta nyt on netissä selittää mitään muutenkaan.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: LHD Konversio

Onkohan siitä jotain faktaa olemassa, korjataanko Japanissa kolarivaurioita? Vai meneekö siellä vaurioautot automaattisesti paaliin?

Meinaan vaan, että voiko näkemättä ostettu käytetty RHD peli olla kolarikorjattu?


Edit:
Näyttäisi siltä että korjataan
http://www.watanabejidousya.com/repair.html
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

TimoI sanoi
Lähtipä liikkeelle... tähän sanon että voi, onkin joskus. mutta entäs silloin kun ei ole? itse uskaltaisin ostaa auton jonka konversio on dokumentoitu hyvin, eihän tässä sen suurempaa ongelmaa ole kunhan on tehty hyvin. mulla vaan on niin p*ska tuuri että sokkona ostaessa tulisi varmasti se huonosti tehty omalle kohdalle, itse en ole kääntänyt enkä myöskään aio kääntää. kilpureista tai niiden tekemisestä ei ole kokemusta kuin putkirunkosista. enkä niihinkään itse ole runkoa tehnyt. osaamisesta nyt on netissä selittää mitään muutenkaan.

En toki ole väittänyt, etteikö konversio voi olla myös huonosti tehty. Minun pointtini tässä kohtaa ei ole rhd vs. lhd tai konversio vs. alkuperäinen. Tai minkään yksittäisen auton työn laatu.
Takerruin vain yleisesti siihen (täällä foorumilla varsin yleiseen väittämään) että konversio on lähtökohtaisesti aina huono asia ja huonosti tehty ja se ei millään voi olla lähellekkään alkuperäistä vastaava.
Olen vankasti asiasta eri mieltä.
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: LHD Konversio

Ihme selittelyjä porukalta joka ei ole konversiota tehnyt.
Itse olen evo III:n vaihtanut ja voin sanoo että paljon mukavampi ajaa ja tekisin uudelleenkin jos sellaisen auton haluaisin. Tämä oli jo tiedossa että jos hankin kolmosen vaihdan ohjauksen. Hintaa konversiolle tuli varmaan joku 200-300€ itse tehden. Ja tuostakin osa oli jotain puslia yms, mitä oli hyvä/helppo samalla vaihtaa kun hilppeet leväällään. Työtä siinä kyllä jonkunverran on.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversio

pexi sanoi
Ne on kato nää nettitietäjät. Nehän rakentaa ja korjaa autot ja kaiken muukin netissä, mutta todellisuus onkin ihan toinen juttu. ;D

Nerojen kohtalo usein on, että heitä osata omana aikanaan arvostaa. Toivottavasti historia osaa arvostaa teitä paremmin, erityisesti 200-300 eurolla toteutettu alkuperäistä vastaava konversio kaipaisi jo isommankin tunnustuksen!

Se on toi konversio vähän kuin sukupuolenkorjausleikkaus. Potilaalle tulee hyvä fiilis kun asiat on vihdoinkin "niin kuin niiden pitääkin olla". Aviopuolisokseen suuri enemmistö kuitenkin ottaa sen alkuperäisen.

:D
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: LHD Konversio

nokonzok sanoi
Nerojen kohtalo usein on, että heitä osata omana aikanaan arvostaa. Toivottavasti historia osaa arvostaa teitä paremmin, erityisesti 200-300 eurolla toteutettu alkuperäistä vastaava konversio kaipaisi jo isommankin tunnustuksen!

Se on toi konversio vähän kuin sukupuolenkorjausleikkaus. Potilaalle tulee hyvä fiilis kun asiat on vihdoinkin "niin kuin niiden pitääkin olla". Aviopuolisokseen suuri enemmistö kuitenkin ottaa sen alkuperäisen.

400€ suomiautosta saa lähes kaikki osat ja loput osat myy niin jää voitolle.. ja kuten sanoin periaatteessa rahat menee uusiin vaihto-osiin.
Olisiko se parempi konversio jos sen teettää josain lafkassa ja maksaa sinne työstä 3000€? Osat he hankkii kuitenkin samoin kuin kaikki.
Kyllä tyhmä saa olla, mutta jos on niin kädetön ettei osaa mitään itse tehdä eikä ole mitään hajua miten asiat tehdään niin ei pitäisi päteä täällä.

Kyllä voisin sanoa että jos olisi kaksi samanlaista evoa myynnissä toinen lhd ja toinen rhd niin lhd menisi ensin kaupaksi. Tätä faktaa sun on tuha koittaa mitenkään selitellä. Been there done that. :peukku
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: LHD Konversio

Onko evo 3:sessa yhtä hidas ohjaus kuin "400e vakiolancerissa?" uudemmissa selkeesti kallein tohon hommaan ryhtyessä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: LHD Konversio

TimoI sanoi
Onko evo 3:sessa yhtä hidas ohjaus kuin "400e vakiolancerissa?" uudemmissa selkeesti kallein tohon hommaan ryhtyessä.

Kaikissa evoissa taitaa kyllä olla tämä ns. nopea ohjaus. Jopa dynamic galantissa oli nopeampi kuin etuvedossa. MUTTA nyt tuli mieleeni että 8g:ssä tuntuisi olevan sama ohjaus vr4 vs etuvedot. Jännä juttu :mad:
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: LHD Konversio

nokonzok sanoi
Ei taida olla 400 € Lancerissa myöskään automaatti-ilmastointia. Mutta eihän se haittaa, yhtä hyvä se on silti kuin alkuperäinen.

Huomaa taas sun multitalenttiuden. Itselläni oli kyllä ihan lhd evo 3:ssa ihan se alkuperäinen automaatti-ilmastointi. Eli sitä ei tarvitse vaihtaa mistään toisesta autosta. Miksi et tällaistakaan tiennyt?
Ja voithan sinä ostaa varaosa-autoksi vaikka nettiauton kalleimman 2600€ maksavan Lancerin, mutta ei siinä taida olla mitään järkeä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: LHD Konversio

Niin mitenkäs se menee...saadaanko RHD kylmäpatterillisesta puhallinkoneesta ja LHD patterittomasta valmistettua yksi LHD patterillinen systeemi joka vielä toimii? Ilmeisesti onnistuu?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: LHD Konversio

Kyllähän se on niin että konversioita tehdessä pitää ottaa asioita huomioon. Tärkempänä juuri tuo kolariturvallisuus. Peltiä vaihtaessa tulee tietää tarkkaan hitsausvahvuus ym. Että ei tule liian heikkoa tai liian vahvaa rakennetta tehtyä.

Halvalla tuon saa tehtyä kun tosiaan purkaa suomi-autosta osat ja laittaa suoraan harmaan kojelaudan mustan tilalle. Apukuski voi myös hyvin auttaa ikkunoiden säätöjen kanssa. Ilmastointihan on suomessa turha koska ei sitä tarvii kuin noin kolmena viikkona vuodessa. Sanoisin että noin viikonlopun homma jos on autot vierekkäin ja työkalut löytyy. :peukku

löylyä lisää ettei viihdyttävä keskustelu hyydy.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: LHD Konversio

otampas nyt itekkin vähän kantaa tähän asiaan. ensinnäkin toi hinta,minusta voi pyytää lhd konversio autosta yhtä paljon mitä rhd pelistä,mut toki en usko että kukaan alkaa maksamaan vasurista extraa...
sitten itse konversio,ite olen tässä nyt tekemässä omiin vitosiin kyseistä hommaa. todella aikaa vievä homma jos kunnolla toteuttaa. itse tulipellin vaihtaminen tässä lienee helpoin homma! ainakin mun mielestä. kaikki muu viepi sit tuplasti jopa kolminkertaisen ajan.
kustannuksia kyllä tulee,lhd nopee ohjausvaihde maksaa jo ton 800-1000€,ilmastoinnin osat toisen 1000€,tulipelti ala/yläosa 1000€,plus kaikki muut osat päälle. eli halpa ei kyllä ole. toki voi ruotsinpuolelta hakee ilmastoidun lancerin josta pyytävät n.1000-2000€,siitä saa sit paljon muitakin osia. kustannuksia yhden auton osalta.
en kyllä näe järkeä siinäkään että tällaisen tekemiseen tarvis alkaa "oikomaan" jos tekee niin tekee kunnolla niinkuin alkuperäinenkin.
omalla kohdalla ei ole ainakaan kyse etteikö osais ajaa rhd peliä,jääradalla ehkä jopa vähän helpompikin viedä tollanen "postiauto".... harrastus vain on harrastus ja se yleensä maksaa ei sille voi mitään.

turvallisuuteen liittyen en usko että konversio auto vs aito rhd olis eroja. eikös näissä törmäyksen etupäässä ota vastaan "runkoaisat" keulasta päin törmättäessä?? niiden kiinnityksiin ja hitsauksiinhan ei tarvitse konversiossa edes tehdä mitään muutoksia. toki onhan törmäys suuntia muitakin mut tuskin tulipelti näissä on se ratkasevin tekiä...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversio

MitsuT sanoi
Eikös näissä törmäyksen etupäässä ota vastaan "runkoaisat" keulasta päin törmättäessä?? niiden kiinnityksiin ja hitsauksiinhan ei tarvitse konversiossa edes tehdä mitään muutoksia.

+1
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: LHD Konversio

Ainakin mitä itse olen kattonut kolarivideoita, niin ratti sieltä hyppää aika äkkiä syliin ja sitten polkimia sun muita. Että kyllä tuo pelti siinä välissä on aika tärkeässä asemassa, mutta jos tekee hyvin ja oikea oppisesti niin kyllä siitä vastaavan kun alkuperäsen saa.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: LHD Konversio

Anza69 sanoi
Ainakin mitä itse olen kattonut kolarivideoita, niin ratti sieltä hyppää aika äkkiä syliin ja sitten polkimia sun muita. Että kyllä tuo pelti siinä välissä on aika tärkeässä asemassa, mutta jos tekee hyvin ja oikea oppisesti niin kyllä siitä vastaavan kun alkuperäsen saa.

Voisko olla jotain tekemistä sillä että ohjausvaihde on apurungossa kiinni ja apurunko sit pultattu runkoaisoihin kiinni. Niin aika todennäköstä että ratti siirtyy jos keulaan tulee törmäys. Toki voihan olla autoja missä on rattiakseli kiinnitetty tulipeltiin :D
 

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Vs: LHD Konversio

Kyllä niitä viellä -90 oli aika paljon missä näin on, että hammastanko on kiinni tulipelissä. Onko ratti kokonaisuudessaan apurungosta asti virtalukolle tuettuna? Aika monessa autossa on kyllä tulipellissä se kiinnitys/tuki.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: LHD Konversio

Anza69 sanoi
Kyllä niitä viellä -90 oli aika paljon missä näin on, että hammastanko on kiinni tulipelissä. Onko ratti kokonaisuudessaan apurungosta asti virtalukolle tuettuna? Aika monessa autossa on kyllä tulipellissä se kiinnitys/tuki.

Taitaa olla kojelaudan runkoon yleensä tuettu. ???

Harmi kun kukaan ei oikeen tosissaa tarttunut tohon mun edelliseen viestiin joka oli trolliksi tarkoitettu. ;D
Tämä on yhtä suurta vitsiä aina kun tällä foorumilla joku aloittaa LHD vs RHD keskutelun. :peukku :popcorn

Kyllähän tosin tässäkin on ihan asiaa tullut mutta on kyllä hauskaa luettavaa. ;D Jatkakaa. :driverjdm :driver
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: LHD Konversio

Anza69 sanoi
Kyllä niitä viellä -90 oli aika paljon missä näin on, että hammastanko on kiinni tulipelissä. Onko ratti kokonaisuudessaan apurungosta asti virtalukolle tuettuna? Aika monessa autossa on kyllä tulipellissä se kiinnitys/tuki.

Kyllä se poikkituki missä rattiakseli on tuettu on a-pilarissa kii. Tulipeltissä ole kuin kuminen läpivienti. Näin ainakin 97 mallista alkaen.uskosin et samalai vanhemmissakin lancereissa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

Urran sanoi
Speksit tais olla et keskusteluun ei saanut osallistua jos:
a) ei ollut tehnyt ohjausswappia
b) rakentanut kilpa-autoa

Eli kuten Ale kätevästi sanoi: Jos et oli tehnyt telkkaria, et saa arvostella niitä.

Saa siihen osallistua. Mutta mitään järkevää annettavaa ei kovin monella asiaan perehtymättömällä kuitenkaan tunnu olevan.
Jos täällä esimerksi "kerrotaan totuutena" että ei voi olla millään yhtä hyvä kuin tehtaalta tullessa ja seuraavaksi sanotaan että osan kiinnityksestä ei ole mitään tietoa eikä kiinnostustakaan asiasta, niin mun mielestä silloin olisi voinut alusta asti pitää turpansa kiinni ja puhallella muniinsa, koska väittämällä ei ole mitään teknisiä perusteita, ainoastaan mielipide.
Nää liian vahvaksi hitsattu jutut menee samaa sarjaan. Tuon tulipellin alkuperäinen kiinnitystapa on sellainen, että sen ei yksinkertaisesti ole tarkoitettu antaa periksi. Edes robotti ei osaa tuollaista määrää pistehitsejä tehdä siten, että se tietyssä tilanteessa hallitusti joustaisi.

MitsuT jo evon osalta kuittasi tämän kommentin. Mutta kyseessä on sen verran kovaa väittämää, että muutama esimerkki "useista" olisi kiva kuulla.
Anza69 sanoi
Kyllä niitä viellä -90 oli aika paljon missä näin on, että hammastanko on kiinni tulipelissä. Onko ratti kokonaisuudessaan apurungosta asti virtalukolle tuettuna? Aika monessa autossa on kyllä tulipellissä se kiinnitys/tuki.

Edelleen, tämänkin asian voi tehdä hyvin tai huonosti, siitä ei ole kyse. Ja mulle on ihan sama haluaako joku muu ajaa oikeelta, vasemmalta tai vaikka takapenkiltä. Mutta toi iän ikuinen lässytys konversion järkevyydestä on ihan yhtä kulunut asia kuin postiauto kommentti.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

lelumaan.niksu sanoi
Ratti on väärällä puolella :eek:

Jos haluat lhd-auton, niin osta alkuperäinen eikä epämääräisiä konversioita.

Mistä näitä aina sikiää lisää tänne? ::)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

lelumaan.niksu sanoi
Autohan tunnetusti paranee, kun sitä räpelletään jälkikäteen. Nettiauto on pullollaan näitä ohjauskonversioita ja 318-bemareita, joihin on laitettu M3:n tekniikka. Siitä vaan ostelemaan kaikenlaisia räpellyksiä piha täyteen ja kertomaan tänne + muille foorumeille miten hyvin toimivat. Jos vaikka saisit hyvän hinnan, kun laitat kiertoon.

Aika harva evo on tehtaan jäljiltä. Osaan on vaihedettu alustaa, osaan tehty moottori ja osaan käännetty ohjaus jne.. Eli jälkikäteen on räpelletty. Nuo kaikki asiat voi tehdä hyvin tai huonosti. Mikä siitä ohjauksen käännöstä tekee niin helvetin kriittisen, se kun on paljon helpompi projekti kuin moni muu asia auton rakentamisessa?
Pointti on siinä, että jos et tiedä juuri tuosta yksilöstä, on turha tulla sanomaan sitä räpellykseksi tms. Kommenttisi kertovat jo sen, että ymmärrät konversiosta yhtä paljon kuin sika sateliitista, joten jos ei ole faktaa keskustelun alla olleesta autosta, niin sitten on parempi pitää mölyt mahassa.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: LHD Konversio

Sinä kun olet tehnyt ohjauskonversion ja kuvien perusteella vielä laadukkaasti, niin oliko konversion tekemisessä jokin vaihe jossa olisi voinu oikaista tai tehdä periaatteella"kyllä se kestää"? Koska luulen että aika monessa näissä konversiossa on menty siitä mistä aita matalin, kun hommaei ollutkaan ihan nixnax.

Tuossa omassa 4ssa on kilometrejä 170tkm ja niistä ite ajanut reilu 20tkm. Perustekniikaltaan on pomminvarmaa ja kaikki viat/hajoamiset ovat johtuneet virittelystä.
Mutta jos joka pienenkin jutun joutuu tekemään korjaamolla, niin pysyisin kaukana näistä vanhemmista. 9 tai 10 sitten hakuun
pexi sanoi
Aika harva evo on tehtaan jäljiltä. Osaan on vaihedettu alustaa, osaan tehty moottori ja osaan käännetty ohjaus jne.. Eli jälkikäteen on räpelletty. Nuo kaikki asiat voi tehdä hyvin tai huonosti. Mikä siitä ohjauksen käännöstä tekee niin helvetin kriittisen, se kun on paljon helpompi projekti kuin moni muu asia auton rakentamisessa?
Pointti on siinä, että jos et tiedä juuri tuosta yksilöstä, on turha tulla sanomaan sitä räpellykseksi tms. Kommenttisi kertovat jo sen, että ymmärrät konversiosta yhtä paljon kuin sika sateliitista, joten jos ei ole faktaa keskustelun alla olleesta autosta, niin sitten on parempi pitää mölyt mahassa.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversio

Täytyy olla kyllä lelumaan.niksun kanssa samaa mieltä siitä että ihan riskienhallinnan vuoksi jättäisin kaikki konversiot väliin. Se ei todellakaan ole helppo projekti.

Hienosti mennään henkilökohtaisuuksiin kun joku on kriittinen.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversio

MitsuT sanoi
eli summa summarum. Jos ajat omalla autolla kolarin ja siihen joudutaan vaihtamaan osia,niin jätä se suosiolla pihalle tai myy osina. Siis ihan riskienhallinan vuoksi. Vaikka se olisi vain lokasuoja,mutta vaihdettu osa on vaihdettu osa. Se ei enään täytä autonvalmistajan suunniteltuja kriteereitä.
Samoten kannattee jättää ostamatta myös kaikki ei tyyppihyväksyt tuning/race osat. Kuten ei tyyppihyväksyt alustasarjat jne... Ihan vain riskienhallinan vuoksi.

Ei.

Ohjauskonversio on vain sen tyyppinen toimenpide etten harkitse ostavani autoa johon se on tehty. Kun vaihtoehtoja on olemassa, valitsisin aina sellaisen ennemmin. Riskienhallinnan vuoksi.



(Tiesit kai ettei alustasarjoille ole olemassa tyyppihyväksyntävaatimuksia eikä siten tyyppihyväksyntääkään.)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversio

MitsuT sanoi
eli summa summarum. Jos ajat omalla autolla kolarin ja siihen joudutaan vaihtamaan osia,niin jätä se suosiolla pihalle tai myy osina. Siis ihan riskienhallinan vuoksi. Vaikka se olisi vain lokasuoja,mutta vaihdettu osa on vaihdettu osa. Se ei enään täytä autonvalmistajan suunniteltuja kriteereitä.
Samoten kannattee jättää ostamatta myös kaikki ei tyyppihyväksyt tuning/race osat. Kuten ei tyyppihyväksyt alustasarjat jne... Ihan vain riskienhallinan vuoksi.

sori oftopic.
i
Suosittelen mikkis käymään katsomassa kyseisen yksilön ja ajamassa. Mielellään vielä joku kaveri mukaan,tutkia auto tarkoin ja miettiä rauhassa mitä on investoimassa.
evoja on tarjolla joten uutta matoa koukkuun jos tämä kyseinen yksilö ole ostamisen arvoinen.

Hyvin kerätään taas lämpöä :)

Alustasarjoille ei muuten ole tyyppihyväksyntiä olemassakaan, mutta kyllähän sä sen tiesit ;) Noin muuten pidän putkivirejä ja tolppien vaihtoa vähän erilaisena projektina kuin ohjauskonversiota. Se toki johtuu vain siitä, että en ole koskaan konversiota tehnyt, joten en voi tietää kuin piece of cake ja pikkujuttu se on. Hyvin vertautuu esim. juuri lokasuojan vaihtamiseen. Ja jos Pexi on tehnyt sen kunnolla niin kaikki muutkin on oikeastaan vähän parempia kuin alunperin.

Ostakaa mitä haluatte, ei siinä mitään. Autoon tehty ison luokan muutos on kuitenkin sellainen juttu, että aika tarkkana kannattaa olla. Koskee toki muitakin muutoksia kuin ohjauskonversiota. Siksi tuon Japanistakin vain mahdollisimman alkuperäisiö yksilöitä. Kokemuksen kautta tuntuvat toimivan paljon paremmin kuin ne askarrellut mallit.
 

Lesea

But did you die?
Liittynyt
26 Tammikuu 2014
Sijainti
Nurmes
Vs: LHD Konversio

Mites jos tuo on tehty hyvin niin eikö se ole sitten aikanaan helpompi myydä? Ihmiset aristaa tuota oikean puolen ohjausta syystä tai toisesta ja muistan itsekkin kun oon laittanu ilmoituksia kiinni joskus sen takia.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversio

Mäyräy sanoi
Mites jos tuo on tehty hyvin niin eikö se ole sitten aikanaan helpompi myydä? Ihmiset aristaa tuota oikean puolen ohjausta syystä tai toisesta ja muistan itsekkin kun oon laittanu ilmoituksia kiinni joskus sen takia.

Aika paljon niitä konversioitakin vierastetaan. Väittäisin, että ei se ainakaan helpota myyntiä. Varsinkaan jos hinnassa on perinteinen LHD-lisä. Viime kädessä minkä tahansa auton kauppa on tietysti hinnasta, kysynnästä ja tarjonnasta kiinni.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

timppa811 sanoi
Sinä kun olet tehnyt ohjauskonversion ja kuvien perusteella vielä laadukkaasti, niin oliko konversion tekemisessä jokin vaihe jossa olisi voinu oikaista tai tehdä periaatteella"kyllä se kestää"? Koska luulen että aika monessa näissä konversiossa on menty siitä mistä aita matalin, kun hommaei ollutkaan ihan nixnax.

Onhan siinä montakin kohtaa missä voi oikaista, esim sähköissä, ilmastoinnissa, hammastangossa jne.
Kestävyyden kannalta olennaisinta lienee se tulipelti. Jos sen vaihtaa kokonaisena, niin oikeastaan se tulee väkisin tehtyä kunnolla, kun isompi homma kuitenkin on se vanhan irrotus, kuin uuden asennus. Jos taas sortuu "rälläköintiin" voi lopputulos olla ihan mitä vain.
Tuo korityöhän ei loppupeleisssä ole juurikaan sen kummempaa hommaa, kuin pistehitsien irtiporaamista ja uudelleen hitsaamista ja yleensä vielä ehjään, mitoissaan olevaan koriin. Sen takia en ymmärräkään miksi sitä pidetään niin hankalana ja riskialttiina projektina. Paljon kriittisempiä osia vaihdetaan auton koreihin joka päivä, kolarien jäljiltä ja niitä vielä nypitään penkissä suoraksi siinä samalla. "AVK autoista" ei viitsi edes puhua...
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

lelumaan.niksu sanoi
Hyvin vastasit itse siihen miksi näihin konversioihin kannattaa suhtautua suurella varauksella. Älä vedä herneitä nenään mutta kun kokematon poika kyselee foorumilla konversioautosta, niin tuskin kannattaa kehottaa ostamaan. Jos konversiosta jotain ymmärtää, niin tuskin kyselee täällä, vaan käy katsomassa paikan päällä.

Eikä ainakaan ole fiksua kirjoitella foorumeilla, että hyvin tehty kolarikorjaus, ohjauskonversio, tekniikanvaihto tms. ei aiheuta mitään ongelmia ja on helppo duuni. Tottahan se on, että hyvin tehty on hyvin tehty mutta millä nuori poika osaa erottaa mikä on tehty hyvin ja mikä ei. Varsinkin, kun itse kirjoittaa, ettei osaa tehdä autolle mitään.

Pointtini onkin tässä juuri se, että konversioauto ei ole oletusarvoisesti yhtään sen huonompi tai parempi kuin joku muu rakennettu auto. Nythän valtaosa on sitä mieltä, että oletuksena se on aina huonompi. Eihän se niin mene, vaan riippuu yksilöstä. Ihan niin kuin jokainen käytetty (ja uusikin) auto.

Niin kuin joku totesi, jos ei osaa autolle itse mitään tehdä on toistakymmentä vuotta vanha evo kaikenkaikkiaan täysin väärä auto sellaiselle henkilölle. Samoin, jos ei ole muutenkaan mitään käsitystä evoista, ei sellaista kannata ostaa, ellei joku asiasta jotain tietävä ole mukana. Auton historiasta voi täällä kysellä, mutta kyllä tällainen auto näkemisen ja koeajon perusteella pitää ostaa, jos ylipäätään meinaa sen ostaa. Ja mielellään siten että joku "osaava ja riippumaton" henkilö vielä hieman autoa tutkii.
Evokin voi olla vaikka millainen pommi, vaikka ohjaus olisikin alkuperäisellä paikalla. On niitä esimerkkejä täälläkin foorumilla.

On ihan eri asia jos täällä sanoo, että jossain autossa on konversion yhteydessä esim. jäänyt ikkunoiden katkaisijat siirtämättä tai ilmastointi puutuu, tai johtosarjat muistuttaa harakanpesää tms., kuin se että niitä lähtökohtaisesti sanotaan räpelletyiksi paskoiksi. Ihan yhtälailla se "hipo" moottori voi olla räpelletty tai aivan huippu. Ostajan kannalta pelkkää turhaa spekulointia, jos ei ole faktoja tiedossa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

lelumaan.niksu sanoi
Ostajan kannalta ei ole turhaa spekulointia, kun kirjoitellaan, että konversiossa voi olla monta asiaa tehty väärin.
lelumaan.niksu sanoi
Ratti on väärällä puolella :eek:

Jos haluat lhd-auton, niin osta alkuperäinen eikä epämääräisiä konversioita. Muutenkin nelonen on huono valinta. Googleta vaikka evo ja crankwalk.

Koko keskustelu lähti yllä olevasta kommentista ja jos jokin, niin tuo on täysin turhaa lässytystä, joka ei palvellut ostajaa pätkän vertaa, koska se sisälsi jo väärää informaatiotakin, joka taas todisti että et tiedä ko. autosta mitään muuta kuin että nettiauton perusteella se on vaihtanut omistajaa muutaman kerran, mikä taas ei vielä todista mitään. Kun kerran ostajan tilannetta niin paljon murehdit, niin sitten kannattaisi jaksaa kirjoittaa asiasta kunnolla tai olla kirjoittamatta mitään.

lelumaan.niksu sanoi
Olet osittain oikeassa mutta kyllä se lähtökohtaisesti menee niin, että konversio, jälkiturbotus, tekniikanvaihto, kolarikorjaus tms. on ostajalle riski, ellei ymmärrä mitä on ostamassa.

Daa, enkö mä juuri kirjoittanut, että jos ei tiedä mitä ostaa, on syytä olla mukana joku joka tietää? Ja lähtökohtaisesti käytetty auto on aina riski. On sitä muuteltu tai ei.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: LHD Konversio

Tällaista on tullut aikoinaan vastaan, ihan vaan lattiamaton alle kurkistamalla...
Että olkaa tarkkana :peukku


 
Ylös Bottom